FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MELANCOLII DE IARNĂ GREA
Text postat de Stelian Platon
Respectuos anunț pe toți aceia care consideră că este o dovadă a culturii vaste a dumnealor când direct sau mai pe dincolo îmi detractează numele. Eu mă numesc Stelian, numele de familie fiind Platon. Ca atare eu sunt adevăratul Platon din pielea mea. Nu am făcut nicio aluzie la celebrul antic grec Platon, pe care îl divinizez. Coincidența de nume văd că deranjează de când am poposit în acest site. Niciodată nu s-a întâmplat să fiu ironizat pentru numele meu. Asta mi se întâmplă doar aci. Nu dau numele celor care se simt ofuscați că semnez cu numele meu. Dar aș vrea să cred că nu am intrat într-un mediu unde prezența mea stârnește entuziasmul unor pirania, cu toate că dânșii pozează în oameni de cultură.
Respectuoase mulțumiri și în cazul în care considerați că și eu ca orice muritor, am dreptul să-mi folosesc numele familiei din care provin.
Și totuși... PLATON



ALIAS MAXIMUM
SAU SENTINȚELE VIEȚII
1-RĂZBUNAREA ASUPRA UNUI POPOR, VINE DE LA CEI CE SE RĂSUCESC ÎN PĂMÂNT
2-MULTI DEMNITARI PUȚINĂ DEMNITATE
3-EXISTĂ DIFERENȚĂ ÎNTRE JUSTIȚIE ȘI RĂZBUNARE
4-RĂZBUNAREA E BENEFICĂ ATUNCI CÂND DEMNITATEA ÎȚI ESTE ÎN JOC ȘI MAI ALES VIAȚA
5-CINE E ÎMPOTRIVA RĂZBUNĂRII, ESTE ÎMPOTRIVA DEMNITĂȚII
6-A COMITE FAPTE REPROBABILE INSINUÂND REVANȘAREA, CU BUNĂ ȘTIINȚĂ URCĂ TREPTELE SPRE EȘAFOD.
7-RĂZBUNAREA ESTE APANAJUL CELOR PUTERNICI,
PENTRU CEI SLABI EXISTĂ JUSTIȚIE.
8-ÎNCĂLCAREA BUNEI CUVIINȚE DIN GELOZIE, ESTE DOVADA SUPREMEI FRUSTRĂRI NECONTROLATE
9-CEL CE PROVOACĂ GELOZIA TREBUIE SĂ CONȘTIENTIZEZE RESPONSABILITATEA FAPTEI COMISE
10-CINE CREDE CĂ O SINGURĂ DATĂ POȚI IUBI ÎN VIAȚĂ, ÎNCĂ NU A PARCURS TREPTELE MATURIZĂRII.
11-IUBIREA POATE FI ADEVĂRATĂ LA ORICE VÂRSTĂ. ÎNSĂ JUSTIFICATĂ, NUMAI LA VÂRSTE ÎNAINTATE
12-IUBIM COPII, ȘTIM SĂ-I FACEM, DAR NU PUTEM ȘTI PRIN CE MODALITATE NE VOR DISTRUGE VIAȚA
13-FEMEIA ESTE MELODIA LIRICĂ CE DĂ SENS ȘI CULOARE SUFLETULUI DE BĂRBAT
14-NU CERE LUI DUMNEZEU SĂ TE RĂZBUNE. EL NU ESTE ÎN SLUJBA TA. EL DOAR TE AJUTĂ - BENEVOL.
15-VICLENIA ÎNSEAMNĂ INTELIGENȚĂ. CEA MAI EFICIENTĂ ARMĂ ESTE VICLENIA.



A venit zăpada fără tine

Cântec

Din nou veni zăpada fără tine
Și umbra ta din nou mi se arată.
Iară se aprind amintiri străine,
În care mai suspină
Copilul de-altădată.

Deschide-ți sufletul frumos
Și lasă iarna să te-alinte,
Rănit de dor un albatros
Se ascunde între cuvinte.


S-a-ntins misterul beznei pe fereastră,
Adus de vântul argintiu și ceață
Și cască hibernal o floare-n glastră,
Iar Luna gulerată o răsfață.

Deschide-ți sufletul frumos
Și lasă iarna să te-alinte,
Rănit de dor un albatros
Se ascunde între cuvinte

Ești ninsă stea rămasă în rondel
Născută-n tristeți adolescentine.
Vreodată stelele n-au fost la fel,
Eu cânt o stea ce miroase a tine.

05-02-12


Timid pe ramuri de gând

Închide ochii și învață
să privești.
Sunt eu cel cuibărit
sub pleoapa ta.
Privirea ta e cheia
care mă închide
în cușca inimii tale.
Mă așez timid
pe ramura unui gând al tău,
și mă rog
să nu mă trimiți afară,
unde viscolul gândurilor
deschide cremenea
și-nlăcrimează
ochii sclipitori ai astrelor.
Sunt infractorul ascuns
în pupila ta
unde mă simt acoperit
de gerul amintirilor,
și unde nu mă poate găsi
legea aspră a minciunii
și a frustrărilor ce smulg
hălci de tăcere și suspin
din trupul toamnelor
neștiutoare și anemice
înghesuite în articulația
simțămintelor mele.
20-02-12


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Eugen Iulian Bot,
Dumneata poți să pretinzi multe, eu n-am niciun motiv în prezent sau viitor să-ți ascult rugămintea.În schimb eu am dreptul să-mi exprim liber opiniile.Dacă nu vrei să-ți fie comentată opera ai opțiunea închiderii comentariilor.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-03-07 07:34:52
         
 
  Domnule Platon, v-ați înmuiat suspect de repede timbrul vocal, nu știu de ce. Țin însă cu tot dinadinsul să vă răspund la întrebarea pe care mi-ați dat-o: mă numesc Bot Eugen și nu am folosit niciodată pseudonime ori alte nume. Dumneavoastră în schimb o faceți. Mă întreb totuși de ce unii nu au curajul să își asume propria identitate, propriul nume?

23:20

Bot Eugen

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-03-06 23:31:46
         
 
  Adresez o rugăminte către Dragoș Iovan, să nu-mi mai aducă în discuție numele meu în comentariile sale. La fel cum îi ignor eu existența pe acest site și nu numai, la fel s-o facă și el.
Scuze pentru offtopic

Bot Eugen

23:16

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-03-06 23:27:31
         
 
  Domnule Andrei Florian, după cum vedeți, poetul Stelian Platon e încă în puteri și ne va ferici multă vreme de aici încolo cu versul domniei sale. Prin urmare, nu de cioclu ducea lipsă. Fiind viu și nevătămat, nu cred că are nevoie nici de bocitoare.

A, dacă vîntul v-a spulberat cortul în care vă duceați zilele (ca tot românul rămas în țară, apud Stelian Platon) sau dacă rezervele de carne stricată și de mere putrede cu care vă duceați traiul (ca tot românul rămas în țară, apud același mr. Platon) sau dacă, doamne ferește, nu mai aveți o țară în care să înnoptați (așa cum crede același domn Platon despre românii care încă nu s-au mutat peste ocean, neștiind ei că există America pe cocoașa broaștei țestoase care ține în spinare Pămîntul), sunteți binevenit. Vom găsi aici, pe Europeea, cîte ceva cu ce să vă miluim.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-06 07:45:41
         
 
  Domnule Radu Ștefănescu,
mulțumesc pentru comentariul dv. argumentat, voi reface din răsputeri. Mă simt onorat de faptul că mi-ați acordat timpul pentru citire.
Sper să mai fie oameni ca dv. sau ca domnul Andrei Florian. De oameni ca dv. are nevoie site-ul acesta pentru a se alinia intereselor declarate cu privire la arta românească. În fața dv. regret cele prin care am fost nevoit să trec datorită unor certăreți și denigratori ai numelui familiei mele, personaje care când încearcă să dreagă busuiocul spun că s-au referit numai la creațiile mele. Ca și cum nu ar fi cuvinte scrise ceea ce le-a ieșit pe gură.
Încă odată mulțumesc pentru tot. Știu că ați mai intervenit intr-o zi pentru o postare a mea și la fel de mult v-am apreciat. Eu sunt un începător, iubesc poezia, și uneori simt nevoia să scriu. Nu sunt un consacrat, care se arată lumii cu aberații susținute. Greșelile oamenilor ca mine sunt ca ale unor copii imaturi care încă au nevoie să fie îndreptați.
Cu multă stimă
Platon
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-06 03:12:58
         
 
  Stimate domn Andrei Florian,
Sunt impresionat de cuvintele dv. atât de echilibrate și umamne. Nu prea mai credeam că există cineva fără apetit de ceartă aci. Desigur faptul că mă numaesc Platon, a declanșat un lanț de ironii asupra mea. Cum am îndrăznit să-mi iau asemenea pseudonim când nici măcar un semn bun nu reiese din scrisul meu. După ce am spus că așa mă numesc au schimbat culoarea ironiei, dar continuând-o,am fost nevoit să mă apăr („sărăcia și nevoile și...” numele), dar avalanșa era deja pornită, la care s-au alăturat încă 2-3 nume alături de primul denigrator. Chiar este o excepție să întâlnesc asemenea tipologii într-un site care se declară că încurajează și susține propagarea culturii. Evident nu sunt un consacrat, dar iubind poezia, încerc și eu să scriu. Unele mai bune, altele mai rele, și când mă așpteptam la discuții constructive, am dat de luptători cu sabia în mână,pentru că am îndrăznit să vin și eu cu ale mele. Nivelul josnic la care recurg acești 2-3 (sper să nu fie toți la fel), m-a furat și am răspuns deși cu unlele rețineri, ca să fac față josniciei lor.
În fața oamenilor ca dv. îmi cer scuze și regret că am avut așa ghinion. Eu iubesc poezia și nu cearta.
Vă mulțumesc încă o dată și apreciez că sunteți un om, care merită admirat.
Respectuos
Platon
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-06 02:50:59
         
 
  Domnule Platon, daca v-ati simtiti jignit e de bine, iar daca protestati cu privire la proastele deprinderi ale unor presupusi intelectuali este si mai bine. In fapt, dincolo de gusturile noastre lirice, de sensibilitatile fiecaruia dintre noi, mostenirea numelui este precum credinta. Sfanta!
Este adevarat, aproape peste tot se gasesc indivizi limitati in spirit, un soi de intarziati care, patrunsi de lirismul de autobaza, se considera spirituali daca pot scuipa seminte pe numele parintilor nostri. Iertati-i, va rog! De atat scuipat, unii dintre ei se deshidrateaza si ii apuca ameteala.
Niste ametiti :)
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-03-06 00:23:37
         
 
  din nemotivată neglijență, erata:" ...eu nu prea simt nevoia artei dumitale"...  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-03-06 00:00:06
         
 
  domnule Platon, după modesta mea părere, "A venit zăpada fără tine", cu excepția simțirii, are prea multe păcate de stil, construcție, și, pe alocuri, de logică elementară, să poată fi considerată o poezie reușită. dar păcatul fundamental este, ca să zic așa, că nu este. poezia dvs. nu este nici elegie, nici pastel, nici baladă, nici rondel. altfel spus, scuzați-mi expresia, nici capră, nici varză.

în versiune elegiacă, eu unul aș vedea-o ca mai jos:

La ce folos zăpezile stelare,
Cînd umbra ta în geam nu mi se-arată?
O candelă ce pîlpîie-a uitare:
Iubirea-mi din copilul de-altădată.

Tresare o magnolie în glastră
De parcă-aude glas tăind prin ceață.
S-a înșelat, străinii din fereastră
Sunt șoaptele suratelor de gheață.

Mă cheamă-afară-n gerul de oțel
Zăpezi nebune, adolescentine,
Dar nu-i nimic ce a rămas la fel,
Doar zorile ce vin - miros a tine...

(pe frigul ăsta, în cheie optimistă, e mai greu)

p.s. despre "timid pe ramuri de gând" (un titlu total nefericit), mîine.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-03-05 22:42:48
         
 
  Singurul lucru de care nu mă puteți acuza este acela că nu v-aș privi cu înțelegere. Vă privesc chiar cu foarte multă înțelegere. Ba chiar privesc cu înțelegere nu doar la domnia voastră, ci și, așa cum solicitați, la nivelul la care vă situați. Atît ideatic, cat și ca limbaj.

Numai că, vedeți dumneavoastră, de la atîta privit în jos încep să am amețeli.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-05 21:04:50
         
 
  sincer, nea Platon, eu nu prea ma nevoia lui arta dumitale, dar iată uman și generos, îți sugerez că ai putea începe cu niște scuze:întîi tuturor userilor catalogați drept agramați, semidocți și "piranii"(sic), după aceea lui Liviu Bordaș și Eugen Bot. cu arta dumitale/ ce e-al tău e pus în cui/ om vedea unde-om pune-o: în vitrină sau în containerul de reciclare maculatură virtuală.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-03-05 21:02:57
         
 
  Oameni buni(în fond), hai să încetăm cu asemenea discuții de copii răutăcioși. Să revenim fiecare la starea normală. Are viața destule probleme pentru noi. Eu să scriu așa cum pot deocamdată, iar domniile voastre să vegheați la respectarea adevăratelor norme ale artei pe care o iubim toți. Eu să simt nevoia de dv. iar dv. să înțelegeți că sunt un om, care încearcă să scrie, și pe care îl tratați cu înțelegerea nivelului la care se află Că n-o să iau locul nimănui niciodată, asta e sigur.
Cel puțin eu așa gândesc. Nu vreau să știu nimic din ce fu mai adineaori.
Respectuos
Platon
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-05 20:11:36
         
 
  stelian platon, eu zic să cobori din vârful piramidei și să gândești puțin: ce legătură are comentariul meu aplicat pe text cu ceea ce spui tu? Nu mă interesează cine ești și de unde ești, am comentat textul, nu autorul. te afli pe un site literar, ai publicat un text, iar eu mi-am expus părerea. Vrei, accept-o, nu vrei, n-o accepta.
Asta e tot.

Bot Eugen

19:42

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-03-05 19:53:22
         
 
  Nu mă îndoiam de faptul că vă veți da în petic, domnule Platon. Mă întrebam doar cînd se va întîmpla asta.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-05 18:50:47
         
 
  Stimate domnule bot.
Chiar așa vă e numele? Și cum semnați într-o oarecare eventualitate? Puneți degetul ca să nu pufnească lumea în râs? De fapt e numele dv. Așa am pățit și eu când niște colegi ai dv. foarte erudiți de altfel, au văzut numele meu. Au făcut urticarie și alte alergii. Acum nu-i mai potolesc nici cu șoricioaică, nici cu gresie pisată. Ba că scriu nimic, ba că nu sunt, ba că prea sunt... Ce mai, numai pilde și sfaturi constructive mi s-au dat. Mă plâng și eu dv. că văd că păreți mai citit parcă. Nu-i așa că nu vă place să provocați pe cineva și să jigniți dacă trece pe aici? Și fiindcă tot sunteți personajul pozitiv,(ar fi și păcat să nu fiți un sero-pozitiv) cred, nu-i așa că nu lăsați vreun coleg să se certe de unul singur cu un nou venit, când de fapt sunteți câțiva destui de osoși ca să repurtați victoria? Să știți un lucru important de la mine(că altfel cu asemenea educație...), atâta timp cât mă aflu la această distanță nu mă tem că-mi dați pielea la întors fiindcă nu știți să veniți unde ați auzit doar din filme că există liderul lumii și al civilizației. Eu vă vorbesc din vârful piramidei, pe când domniile voastre de atâta demnitate și bărbăție dați 60.000 pe un litru de benzină, mâncați în afară de reziduri,mere stricate carne de maidanezi și altele, și mai donați și jumate din salarii, vă ștergeți cu educația și sănătatea la fund, ați distrus o țară și săriți cu bărbăție să devorați un om care scrie și el, ce poate, cu gândul la locurile natale, pe care a trebuit să le părăsească pentru a se salva. Apropo cum mai stați cu producția de maidanezi? Vă apreciază lumea, și se întreabă unde v-ati extins cu corturile. Persoanelor, aveți măcar o țară, unde să puteți înnopta? C㠄vine succesurile” grămadă peste viața dv. de erudiți făcuți la apelul de seară. M-aștept că până la urma site-ul va căpăta altă direcție, dată fiind aptitudinea dv, de precupețe. Repet știu de ce mă provocați. Niște minți atât de strălucite nu mi-e greu să le decodez. Provocatorilor, în afară de scandal, mai faceți și altceva pe acest site? Se vede de la prima privire cum vă certați între voi, și mai ales, nimic din ce se postează nu-i bun. Voi scrieți doar ca să aveți pentru ce vă certa. Vă scuipați vă jigniți și pe urmă o luați cu alde „matale”, „nea cutărică”...Așa e că sunteți suprastructura sociețății? Mă aștepam să fie așa.Ce mai niște genii.Oarecum știam cam ce se întâmpină aici. Doamna Elena Munteanu (Dumnezeu s-o ierte)mă averizase, că aici e un fel de ceea ce am și găsit. Gladiatori unul și unul. La nevoie pot prezenta și diplome obținute cu sudoare și muncă aprofundată la... unde credeți? La „Spiru Haret” După sângele și atitudinea pozitive îi poți ghici pe erudiții aceștia. Ar fi bine să nu ne întâlnim pe la vreo lansare de carte. Aici în America vreau să zic. Că doar n-o să lansați acolo. Ați auzit de statul ăsta America? E chiar pe linia lui 42, cum mergi în Floreasca. Pigmeilor! Vedeți că a băgat tacâmuri la Predoleanu și cuie de 6. Nu ecazul să vă însângerați acum cu cine știe ce hara-kiri. Că domniile voastre creați o atmosferă de balamuc pe care și oameni talentați și cumpătați ca buna mea prietenă Ingada, vă evita cu grijă. Întrebați-l pe distinsul dv. coleg Bordaș (cum o fi să te cheme Borfaș, Bordaș, e teribil), cum își refăcea Onan intelectul în timpul liber și preluați metoda mai cu talent că se simte epuizarea în dv.
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-05 04:50:26
         
 
  Erată: putea fi simplificat

02:54
 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-03-05 03:05:38
         
 
  Am intrat și eu din curiozitate, să văd ce minunăție de text e așa de comentat și ... dezamăgire. Multă vorbă pentru nimic. Textele nu au nici ritm, nici imagini poetice memorabile. Nu există nici măcar coerență în discurs. Pare mai degrabă o învălmășeală de cuvinte puse pe verticală. Textele nu duc lipsă nici de construcții banale, nici de prețiozități ori construcții chilometrice genitivale. Apoi, multe repetiții și redundanțe. Ceea ce ați încercat să spuneți 20-30 de rânduri, pute fi simplificat, condensat și spus în 6-7 rânduri. Altcum, pare mai degrabă a fi un fel de logoree fără cap și coadă, iar ideație - nici atâta. Mă întreb așa din curiozitate, domnule/doamnă Platon, cam pe unde s-au oprit lecturile dumitale?

Bot Eugen

02:53

 
Postat de catre Bot Eugen la data de 2012-03-05 03:04:06
         
 
  "E bine de știut că cine are chef de ceartă, nu are decât să scape o frază aci și e sfâșiat cât ai zice - pirania."
"Dar aș vrea să cred că nu am intrat într-un mediu unde prezența mea stârnește entuziasmul unor pirania, cu toate că dânșii pozează în oameni de cultură."
"Cam ce pedeapsă ar merita cel ce nu scrie cum bine vă face domniilor voastre? I-ați da cu niște pereți în cap, nu?"

Eu ma intreb de unde fac rost de pereti musculosii pirania si cam cum ii manevreaza ei inspre capul sarmanului muritor.

O fi ceva legat de zicerea din final:

"Fiți bine cuvântați cu voi înșivă, că tare vă sunteți utili."

:)
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-03-05 01:33:40
         
 
  "...se poate învăța multe de aici. Fiece țâvnă e foarte constructivă. Mă-ntreb dacă v-aș fi întâlnit pe unul din ringuri în perioada mea, cât chef de harțag ar mai fi fost (...)
(Stelian P).

răspuns:
nu cred că "perioada" domniei-voastre mă interesează, dar, chiar o aveți? Lunar? Se poate învăța din asta...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-03-05 01:13:49
         
 
  Bine ați venit domnule Latunski. Se pune de-o răfuială? Ați simțit că umbra îl apasă și are nevoie de ajutor prietenul dv? Nu e nevoie. Limbuția nu-mi place, decât dacă e constructivă și atunci nu se mai cheamă așa, ci atelier literar. E bine de știut că cine are chef de ceartă, nu are decât să scape o frază aci și e sfâșiat cât ai zice - pirania. Se vede treaba că se poate învăța multe de aici. Fiece țâvnă e foarte constructivă. Mă-ntreb dacă v-aș fi întâlnit pe unul din ringuri în perioada mea, cât chef de harțag ar mai fi fost? Vă amuzați ironizând pe cei ce încearcă să dea mâna cu farmecul irezistibilei Sapho... Frumoase diplome aveți. Tot de la „Spiru Haret?”Atunci lăsați obloanele, puneți o hârtie igienică pe ele cu mențiunea „VIN IMEDIAT” și oamenii își vor căuta de drum. Cam ce pedeapsă ar merita cel ce nu scrie cum bine vă face domniilor voastre? I-ați da cu niște pereți în cap, nu? Credeam că ați venit cu vreo opinie folositoare, nu să vă plângă cu capul pe umăr cel pe care îl stimulați cu : „Zic bine, Liviu S. (S-ul e necesar ca să nu facem confuzie cu cel care a-ncercat mai devreme să rupă o bucată din mine), Bordaș? Și eu v-aș da Kaiser-ul dar sunt cam departe acum.
Vă mulțumesc pentru prețioasele învățăminte, proteguitori ai artei. Unde putea fi așa ceva decât acolo unde libertatea a alterat și pe oamenii valoroși câți or mai fi.
Fiți bine cuvântați cu voi înșivă, că tare vă sunteți utili.
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 23:13:11
         
 
  Ibidem! Zic bine, Liviu S. Bordaș?

- "neștiutoare și anemice/înghesuite în articulația/simțămintelor mele/"(Stelian P.)
parcă ar urma ceva, dar de din față nu vine nimic, cum nu vine nici soțul lui George Sand(!)... E mult e puțin?
...oare ce poet poate fi aplaudat după fiece vers?
Să-i dăm Kaiserului ce este al lui și Țarului la fel... alte fioare n-am...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-03-04 22:43:42
         
 
  latunschi, pe atunci mai puteam mușca. De cînd cu acrilicul, am lăsat-o mai moale :))

Așa că mă poți găsi, uneori, la birou. Sau pe aici, unde mai mușc și eu din amicii și in-amicii literaturii.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 22:20:54
         
 
  Mulțumesc, domnule Platon, dar am propriile amintiri despre Elena Munteanu. Poeta Elena Munteanu, și nu mă deranjează să o spun, ceea ce nu pot încă afirma despre domnia voastră.

http://agonia.ro/index.php/poetry/208895/Iubite,_mi-e_frig__(poezie_scris%C4%83_%C3%AEmpreun%C4%83_cu_Liviu_S._Bordas)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 22:14:41
         
 
  "ați fost un copil rău până acum câțiva ani, iar acum aveți și unde să vă depuneți veninul" (Stelian P.)
De aia nu te-am găsit eu la birou, erai la "mușcat", șmeckere!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-03-04 22:01:34
         
 
  „Calitatea unui critic se cunoaște după felul cum vorbește despre creație și nu despre autor”.

Corect, domnule Stelian, recitiți-l pe Marin Preda! scena în care doi autori stau de vorbă la cîrciumă, știi matale care, aia în care se spune: "Nu le are, domnule, nu le are". Și vine al treilea, care avea cu ce susține material conversația...
Nu numai că e antologică, vă definește delicat.

calitatea unui critic
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-03-04 21:46:00
         
 
 
Domnule Bordaș,
fiindcă atunci când trăim, nu ezităm să ne arătăm repede colții unul la altul, indiferent de motiv, și fiindcă nu m-a părăsit încă mâhnirea de acum două săptămâni, când am pierdut pe buna mea prietenă Elena Munteanu-Ingada, (o poetă, dacă nu vă deranjează) aș vrea să vă las din partea ei o amintire în care, ca o presimțire, spunea:

Sunt roabă tăcerii, cu vremea pereche,
Când zorii se-ngaimă mereu mai aproape.
Tu pune-mi veșmântul, mai alb ca omătul,
Și banii de-argint ca doi lotuși pe pleoape.

 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 21:41:59
         
 
  Dle Bordaș, cred că sunteți și cu umor, din moment ce ați vândut cărți sfinte sub pretxtul că sunt porno. Și cu preț creștinesc, nu oricum. Așadar ați și învățat cum se petrece timpul liber în varianta Onan, din moment ce a trecut pe sub ochii dv. ageri. Am râs cu poftă. Înseamnă că sunteți încă verde.
Felicitări!
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 21:06:35
         
 
  Iar despre pariul pe care pot să-l fac cu dl Bordaș, nu mă ofilesc câtuși de puțin. Asta pentru că eu scriu în limba poporului meu deși nu m-am împlinit ca să am titulatura de poet, iar domnia sa scrie așa-zisa poezie modernă.

Domnule Platon, scrieți în limba poporului dumneavoastră așa cum eu scriu poezie modernă. Două afirmații la fel de lipsite de adevăr. Dacă pentru prima sunt gata să vă acord beneficiul subiectivismului, pentru cea de-a doua nu aveți nicio scuză. Există aici pe site ceea ce se numește pagina personală. Nu vă invit să o citiți pe a mea, departe de mine gîndul. Dar, pentru a face despre mine niște afirmații care să conțină măcar un sîmbure de adevăr, aveați minima obligație de a vă informa. Ați fi constatat că scriu mai mult proză și că versurile, atîtea cîte sunt acolo, sunt în proporție covîrșitoare în formă clasică.

Cînd voi avea nevoie de un spate după care să mă adăpostesc, vă voi anunța.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 21:03:40
         
 
  "De unde ai tras tu concluzia că ți-aș fi promis o carte cu femei goale, nu știu :)))"
(Liviu S. Bordas)

recunosti deci, cartea ceia
plina ochi cu forme goale
care preamaresc femeia
o ti doar pentru matale!



 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-03-04 19:49:00
         
 
  Vin dovezi că vă faceți cam greu înțeles domnule Bordaș...
Tot ce auziți de la mine e pur și sterilizat maestre. Dacă vă simțiți suficient de verde nu-i rău.Și voi face pașii mici, știind că aveți suflul sistolic.
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 19:48:59
         
 
  Stimate domnule Cioacă!
Dați-mi voie să vă spun că am început să simt oamenii care circulă pe acest site. Primul ați fost dv. care m-ați impresionat teribil, lansând un bun-venit pentru mine nou sosit pe site. Așa ceva spune mult despre un om, deși pare un gest simplu unora. Dar nu este. Am observat și din alte scrieri ale dv. că sunteți un om, plăcut într-o discuție și nu numai atât. Apoi imediat am fost înțepet de câțiva domni din cauză că semnez cu pseudonimul-PLATON. Adică prea am nasul pe sus. Am încercat să liniștesc oamenii. Așa e numele meu de familie, și am rugat să-mi îngăduie să folosesc mai departe numele cu care vin eu de acasă. Cred că înțelegeți ce am simțit, suportând asta de câteva ori. Nu dau nume deocamdată. E prea urât gestul dlor, ca oameni de cultură. Iar despre pariul pe care pot să-l fac cu dl Bordaș, nu mă ofilesc câtuși de puțin. Asta pentru că eu scriu în limba poporului meu deși nu m-am împlinit ca să am titulatura de poet, iar domnia sa scrie așa-zisa poezie modernă. Aceasta este poezia care a scârbit pe român și din cauza asta poezia a ajuns subiect de persiflare. Trist dar adevărat. Adica se fac deservicii acestei arte din infatuarea de a fi considerat un poet modern. Aceast㠄modernitate”, este virusul care deocamdată nu poate fi oprit. Rămâne incontestabil aspectul că ea poezia „modernă”, fără mesaj, fără reguli, fără mijloace artistice, o proză albă și plată a desființat o artă, care licăre încă în poporul meu. De aceea sunt sigur că astfel de poezie, ar cumpăra-o niscai cunoscuți, și ceva critici, pe când în cazul meu, chiar dacă mai am (și conștientizez faptul că am) nevoie de mult exercițiu, sunt mai agreat. Din antologiile, în care sunt parte și cele câteva plachete ale mele, am cunoașterea despre impactul cu cititorul. Și circulă poeziile mele în mai multe țări cu care noi avem relații culturale. Aici pe acest site, am poposit de dragul titulaturii „atelier literar”. Am nevoie să învăț continuu. Sunt doar un om care iubește poezia și dorește s-o și scrie. În ciuda faptului că reticența este la vedere aci, eu continui să doresc a învăța câte ceva de aici. Dacă dl Bordaș e avocat atunci să vedem și ce retorică are.Este tot un exercițiu, sau chiar o competiție. Eu sunt aci.
Cu multă considerație pentru dv.
Platon
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 19:43:23
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Oameni ca dv. caută adăpost în spatele celor ca mine, când vine clipa renașterii.

Domnule Platon, cred că ați mers puțin cam departe. Luați-o cu pași mici.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 19:27:19
         
 
  Mitică, ceea ce voiam eu să-ți vînd era chiar Biblia. Numai că, tot ce ai reținut tu din carte în acel moment a fost poza cortului lui Onan, în care aștepta despuiată sora defunctului său frate spre a fi însămînțată conform legii leviratului, în timp ce Onan își împrăștia sămînța în fața cortului.

De unde ai tras tu concluzia că ți-aș fi promis o carte cu femei goale, nu știu :)))

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 19:23:27
         
 
  Dacă mi-ar fi plăcut să vă simțiți, spun delicat, stingher, v-aș fi propus următoarea fază: punem amândoi câte o carte proprie într-un stand și vedem care se vinde.
(Stelian Platon catre Liviu S Bordas)

Domnul Platon va sfatuiesc sincer sa va retrageti oferta ca pierdeti pariul. Acest avocat este atat de talentat in pledoariile lui incat eu odata i-am cumparat, pe bani grei, o carte care, zicea el, era cu femei goale si pe care o citeste acum numai nevasta-mea fiindca ea era de fapt... Biblia.
In legatura cu numele dumneavoastra de familie eu nu numai ca nu va inteleg plangerea dar va si invidiez. Nu este altul sa fi suferit mai mult din cauza numelui lui de familie cum este subsemnatul. Fiindca pana acum nici un filosof nu a indraznit sa-si ia un asemenea nume de familie!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-03-04 18:56:25
         
 
  Mulțumesc distinse maestre și când vorbiți așa, simt nevoia să am un prieten ca dv. Chiar și virtual. Ați folosit cuvânt și idee ajutătoare și nu de secerătoare, care taie, taie tot ce stă pe verticală, gândind că de fapt a îndreptat. Prin cutezători ca mine va veni renașterea într-o zi și în țara aia. Fiindcă nu mă cunoașteți o să vă sune a lipsă de modestie iar. Oameni ca dv. caută adăpost în spatele celor ca mine, când vine clipa renașterii. Și uită aciditatea verbelor pe care le presară acum cât degringolada este mândria la zi a românilor.
Dumnezeu să vă binecuvânteze și puneți sabia la loc atunci când cineva bate la ușa dv.
Vă doresc numai bine și mai ales sănătate.
Respectuos
Platon -discipolul
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 18:24:19
         
 
  Credeți că țineți în mână o epocă nouă a poeziei.

Aici vă înșelați. Eu cred în valențele poeziei clasice. Și în renașterea ei. Dar nu prin domnia voastră. Sau, și prin domnia voastră, după ce veți fi înțeles ceea ce voiam să vă comunic.


Putem cădea de acord asupra unui singur lucru, deocamdată. Adrian Păunescu merită o statuie. Dacă l-ați citit, ar trebui să înțelegeți ce reproșez poeziei pe care o produceți.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 18:07:58
         
 
  Gândiți prea de multe ori și asta n-o să vă facă bine stimate domnule maestru. M-ați convins deja că ați fost un copil rău până acum câțiva ani, iar acum aveți și unde să vă depuneți veninul. Vomați totul că numai așa o să vă ușurați. Dacă mi-ar fi plăcut să vă simțiți, spun delicat, stingher, v-aș fi propus următoarea fază: punem amândoi câte o carte proprie într-un stand și vedem care se vinde. Ce ziceți? Aveți curaj? Rețineți un aspect stimate domn: bâlbâielile stilului dv. a descurajat poezia și simțul cititorului. Numai dv. și câțiva amici, eventual critici, bănuiți cam ce ar putea fi un mesaj în scriitura pe care o numiți poezie. Însă mesaj ni kogda. Felul cum puneți cuvintele unele sub altele fără nicio noimă, fără mesaj, îl lasă rece pe cititor. Nici măcar dadaism nu ar putea fi. Credeți că țineți în mână o epocă nouă a poeziei. Vă cred, doar trăim din plin epoca non-valorilor și a distrugerii a tot ce mai avem pe ici pe colo. Așa că fiți mândru, și mai ales dați peste mână oricui vrea să scrie. Aveți destule cuvinte la îndemână și mai ales nici nu mai trebuie să la puneți unele sub altele, că oricum ar fi tot proză albă este.
Mai bine v-ați îngrijora de soarta poeziei care e în mâna docților și au umplut-o de sânge. Nu-i păcat? Păunescu merită o statuie cât Intercontinental-ul, așa ca să fie totuși mai mică decât a geniului numit Eminescu.
Cu prietenie și înțelegere
Platon (credeți că e numele meu?)
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 17:32:32
         
 
  Dacă acum, la stadiul de discipulus pe care vi-l atribuiți mai jos, vă citesc românii, nu pot să nu mă gîndesc la ce va fi la porțile librăriilor cînd veți fi depășit această etapă, trecînd la cea de magister.

Vorba cronicarului, se sparie gîndul...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 16:21:55
         
 
  Așa este, domnule Platon.

Keep walking. Keep writing.

Astăzi vă citesc românii. Mîine vă va citi, probabil, lumea întreagă.

Forța modestiei - una pe măsura talentului uriaș care vă împresoară - să vă fie în continuare călăuză, ca pînă acum.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 15:50:23
         
 
  Distinse domn scriitor Bordaș,

tocmai de aceea pe mine mă citesc românii, iar pe dv. câțiva prieteni din fața blocului, pasionați de anagrame.
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 14:22:14
         
 
  și cu asta HOWGH!

Pueril. Și penibil în același timp.

Dacă acesta este nivelul la care puteți comunica, mă opresc aici.

Nu înainte de a-mi exprima îndoiala că veți trage vreun folos din această, să-i spunem cu multă îngăduință, discuție. După cum nu veți avea niciodată vreun cîștig dintr-un comentariu de genul Eu cânt o stea ce miroase a tine. Superb. Mi-a plăcut, poete!

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 14:12:32
         
 
  Asta spune mai mult decât încercați să explicați acum și cu asta HOWGH!
„nu pot să nu îmi pun - și să nu vă pun - niște întrebări cu privire la rostul prezenței dumneavoastră printre pirania mai sus invocați.”
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 12:35:08
         
 
  Voi fi fiind eu mai greu de cap, domnule Platon. Dar, de aici pînă la concluzia că v-aș fi sugerat să părăsiți acest atelier, e cale lungă.

Eu vă spuneam altceva. Anume, că nu sunteți de niciun folos poeziei (deci, nu o puteți sluji) atîta vreme cît nu sunteți capabil să extrageți, din ceea ce numiți dumneavoastră o încăierare, acea cantitate (fie ea și infimă) de informație care v-ar deschide ochii asupra greșelilor pe care le săvîrșiți.

Umblați pe căi demult bătătorite. Asta nu ar fi o vină. Numai că, vedeți dumneavoastră, cei care le-au bătătorit le-au adus la un anume grad de șlefuire, de care sunteți extrem de departe.

Cînd veți realiza că nu clișeul este calea, cînd veți reuși să treceți de nivelul platitudinii în exprimare și în metaforă, poate că vor ieși mici bijuterii din gîndurile cărora vreți să le dați glas. Pînă atunci, nimic din ceea ce e ascuns în articulația simțămintelor domniei voastre nu poate căpăta numele de poezie.

Încercați să nu striviți, sub mormanul de sintagme care plate, care ridicole, corola de minuni a lumii.

Da, e un atelier literar aici. Unde se pot învăța multe.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 12:18:57
         
 
  Considerându-mă încă într-un atelier literar, voi posta în speranța că atelierul este pentru discipulus în primul rând și voi încerca să nu iau în seamă sugestia dv. de a-mi căuta un loc fără pirania. Nu se cheamă pirania cel ce slujește poezia, ci numai detractorul, adică cel ce salivează de poftă pentru o încăierare, fie și virtuală Totuși unele lucruri se înțeleg mai greu chiar și de luminați ca persoana dv.  
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 11:48:57
         
 
  Domnule Platon, cauza frontului o veți găsi exclusiv în opera dumneavoastră poetică. Fără nicio legătură cu numele pe care îl purtați.

V-am dat mai jos cîteva exemple. Concluziile le-ați putea trage singur, dacă ați reuși să vă detașați puțin și să faceți cuvenitele comparații cu ceea ce înseamnă adevărata poezie, fie ea în formă clasică sau nu.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 11:27:10
         
 
  Domnule Bordaș,
văd că încercați s-o trageți pe Academiei. Nu-mi plac asemenea discuții, iar aluziile ironice la numele meu, motivate de postările mele creează frontul în care dv. vă introduceți ca un apărător al ironiilor în loc să dregeți busuiocul, când un tovarăș de arme greșește ținta, fiind prea mândru de uniforma pe care o poartă. „Calitatea unui critic se cunoaște după felul cum vorbește despre creație și nu despre autor”. N-am spus eu asta în secolul XVIII.
 
Postat de catre Stelian Platon la data de 2012-03-04 09:31:29
         
 
  Domnule Platon, pe mine nu m-ar deranja nici dacă v-ați numi Petrarca. Sau Aristotel. Sau Ovidiu.

Însă, cînd scrieți

Privirea ta e cheia
care mă închide
în cușca inimii tale


sau

Sunt infractorul ascuns
în pupila ta
unde mă simt acoperit
de gerul amintirilor,
și unde nu mă poate găsi
legea aspră a minciunii
și a frustrărilor ce smulg
hălci de tăcere și suspin
din trupul toamnelor
neștiutoare și anemice
înghesuite în articulația
simțămintelor mele


ori

Ești ninsă stea rămasă în rondel
Născută-n tristeți adolescentine.
Vreodată stelele n-au fost la fel,
Eu cânt o stea ce miroase a tine


nu pot să nu îmi pun - și să nu vă pun - niște întrebări cu privire la rostul prezenței dumneavoastră printre pirania mai sus invocați. V-ați gîndit că entuziasmul lor este stîrnit nu de numele, ci de opera dumneavoastră?

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-03-04 08:30:03
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE