FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Acasa
Text postat de . Atalanta
în această casă hidoasă

s-au arcuit suflete și au plâns melodii


s-au spus povești până s-a făcut dimineață
s-a făcut dragoste și abia apoi zi

s-au șters de praf biografii

s-a făcut recensământ de poeți:

mai mulți morți
decât vii

în răstimpuri
s-au auzit răsturnând jucării
doi copii

în această casă
cu o femeie ce-și îngroapă sicriul de sare
în marea
Iubire

și un bărbat ce (vine/pleacă)
RĂMÂNE
ideal și
discret

mai încape
regret?

din casa aceasta ciudată
se iese așa cum se intră

ANevoie

prin piept












Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  din comentariile de mai jos, să înțeleg că ființa=atalanta???
și că (punct) clona își comentează originalul, precum Iovan pe Recheșan, sau vițăvercea, Adriana?!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-04-29 16:52:06
         
 
  Faina da tat!  
Postat de catre Sorin Solaris la data de 2012-04-26 22:28:53
         
 
  Ioane, nu stiu ce sa zic.

cum spuneam, nu stiu unde s-a legat poemul asta, drept pentru care nu simt ca e meritul sau vina mea ca l-am scris, orice ar insemna el, asa ca accept orice opinie asa cum accept privirile oamenilor, lumea in care traiesc, ma invart sau opresc, dupa caz.


 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-04-26 13:38:24
         
 
  ființă atalantă,
clișeu nu înseamnă, musai, o expresie care s-a mai folosit, ci una care parchează într-o banalitate previzibilă.
la chestia cu "lacrimile" m-am gîndit, dar alegoria, sau ce va fi vrînd a fi, are, mai degrabă, structură integramatică decît poetică. există un fel de rațiune... metalingvistică (era să zic intertextualistă, dar găsesc că noțiunea este oripilantă!) în toate, rațiune care îndreaptă către anume opțiuni expresive. ori, în cazul discutat, aceasta este superfluă.

"mi se pare mie că mi se pare" - Arghezi!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-04-26 13:28:16
         
 
  :)

"de regula"
"ati"

va salut,
fara masca.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2012-04-26 13:09:41
         
 
  valeu :)))

Ioan Peia,

recunosc, v-am provocat pentru ca am vrut sa va cunosc punctul de vedere.

Mentionez ca nu intotdeuna, desi de regila, sunt de acord cu el.

De dragul intoarcerii dvs, va zic ca daca n-ati auzit dvs. expresia, dupa ce at numarat clisee de care eu n-am auzit (mea culpa), am convingerea ca am reusit sa fiu macar pe alocuri complet originala.

de sare ca de lacrimi, de aia. dar nu ma obligati sa dezvolt ca trecem la proza.

Per ansamblu, nu m-as lipsi never de comentariile domniei voastre. Au farmecul lor.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2012-04-26 13:07:44
         
 
  electorale  
Postat de catre ioan peia la data de 2012-04-26 12:36:33
         
 
  Am ceva obiecții de făcut...
Ce mi se pare că nu merge:

"s-au arcuit suflete și au plâns melodii" (clișeistic)

"s-a făcut recensământ de poeți:
...mai mulți morți" (!!!)

Nu am auzit de recensăminte de morți! Fie ei și poeți. (Exceptînd campaniile electoarele, evident!)

"în răstimpuri
s-au auzit răsturnând jucării
doi copii" (clișeistic)

Forțată îmi pare îngroparea "sicriului" ăla. Fie el și "de sare"... Că de ce, de sare?! N-am priceput. Nu există nici măcar o urmă de legitimitate, fie ea și extravagant metaforică, în expresie.

Per ansamblu, îmi vine un zvon de epigonism, din zona simbolismului demult consumat și rău pus la reoxigenare de uneltele poetice ale autoarei.



 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-04-26 12:36:00
         
 
  Tea, Liviu... multumesc pentru intelegere, semn si pentru ca pastrati oarecum constanta masa aceea de cititori pe care eu ii respect si cand sunt critici si de aceea ma bazez intr-o mare masura pe ei cand imi evaluez un text. Lipsesc cativa, recunosc. Poate mai exigenti, poate absenti. Poate e loc de mai bine. Recunosc, poemul asta a venit de undeva. Inca nu stiu daca dinauntrul sau din afara mea...

 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-04-26 11:36:14
         
 
  A doua lumina am reaprins-o eu, ca merita!

Calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2012-04-09 17:21:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Radu, nu te inseli. :)

Poemele de tipul acesta sunt greu de comentat. Si nici nu e musai. Si mie imi e greu sa gasesc cuvintele cu care sa va multumesc asa cum simt ca meritati. Pentru ca nu oricine se poate apropia de acecest poem. Va sunt nespus de recunoscatoare pentru ca ati facut-o. M-au coplesit luminile Radului atins de poem, acel habar n-am de ce, frumos de sincer, prezenta si emotia Veronicai, toate astea... m-au cam luat prin surprindere.
Si e bine

sa stiti.

 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-04-09 13:19:38
         
 
  scrisul ca eternă terapie intermediară a resemnării i-aș zice, dacă ar fi ceva de zis sub poemul ăsta, care, pe mine unul, habar n-am de ce, m-a cam atins - de unde și cele lumini. din care o să sting 2 pentru a face loc altor voturi, eventual sub "foarmă" de steluță.

p.s. "ANevoie" - nu-i un typo, ci o chestie foarte tainică... ca să zic așa. sau poate mă-nșel.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-04-08 21:44:29
         
 
  * sub foarma de vot, ca luminile s-au dat deja!  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2012-04-08 00:45:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE