FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
ET IN LEGOLAND EGO ( interviu virtual cu nărav acordat de un ex-diplomat batav)
Text postat de Gheorghe Rechesan
DRAGOȘ IOVAN:
-Stimate Norbert van Longshot, pentru început vreau să vă felicit pentru româna impecabilă pe care o vorbiți!
ROBERT VAN LANSCHOT (volubil, tolănit într-un fotoliu bleumarin decorat cu steluțe aurii):
-Robert, niet Norbert....gracias, alzo, romeinen, rumansche, basckishe, cataalanse, haïtiaans creools en val d'iser dialect!
D.I.:
-Avem și noi Iser evaluat la cîteva cîteva mii de euro pe piața comerțului cu artă, de pildă " Tătăroaice la Balcic"...
R.V.L.:
-Tataarse spreekt niet! Numai limbă de om alb...
D.I. (zîmbind):
-Apropos de Balcic, le-ați tras-o mișto la gioale, vecinilor noștri!
R.V.N.:
-Ei vrut asta...integratie! Balkan people mult departe de europese unie! În concepere la mine, asta oprit pe pod la oraș Mostar, precies in het midden, ezact la midjloc!
D.I.:
-Senzațional, ați fost conceput în mijlocul istoricului pod din Mostar la granița dintre comunitatea croată și cea sîrbo-bosniaco-musulmană!?
R.V. L.(nemulțumit):
-Nein, nein, Mostar, eu năzcut naar Anvers, tătic fost piekdrager*, mutter, caznic!
D.I.:
-Credeți că există o națiune balcanică, caracterizată prin elemente etnice, rasiale sau religioase precise?
R.V.L.( cu o grimasă de dezgust):
-Natuurlijk! Un rasa de om negru, murdar, ignorant, moslimlanden...balkan-man nu auzit în viaț la el de Coco Chanel, Yves Saint Laureant, Dolce et Gabana, Montaigne!
D.I.:
-Montagne-russe avem și noi prin bîlciuri...te dai în ele pîn' te ia cu amețeala, ca-n scrînciob!
R.V.L.:
-Precies. lectura de Montaigne foarte vermoeiend, cum se zice...obositor...maar forte utilitar la integratie european!
D.I.:
-Cum spune și un dicton românesc, ai carte, ai parte!
R.V.L. (cu o ușoară exaltare):
-Waar, waar, mult adefarat! În joc carți atuu primești, joc cîștigi, daz este regul...
D.I.:
-Mai sunt unii care joacă la cacialma!
R.V.L. (confuz):
-Ca-ci-al-ma? Als ciu-la-ma, tus-la-ma, ba-cla-va, mu-sa-ca? Balkan-keuken vorte gustos abe, cum se spun, ziekelijk, nezănătos, umflat ficat, spart maț...perzonal prefer Bokus! Gustat freodat " crème van pompoen, truffel glace en walrus room?**" Senzaționel, aroma de padurile, pamint ploaia, copac mușchiulos plus quelque-chose marin, fish-briz!
D.I.(confuz):
-Walrus room? O cameră cu zid rusesc?
R.V.L. (își îndeasă tutun în pipă și și-o aprinde):
-Ja, ja, europa oprit zid la Neretva!
D.L.:
-Nu mai bine la Nistru?
R.V.L.(pufăind preocupat):
- Tot la fel, nu contești, Slavische waternetwerk***, trebuie dragat vrumos la fel Amstel, canalizare corect neederlands-stijl!
D.L.:
-Vă raportați mereu la spațiul neerlandez...un cîrcotaș v-ar spune că-n vremea cînd în Elada se năștea democrația, prin mlaștinile batave, strămoșii dumneavoastră își dădeau la moacă pentru o vacă și trei stacane de bere!
R.V.L.:
-Vals, oinjust, democrazie egal europa...maar nu vaca fugărit de father Iupiter aan de kust van Kreta pîn la plaja peloponezian! Solide Europa, Moeder van alle Volkeren, civilizat, corect, curat!
D.L.:
-În legătură cu România ce aprecieri ați face, raportîndu-ne la statutul cultural în cadrul larg european!
R.V.L.:
-Romania, een einland, una insul latino în mare slavische, cu balkan beach...niciun problem, maar moet, trebe musai integratie, rapid!
D.L.:
-Probabil sunteți la curent cu marile nume care și-au adus contribuția la spiritualitatea universală: Eliade, Brâncuși, Henri Coandă?!
R.V.L.:
-Ja, ja, Brancussi, Franse beeldhouwer, franțuz scluptore, rezident Montmartre...
D.L.:
-E originar din România, dacă treceți prin Tîrgu-Jiu puteți admira complexul brâncușian de acolo, Coloana fără de sfîrșit, Masa Tăcerii, Poarta Sărutului...
R.V.L.:
-Ja, ja, vrumos tradiție, Perinitza dance...
D.L.:
-Ce ați recomanda factorilor de decizie de la noi să întreprindă în direcția integrării culturale?
R.V.L.( scuturîndu-și pipa într-o manieră nu prea elegantă, ciocnind-o de tocul pantofului):
-Se începe cu jenerație tener, de la kindergarten...la tot europa, copii educat și jucat pe Lego! Un metod constructiv, zeer effectief la creierile fraged!
D.I.( cu entuziasm):
-Da, îmi amintesc și eu m-am jucat mult pe vremuri cu cuburi Lego!
R.V.L.( scoțînd din buzunar un prospect frumos colorat):
-Bijzonder, ecstra-ordinar, eczistat lego-toy in Romania?
D.L.:
-Foarte rar, mie mi le procurase taică-miu din Yugoslavia, unde veneau pe-o filieră ilicită din Anvers, ceva între un marinar de-al nostru și-un vameș de-al lor!
R.V.L.( politicos, afabil):
-Fedeți? Integratie european funcționat en avans, trebuie pervecționat, geëgaliseerd...cum se spune nivelat asperități per un scop unitar, steluț mult vrumos comun...
D.L.:
-Cum spuneau strămoșii latini, "Per aspera ad astra"...vă mulțumesc foarte mult pentru timpul acordat!
R.V.L.:
-Nimic tot, plezir meu...vaarwell!

N.A. Acest text este un pamflet, orice asemănare cu persoane reale este întîmplătoare.
__________________________________

* vameș(oland.)
** supă-cremă de dovleac cu trufe glasate și smîntînă de morsă (oland.)
*** rețea hidrografică slavă (oland.)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  N-are cum a se adeveri :)

Și încă mai sper că pasărea asta măiastră nu va ajunge pe masa vreunui taxidermist.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-29 16:28:55
         
 
  dap, coane Bordaș, ai completă dreptate, retractez parte cu rubarba; m-aș bucura ca bănuiala că ai acceptat aci-n lavră foncția ce implică un voluntariat păgubos, barem pentru echilibrul talerelor, să se-adeverească...cine știe, poate chiar reușești să împăiezi frumos phoenixul!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-29 10:51:56
         
 
  (chiar nu-ți înțeleg insistența insipidă, vag duhnind a rubarbă rebarbativă mucedă)
Gh.Rechesan

Asta putea lipsi. Chiar și numai pentru consecvență. Vezi motivele subiective înfățișate de mai jos.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-29 10:42:47
         
 
  q.e.d.
(tot eu ți-am validat tîmpeniile astea de comentarii, asta ca să nu ai niciun dubiu)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-29 10:37:02
         
 
  nemaivorbind de faptul că mi se năzări că de la o vîrstă derulată virtual în cel efemer, profilu-ți psihologic concret și nu numai :) ți se schimbă într-un ritm alarmant.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-29 10:33:37
         
 
  ștefănescule, aș fi putut să fiu naturel cu tine și să-ți zic bref:meri de vorbește cu ăia ce vrea să vorbește cu tine...da' chiar n-o fac din motivele subiective înfățișate, așa că mi-ar place să cred c-am încheiat conversația oftopicală. (chiar nu-ți înțeleg insistența insipidă, vag duhnind a rubarbă rebarbativă mucedă)
referitor la text: e unu' conjunctural, de interviu posibil și n-are nevoie de strîmbe, cluuri, poante, mesajul e clar, poate bag așa ceva într-o schiță despre o sesiune din parlamentul european.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-29 10:31:33
         
 
  @ maestre, fii natural, fii tu însuți, vorba aia, dacă vrei să fluieri...
oricum, nimic nu e mai durabil decît efemerul :)

@ Liviu, nu te contrazic, doar că aici, spre deosebire de alte chestii mai vechi, se mizează aproape exclusiv pe comicul de limbaj. adevărat, rețeta e garantată, doar că eu aștept șopîrla, clou-ul, poanta, chichița, strîmba. ca-n vremurile bune. care vremuri, sub nămeții ăștia de altădată... în fine
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-29 10:23:30
         
 
  Liviu,
doar de dragul conversației din cupola de pe dealu Cetățuii...parol!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-29 09:31:32
         
 
  Radu, mie mi se pare că surprinde și creionează foarte bine exact ceea ce îi reproșam personajului din viața reală: superficialitatea, suficiența, pospaiul de cultură și disprețul pentru tot ceea ce înseamnă alte nații din afara spațiului vest-european.

Poate că sunt eu subiectiv.

Apreciez moderația. Și sper că o va aprecia și Georghiță și că nu se va ajunge la un nou conflict.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-29 09:17:37
         
 
  Liviu,
mulțumesc pentru aprecieri, ultima steluță îți revine pt idee; eu n-aș paria pe reînvierea lavrei din doar trei pene pîrlite nu poți reconstitui un phoenix.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-28 21:12:03
         
 
  @ Liviu, am înfipt la viața mea zeci de steluțe la reverul onorabilului Ghiță Recheșan, dar, sincer, pamfletul ăsta nu prea mă inspiră. la o adică, pot și argumenta de ce, dar avînd în vedere amiciția care ne leagă, ar suna ca dracu. în plus, avînd în vedere conjunctura "This Account Has Been Suspended", ar lua-o ca pe-o revanșă ieftină, și de data asta chiar nu e cazul. eu unul, mai aștept. să dea ghioceii.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-28 17:42:43
         
 
  Mă duc și eu să atîrn o steluță.

Voi reveni pentru a motiva gestul. Deși, cred eu, nu are nevoie de vreo motivare. Textul în sine spune tot.

A înviat Europeea. Sau, cel puțin, nu mai e muribundă.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-28 17:26:03
         
 
  Multzumesc, Gheorghe, citisem postarea lui LB si eram deja avizata cand am citit interviul, de asta m-a si amuzat asa de tare!  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2012-02-28 15:12:51
         
 
  Ideea, "geweldig idee" cum ar zîce meijnheer Lanschot aparține lui Liviu Bordaș și e inspirată și trudnic expirată de un fapt real(vezi De la Bokus la Brâncuși)  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-02-28 14:54:48
         
 
  Am ras cu lacrimi. Panfletar ca tine, bibicule, mai rar!
*
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2012-02-28 14:33:42
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE