FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Reporter fara frontiere (1)
Text postat de Vasile Hurmuzache
Actiunea se petrece la tara, pe un islaz comunal nepazit.
Dintr-un Mercedes de ultima generatie coboara cineva care seamana cu el insusi.Pare a se bucura de priveliste sau, ma rog, asta este fatada lui de purtare, si isi dezmorteste ciolanele la care viseaza.Vede in departare o ciutura si, cum ii este sete,iar el este batut in cap de soare,porneste intr-acolo.
Pe masura ce se apropie, incepe sa studieze parca oripilat pe dinlauntru(de-l ia cu dureri la lingurica)de situatie,un scarabeu ce rostogoleste un ceva ca o minge urat mirositoare.Se ascunde dupa o tufa de cacadar si scruteaza orizontul.
Dintr-acolo vine ceva ca o tornada in formare:praf pana la cer, tumult de demoni dezlantuiti. Si misca ceva mari si latosi catre el, cu balele atarnandu-le pana la pamant.Evident ca nu stie ca sunt dulai mioritici, avand foarte des de-a face cu atatea potai maidaneze; se sperie asa de tare ca nu tine cont de spinii macesului si se catara pe frunza cea mai de sus.Dupa ce cataratul i-a luat sufletul, se porneste sa rasufle prin toate orificiile..
Dulaii latra putin pe langa tufis, apoi isi ridica cate un picior si fertilizeaza solul in care sta infipt voiniceste cacadarul salvator.Dar nu rezista, si pleaca, alungati de ,,miresmele'' care coboara din susul tufisului...
Intre timp, niste aratari lanoase, o turma intreaga (ce pacat ca nu are Dex-ul la indemana, ca le-ar fi spus pe nume..),se apropie de fantana.In fruntea lor, magarul.Si, manandu-le pe toate din urma, ciobanasul.
Pare un copil batran.Cam de aceeasi varsta cu magarul albit intre urechi.Si, culmea-culmilor,desi nu vede si nu aude prea bine ,viteazului din frunzar ii scapa in pantaloni o picatura de uimire,parandu-i-se ca intre cei doi se poarta o discutie in contradictoriu in ceea ce-l priveste.
Nu s-a inselat; in scurt timp, la baza tufisului sta protapit un ceva ,,atat de simplu/Dupa vorba,dupa port''.
Lui,’telectualului rasat pe-o frunza, i se ridica parul sub caciula imaginara, de seamana cu Arici-pogonici; ceva-ul asta nu seamana cu nimic din ceea ce a vazut el pana acum:o faptura-n trei picioare/Si in unul nu il doare/Nici de el si nici de soare!..
Si spre uriasa lui mirare, necuvantatoarea i se adreseaza in mod direct si nemijlocit tufisului:,,Porti in varf ca o cacareaza/Ce,cumva,te umileste/Bagi de seama cum ofteaza/Cand te dracuie popeste?'',
Ei, adica lui, cacarezei, nici nu-i vine sa creada raspunsul cacadarului:Lasa, bre, in pace omu`/A gresit si el putin./Nu-i asa, ca nu-i bun, domnu`,/Cataratul spin cu spin? 'Telectualul se freaca la ochi, se trage de urechi si nu-i vine a crede:e clar,halucinatii;dar de unde mi-ar veni ele? Ca in ultima vreme am fost foarte atent la ce am mancat,si... gandurile i-au fost intrerupte de un al treilea colocatar al pajistei:
-Bre, nene, bre, da' ce cauti matale pe acolo, sus, in varful peisajului?
Raspunsul intarzie.Desi nu are iglitele la el, croseteaza repede, in gand, cateva cuvinte, legandu-le anapoda unele de altele, ca sa puna de-o rubasca ponosita, ca raspuns la intrebare.
-Domnule cioban, tocmai ma taiasera la mate imaginile bucolice de pe aici si, desi nu sunt un adept al naturalismului, mi-am adus aminte ce fac cainii; chiar si maidanezii, cand ii doare capul fara sa se lege:mananca iarba!Si am incercat si eu metoda lor.
Ciobanasul pare nemultumit de raspuns.Cheama unul dintre Grivei, cel mai fioros, si il pune de paza la radacina tufei.Apoi pleaca sa se sfatuiasca cu fantana si restul turmei, care e drumul de urmat in privinta intrusului:
Si se uita pamfletaru`
Trist si gol in urma lor,
Vede-n jgheab cum bea magarul
Apa rece de izvor

El,bea urme de iluzii
Si transpira-n subtiori
Ca un ceainic cu infuzii
Doar din plicuri si din sfori…

,,Vreme trece,vreme vine’’
Intunericul coboara
Sta voinicul,ca pe-o cruce
In balans,un pui de cioara…

Si cate nu-i mai trecusera prin imaginatia lui imaginara in ast rastimp! Ca mai bine ar fi sfasiat drumul pe care a venit la stana; ca sa-i ia dracu` de Luceferi, ca doar nu asfalteaza cu lumina lor drumurile patriei; mai bine il lasa in Dex , cu radacina cu tot... Si cate altele,una mai cocosata decat alta.
Vezi bine, ar fi plecat el, dar coltii de jos il infioara in sus.Si, pe deasupra, afurisita de burta,care-l vorbeste pe din dos din ce in ce mai des.

Intre timp, turma se intoarce, dupa ce s-a mai aerisit un pic, cat mai rasfirata si cat mai departe de tufisul cu pricina.De aceasta data, in frunte, cu ciomagul in mana, merge ciobanasul, iar magarul este incheietor de pluton.
Invariabilul ritual al adapatului se intampla,ocazie cu care ciobanasul vine iar catre tufisul cu pricina,nu scoate o vorba, isi ia cainele si pleaca.Abia apuca marele `telectual sa-i auda ultimele cuvinte rostite, adresate parca doar cainelui:.
-Nu mai manca, bre, hasmasui, ca nu-i deloc pentru ce-i cu stomacul deranjat si colonul creierului iritabil.Tine minte de la mine ca, daca-l consumi prea des, da dependenta si, mai important, o sa spui iar ca ai ameteli d-alea paranormale...
Cum ca stelele-s bolande
Si Luceferii de ceara...
Lasa-mi oile,ca-s blande,
N-au nimica ca sa-ti-ceara..

Ca bei apa minerala,
Treaba ta,si mult noroc!
Dar nu turna din tucale
In fantana mea,iau foc!

Ca un pumn de stele mici
Capatate stiu eu cum
Nu-ti dau dreptul nici sa zici,
Nici sa mergi pe langa drum.

Eu inchei de asta data,
Parinteste te previn:
De ne-om intalni vreodata
Bine-ar fi sa bem doar vin...

Nu-mi plac, neica, maidanezii
Aciuati pe langa casa:
Latra numai,dar te lasa
Ca sa-mi furi parazapezii...

Prea crezura unii tari,
-Pot pe degete sa-i numar-
Ca daca au coltii mari
Poarta cerul tot pe umar...

Si ciobanasul si-a usurat of-ul din vezica, dupa tufa, mai civilizat decat ala cu visul lui bramburit de tot!
...Si cand s-a trezit din somn,`telectualul inca mai tinea in maini un pumn de hasmatui…

p.s:Sincer sa fiu,nu stiu daca hasmatul asta de care ati facut atata tevatura intra in categoria etnobotanicelor permise,dar sunt convins ca provoaca indigestie!
Sfatul medicului:Folositi-l cat mai rar si in doze cat mai mici.Cand situatia se stabilizeaza, treceti pe doza minima de intretinere.Evitati consumul de fiere alterata.
Efecte adverse:S-a demonstrat pe un lot martor de pacienti ca provoaca o grava diaree verbala.Daca miroase urat, adresati-va de urgenta medicului sau farmacistului.

p.p.s:Spre surprinderea mea, va cunosc deja opera adevarata, pe care n-ati scris-o niciodata.E foarte ...foarte interesanta.Merita intr-adevar un ,,Studiu de caz’’...


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE