FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poeta Elena Munteanu s-a stins din viata...
Text postat de Vasilica Ilie
Cu durere in suflet va anunt ca poeta, colega noastra de site, Elena Munteanu, s-a stins din viata, astazi, 16.02.2012. A fost pentru mine o prietena nepretuita, un suflet bun, cald, pe care am iubit-o din tot sufletul.Implinise de curand varsta de 59 de ani. Am vorbit cu ea, chiar zilele trecute. Nu-mi vine sa cred!
In urma ei vor ramane: frumusetea versurilor sale si multe lacrimi.
Condoleante familiei indurerate. Dumnezeu s-o odihneasca in pace!
Am vorbit la telefon cu nepoata ei si mi-a confirmat.
Numerele de telefoane:
0722 549 149 (Brandusa, nepoata ei);
telefonul Elenei era: 0724 807 372 (raspunde tot Brandusa)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Daniel(îți spun așa pentru că te consider ca și fiul meu), m-a mișcat gestul tău pe care l-ai făcut nu numai aici, iată, făcându-ți cont în mod special, să ne mulțumești; asta înseamnă cât de frumos te-a crescut și educat, Elena! Cred că este mandră de tine și acolo, sus, așa cum era și în discuțiile noastre pentru că, dincolo de literatură, cred ca nu era înâlnire: în realitate, pe messenger sau la telefon să nu vă includem și pe voi, copiii noștri, adică, pe tine cu familia și pe fiul meu cu familia.Amândouă ne mândream de nepoțelele noastre, cât de frumoase și istețe sunt. Făceam schimb de poze și îmi povestea de fiica ta (ea îi zicea "prințesa") ce multe lucruri învață ea acolo, în Japonia, că știe să vorbească bine japoneza și engleza, că acolo sunt educați copiii în spiritul muncii de mici, și nu mai spun cât se topea de dorul vostru...
Încă o dată, condoleanțe! Elena va rămâne în sufletele noastre, veșnic! Îți doresc ție și familiei tale: sănătate, împliniri pe toate planurile, să aveți multe bucurii de pe urma fetiței voastre și mult noroc.
Cu toată considerația,
Vasilica Ilie
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-24 18:52:33
         
 
  Pentru D-na Vasilica Ilie: Vă mulțumesc pentru mesajul dumneavostră atât de cald, dovadă că i-ați fost, până și acum, atât de aproape mamei mele. Vă sunt recunoscător pentru că i-ați anunțat trecerea celor de aici, atât de dragi ei…

Indrăznesc să mai mulțumesc tuturor pentru comentariile atât de frumoase, atât de blânde întru amintirea mamei mele. Fiecare dintre ele ne va rămâne, fără îndoială, în suflet…

Cu toată prețuirea,
Daniel, fiul Elenei Munteanu (Ingada)
 
Postat de catre Moraru Daniel la data de 2012-02-24 13:43:32
         
 
  Tristete pentru Elena Munteanu...!

Am citit versurile din ianuarie si februarie... Poeta pana in ultima clipa. Cred ca ele, versurile, i-au fost si ii vor fi Raiul.
Adio, Frumoasă Doamnă a Poeziei...
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2012-02-20 00:31:13
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Probabil ca acum se intreaba oare de ce ne agitam noi atat cand ei ii este bine, e cald, multa lumina si muzica pe care o aude nici nu poate fi descrisa in cuvinte. Pentru mine raspunsul este simplu: am pierdut un prieten dintre putinii care mi-au mai ramas. Desi "mai rarut" (cum spunea ea) dar vorbeam la telefon si fiecare convorbire era pentru mine reconfortanta.

Personal mai am o nemultumire. Graba cu care a plecat ma impiedica sa pun in aplicare promisiunea pe care i-am facut-o acum vreo doua saptamani, anume ca dupa ce scapam de zapezi si de frig, ii voi face o vizita. Sunt sigur ca ne vom mai intalni dar in mod cert respectiva intalnire nu va avea loc la Pascani, asa cum planificasem.
 
Postat de catre Al Trep la data de 2012-02-18 09:46:47
         
 
  Dumnezeu sa o odihneasca in pace!  
Postat de catre Mihaescu Mihai la data de 2012-02-17 19:48:36
         
 
  http://nicustancu48.ning.com/profiles/blogs/nelini-te?xg_source=activity

Ultima poezie a Ingadei... adresată unui om mărunt ca mine - un îndemn pentru a continua ceea ce poate fi mai frumos - arta de a scrie!

Nu te voi uita niciodată!
ana sofian
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2012-02-17 15:57:46
         
 
  In data de 01.02.2012, sub pseudonimul Ionescu Iulian, Elena Munteanu scria:

Adio, prieteni!

Adio, prieteni! Nomadul din mine
Își fulgeră pasu-nspre veacuri uitate -
Fantastică pândă în albii secate;
Mi-e dor de tăceri și de nopți caoline.

Adio, prieteni! Se reazemă luna
De steiul cu vulturi - zăpezilor nadă;
Luceferi de seară lumina-și deznoadă
Și iele smintite așteaptă arvuna.

Adio, prieteni! Homerice vise
Mai poartă pe umeri trei versuri bolnave;
Albastre, piezișe, învinse, gângáve,
Se clatină verde-n amurguri proscrise.

Adio, prieteni! Amorfă și fadă,
Mi-e ora plecării… Cortina să cadă!

aici sunt ultimile poezii ale Elenei Munteanu, scrise in perioada 29.01.2012 – 13.02.2012
http://nicustancu48.ning.com/profiles/blog/list?user=149i5lxcjwk9c

Dumnezeu să te odihnească în pace, Elena!
 
Postat de catre Sanda Nicucie la data de 2012-02-17 14:07:31
         
 
  Am primit detalii despre inmormantare:

Trupul ei este depus la Sodomeni la casa parinteasca, iar inmormantarea va avea loc duminica 19 februarie 2012 incepand cu ora 12 in Sodomeni.

Pentru a ajunge la casa unde este depusa, sunt 2 variante:

1. - intrand pe Strada Stefan cel Mare de la Spitalul Municipal Pascani, tot inainte pana la obor Vatra ( iesirea din oras spre Roman ), la intersectia din obor se face dreapta spre Sodomeni, se merge inainte pana in deal, unde pe partea stanga este situata Biserica "Sf. Petru si Pavel " si cimitirul Sodomeni, se vireaza la stanga se trece prin fata Bisericii si se merge tot inainte spre iesirea din Sodomeni spre Bratesti, ... apoi undeva pe partea stanga, inainte de a ajunge la o intersectie mai mare unde este o troita, cu cateva case mai inapoi, veti gasi locatia.

2. - intrand de pe Strada Gradinitei dinspre Penny Market inspre Gastesti ( Suceava ) se vireaza la stanga pe Strada Moldovei si se merge spre Gastesti pana la intersectia cu drumul ce duce la Bosteni, unde se intra pe acest drum virand la stanga, se pastreaza drumul pe directia inainte ( fara abateri stanga sau dreapta ) se merge pana ce la un moment dat pe partea stanga apare cimitirul Sodomeni si Biserica "Sf. Petru si Pavel", se trece prin fata Bisericii si se merge tot inainte spre iesirea din Sodomeni spre Bratesti, ... apoi undeva pe partea stanga, inainte de a ajunge la o intersectie mai mare unde este o troita, cu cateva case mai inapoi, veti gasi locatia.


Sper ca am fost suficient de clar in explicatii, daca mai aveti nevoie de informatii suplimentare, ma puteti contacta telefonic la numarul 0723979644.

Mihai Florescu
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-17 13:33:07
         
 
  A fost de o modestie ieșită din comun.

Poezia postată mai jos de .Atalanta îi aparține Elenei în întregime. Modesta mea contribuție privea doar cîteva aspecte de formă. Minore. Cu toate acestea, a ținut să-mi menționeze numele, peste tot pe unde a publicat-o.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-17 13:11:17
         
 
  Iata un REMEMBER scris de cea care a fost Elena MUNTEANU:
***
Ingada a scris la 10 August 2005 - 16:40 Domnule Mihai, vă mulțumesc pentru nenumăratele bucurii pe care mi le-ați oferit cu atâta generozitate: minunatele dv. poezii, încărcate de simțăminte curate și versuri limpezi și duioase, comentariile, care mi-au dezvăluit înțelepciunea și simțul acela special, pe care îl au nimai poeții. În general, am privilegiul de a citi prima creațiile, pe care le postați aici, să mă bucur de ele. Sunteți un poet adevărat, dar din versurile dv. răzbate si felul dv. de a fi: un om bun, iubitor și iertător de oameni. Am pus diacritice la ultima poezie, sper să nu fi greșit prea mult. Dacă sunt greșeli, anunțați-mă, le pot corecta. Nu postez încă poezia, pentru că nu vreau să greșesc tocmai numele mamei dv., Dumnezeu să o odihnească! Cred că este vorba despre... Jănița..., nume des folosit la noi, în Moldova. Așa este? Cu bine, dragă prietene. Pentru prieteni și rude sunt... Angelica.

Elena MUNTENU (Ingada) profesor Pașcani
***
Fie ca Divinul Creator sa-i rezerve un loc in PARNAS.
***
 
Postat de catre Mihai LEONTE la data de 2012-02-17 12:38:05
         
 
  Umil si ultim omagiu unei doamne distinse care a suferit cumplit dar care va ramane in constiinta noastra ca o autoare de mare talent poetic. Dincolo de talentul incontestabil, modestia si cuviinta acestei femei admirabile ar putea constitui, desigur, un bun exemplu. Dumnezeu sa aiba in Sfanta Sa paza un suflet nobil. Kosta  
Postat de catre sters sters la data de 2012-02-17 11:09:29
         
 
  Am ales doar sa postez acest poem al Elenei ca dovada ca alcatuiri frumoase se nasc din suflete frumoase si ele se gasesc uneori, poate doar pentru a le da viata. O viata care, iata, este predestinata, de buna seama, eternitatii. Si in care se pot regasi atatea destine, atatea alte vieti, atata omat.

Draga de ea!

"Iubite, mi-e frig (poezie scrisă împreună cu Liviu S. Bordas)

2006-10-16


Iubite, mi-e frig și hiene buimace
Îmi umblă prin trup, prevestind despărțiri.
Iar viforul caier întruna își toarce
Din clipe fecunde, din vechi amăgiri.

Sunt roabă tăcerii, cu vremea pereche,
Când zorii se-ngaimă mereu mai aproape.
Tu pune-mi veșmântul, mai alb ca omătul,
Și banii de-argint ca doi lotuși pe pleoape.

Iubite, mi-e frig. Tu hiene buimace
Le-alungă-n pustie acum de mai poți.
Din ieri dăltuiește-mi și sipet, și urnă,
Și toarnă pelinul, să-l beau pentru toți…"

 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-17 11:02:15
         
 
  Ultima mea conversatie cu Elena Munteanu:

"From: Elena Munteanu
To: Cri Cri
Sent: Friday, February 10, 2012 3:10 PM
Subject: Re: de corectat
Cristi, buna intrebare!:) Exista vreun sonet de-al tau care nu mi-a placut? Nuuuuu! :)
Atunci de ce sa faca acesta exceptie? Voi avea acushica musafiri. Dupa ce pleaca, poate scriu un comentariu pe Biz.
Spor(t) la scris! :)
Elena

--- On Fri, 2/10/12, Cri Cri wrote:


From: Cri Cri
Subject: Re: de corectat
To: "Elena Munteanu"
Date: Friday, February 10, 2012, 2:02 PM

Buna Elena,
E si mai bine! Asa voi face!
Multumesc pentru sugestie! :)

Sa inteleg ca in rest ti-a placut?

Cristi
From: Elena Munteanu
To: Cri Cri
Sent: Friday, February 10, 2012 1:04 PM
Subject: Re: de corectat
Cristi, si daca ai pune tu accentul ca sa ajuti la citire? Stii ca se poarta asta :))
Ex: Éden. Zic si eu! :)
Zi buna!
Elena


--- On Fri, 2/10/12, Cri Cri wrote:


From: Cri Cri
Subject: Re: de corectat
To: "Elena Munteanu"
Date: Friday, February 10, 2012, 9:14 AM

Multumesc pentru lectura atenta si mesaj...

1. Voi corecta dintr-ânsa...
2. Am sa las ritmul intrinsec al poezie sa dicteze mutarea accentului...
Cu prietenie,
Cristi
From: Elena Munteanu
To: Cristi Vasiliu
Sent: Friday, February 10, 2012 8:28 AM
Subject: de corectat
De ce te smulgi dintr-ânsa = De ce te smulgi dintr-însa
Eden are accent pe a doua silabă (v. DEX). Asta strică ritmul căutat de tine.

Cu prietenie,
Elena"

Dumnezeu să te odihnească, Elena...
O sa-mi lipsesti!

Cristi





 
Postat de catre Cristian Vasiliu la data de 2012-02-17 10:29:36
         
 
  O doamnă, o poetă talentată și distinsă a plecat prematur dintre noi!
Dumnezeu să o primească în lumea spiritelor alese!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2012-02-17 09:51:20
         
 
  Să-i fie țărâna ușoară și poate să reușim să-i păstrăm amintirea. Cei care putem!

Pe o cruce dintr-un cimitir aflat într-un sat de câmpie, undeva pe lângă Buzău am întâlnit următorul epitaf:

"Vor trece zile lungi și ani pustii
Vom aștepta zadarnic să mai vii
Dar timpul nu-și dă apele-napoi
Și în curând, te vom urma și noi!"

Care poate fi citit ca un fel de memento.

Pe FB, referindu-se la dispariția Elenei Munteanu, scrie Gina Goia, fosta și sper viitoarea noastră colegă: "trist/ R.I.P Ingada/ o femeie si o poeta sensibila/ m-am intristat. stiam de cativa ani ca sufera de o boala incurabila/ mi-a fost draga, inca imi este. drag de tine, Ingada." iar Atila Racz continuă "Ne impacam in fiecare clipa cu moartea... nu vrem dar neindoielnic ajungem acolo... pamantul ne iubeste !!! atat de mult ne iubeste incat devenim el cel care ne locuieste si-l locuim!!!" Am adăugat și eu " Însă, iată, putem realiza o prelungire prin continuitate a existenței prin rămânerea în memoria altora dar, cel mai important, prin operă. Și, unii dintre noi, chiar câștigă pariul cu Eternitatea."

Mi-a trimis la trecerea dintre ani o felicitare cu o fotografie a micuței sale nepoate, în costum de balerină, printre alte micuțe balerine japoneze. În țara Soarelui răsare, unde fiul ei s-a stabilit, micuța balerină, de care era foarte mândră și de care o mistuia dorul,păstrează gena frumuseții moldovenești inconfundabile și sigur amintirea bunicii sale.

Rememorez câteva versuri scrise de Elena Munteanu:

"E zvon de izbăvire la Cărbuna,
Sfințește-mi, Doamne, trecerea în luturi;
Sub Rug Aprins, rotindu-și cerul, luna
Pecete pune pe arípi de vulturi.

N-am, Doamne, loc în elegii eterne;
Tu drumul cu golgote mi-l așterne..."
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-17 09:18:28
         
 
  ...Acum mulți ani, Elena Munteanu a fost prima persoana care mi-a comentat un text pe un site literar. Poate e puțin mult spus "comentat" - îmi atrăgea atenția să las spațiu după semnele de punctuație.

...Acestea sunt momente când îți dai seama cât de puțin contează unele lucruri și cât de multe contează altele.

Dumnezeu s-o odihnească!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2012-02-16 23:32:12
         
 
  mulțam, Norică, sper să fie mîine mai vizibil, azi e și meciul Stelei, poate de-asta.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-16 23:07:11
         
 
  Radu, nu știu câți membri de pe agonia sunt interesați. Totuși, am postat un comm la una din ultimele ei poezii. Lista de comentarii e mai vizibilă decât lista de texte.




 
Postat de catre Dan Norea la data de 2012-02-16 22:39:45
         
 
  @ Dan Norea, te rog postează tu anunțul pe agonia, ești mai de-al casei.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-16 22:05:59
         
 
  A fost unul dintre primii mei prieteni pe site-urile literare. Dar cu cine nu era ea prietenă? Dacă lumea îngerilor nu există, ar trebui creată acum.
Dumnezeu s-o ia sub aripa lui!

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2012-02-16 21:35:21
         
 
  Esti egoista, Elena!!!!
Ai spus ca mergem impreuna!!!!!
De ce????????!!!!!!!!!!!!!!
 
Postat de catre Patricia Viorica la data de 2012-02-16 21:09:24
         
 
  Cumplita veste.
Dumnezeu sa-i odihneasca sufletul curat.
O sa-mi lipsesti, Elena!

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2012-02-16 20:59:36
         
 
  Deosebit de sensibila persoana si o poeta cu har.

Dumnezeu sa te odihneasca, Elena!

Tea
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2012-02-16 20:48:38
         
 
  Dumnezeu sa o odihneasca in pace!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-16 19:56:02
         
 
  În asemenea clipe, nu poți decît să taci.

Și să speri că, dacă undeva există o lume mai bună, a ajuns acolo.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-16 19:42:06
         
 
  o lacrima de la Nicolae. Am scris despre ea urmatoarele cuvinte:

IN-GA-DA!

Născătoare "de sfâșieri nedornice de milă" poeta Elena Munteanu se autoexilează "la hotarul aducerii aminte" ducând "în cârcă eterna întrebare:/ înaltul zbor când oare l-am pierdut?"
Acolo percepe "adânc eternul", ea care, "demult, de dinlăuntru,-i dezertoare/ învinsă de "a fi sau a nu fi". Acolo, "flămândă de cuvânt", mai cere "un anotimp, o amânare" lăsându-și silabele "perpetuă jertfă, perfect ritual". Acolo "infime vise trec târându-și pașii" și "se frâng în tăcere să-i dăruie clipe" "sub ceruri cu privire de acvilă" din care "plouă gri în rosturi albe". Sub care ceruri până și lumea vegetală parcă e vinovată și-"așteaptă izbăvirea în fragile catedrale". În timp ce-,"n prescuri, se spintecă zădărnicii".
"Să tulbure clipă, cine-ndrăznește?"
Poeta își "asmute gândul în viul nopții, să calce în copite azimuturi" ducând permanenta bătălie cu… Neagra.

aó, aé, aí!

Elena Munteanu este un meticulos și rafinat observator care explorează luminișurile și ascunzișurile acestui univers infinit și–ncearcă să dureze exclusivitatea poetică.
Reușitele sale provin îndeosebi când dă viață substantivelor făcându-le verbe cu însușiri de multe ori cosmice. Acestea îți cer să ai liniștea și concentrarea creației. Și nu poți fi astfel decât în liniștea bibliotecii. Nu te învață neapărat ceva, vrea să-i fii martor la drama existențială, dramă care este și a ta. Doar te face atent că timpul trece și trebuie neapărat să-ți împlinești rostul.
Poemele nu sunt "sterpe și hâde", cum singură și le definește. Au doar un exces de gravitate a rostirii. Bucuria ei, care este cu siguranță, mi se pare un pic stranie și nepământească. În aceste timpuri când ajungi prea repede să crezi că "a fi" nici nu are sens. Este posibil ca poeta să ne vrea singuri înspre singuratatea sa, timp în care se-ndepărtează la rându-i. Ca orizontul. Fiindcă și-ajunge sieși și are teama că n-ar mai fi stăpână pe clipa sau neclipa care i se cuvine.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-02-16 18:54:38
         
 
  Err: Pe geamuri, din Ceruri,...  
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2012-02-16 18:42:11
         
 
  Regret nespus disparitia prematura a poetesei Elena Munteanu.
Dumnezeu s-o odihneasca!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-16 18:35:33
         
 
 

"Priviți cât de lup este jocul, o clipă,
În focuri aruncă livada în zori,
Adâncuri de vorbe alice-n arípă
Îmi susură blând: „N-o să mori! N-o să mori!”"

Nămeti, in crepuscul, se-aduna in pripă,
Pe geamuri din ceruri,primeste-n Rai flori!

Asa e, Ingada!


 
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2012-02-16 18:23:01
         
 
  Dumnezeu s-o odihneasca!

 
Postat de catre Sorin Solaris la data de 2012-02-16 18:13:28
         
 
  Elena Munteanu

Activitatea socio-profesională

Profesor I de limba franceză, grad didactic I

Școala ”Iordachi Cantacuzino” Pașcani, jud. Iași

Activitatea literară (debut, editură, publicație, titlul operei sau antologiei, anul apariției)

Debut editorial – 2006; site-uri de poezii (user): www.poezii.biz www.europeea.ro www.agonia.ro www.bocancul-literar.ro www.literaturaromana.ning.com

Cărțile publicate

,,Ninsori Ascund” (poeme), Editura ANAMAROL, București, 2006

,,În Umbra Luminii” (poeme), Editura ANAMAROL, București, 2009

Bun pentru tipar

“Cantilene altfel...” (poeme)

,,Ridendo” (replici în versuri)

Antologii

,,Spiralele Vieții”, Editura ANAMAROL, București, 2006

,,Drumurile Vieții”, Editura ANAMAROL, București, 2007

,,Antologie de poezie și comentarii. Poeme, poeți contemporani, comentarii becartiene”, Editura PAN EUROPE, Iași, 2008

,,Arta de a fi...”, Editura ANAMAROL, București, 2009

„Dicționarul scriitorilor români de azi” de Boris Crăciun și Daniela Crăciun Costin, Editura „Porțile Orientului”, Iași, 2011

Autocaracterizarea creațiilor literare

"Cred că poezia mea, ca și a altora, este vrajă, emoție, izvor de trăire la cote înalte, așteptare, alinare, sărbătoare a sufletului, taină, templu, totul.

În poeme sunt eu însămi, cu sufletul în palmă, dăruit lectorului, balansând mereu între „agonie și extaz” și mereu închinându-mă zeului Cuvânt.

În general, poeziile mele au fost bine primite de publicul cititor, fapt care mi-a dat curajul de a continua să scriu. Nu știu dacă am făcut bine, după cum nu știu dacă sunt poetă...

Am îndrăznit să calc hotarul Poeziei, din convingerea că, scriind, voi avea șansa de a renaște cu fiecare clipă."
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-16 17:30:32
         
 
  ultima poezie a Elenei Munteanu

http://europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=40510
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-16 16:55:46
         
 
  Dumnezeu să te odihnească, Elena...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-16 16:50:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23927
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE