FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Români, vă ordon: treceți la lopată!
Text postat de Liviu S. Bordas



Români, vă ordon: treceți la lopată!



Pseudoarticol de sine stătător pe tema săptămînii - Munca la români




Proaspătul prim ministru al Guvernului României:

"Este inadmisibil ca militarii să dezăpezească și cetățenii să stea la căldură. Este inadmisibil să ajungi pe străzile unei localități în România și să-i vezi pe militari desfundând drumuri, în timp ce beneficiarii direcți, care sunt și concetățenii noștri, stau în casă la căldură. Și am văzut cu toții, aceasta se întâmplă și la inundații, și la nămeți. Nu se poate așa ceva, nu putem plăti lenea la nesfârșit, și este lipsă de respect față de cei care stau 24 de ore înghețând, ca să dea drumul la Salvări și să rezolve situațiile de urgență. Nu se poate așa ceva"


Aspru, domnul prim. Și la obiect. Cum să plătescă statul lenea?

Ca și cum, pînă azi, ar fi plătit vreun cetățean de rînd pentru lenea sa. Nu îl plătește nici pentru muncă la adevărata sa valoare.

I-aș spune domnului prim ministru că statul nu îi plătește decît pe cei pe care el i-a angajat. Pe bugetari, carevasăzică. Și îi plătește pentru munca pe care fiecare o desfășoară, nu pentru datul la lopată.

Pentru întreținerea drumurilor și străzilor, statul plătește (și o face din greu) fel și fel de firme de specialitate.

Cît plătește? Asta e altă socoteală, despre care domnul prim nu amintește. Îi amintesc eu. Intră în acea plată prețul lucrărilor contractate (bine umflat), plus profitul (deloc neglijabil) al firmei de familie sau de partid, plus parandărătul (vedeți cum îmbogățirea unora contribuie și la îmbogățirea limbii române?), plus nevoile partidului. Care partid? Cel care are pîinea și cuțitul în mînă.

La Cluj, de exemplu, în prețul curățeniei au intrat și excursiile domnului primar, că doar nu era să le suporte patronul firmei din buzunarul lui, cînd îi stăteau la dispoziție buzubarele plătitorilor de impozite și taxe. Au mai intrat și niște hăinuțe pentru consoarta sa, niște benzină, acolo, niște mizilic...

Dacă i-am spune domnului prim ministru că nu mai suntem dispuși să plătim la nesfîrșit îmbogățirea altora?

Dacă l-am întreba ce altă treabă are statul decît să asigure, potrivit Constituției, condiții decente de trai? Condiții în care ar trebui să se regăsească și drumurile numai bune de circulat, și școlile apte să-și primească elevii, și spitalele în care să intri pentru a te însănătoși, nu pentru ultima împărtășanie?

Dacă l-am întreba unde sunt utilajele performante pe care statul ar trebui să le impună celor pe care îi plătește (și îi plătește bine, după cum răsar palatele regilor asfaltului precum ciupercile după ploaie) pentru întreținerea drumurilor și autostrăzilor?

Trăiască lopata și heirupismul. Restul e telenovelă, iar domnul prim detestă telenovelele. I-a îndemnat pe toți să nu se mai plîngă pe la televiziuni. De ce să afle țara în ce stare e? Cred că, dacă ar fi putut, primul dregător al țării ar fi interzis accesul televiziunilor în zonele calamitate. Pentru liniștea țării. Pentru liniștea guvernului.

Domnul prim ne-a liniștit. Nu e gravă situația. Ceea ce e grav e de domeniul viitorului. Vine iar zăpada. Apoi, inundațiile. Așa că, să nu ne plîngem. 60.000 de oameni blocați în nămeți nu înseamnă nimic față de ce ne rezervă viitorul.

Coborît din elicopterul încălzit, domnul prim ne-a tras un perdaf și un îndemn la muncă. După care s-a urcat în gip. Încălzit și acela, bineînțeles.

Acuma, nu aș fi avut pretenția ca domnul prim să se facă de rîs în direct, punînd mîna pe lopată asemeni proaspătului descăunat de dinaintea lui.

Dar parcă mi-aș fi dorit să înțeleagă măcar situația. Și să o vadă în ansamblul și în toată grozăvia ei. Și să nu se răstească la popor ca un fost activist de partid.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Că baciul Ungurean, în vizită de lucru la cel vrîncean și cel buzoian, a cam scrîntit-o, o dovedește felul în care lustragiii din jurul său încearcă să-i șteargă saliva scursă pe bărbiță:

http://stareanatiunii.com/cum-se-apara-imaginea-noului-premier-ungureanu-s-a-suparat-pe-sinistrati.html

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-19 21:56:04
         
 
  Da' de jurnalist bulevardier ai auzit?
Nu te strădui să-l afli.
Uită-te-n oglindă.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 18:51:42
         
 
  Ce josnic ești, afericiule!
Cred că singura roipostă care ți s-ar potrivi, pentru a nu mai pierde timpul cu un exemplar ca tine, este asta:
Ce josnic ești, afericiule!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 18:48:58
         
 
  A aparut o noua specie de jurnalist: reporterul polar. Seamana cu vulpea polara, dar e mult mai siret. Pentru ca el poate ajunge si transmite in direct din localitatile COMPLET izolate !!!?!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-14 18:41:55
         
 
  Bine, alături de faptul că de "bețivi" muriră unii sub nămeți - ultima categorisire adusă de un fruntaș de-al vostru, cafeniu la vorbă și la port - adăugăm pe lista de clasificări și pe cea care tocmai ai debitat-o: "mizantropie, egocentrism paranoic, delir."
O să fac un fel de dicționar al josniciei și perversității, umori nobile care vă străbat, din venă în venă.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 11:06:17
         
 
  gigeilor,
Voi care, CU ADEVĂRAT, stați la căldurica binefăcătoare, emanată din șemineele stăpînilor, și vă legănați în vise rozalii, disprețuindu-i pe cei - mulți - care nu au fost nici lingăi, nici fripturiști, nici lătrăi ca voi, - ei bine, de voi aveți nevoie numai voi înșivă. Sunteți clan, confrerie, șleahtă.
Iar a denunța o stare de lucruri absolută ineptă, în care ne-ați adus voi și patronii voștri nesătui, nu este "mizantropie, egocentrism paranoic, delir." E doar disperarea de a rosti cu toată puterea adevărul. Și cum evenimentele care m-au tocat și pe mine, fizic și psihic, au caracter de generalitate - vezi, totuși, 90% din populația României vă scuipă-ntre ochi (sper să nu mă cenzurezi pe tema asta), eu, vorbind la modul concret - nu așa, ca și cum li s-ar fi întîmplat extratereștrilor - argumentez.
Oricum, nu te asimila, în mod fățarnic plebei, (vînduți, spioni și pardon! dar nu țin să te contrazic... cretini, da!), că nu ține.
Tu faci parte din categoria mă-doare-n-cot de fraierii care nu au fost dășșștepți ca mine, să se învîrtă. Din toate discursurile voastre de jjjmekări cu plastron, dispreț suveran și făloșenie băloasă transpare.
Știu că vă oftic pentru că vă scuip adevărul în față, dar asta e: mai există și inși nedispuși să trăiască în concubinaj cu minciuna portocalie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 11:02:23
         
 
  @Peia, mai sunt și lucruri frumoase în viață. de exemplu, copiii noștri, prietenii noștri, primăvara, amintirile, visele noastre. scuză-mă, dar ultima ta filipică îmi evocă doar mizantropie, egocentrism paranoic, delir. un suflet torturat de propriile fantasme. nu știu în ce măsură noi, plebea, cretinii, vînduții, spionii, avem nevoie de tine, aici sau aiurea, dar cu siguranță tu ai nevoie de noi. paradoxal sau nu, de-aia și vorbești atît. vorbește.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-14 08:37:11
         
 
  Dar mai scurt nu poti sa fii? Bine, esti frustrat si ofticat pe cei care au reusit in vreme ce tu dai mereu chix, dar spune-o si tu mai poetic. Incearca un haiku.

PS: De Boc nu ti-a convenit, de asta nu iti convine... Te pot ajuta cu ceva?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-14 04:20:20
         
 
  Mai întîi șmekerel, dacă te anteresează, făcui și eu ceva de felul facultăților. E drept, nu una de popă și alta de nu mai știu ce, așa, ca tine, că, probabil, în lumea popilor e nevoie și de meseriași, da' făcui. Acuș, că m-am gîndit eu, după 12 ani de ocupațiune din asta, de domn cu cravăți la gît și șurupppelnițe finuțe-n gentuță, că e cam rușinos să nu-ți cîștigi munca producînd efectiv ceva, iar nu doar frecând tastele pe buci, așa cum facără unii, sau ascultînd lumea care vorbește la telefon, iote că m-am vîrît într-o chestie destul de dură, care cere ceva mai multă reponsabilitate și muncă. Drept care, acum, cunoscînd cît de greu își cîștigă unii omini pîinea, în timp ce alții o ard cu farafastîcuri din astea dixtractive, îmi pot permite să vorbesc cu o anume autoritate morală.
Așa că pot să-ți spune, epigrantule, că ce faci tu e o ala-bala-portocala, că tot ești tu pe felia lor. O vreme m-am ocupat și cu partea de hard, înjghebînd calculatoare și am ginit, vrînd nevrînd, și ceva softeală, că trebuia să le înfig programele. Deci, la o altă scară, știu cu ce te lauzi. Bine, tu ești cu muuult mai dăștept, că faci opturi blogărești, adică blogodorești! Mare brînză, neamule! Sunteți niște trîntori, care dacă ar fi puși în situația de a-și cîștiga pîinea la munca aia brută, care produce, în fapt, crăpelniță pentru toți fandosiții, ați muri de foame.

Așa că lasă aerele astea de superioritate și stai în băncuța ta comodă. Că, altfel, te întreb: păi dacă o tuliși de-aci că nu-ți plăcu cum se cîștigă-n România, acu, odată ajuns acolo, cum de constatași că totul merge strună? Așa... brusc, subit și dintr-o dată îți telepatiză ție frun anofel pe post de medium? Păi, dacă merge așa bine și ești căzut în limbă după băsiști, poftește, de, și an'coa! Ie greu să dai fuguța peste apă, ca să-ți pui capacitățili în slujjjba pedeleilor? Sau tu ai misia ta specifică pe acolo. Le faci ăstora pagini web, în care false nume să poată să poată vota pentru gealații de la putere?
500 de verzui pentru unul singur? Nu e cam puțin, la cît au subtilizat ei? Ce dracu ești așa fraier!

Cît privește basculantistu ăla, eu cred altceva: că a încercat o manevră dubioasă cu primarele și nu i-a ieșit. Ce-au zis ăia. "bă, 'tu-le muma-n coeur, numai ei, numai ei... hai și noi... după model...". Și jagardelele care s-au pomenit cu prăjiturica luată de sub nas, le-au tras-o, c-au avut de ce să-i apuce!
Cunosc fazele astea. numai că nu a ținut cu mine: ori a mers pe bune, ori am renunțat. În felul ăsta nu au cum să te agațe. să fii șantajabil. Merge geru, dar nu mori. Habar nu ai tu prin cîte chestii de genul ista am trecut eu... Cîți m-au fredonat la icre!... Cîți m-au scurtcircuitat!... Cîți m-au jecmănit!... Cîți m-au tras în țeapă. Dacă m-aș apuca să povestesc, fără pretenții literare, ai rămîne crăcit: ai zice că numai un nebun sau un disperat a continuat să e bată-n răngi cu jagardelele. Și totuși, chiar dacă m-a cosat juma din viață și mi-am sacsrificat pasiune, post spune, cu fruntea sus: nu m-a-ngenuncheat nimeni. Ci doar... aia cu bonetă neagră pe cap va putea face asta.
Mă duc, deci, în neant fără nicio apăsare pe conștiință.


Da, dar aci e vorba de dîrzenie, de hotărîre și, ami ales, dar mai ales, de convingera că stai drept ca un fir cu plumb îb fața proprii-ți conștiințe. E ceva ce puțini amatori de locuri căldicele pricep.
Și stai fără grijă: eu pricep dintr-o ochire cu cine am de-afacere. Și agrăiesc de-a direptu, între felinarele oricui, ce gîndesc. De-aia mă-njură toți dăștepții!


Și uite că nu mi-am luat lumea-n cap. Ba, așa. de-al dracului, nu m-am lăsat călcat în picioare nici de lichele, nici de maica natură.

PS: Da’ de ce postași de două ori poza aia?
Faci reclamă mascată la băuturile alea din prim plan?
În plus, inșii ăia parcă nu prea au fason de zona asta…
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 01:23:14
         
 
  peia, tu nu iti intelegi nici macar comentariile tale, darmite pe ale mele.
Deci tu ai spus cu gurita ta ca sunt lenes fiindca nu imi tund singur iarba si nu imi dau singur zapada din fata casei.
Iar eu ti-am raspund ca nu am timp de asta de aceea am angajat o firma specializata. Eu, cu calificarea mea, fac alte chestii pe care cei care tund iarba nu le pot face.

Iar de intrebat, te intreb: cei din poza nu dau la lopata fiindca nu au timp, fiindca sunt prea prinsi cu joburile lor calificate? Asta vreau sa imi raspunzi daca cumva, sa prsupunem prin absurd, ai inteles mesajul.

http://i242.photobucket.com/albums/ff241/Sorin_Olariu/Clipboard01a.jpg
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-14 00:15:08
         
 
  "Păi, de!
Aci e problema: te-ai tras la căldurică, ai pus mîna pe un job de boher și te doare-n loitre de restul muritorilor. Te-ai jjmekerit, cum s-ar spune pe la noi."

O sa le fac scandal parintilor mei ca m-au dat la scoala. Daca nu ma dadeau la facultate puteam fi si eu ca peia acum.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-14 00:10:02
         
 
  Vaiii, da ce dăăăștept ești, măi blogărașule!
Păi, măi buric dă dește vioaie, tu numești muncă de jos chestia pe care o faci tu? Că aș rezultă din ce spui și afișezi. Eu nu mă-nghesui. Da' tu, da.
Eu i-aș zice mai degrab "muncii" în care te-ai iniția tu, muncă de... sus!
Căz dară în tătă zîua te tăvălești pe net cu reclama pedelistă-n gură!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 00:05:39
         
 
  No.
Ca un generant dă diminutivuțe se sunt, ia s-o spun altufel:
"acuț îți place, epigrănțelule, să mînuiești lopețica din vărfulețu deștetuțelor?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-14 00:01:11
         
 
  peia, si DOMNII astia fac bloguri, pagini web si advertising? Ca nu se prea inghesuie la munca de jos, n-au timp de asta, saracii:


 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 23:48:35
         
 
  D-l Cristescu dorește să schimbăm guvernarea portocalie cu guvernarea pesedistă, pe motiv că primii ar fi corupți și ultimii mai puțin corupți.
De data aceasta însă, d-lui nu mai este în asentimentul Pieței protestatare întrucât aceasta îi respinge în bloc pe toți politicienii, unul dintre motive fiind întradevăr corupția, dar nu singurul. Eu fac parte dintre cei care consideră că, coruptă sau nu, avem nevoie de o clasă politică dar, deoarece oricum toți sunt o apă și-un pământ, prefer să mă deranjeze cât mai puțin, deci în nici un caz nu accept alegeri anticipate pentru că unii mor de dorul ciolanului democratic. Iar pe cei care urlă prea tare pe acolo pe sus, prefer să nu-i mai văd deloc, așa că, mare atenție cu campania electorală prea agresivă. Și cred că nu sunt singurul care gândește astfel deci, dacă PSD-ul nu vrea să priceapă acest lucru (deși, după celebrul discurs al d-lui Ponta se pare că nu mai este cazul) va mai sta mult, mult "pe dreapta", oricât ar fi de stânga.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-13 23:43:53
         
 
 
PS: Hai sa va spun cea mai recenta intamplare in care a fost implicat un prieten de-al meu, banatean ca si mine.
Baiatul asta a fost sofer de basculanta in tara, dar a plecat in America unde a lucrat cativa ani tot ca sofer, dar pe TIR. A strans ban pe ban, s-a reintors in Romania unde si-a deschis o firma la el intr-un sat de langa Timisoara si a cumparat doua camioane si doua basculante cu care a inceput sa faca ceva bani, in ciuda piedicilor care i se puneau.
La un moment dat au venit la el primarul de comuna cu cativa consilieri locali care i-au spus:
- Avem nevoie de vreo 50 de basculante cu pietris ca sa intarim druml satului ca e plin de balti si de gropi, de nu se mai poate circula pe el. De 20 de ani primim fonduri pentru refacerea drumului, dar cum le primim, cum le si dam unei firme de-a fiului domnului Cutare, mare sef la Bucuresti. Care firma ia numai banii si nu arunca nici macar o lopata de pietris. Si sunt zeci de mii de euro. Acum am primit iar fonduri si vrem sa terminam odata cu asta, ca ni s-a suit deja lumea in cap ca nu reparam drumul.
Zis si facut. Au semnat contractul, iar prietenul meu a adus de la balastiera, frumos, cu acte in regula, timp de vreo doua saptamani cele 50 de de basculante cu pietris si le-a imprastiat pe drumul satului. Cand sa isi primeasca banii, ce crezi? - Ne-au blocat fondurile, i-a zis primarul. Au aflat ca am semnat contractul cu altcineva, care ne-a adus pe real pietrisul si acuma e mare scandal la Bucuresti si la judet. Au sa vina astia peste noi cu controalele.
Si asa s-a si intamplat. Prietenul meu a pierdut contractul, nu a mai primit niciun ban, ba mai mult, pentru tupeul de a aduce pietris adevarat si de a astupa gropile care zaceau asa de 20 de ani firma i-a fost inchisa. I-au gasit baietii nod in papura, asa ca a fost nevoit sa isi vanda utilajele la subpret si sa inchida sandramaua.
Acum e din nou in America, sofer pe TIR.

Comentarii, ceva? Cine e de vina? Cercel, Cioaca sau Olariu?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 23:43:44
         
 
  hollywood... că mă cam grăbesc  
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:42:36
         
 
  Cam stîngaci, cam stîngaci, epigrantule, ți-i cazmaua aia în mânuțe! Sau era doar pentru hollyood-album. Uite, mie nu mi-a trecut prin cap să mă trag în poză, ca să am cu ce mă lăuda că am fost băiet muncitor. Parcă-mi pare rău.
Da' de ce lăsași cazmela, matale, și te făcuși domn?
Îți pace aă scrii "cazma" doar cu buricele deștetelor?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:42:05
         
 
  Ops!
Așteptăm cu interes secretele ungurenilor!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:28:30
         
 
  Zău, și cînd făceai nenică apigrant asta, dacă e să ne batem în cazmale?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:26:20
         
 
  Cînd elaboram comul, s-au dat niște explicații cam de același conținut.
Dar nu strică încă un semnal de alarmă.

"in timpul ala in care as tunde iarba sau as da zapada probabil ca as economisi vreo 50 de dolari. Dar creand o pagina web sau facand un advertising unei firme castig 500." (epigarntu)

Păi, de!
Aci e problema: te-ai tras la căldurică, ai pus mîna pe un job de boher și te doare-n loitre de restul muritorilor. Te-ai jjmekerit, cum s-ar spune pe la noi. Și, din poziția asta, de fățărnicie și dispreț suveran, privești la năcăjiți ca la niște "viermi, ciumpalaci, inepți, nevrotici..." etc, precum ăștia de pe aici, - înavuțiții de aceeași teapă. He, nu se știe ca pământul, dincotro va bate vîntul, - zice o vorbă, nu te fățărnici și nu-ți ridica năsucul prea sus că e posibil să dai în fro groapă, neică!
Cică soarta, destinu, moira, fatumu etc veghează!... Și-odată te pomenești în locul ăluia pe care-l privești de sus, cu fițe dă domn pă tine. Sau mai rău.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:25:28
         
 
  peia, zici ca: "Și pe aici, neică, ăia de pe la drumuri - că asta-i marea problemă, drumurile naționale - au contracte. Pe un purcoi de bani. Dar cei care cîștigă licitațiile - aranjate, desigur - sunt rudele de casă ale pedeleilor, parandărății. (Dacă nu știi ce e aia, îți explic)."

Pai cand eu semnalam chestiile astea in presa locala din CS, tu te jucai de-a ajumita!

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 23:24:55
         
 
  Inteligent cum vă știu (ați văzut epigramist fără minte ascuțită?) sunt sigur că puteți imagina nu una, ci o mie de astfel de posibile ipoteze ori condiționalități. Nu știu dacă prin America există vreo pildă similară cu acele de la noi care spun că de frica vrăbiilor nu mai semănăm mei? ori și mai celebra pildă a drobului de sare.

Vă doresc o seară frumoasă.

PS. Iată o informație de ultimă oră preluată de pe FB:

"Într-un mesaj postat pe internet și semnat AnonOpsRomania, se precizează că la ora 00:00 vor fi publicate, printre altele, conturi bancare, tranzacții secrete și alte informații legate de noul premier al României, Mihai Răzvan Ungureanu.
Astăzi, la miezul nopții, noi cei de la AnonOpsRomania, vom publica informații legate de serviciilor de informații din această țară: numere de telefon, contacte, cam tot ce ne-a căzut pe mână. E un protest legat de noul premier, Mihai Răzvan Ungureanu, care a fost șeful SIE, se anunță în mesajul postat pe internet.

Îi vom acorda lui MRU o atenție deosebită: conturi bancare, numere de telefon, tranzacții secrete și modurile în care s-a implicat în trecut în politică, se mai spune în mesaj, potrivitibitimes.co.uk.

Nu ne vom opri aici și vom arăta ceea ce el a încercat să acopere împreună cu adevăratele creiere ale serviciilor de securitate. Cum România s-a dus la vale în ultimii 20 de ani, în ceea ce privește sistemul bancar, privatizat integral în prezent, și ce rol a jucat Israelul în toată povestea asta. Nu contează cât de multă zăpadă vor așeza peste mușamalizările lor, noi o vom îndepărta pentru a ajunge la adevăr, scriu hackerii români, care și-au intitulat operațiunea "SnowMelt" (topirea zăpezii).
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-13 23:17:37
         
 
  @ioan peia, cu dedicatie speciala:

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 23:15:11
         
 
  Și pe aici, neică, ăia de pe la drumuri - că asta-i marea problemă, drumurile naționale - au contracte. Pe un purcoi de bani. Dar cei care cîștigă licitațiile - aranjate, desigur - sunt rudele de casă ale pedeleilor, parandărății. (Dacă nu știi ce e aia, îți explic).
Care nu au nici urmă de utilaje de dezăpezire, subcontractează unora dotați cu vreo cîteva mașini de tonaj, cărora le atașează niște pluguri și, sfîrrr!... încolo, sfîrrr!... încoace, dacă zăpada e de sfîrîit. Că, de nu, pa și pucii! Așteaptă să se potolească zufa și să iasă soarele. Ca acum, cînd au fost complet depășiți de situație.
Ori, la asemenea fenomene, care sunt oarecum repetitive în zonele cu pricina, chiar dacă mai reduse decît acum, de vină fiind cllimatul și a relieful, în asemenea situații, zic, nu mai ține cioaca cu astfel de utilaje. Trebuie din alea specializate și eficiente. Par ex: un utilaj serios - o freză - care ar deznămeți și troiene de 5...6 m, (la o depunere de cca 1 m, ar merge chiar cu 20 km/oră) costă cam 150.000 euro. (le exclud pe cele mici, care nu se pot descurca decît în fața unei zăpezi de 1,5 m și care costă cam vreo 8.000 euro. Astea ar fi utile pe străzi laterale, în condiții relativ normale de vreme).

Dar ce-a făcut onor ministerul transporturilor, reprezentat de madam boagiu? A făcut ce trebuia să facă un partid care trebuie să adune cît mai mulți mangoți pentru a-și finanța din belșug staționarea în parcajele puterii. De cînd ne stăpînesc, numai pe tema "deszăpeziri" s-au cheltuit 1.000.000.000 de euro!!!... Cîte s-ar fi putut cumpăra cu suma asta?

Păi, de ce să se risipească așa bănet, cînd ei tre’ să se-ntoarcă, pe o cale ocolită, unde trebuie: în teșchereața partidului de guvernămînt. Un feed-back tîlhăresc, prin care își plătesc și mulțimea de jurnaliști acoperiți, din presă, precum și desimea de blogărași și propagandiști care mișună pe net. Dacă au invadat pînă și acest spațiu, europeea, în care cei ce sunt împotriva lor pot fi numărați pe dește, imaginează-ți, neică, ce disperare e pe ei.

Așa o fi și-n America de Nord?
Așa o fi și în Norvegia?

Dar tot nu mi-ai răspuns la o întebare: arterele mari de circulație tot în grija primăriilor sunt?
Sau în grija federalității? Și tot cu snowlingurile alea ca ale tale deszăpezesc?

Eu cred, epigrantule, că tu, care nu ai pus în viața ta mâna pe-o lopată - precum mărturisești - și nu ai habar de ce înseamnă lucrurile astea, BAȚI CÎMPIILE!
Că eu mă confrunt aproape anual cu astfel de fenomene pe valea în care îmi desfășor activitatea. Am pățit-o nu numai cu zăpada, dar și cu sloiurile mari cît casa, care au venit pe rîul dinamitat prostește de niște tăntălăi pricepuți ca ăștia de la drumuri și m-au prins în albie cu un utilaj de 500.000 de euro, distrugîndu-mi o mare parte din el! Nimeni nu m-a anunțat, deși aveau această obligație bătuții în cap de la apele române.
Eu știu ce înseamnă fenomeneel extreme, epigrantule, nu umblu cu geanta diplomat la mine și cu gura în stare de excitație ideologică maximă. Uite, acum mi-am folosit untilajul de forță pentru a tăia un drum de 6 km, între torine de 3…4… chiar 5 mm, spre două sate: Movila și Cilibia gară. Și, uite, ca un beneficiu în plus, peste podul făcut de către societatea mea, peste Buzău, de 50 m, au trecut ajutoarele către sinistrații din Beilic. Căci artera care venea din Buzău către ie era inaccesibilă.
Așa că lasă explicațiile de doi bani și pune mîna măcar pe o lopată, ca să simți, cît de cît, care-I deosebirea între a face cu mînița ta personală și a te da zmeu de hîrtie.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 23:12:48
         
 
  Si daca la alegerile alea anticipate vor veni iar doar 30% din romani fiindca taman in ziua aia e ultimul episod din Inima de Tiganca sau fiindca pe Traf TV se lanseaza ultimul CD al lui Guta?

Ce ziceti de asta? S-a intamplat odata, de ce nu s-ar mai intampla si a doua oara?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 23:10:06
         
 
  "Personal, nu ma solidarizez" Susținerea, distinse coleg, înseamnă SOLIDARIZARE. Iar moral, se traduce prin complicitate. Și, m-aș bucura, dacă este adevărat ce spuneți, dacă aș vedea scris negru pe...bleu că susțineți protestatarii din România care, ca și domnia voastră vor să scape de aceia "care jefuiesc țara" mai crunt și mai fără de milă decât toți jefuitorii postdecembriști la un loc. În plus, ca urmare a nonacțiunii ori acțiunii lor necorespunzătoare, până acum au murit 74 de oameni!

Spun aceasta deoarece, acum, sunteți pe deplin informat și edificat. Vă doresc o opțiune sinceră și care să nu vă producă vreun disconfort de conștiință. Și, prelungind prin continuitate, asemeni funcțiilor din matematică, extrapolez îndemnul și către ceilalți membri ai diasporei care activează aici. Evident că nici opțiunea de a-i susține în continuare, democratic, nu ne deranjează. Însă am rugămintea de a vă abține să ne mai dați lecții. Pentru că, tot ceea ce era de demonstart s-a demonstrat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-13 23:07:07
         
 
  Personal, nu ma solidarizez cu cei care care jefuiesc tara. Din contra. Dar am obosit sa mai lupt cu morile de vant. Am facut-o din 1989 pana in 2004. Eu zic ca a fost destul. Ca nu am chef sa ajung sa ajung ca peia sa vad numai securisti si portocalii peste tot. E timpul sa imi mai vad si de viata mea si mai ales de familia mea.

PS: In SUA, particularii care au contracte cu comunitatile locale pentru tuns iarba sau deszapezit si nu isi fac treaba sunt pasibili de niste amenzi de nu se vad. Plus ca isi pierd licenta si le vor lua altii locul.
 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 22:51:50
         
 
  "credeti ca un guvern PSD si un presedinte PSD ar daszapezi mai bine zapada din Romania? Au astia o platforma politica de deszapezire superioara celorlati?"

Nu știu. Însă ce știu cu certitudine este că aceștia de acum din corupție, incompetență, prostie ori toate la un loc, nu fac aceasta. Și la fel se comportă în toate domeniile. Iar, în calitatea de cetățean protestatar, am fost de multe ori în piață și mă voi mai duce, îmi doresc plecarea lor democratică. Adică prin alegeri anticipate. Poate apar și alte forțe politice mai oneste. Eu știu că oamenii sunt imperfecți, eu știu că guvernarea este necesară pentru că oamenii nu sunt îngeri, adică știu că peste tot în lume există incompetență, corupție, prostie, etc. Însă într-o proporție mică și sub control. La noi este invers.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-13 22:48:25
         
 
  Când am început comentariul meu nu era comentariul Epigramistului. Care este lămuritor. Exact aceasta este problema noastră. Că autoritățile au dat contracte grase, unor firme de partid și de stat, adică de-ale lor, care primesc mari sume de bani dar care nu-și fac treaba. Prin urmare întăriți astfel cererea firească a cetățenilor ca acești incompetenți și corupți să NU MAI "CONDUCĂ" ROMÂNIA. Iar răul pleacă de la vârf. Prin urmare, moral, ar trebui să vă desolidarizați de astfel de conducători. Că nu o faceți este problema dumneavoastră. Însă NU NE MAI DAȚI LECȚII. Pentru că iată, știți, înțelegeți, aveți reprezentarea și totuși vă solidarizați cu ei. Și îi mai și votați. Mă rog unii dintre dumneavoastră, pentru că, mă îndoiec de faptul că marea parte a disporei care s-a solidarizat cu protestele din România îi va mai vota.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-13 22:42:01
         
 
  Si o intrebare pentru doamnul Cristescu: credeti ca un guvern PSD si un presedinte PSD ar daszapezi mai bine zapada din Romania? Au astia o platforma politica de deszapezire superioara celorlati?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 22:37:52
         
 
  @Emanuil Cristescu: raspunsul meu e mai jos.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 22:35:49
         
 
  peia, in timpul ala in care as tunde iarba sau as da zapada probabil ca as economisi vreo 50 de dolari. Dar creand o pagina web sau facand un advertising unei firme castig 500.
Deci, vezi tu: romanul nu e prost.
Daca as sti doar sa tund iarba si sa man SUV-ul cu plug ca sa dau zapada probabil ca mi-as fi deschis o firma ca sa fac asta toata ziua.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 22:35:02
         
 
  Spune distinsul Epigramist: "Cineva intreba aici daca americanii isi dau ei singuri zapada la o parte."

Ați putea să indicați cine și unde v-a pu acestă întrebare? Pentru că dacă a fost pusă așa a fost pus neglijent.

În situații de iarnă normală cetățenii români își deszăpezesc trotuarele, curțile și chiar acoperișurile și dau țurțurii jos. Când casele le sunt total acoperite (pentru că prevenirea, ca atribut al managementului, nu a funcționat!)se impune, în spiritul solidarității, întrajutorarea, iar când sunt total depășiți sunt instituții publice în atribuțiile cărora intră astfel de prerogative.
De aici, distinse Epigramist, puteți deduce că românii, asemeni americanilor "își dau ei singuri zăpada la o parte"

Pun și eu o întrebare: În America, străzile, autostrăzile, ulițele (dacă vor fi fiind) sunt deszăpezite de cetățenii americani, așa ca persoane fizice, ori sunt deszăpezite de companii cu care autoritățile au contracte, prestațiile fiind făcute contra cost!

Disputele de pe aici, la acest aspect se referă. Adică la deszăpezirea căilor de circulație. Iar deszăpezirea propriilor curți și trotuare invocată în locul deszăpezirii căilor de circulație, poate crea o confuzie care poate merge până la dezinformare ori chiar diversiune. Ceea ce cu siguranță nu ați avut în vedere. Prin urmare, aștept un răspuns clarificator. Și mulțumesc anticipat și altora, din alte țări care vor răspunde la această întrebare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-13 22:30:30
         
 
  peia, iar bati campii cu gratie? Tu crezi ca in North Michigan sau in Ontario - Canada ninge odata la 26 ani ca la Roma?

Hai sa iti explic cum merg treburile pe aici in materie de deszapezire: datoria primariilor este sa angajeze prin contract particulari care sa dea zapada de pe autostrazi si arterele principale. Primariile nici nu au propriile masini si pluguri, ci atat ele cat si simplele asociatii de locatari au contracte beton cu firme particulare sau chiar cu oameni ca mine si ca tine care au truck-uri de unde arunca sare si chimicale inca de cand dau primii fulgi. Firma poate fi compusa dintr-un singur om cu SUV. Sau din doi: tata si fiu. De asemenea acei particulari au si SUV-urile lor pe care le folosesc in scopuri personale, zi de zi, pentru mers la serviciu sau la pescuit in weekenduri, iar atunci cand se anunta zapada le ataseaza pluguri si trec la treaba. Daca seara incepe sa ninga, vei auzi toata noaptea huruitul lor curatand drumurile si parcarile, incat dimineata te poti duce linistit la lucru cu masina fara sa intarzii. Sunt cartiere, cum este al meu, unde un singur om, cu SUV-ul lui Dodge Ram sau Ford 150 iti curata toata noaptea zapada ca-n palma. Iara acel om nici macar nu lucreaza la primarie, ci este poate inginer electronist la o firma, casier la un magazin, poet profesionist ca tine, etc. Doar ca are contract cu primaria sau cu comunitatea respectiva si isi primeste banii in fucntie de cate ore a lucrat. Pot fi ierni usoare in care sa nu se merite sa investesti intr-un asemenea SUV, dar pot fi si ierni grele, in care sa iti scoti parleala.
Personal, castig banii din altceva asa ca nu am timp sa imi dau singur zapada sau sa imi tund iarba. Ar fi o pierdere de vreme si de bani.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 22:29:34
         
 
  Dar, așa, ca chestiune: văd că nu te deranjează deloc ăi care îi fac tot timpul leneși pe români.
Ăia sunt în regulă?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 22:26:53
         
 
  sterol,
Nu'ș cum naiba, da' parcă era un text de-al lui Em. Cristescu, în care puteai culege oricîte expresii "academice" voiai!...
Da' parcă nu mai e.
Apoi, care-i problema ta?
Te încadrezi în aceeași categorie și te supără adevărul?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 22:25:25
         
 
  "În cadrul validarii, se verifica gramatical textul si, de asemenea, se verifica daca textul contine expresii obscene, injurioase, atacuri la persoana" (Emanuel cristescu)

Ioane, calmează-te...

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-13 21:57:05
         
 
  Da. Sunt convins că așa e. O mașinuță din aia cu care te joci de-a tuns iarba am și eu.
Din aia, de ras zăpada nu prea am. E vreo 3000 de euroi și, drept să-ți spun, mi-ar fi jenă de mine să pun pe cineva să-mi plimbe mașina de tuns și să dea cu lopata, la zăpadă, în locul meu.
Dar dacă tu ai astfel de comodități - boier, deh! - aș vrea să te văd sub nămeții viscoliți, de 4...5 m, cu mașinuța aia de zăpadă, făcînd snowling!
Mai rămâne să-mi spui că, pe marile artere de circulație, vă duceți voi, americanii lu pește oceanic, să dă...the...peziți cu triciletele, ca te desfid ca pe nimeni.
Repet, în curte, la o zăpadă cumsecade, nu există om de pe aici care să aștepte a fi dezgropat din nămetele pîn' la genunchi sau chiar mai sus.
Propagandistule!
Ați primit ordin de la băsești să faceți teoria chibritului cu două scăpărători și vă tooot ambalați bucala pe refrenul ăla, cu leneșii.
Chiar aș vrea să te văd îngropat sub nămetele de cinci metri și, după vreo săptămână să vin eu să te scot cu Wolla. Și te-ntreb de sănătate.
Așijderea, pe toții lălăiții portocalii de pe aici și de pe aiurea.
Slugi repetitive! Colportori de gargară vînjoasă!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 21:50:03
         
 
  PS: Cum mie nu imi place si nici nu am timp de tuns iarba din fata casei si de dat zapada, am angajat niste particulari care se ocupa de asta.
Niste mexicani imi tund iarba si niste americani vin si imi dau zapada cu plugurile si cu masinile de vanturat. Aproape ca mi-e jena ca nu am masina de tuns iarba si de dat zapada ca lumea multa de pe aici. Probabil cand o sa ies la pensie o sa am mai mult timp si o sa imi cumpar si eu ca sa intru in randul lumii.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 21:35:07
         
 
  Da, au aproape fiecare. Mai putin aia din Hawaii.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 21:31:47
         
 
  Bă, da jjmekeri e americanii ăia, frățică!
Te pomeni că vor fi având fiecare, în curte, cîte o freză pe care, iarna, când nu-și aranjează luku capilar cu ea, o folosește pe post de caterpilar, ieșind cu ea-n ștrase să-și facă datoria patriotică către statul american, care, cică, nu are treabă cu dă the pezirea aia.
Ce mai, jos pălăria!
De-aia o fi și tulit-o epigrantu la ei.
Că, pe aici, avea drept hobby, datu la lopețică, da' nu-l lăsa statu lu băsescu să se desfășoare, din grija exagerată față de cetățenii leneși.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 20:49:04
         
 
  Cineva intreba aici daca americanii isi dau ei singuri zapada la o parte.

Raspuns: DA, americanii isi rezolva singuri problemele. Nu primariile vin sa le dea zapada din fata caselor. Primariile vin doar sa le dea amenda daca nu si-o dau.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-13 18:51:22
         
 
  pt a nu cadea in acelasi pacat VA FELICIT pt spiritul civic care, desi, indirect, serveste unor factori ai puterii care se pot lauda maine poimaine cu cu deszapezirea zonelor cu probleme, pt care nu au niciun merit. Pentru mine nu inseamna decat ceea ce este: un mod de a te alatura unor semeni, pentru ca, dincolo de culori, cei care dau o mana de ajutor, au INIMA romana.  
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 15:36:47
         
 
  ca nu m-ati vazut dvs, care n-aveti nicio obligatie in acest sens, nu e atat de relevant.


Dvs, cand concluzionati : "Căci presupun că aurolacii ăștia de propagandă portocalie nu te deranjează prea tare" nu cumva imi dati dreptate cand spun :"Accept cat pot eu de supusa validarea acestora, chit ca aparitia unui comentariu dupa min. 30 de minute, timp suficient pentru ca tendinta membrilor cu nivel de postare de peste 20 sa le permita acestora sa posteze, in ritmul cu care cad zapezile in unele zone, comentarii mai mult sau mai putin pe subiect, imi ingroapa, asemeni calamitatilor naturale cu care ne confruntam, un comentariu, in nameti. Greu de razbit."? Avand in vedere umilul meu comentariu, pe care imi permit sa il reiau, el contrazicandu-va, in esenta concluzia: "Dupa noul uns, este inadmisibil ca beneficiarii, de, multi dintre ei in varsta, infometati de zile intregi, aproape morti de frig, mai norocosi totusi decat cei morti la propriu, sa se incalzeasca in ultimul ceas (macar cu speranta ca nu va suna), lasand autoritatile, de altfel destul de odihnite, sa intervina. Asta, evident, numai dupa ce s-au eliberat de prioritatile impuse de noile functii: ciocnirea sampaniei, inmanarea buchetelor, stafetelor, etc, etc.
Si abia dupa ce si grijuliul prefect(PDL) de Vrancea a rezolvat dilema : a fi sau a nu fi declarata stare de alerta.

" Prefectul de Vrancea, Sorin Hornea, afirma insa ca vineri in judet mai sunt doar noua localitati izolate si ca instituirea starii de alerta nu ar fi ajutat cu nimic, ci doar ar fi creat panica in randul populatiei."

sursa http://ro.news.yahoo.com/ungureanu-vrancea-am-venit-la-munca-turul-forta-074100086.html

Cu doar noua localitati sub zapada oamenii erau relaxati, nu se facea sa ii panicheze dansul cu alerta.

Intre timp, sinistratii s-au organizat si ei cum au putut. Este adevarat, au fost unii mai lenesi, care n-au miscat un deget. Mortii.

Noul prim secund o fi vrut, n-o fi vrut sa fie uns, s-a lasat. Nici nu vreau sa ma gandesc ce fierbea in oala din care l-au scos. E gretos.



Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-11 18:20:41

Cum vedeti, nu ma victimizez, ma explic. Si asta doar pentru ca ma determinati sa o fac.

Nu cumva va grabiti si dvs. uneori? " Atalanta, bea o fanta"-mesaj de intampinare Ioan Peia,
am :)

Stati linistit, nu va cer sa faceti apel la memorie, etc. Ca eu fac si stau mai bine la acest capitol, este desigur, un defect. Nativ. Dar sa lasam. Avem un punct zero, in numele caruia va cer si va asigur de sinceritate transanta!




 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 14:04:55
         
 
  Atalanta,
Aici e problema: ideile nu plutesc undeva, platonic, deasupra spațiului, – de unde le respirăm. Ele eclozează în căpșoarele noastre, și dac㠓nasc pui vii”, găgeșteni, care ciugulesc din palma cui le arată grăunța, atunci am votat - ca niște anonimi - niște anonimi. Nici vorbă de idée: ci de obediență conjuncturală, adaptată oportunităților surîzătoare. Vreau să spun că niște oameni complet lipsiți de snagă au tras restul comunității în mocirla milenară a instinctului de haită, haită flămândă care sfîșie carnea semenuui dacă e lăsată în voie.

Să începem de aici să analizăm și să responsabilizăm?
Dar nu te-am văzut decît acum, suflînd în mîini ca să ți le încălzești.
Cu alte cuvinte, fuseși prezentă prin absență.
Și, apoi, după cum ți-ai afișat opiniile, detașîndu-te de orice “culoare”, rezultă că, prin neutralitate comodă, ești complice cu ceea ce se-ntîmplă. Căci presupun că aurolacii ăștia de propagandă portocalie nu te deranjează prea tare.

Nu are nicio o legătură pseudonimul meu literar, pe care am fost sililt de o defecțiune tehnică să-l adopt, cu ceea ce pot fi ca om de rînd. Cu atît mai puțin rarele mele excursii prin zona pseudoliterară. Așa încît ușoara aluzia incriminantă nu are temei.

Memorie prea scurtă avînd, nu-mi amintesc de producțiile literare ale misterioasei atalante. Și nici să te caut în lista membrilor, care-i lungă cît o zi de post, dar din care prezenți sunt cîțiva active. Prin urmare, nu cred că ai fi fost scutită de amicalitatea mea prezumtivă.

Drept care, prețul pe care-l plătești, liber consimțit fiind, nu te victimizezaă.

Nu-ți recomand Fanta.
Și nici strecuratul prin fantele subtile ale deresponsabilizării leneșe.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 13:45:21
         
 
  Iar pentru alegerea unui pseudonim, platesc pretul corect. Aprobarea comentariilor depinde de bunavointa editorilor voluntari. Accept cat pot eu de supusa validarea acestora, chit ca aparitia unui comentariu dupa min. 30 de minute, timp suficient pentru ca tendinta membrilor cu nivel de postare de peste 20 sa le permita acestora sa posteze, in ritmul cu care cad zapezile in unele zone, comentarii mai mult sau mai putin pe subiect, imi ingroapa, asemeni calamitatilor naturale cu care ne confruntam, un comentariu, in nameti. Greu de razbit.  
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 13:12:38
         
 
  dDca m-as rezuma sa semnez cu nume, prenume, poza din CI, as putea spera, ca de obicei, in sinceritatea opiniilor dvs, in general favorabila mie. A nu se intelege sustinerea neconditionata. Alegand sa scriu sub pseudonimul care nu a fost ales intamplator, pot spera, macar, in sinceritatea opiniilor tuturor. Cam asta e povestea ciresului meu.  
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 12:54:49
         
 
  De ani de zile votam oameni. Dupa cum ne sunt sau nu simpatici sau au inclinatii cu care empatizam. De asta e democratia noastra un esec. Oare nu este timpul sa schimbam mentalitatea asta, incepand chiar de aici- un spatiu mic, pe care il putem considera esantion, incepand sa analizam si sa votam platformele? Evident, cu responsabilizarea punerii sau nepunerii lor in practica? Cu tragerea la raspundere, pana la urma.

Eu v-am citit si sub pseudonim si n-am nimic a va reprosa. Ba din contra.
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 12:42:07
         
 
 
sa mai beau o fanta? :)

m-as vedea silita sa refuz, pentru ca, nush cum se face, dar de la o vreme imi pica greu culoarea.

In alta ordine de idei, oare ce ne defineste? Sa fie un nume? Sau o forma oarecare sub care ne percep ceilalti? Nu ceea ce gandim sau simtim?
Nu asta e ideea? (se mai grabeste omul)(si se va mai grabi) (si se va mai supara) (si ii va trece) :)
 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 12:18:13
         
 
  Nicolae Tudor, încep să mă tem că am intuit corect și te îndrepți spre extremism. Și mă repet: Hitler, Stalin, Lenin, Ceaușescu, Kim Ir Sen și alții au avut vise frumoase și mărețe iar ce a ieșit știm cu toții. Mișcarea legionară a avut vise frumoase și pline de "credință" și, ca atare, au început să "purifice" intelectualitatea cu atentate. Am intuit că vei ajunge aici, cu toate acestea mărturisesc că m-ai surprins. Prea multă ură și amărăciune ai strâns în tine ca să rodești miere...  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-13 12:08:27
         
 
  Adevărat spus și logic, atalanta.
Dar de ce porți matale mască?
Pentru că ai... curajul și tăria de a-ți susține ideile fără a te ascunde după cireș?
Mda, iată de ce oameni hotărîți, demni și, mai ales, rectitudinali avem nevoie!
"Idea" e că, în acest caz, o "ide" fără sursă e ca un strănut pur simbolic. La fel de hazardat ca și celelalte de pe aici - precum agrăiși matale, cu mult șarm.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-13 11:51:43
         
 
  "Eu pun bazele unei schimbari structurale. si am deschiderea ca ideile expuse sa fie adaptate realitatii."
Postat de catre nicolae tudor

Puteti incepe de aici cu adaptarea.

Idea expusa:

“A treia cale” militeaza pentru disparitia statului ca organism independent, devorator de bani, politica sa se faca prin voluntariat iar oamenii sa traiasca din folosirea pamantului (reimpartit in patratele de proprietati, care nu se pot instraina niciodata) lucrand fiecare pentru sine.
Nicolae Tudor

Realitatea:
Suprafata Romaniei este constanta. Numarul oamenilor care locuiesc/vor locui in Romania, nu. De ce? Simplu. Unii mor, altii se nasc, intre timp, unii lasa in urma mai multi descendenti, altii deloc. Cum ar fi posibil sa se imparta in mod echitabil "pamantul" in patratele de proprietati avand in vedere aceste fluctuatii ale populatiei? Luand in considerare faptul ca si fertilitatea pamantului e la fel de capricioasa, depinzand intr-o mare masura de zona, vreme si doar intr-o mai mica masura de eforturile oamenilor.

"nicolae tudor nu asteapta nimic de la membrii europeea"

Avand in vedere ca exista in Biblioteca domnului Nicolae cateva texte apartinand acestor membri, afirmatia mi se pare cel putin exagerata.

Iar daca adevarul dvs este adevarul celor multi, nu exista nicio indoiala ca veti gasi sustinerea de care aveti nevoie. Altfel, ramane doar o afirmatie hazardata. Ca multe altele de pe aici.


 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-13 10:40:35
         
 
  nicolae tudor nu asteapta nimic de la membrii europeea, cum nu asteapta nimic de la oricare intelectual al Romaniei. De ce? pentru ca tot ce spune si gandeste, tot ce vrea sa faca este indreptat impotriva intelectualilor tarii, pe care-i considera vinovati, in bloc, pentru dezastrul tarii, si nu cel de ieri-azi. Vinovati pentru ca si-au slujit interesele proprii lasandu-se vanati (creierele lor) de cei care au interesul sa tina populatia ingenuncheata/sclava sau vinovati de neimplicare. Nu ma simt ironizat, cand vin, vin cu adevarul-bici, eu bat in stanga si-n dreapta, poate se trezeste careva. Daca se va constientiza intr-o zi adevarul meu, care este adevarul celor multi, se poate scurta timpul pana la care planeta pamant se va echilibra. Daca ar exista o lege prin care sa pot incepe o ofensiva, de asemeni s-ar vedea cine e don quihote. Nu am baza legala sa intru in lupta politica, 25000 de semnaturi, din 18 judete, imi este imposibil deocamdata. Poate reusesc o alianta. Zilnic imi verific ideile coborand in strada si semnalele sunt incurajatoare. din 10 omeni care asteapta la paine/carne, jumatate ma aproba cu entuziasm si violenta catre un oponent, ceilalti tac. Eu pun bazele unei schimbari structurale. si am deschiderea ca ideile expuse sa fie adaptate realitatii.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2012-02-13 08:20:21
         
 
  in fond, nu e nimic in neregula, nu e nimic neconstitutional sa iti faci pirtie prin curte, sa nu astepti sa vina soldatii sa te duce pe brate la buda din fundul curtii si, in genere, sa dai o mina de ajutor. sa coci o piine, sa pui mina pe o lopata, sa intinzi o mina

a grăit domnul Pătrășconiu, în mod (crede domnia sa) subtil.

Care budă, domnule Pătrășconiu? Poate aia de pe foaia imundă a domniei tale. Celelalte, buzile din fundul curților de prin Vrancea și Buzău, sunt sub nămeți.

După cum sub nămeți sunt și cuptorul de pîine, și cămara cu făină, și stiva de lemne. Iar pentru ca bietele babe să-și sape tuneluri cu lopata prin zăpada de consistența betonului, le-ar trebui ani de zile. Iar ele își numără zilele rămase pe săptămîni.


Așa grăit-a Pătrășconiu. Deh, misie grea. De ziarist independent.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-12 20:59:51
         
 
  La această satare de lipsă totală de credibilitate duce, mai devreme ori mai târziu, aroganța, cinismul (v-am consultat!-atunci trebuia suspendat; pe mine m-a păcâlit până la scenariul cu răpirea; am ieșit în piață și l-am crezut când a rugat presa să nu mai investigheze că periclitează operația de salvare însă la sfârșit va ieși și va da toate detaliile; la sfârșit: am secretizat dosarul pentru 50 de ani; atunci l-am condamnat la totalul meu dispreț, pe viață!) lipsa de respect, prefăcătoria, minciuna, susținerea camarilei, corupția și ura pe care o are față de cetățeni. Orice ar zice și orice ar face nu mai are elementul fundamental al demnității umane, CREDIBILITATEA! Care se câștigă greu și se pierde în fracțiuni de secundă.

Și, din păcate, asemeni unei comete cară după el o trenă lungă de ciraci, naivi, mancurtizați, intelectoni, yesmani, uitați în junglă, lingăi, și unii de bună credință însă fie, neinformați fie, săraci cu duhul șamad.

Pătrășconiu. Pe lângă subiect. Încearcă disperat să se facă util. Catifelac prin vocație. Și răstălmăcește. Ori poate nu a înțeles despre ce este vorba. Ori procedează cu ticăloșie. Ori nu-l duce mintea. Primul ministru se află în slujba oamenilor și trebuie să fie deferent față de ei chiar dacă îi sunt ostili. Primul ministru britanic s-a dus acasă la doamna pe care incomparabil mai puțin de cât a făcut-o butaforicul nostru prim, și-a prezentat scuze și tot a demisionat.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-12 20:09:44
         
 
  Nene Buricea, am inteles din prima, nu mai repeta ca o moara stricata. N-am facut nimic altceva decat sa reproduc sursa mentionata.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-12 20:02:56
         
 
  AF?
deszapezire se scrie, stai degeaba pe langa Pedeleul morar!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2012-02-12 19:59:59
         
 
  Domnule Liviu Bordas, am mai precizat printr-un com anterior, invalidat de pedeleul RS, Partidul Revolutionar Nocomunist nu exista, a fost numai un mijloc de a incita colegii de sait. Sigur, ca orice actiune de pedepsire a celor vinovati de situatia dramatica in care a fost adus poporul roman trebuie sa treaca printr-o justitie dreapta, independenta din pdv politic, impartiala!
PS: Poate ca sunt un pic mai la stanga dumneavoastra!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2012-02-12 19:58:10
         
 
  AF?
deszapezire se scrie, stai degeaba pe langa Pedeleul morar!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2012-02-12 19:49:20
         
 
  Pe surse:
MRU, solidaritatea si presa prin batista
Cristian Patrasconiu


primul semnal a aparut inca de la momentul investiturii cabinetului sau in Parlament, joi. atunci cind MRU a marturisit ca lucreaza cu placere inca de la 6 dimineata si ca, pentru el – asta a repetat-o! – munca e o forma nobila de patriotism. scurt, mi-am zis in barba: gata, si-o va incasa in curind!
ei bine, nici 48 de ore nu au trecut si MRU e linsat de pseudojurnalisti (multi, dintre aceia care practicau presa prin batista!) sau de multimi confuze de literati ratati pe FB. de ce? pt ca a indraznit sa sugereze ca si oamenii care stau inzapeziti ar trebui sa dea o mina de ajutor militarilor. in fond, nu e nimic in neregula, nu e nimic neconstitutional sa iti faci pirtie prin curte, sa nu astepti sa vina soldatii sa te duce pe brate la buda din fundul curtii si, in genere, sa dai o mina de ajutor. sa coci o piine, sa pui mina pe o lopata, sa intinzi o mina.
pare (inca) un exemplu aparent banal din ceea ce e Romania, dar nu e deloc asa – avem aici, in mic, ceea ce e tara asta in mare! avem o mina de chibiti care ocupa, cu impostura, spatiul public, avem presa de asistati, avem ipocrizie, avem ticalosie si un dispret imens pentru ideea de munca. plus ca, in cazul asta aparte cu dezapezirea, de vreme ce sint implicati militarii, intre doua reprize de bocete crocodilesti pe umerii poporului, canalistii politici mai pot sa dea si citeva capete in gura generalului Oprea, nu?
Sursa: http://patrasconiu.ro/?p=11887
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-12 19:32:42
         
 
  Pe surse:
http://www.sport.ro/liga-1/video-gerul-viscolul-si-zapada-nu-il-sperie-pe-becali-patronul-stelei-nu-pleaca-acasa-pana-nu-salveaza.html
“Fac apel la locuitorii din Vrancea să participe la acțiunea de deszăpezire. Nu voi pleca de aici până când nu se va deszăpezi tot județul. Îi așteptăm în fața Consiliului Județean Vrancea. Utilaje avem, lopeți avem, dar avem nevoie de forță de muncă. Ca să terminăm azi. Va fi o tabără de lucru și nu plecăm până nu rezolvăm problema. În câteva zile rezolvăm situația, nicio oaie nu o sa las sinistrata”, a spus patronul Stelei. Marian Oprisan i-a pus la dispozitie si detinutii din penitenciarul din Focsani, dupa ce au stabilit zona unde este nevoie de ajutor pentru deszapezire.
Nu este prima data cand Gigi Becali face un asemenea gest. El a construit la Vadu Rosca, tot in judetul Vrancea, 188 de case pentru sinistratii ramasi pe drumuri in urma inundatiilor din vara lui 2005.


 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-12 19:14:35
         
 
  D-le Peia, mulțumesc pentru lecția de gramatică. Ideea era însă, în principal, că postarea mea era o luare de poziție împotriva obiceiului nesănătos de a arunca gunoaie în capul unor oameni care chiar muncesc și se străduiesc să facă ceva pentru țara aceasta, pentru niște greșeli reale, poate, dar insignifiante în raport cu lucrurile bune pe care le fac și pe care denigratorii le "uită" și nu le amintesc niciodată. Și până acum nimeni nu m-a convins că greșesc situându-mă pe această poziție, am simțit doar din plin gustul de ouă stricate și roșii cofleșite pe care cei care le aruncă le confundă cu polemica.
Să fiți iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-12 17:15:39
         
 
  Domnule Bordaș, nu susțin că aș deține apanajul clarității ideatice, să înțeleg că îl dețineți dvs? Credeți că, încercînd să mă jigniți, veți reuși să mă reduceți la tăcere? Și cine ar cheltui atâta energie ca să combată un incoerent?! Sunteți... de toată stima!
Eu nu am afirmat că nu se poate face ordine indiferent de cine vine la putere, ci am zis că există o ruptură tot mai vizibilă între alegători și aleși, între lumea politică și populație, iar această ruptură nu o va astupa nici una din actualele alternative politice. Tocmai de aceea l-am adus în discuție pe d-l Nicolae Tudor, a cărui alternativă nu o consider nici măcar o gloabă, ci o umbră de gloabă. Îi dau dreptate însă în faptul că avem nevoie de o a treia alternativă, în afară de Putere și Opoziție. Îi dau dreptate în faptul că a venit cu o idee bună, dar că este nevoie ca această idee să fie prelucrată, lucru pe care și domnia sa o recunoaște și o cere. Partea proastă este că-i întâmpinat cu ironii, când ar trebui să i se vină în întâmpinare.
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-12 14:18:54
         
 
  Domnule MTL, incoerența (verbală, ideatică), lipsa de logică și melanjul de idei practice și utopice nu vă aduc niciun avantaj.

Iar aserțiunea potrivit căreia nu se va putea face ordine indiferent cine va veni la putere este deja prăfuită.

Cît privește Rosinanta lui Nicolae Tudor, cred că e prea gloabă pentru a o putea înhăma la căruța politicii românești. Poate după cîteva vagoane de jăratec...

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-12 14:08:06
         
 
  "Faptul că un doctor este plătit să ajute oamenii nu schimbă cu nimic faptul că el (virgulă) într-adevăr (virgulă) ajută."

Ce mestecător de vorbe, taică!
MTL = Mult Tocită Limbă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-12 13:59:28
         
 
  Faptul că un doctor este plătit să ajute oamenii nu schimbă cu nimic faptul că el întradevăr ajută.
Faptul că militarii sunt plătiți să ajute sinistrații, nu schimbă cu nimic faptul că ei chiar ajută. Există o limită, poate nu îndestul de clară, care face distincția între datorie și omenie. De obicei, în cazul calamităților, oamenii care FAC PARTE din instituțiile statului trec cu prisosință această limită. A-i jigni pe sinistrați (lucru care nu neg că a fost făcut de prim ministru, chiar dacă mesajul s-a vrut și a fost altul) sau a nu recunoaște meritul acelor OAMENI care ajută, considerând că reprezintă statul și sunt obligați să facă aceasta, mi se pare similar. Da, domnule Bordaș, aceasta afirm și eu, că statul, practic neexistînd, fiind o simplă abstracție, nu ajută, ci oamenii ajută. Oameni plătiți nu de stat, ci de oameni. Statul și aparatul de stat este, în fapt, format din oameni. Că, actualmente, s-a produs o ruptură între stat și oameni, este un lucru observabil în toată lumea, indiferent cine este la putere. Orice formațiune politică ar veni mâine să conducă România, această ruptură va rămâne și în această direcție trebuie să ne îndreptăm atenția, să vedem ce este de făcut. Și, cu părere de rău pentru dvs, singurul de pe acest site care încearcă să facă ceva în privința aceasta și pare să fi înțeles ce se întâmplă, este domnul Tudor Nicolae, dar care este considerat un fel de Don Quijote.
Să fiți iubit!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-12 13:02:27
         
 
  Și da, este inacceptabil ca atunci când cineva vine să te ajute la o treabă, tu să stai și să te uiți la el.
Postat de catre Marian Tudorel Lazar


Statul nu vine să ajute pe cineva la treabă în asemenea situații.

Eu (noi) plătesc (plătim) impozite și taxe pentru ca statul să dispună de sumele necesare pentru a-și face treaba. Ulițele, străzile, șoselele, autostrăzile sunt în sarcina lui, nu a mea (a noastră)!.

Din păcate, statul actual nu face decît să îmbogățească o minoritate infimă (dar bine ancorată la țîța bugetară). S-au scurs miliarde de lei în acest fel. E vremea să fie înțărcați toți cei care stau cu țîța asta în gură.

Cetățenii (cei în putere) și-au făcut curat în jurul casei. Cam asta e obligația lor, mai ales că unii dintre ei au participat și la deszăpezirea ogrăzilor celor care nu mai pot pune mîna pe lopată. Restul e treaba statului, județului, orașului, comunei. Cărora le plătim, pentru asta, impozite și taxe.

Pentru a răspunde și altor intervenții: nu avem nevoie nici de maica Tereza, nici de sfîntul Petru. Avem nevoie, în schimb, de un prim ministru care să manifeste înțelegere față de oameni, precum maica mai sus amintită, să dea dovadă de înțelepciunea sfîntului de mai sus. Poate fi roșu, verde, portocaliu, galben. Nu mă interesează. Dar să fie pregătit pentru funcția pe care o ocupă.


Domnului Mocanu (mocanului? - sic!) nu ar trebui să-i răspund. Dacă nu înțelege că, sudiști sau nu, suntem în primul rînd români, discutăm degeaba. Iar ceva mai insipid decît prezența domniei sale pe aici nu prea am întîlnit.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-12 12:35:17
         
 
  "Eu, unul, sunt"... adică s-ar cam scrie corect.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-12 12:16:51
         
 
  "Eu (virgulă) unul sunt de acord cu prim(ul) ministru"...
"mai multă conștiință și inițiativă civice."
" Și (virgulă) da, este inacceptabil"

Dar cît este de neacceptabil să vii pe un sait literar și să arăți cît ești de agramat?!!...
Ooo... cîți in(g)ași "impetuoși necesari" la "minus zero grade" "branconează" pe aici și nimeni nu-i trage de șulfă.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-12 12:15:21
         
 
  Eu unul sunt de acord cu prim ministrul: nu ar strica dacă cetățenii obișnuiți ar avea mai multă conștiință și inițiativă civică. Ei excelează însă în critici, de parcă pe toți i-ar fi făcut mama lor judecători din scutece. Și da, este inacceptabil ca atunci când cineva vine să te ajute la o treabă, tu să stai și să te uiți la el.  
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-12 11:57:12
         
 
  Nu-i deloc minoră.
În rest bine faci. Și-ți mulțumesc. Trebuie cu toții să respectăm regulamentul. Și, în primul rând, noi înșine. Ba, mai abitir, noi. Că altfel devenim asemeni guvernării României, guvernare care încălcând grav "regulamentul fundamental" adică încălcând Constituția, s-a decredibilizat total.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-12 09:46:52
         
 
  apropos, aș vrea să împart ofranda zilnică de omagii adresate mamei mele, cu un alt editor, dacă se poate. poate se oferă cineva.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-12 09:34:30
         
 
  evident, Emanuel, este un comentariu grobian.
dar, în opinia mea, o insanitate minoră.
față de cele pe care, invalidîndu-le, eu le ascund, de fapt, sub preș.
ferindu-i pe autori, nu atît de sancțiuni (ei știu că în cel mult 30 zile urmează amnistia), ci de ei înșiși.
fața invizibilă a Lunii o găsești la invalidate.
elucubrații, calomnii delirante, insulte grave, amenințări cu moartea.
da, ai citit (ai citit?) bine.
oricum, scuze.
am înțeles avertismentul.
voi invalida și acest comentariu.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-12 09:19:56
         
 
  Da, nici Dumnezeu, dacă ar fi portocaliu nu ar mai avea credibilitate. De aceea orce ar face oranjii nasc reacții de respingere. Sunt atât de compromiși încât 50 de ani nu mai au voie să se apropie de guvernare.

"pe care-l considerați mai prost ca voi." Această insanitae nu are ce căuta aici și comentariul nu ar fi trebuit validat. Libertatea de exprimare este una iar grobianismul exprimării alta.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-12 07:37:12
         
 
  bordașule, ai motiv de revolttă dintro parte, dar ce zici tu despre alternarea trotuarelor asfalt-înghețăură de pe vremea ta?
guvernul este vinovat, dar tu ești conștient că înainte de boc, drumurile prin ardeal, doar se bănuiau?
te dai ce nu ești, bordașule, de ce nu pioți să ignori pe ace.ti sudiști insipizi?
 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2012-02-12 02:39:55
         
 
  Domnule Buricea, zi și matale cîțiva pași pînă la judecată.

Altfel, constat că suntem pe cale să scăpăm de dracu' și să dăm de mămica lui. Asta doar dacă vine la putere Noul Partid Comunist. Parcă așa îi zice, nu?

Cred că AF, RS si MT tremură deja de frică.

Las-o mai moale.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 20:38:35
         
 
  Vrusei să-ți răspund, rădulescule, și la citatul pe care-l dai, vizavi de borîtul tău pe preșuri și ce ar putea face nevastă-ta în atare situații.
Vrusei să-ți arăt că tu ai început, pomenindu-mi soția și nu'ș ce ai avea tu să-i comunici.
Dar cu ghearele pe butoane fiind tu, radiași tot.
Astfel că nu mai am ce dovadă să-ți aduc.
Tipic.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 20:15:17
         
 
  Retrage-te, neică!
Ți-ai cam depășit consemnul.
În plus, te-ai deconspirat definitv.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 20:09:06
         
 
  "coleg, căruia îi acorzi, măcar din politețe, statutul de om?" (rădulescu)

Prin atitudine și susținere oarbă a unui regim de lichele, cel care face acest lucru își pierde statutul de om (subliniat de căptre tine).
În consecință, îl calific precum merită.
Nu stau la discuții și parlamentări.
Dar voi sunteți supărați, celavecilor, că vă pică ăia care vă finanțară pe sub mână pînă acuș.
Aia-i problema.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 20:08:00
         
 
  Liviu, răspunsul tău e ok. probabil, aș fi răspuns la fel, și cînd spun asta, nu glumesc.

scuze, acum mă retrag din topicul tău. încă de la mijlocul rondului (raidului) de seară al onorabilului peia, atmosfera devine, încet-încet, irespirabilă. era să zic pestilențială. dar greșeam. asta era pe la miezul nopții.

seară bună.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 20:06:34
         
 
  Au vrut să știe cum ar fi trebuit procedat, dle Cristescu.
Le-am arătat.
Cred că dincolo de orice teorie, ce poate fi contracarată de o altă teorie, și tot așa, la infinit, o demonstrație pur pragmatică este singura în măsură a lămuri lucrurile.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 20:00:21
         
 
  "eu am eliberat un crap de 6 kg. am trecut strada o bătrînă. am donat sînge. suficient? tu?" (rădulescu șurupelniță)

Pedelistule înfocat și camuflat, ieșit acuș la interval, pen'că simțiși că se strică echilibrul, pro/anti/băsist, - ce glumeț! - nu ai făcut altceva decît să te descalifici.
Iote, cine mă trimite la lopată,- doar papagalul e de el!
Că, pe lângă faptul că, dacă l-aș pune alături de mine să lopăteze, ar cădea-n fund ca bobocul, (eu vă asigur, limbagiilor, că nu va rezista nicunul dintre voi, cot la cot cu mine) a crede că așa poți face față situației e o mare prostie demnă de creierele voastre.
Să dai cu lopata lui boc în mileniul trei!!...
Un utilaj, din cel despre care tocmai vă povestii, dislocă o mie de lopeți la o singură ridicare.
Dar voi nu aveți în cerebel decît lopeți.
Ca boc.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:57:42
         
 
  Intre timp, sinistratii s-au organizat si ei cum au putut. Este adevarat, au fost unii mai lenesi, care n-au miscat un deget. Mortii.
.Atalanta


Dacă nu ar fi atît de tragică, observația ar justifica reacția premierului. Dar domnul prim nu va fi avut timp să analizeze astfel de amănunte. Vizita lui a fost doar una de imagine. Trebuia să scoată guvernul la vopsea.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 19:54:50
         
 
  @ și, cumva în contextul "limbagiilor", te întreb, Peia, ce-ai face, distins poet, dacă, fie în calitate de editor, fie de simplu cetățean, ți s-ar adresa misivele de mai jos, din partea unui coleg, căruia îi acorzi, măcar din politețe, statutul de om?

În fine, ca o concluzie: EȘTI DE SCUIPAT, OLARIULE!
PS: Uite, colea, degetul pe hartã, Mãrioaro!
ps mic: la sugestia cenzorului s-a schimbat noþiunea "scuipat" cu cea de "lãudat"!
(Ioan Peia cître Sorin Olariu)

Eu nu te-am întrebat, vreodatã, pe tine ce zice și face nevastã-ta cînd tu vii mangã acasã și borãști pe preșuri? (Ioan Peia către Radu Ștefănescu)

chiar sunt curios.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:53:51
         
 
  Radu Ștefănescu și Ioan Peia, nu puteți trata subiectele bilaterale pe un alt topic? Așa, probabil spre satisfacția domnului Florian, se deturnează subiectul topicului. Și nu cred că vreunul are în intenție așa ceva. Nu-i așa?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 19:49:40
         
 
  Radu, nu știu ce aș face. Nu știu ce structuri are la dispoziție un prim ministru.

Dar pot să-ți spun ce nu aș face. Nu aș vorbi fără să-mi cîntăresc vorbele. Un prim ministru nu e un oarecare. Nu zburdă pe Europeea, dicutînd în contradictoriu cu unii și cu alții. Vorbele lui au greutate, sau cel puțin așa ar trebui să fie. Un prim ministru nu are voie să-și jignească concetățenii. Nu-și pune mîinile la șolduri pentru a se răsti în jur. Iar de tras de mînecă o poate face doar cu cei peste care are drept de decizie. Miniștri, secretari de stat, prefecți. Pe moșul de 70 de ani nu. Nici pe cel care, după ce a fost scos din casa care putea să-i fie mormînt, abia mai poate să-și dezlipească burta de șira spinării.

Ce aș face? Aș da de pamînt cu toți cei care aveau, la data respectivă, atribuții clare. Cu cei care au admis la licitațiile pentru întreținerea drumurilor firme care nu aveau nici în clin, nici în mînecă, vreo legătură cu asta. Cu cei care, în loc să-și fi scos utilajele pe șosea, plătiți fiind pentru asta, au așteptat să se blocheze circulația pentru a interveni. Asta doar pentru a-și maximiza profitul pe seama diminuării cheltuielilor. Rezultatele fiind cele pe care le cunoaștem.

Poate că nu ar fi măsuri care să ducă la deblocarea imediată a drumurilor. Dar ar fi un semnal că așa nu se mai poate. Și i-ar pune în acțiune pe cei care pentru asta sunt plătiți.

Aș schimba imediat prefecții care s-au opus instituirii unor măsuri care să permită acțiuni imediate, de amploare, cum ar fi contractarea de utilaje în regim de urgență, fără licitații, fără pierdere de vreme. Atenționîndu-i pe toți, în același timp. că nu e loc nici pentru abuzuri, nici pentru îmbogățire.

Aș face pe dracu în patru ca justiția să îi ia la puricat pe toți cei vinovați. M-aș bate pentru asta și pentru principiul ca niciun neavenit să nu ajungă acolo unde nu-i este locul sau, daca a ajuns, să nu stea acolo mai mult decît i-ar trebui tușului de pe ștampilă să se usuce.

Și aș ține-o așa pînă cînd fie aș face curățenie și ordine, fie cei din jurul meu m-ar da jos pentru că le stric aranjamentele. Dar nu aș tăcea nici atunci.

Poate că lumea, văzînd toate astea, ar înțelege că banii din taxe și impozite nu vor mai intra în buzunarele fără fund ale unora și altora, ci vor merge pe utilaje performante, pe pompe de apă în caz de inundație, și va accepta mai ușor furia naturii.

Dar, cînd seful guvernului le vorbeste despre lopată unor oameni înconjurați de nămeți pe care nici buldozerele nu-i pot clinti, cînd le spune asta unor oameni ale căror bunuri pot fi dezgropate cu lopata în zile întregi, zile în care ei nu au cu ce face focul în sobă, atunci să nu se mire de o astfel de reacție. Care nu este numai a mea, ci a multor oameni pe a căror opinie pun preț.

Mă întrebi ce aș face dacă aș fi acolo. În primul rînd m-aș pregăti pentru a ajunge acolo. Și aș accepta numirea atunci cînd aș fi convins că sunt pregătit.

Nefiind nici pregătit, nici dornic să am o astfel de funcție, nu pot decît să observ că nici actualul deținător al postului nu este. Și nimic nu mă poate împiedica să-mi manifest nemulțumirea.

Mi-aș dori un astfel de prim ministru. L-aș înțelege la început și i-aș ierta unele stîngăcii. Dar l-aș vrea mînă forte, ajuns la cîrmă pe un program, nu pe coterii de partid.

Pot spune doar că, pînă acum, nu am avut un asemenea prim. Nici ultimul nu face excepție.
 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 19:48:37
         
 
  Teteo,
N-o să-ți vină să crezi, dar am pus mâna pe șurubelniță.
Însă, nu să fac pe domnul cu servietă, ci pe mecanicul cu salopetă.
Și - atenție! - trebuie să repet: am o mare considerație față de mine însumi, că nu am avut și nu am aștepta de la nimeni să mă miruiască.
Dimpotrivă, eu i-am miruit pe alții. De-aia sunt atît de vehement cu purtătorii de limbă. Că știu a face deosebirea netă între cei care asudă, muncind și producînd ceva, și între cei care fac opturi retorice pe cm pătrat!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:43:58
         
 
  Nu le-am condus, gigele.
Că eu nu sunt conducător de utilaj.
Eu le administrez.
Dacă pricepi cum vine aia.
Deși, am și făcut o vreme pe conductorul, cînd, mulțumită conducerii înțelepte de partid și de stat, a trebuit să trimit oamenii acasă.
Și cine să facă în locul lor trebșoara, atîta cîtă mai rămăsese? Io!
E o mică deosebire, ce-i drept: tu conduci mașinuța de lux, cu care ai fost dotat... deși nu e chiar un utilaj greu.
Da' eu mai trebuie să ai și oameni care se ocupă special de asta. C-așa se face într-o întreprindere particulară.
Că eu nu mi-s slugă laaa... (pauză), să iau salar, ca tine. Eu dau salarii. Și impozite pe ele.
Remarci deosebirea?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:39:39
         
 
  și Peio, sincer, spune-mi, așa-i că, de vreo 20 ani încoace, nu mai pui mîna pe șurubelniță de frică să nu te-nțepi?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:36:19
         
 
  "Dar, apropo, mă limbagiilor!
Care din voi făcură măcar o sutime din ce am făcut eu?" (Ioan Peia)

eu am eliberat un crap de 6 kg. am trecut strada o bătrînă. am donat sînge. suficient? tu?


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:34:27
         
 
  da. aprox 8 freze/sat puteau fi cumpărate cu banii furgăsiți, cum bine a calculat nea șurubelniță!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:33:22
         
 
  Peio, să înțeleg că ai și condus utilajele alea? sau (măcar prin telefon) ai strunjit vreun arbore cotit, vreo bară de direcție, ceva?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:31:50
         
 
  Dar, apropo, mă limbagiilor!
Care din voi făcură măcar o sutime din ce am făcut eu?
A?
agarici! Tu?
rădulescule, tu?
olariule, șărșăle, cioacă, din patagonia voastră, afară de gargară ce mai făcurăți?
Hai, vitejilor, să vă văz!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:31:21
         
 
  Rădulescule,
Ce e drept, e drept!
Codurile sub care operezi nu am cum să le pricep.
Țin de specific și sunt secrete.
Dar ar cam trebui să te iau cu mine, o vară, la munca de jos, aia fără de șurubelnițe și consemne, să vezi cum e.
Să-ți mai lărgești și tu orizontul.
Că la învîrtit șurubelnițe e ușor!
Am făcut și eu meseria ta timp de vreo 12 ani,
Deci sunt în măsura a face comparații.
Tu nu.
Că umbli cu fundul în mașină, de colo-colo, și asculți.
Pe unul, pe altul...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:28:29
         
 
  Emanuel, e ok, dar îl întrebasem pe Liviu, în calitate de autor al articolului. deocamdată, să-i așteptăm răspunsul.

peia, tu n-ai să pricepi niciodată ce pricep eu cu adevărat. mi-ai demonstrat cu freza... apropos, eu o țin pe dreapta. freza. tu?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:24:24
         
 
  rădulescule,
Tu, cu șurubelnița în mînuțe și galena în urechiușă, nu ai a pricepi cum vin asta.
Și nici băgătorii de seamă, gen agarici, care nu au fost în stare, în viața lor, să mute nicio piatră din loc, iar acum dă/dau lecții de vrednicie cu limba.
Dar întreabă-mă pe mine, care umblu cu utilaje grele de vreo 15 ani.
Acum am un astfel de utilaj, singurul pretabil la așa ceva, din păcate, căci celalalte au alt specific, utilaj care a deszăpezit două sate, mai peset apă de comuna Săgeata. Și nici măcar nu-i freză, care ar fi fost cu mult mai eficientă.
În alt com, am făcut o mică demonstrație de cîte astfel de utilaje puteau fi cumpărate dacă nu se furau banii.
Iț cliăr, gentelemenilor oranjadii?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-11 19:17:53
         
 
  Pot să răspund și eu Radu?

Primul lucru. M-aș elibera de teroarea tătucului și aș anunța alegeri anticipate corecte. Aș inția consultări cu opoziția pentru a le da toate garanțiile pe care le vor că alegerile vor fi corecte.

Apoi aș spune: Români am fost desemnat de trei zile prim ministru. Ne confruntăm cu toții cu o iarnă cumplită. Nu am experiența să manageriez așa ceva. Fac apel la toți specialiștii care doresc să se ofere pentru o consultare cu privire la ce avem de făcut. Cei care doresc sunt așteptați în două ore la Guvern. Și la sediile Județene unde vom discuta în cadrul unei teleconferințe. Invit de față toată presa. Români trebuie să fim solidari.

Ce ziceți domnule coleg? Ar mai fi ostilizată națiunea ca acum în fața obrăzniciei cu "eu muncesc" și "nu mai plătim lenea" ? Oamenii pot suporta privațiuni inimaginabile. dar nu suportă nedreptatea, aroganța și stăpânirea.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 19:17:17
         
 
  ok. iată întrebarea. 2012.02.11, iarnă aspră, condiții meteo extreme. tu, Liviu Bordaș, ești prim-ministrul proaspăt desemnat al României. (să ne imaginăm, nu neapărat în joacă). ce-ai face, ce-ai spune, cum ai acționa, punct cu punct, pentru România?  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 19:05:06
         
 
  Mai sunt.  
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 19:00:24
         
 
  Liviu, aș vrea să te întreb ceva, dar numai cînd ești în zonă. dacă se poate, confirmă. scuze pt. eventualul offtopic.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-11 18:58:33
         
 
  In Polonia, temperaturile au ucis 82 de persoane de la inceputul valului de frig.
A.F.

Putem sta liniștiți, nu? Mai avem pînă să-i ajungem.

Dacă se voia o scuză pentru pasivitatea autorităților, e prea costelivă.

Dacă se vrea un atu în favoarea autorităților, nu avem decît a recunoaște că autoritățile nu au niciun merit aici.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 18:51:35
         
 
  Q.E.D.

A trecut mai puțin decît mă așteptam.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 18:38:19
         
 
  Domnule Bordas, faptul ca sunteti de stanga si ca va asumati aceasta apartenenta va scuteste de orice alta explicatie sau scuza pentru prestatia agresiva. Este specifica, si nu are nevoie de argumentatie.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-11 18:36:45
         
 
  Ar fi interesant să avem și un punct de vedere din zona Reims ori Gottingen de unde, sperăm noi, iubitori ai Europeii ne accesează. În Belgia și Germania cetățenii deszăpezesc străzile și autostrăzile cu lopata?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 18:35:23
         
 
  Domnule Andrei Florian, v-am spus că semănați ca două picături de apă cu Andrei Cornea?

Și încă un amănunt. Nu este vorba despre corupția clujenilor. Ci despre corupția unora dintre clujeni. Întîmplarea face că poartă robe portocalii. Pardon, purtau. Acum, pentru ei sunt la modă costumele în dungi.

Singurul lucru penibil de pe aici este prestația dumneavoastră, domnule AF. Dar eu, fiind de stînga, sunt tolerant.

Abia aștept să mă treceți în categoria urmașilor Regimului Criminal Comunist. Știu că nu va dura mult pînă atunci.

Un alt amănunt. Care e posibil să vă fi scăpat. Nu am contestat gravitatea situației. Nici de la noi, nici de aiurea. Am subliniat doar, și în tușe blînde, spun eu, prestațiaa lamentabilă a primului ministru.

Ne-ați dat exemple din statele europene. E în regulă. Eu aștept de la statul român să privească și el peste gard. Și să vadă că acolo firmele care asigură întreținerea drumurilor nu acționează cu tractoare și cu buldozere pentru construcții. Utilaje cu care nici măcar nu ar putea participa la licitațiile pentru atribuirea unor astfel de lucrări, necum să le cîștige. La noi e altfel. Cumpărarea unor utilaje performante ar diminua profiturile regilor asfaltului, nu? Și ar diminua și contribuția acestora la finanțele partidului. Ceea ce e inadmisibil.

Cum vă spuneam într-un alt comentariu, mai încercați.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2012-02-11 18:27:30
         
 
  Dupa noul uns, este inadmisibil ca beneficiarii, de, multi dintre ei in varsta, infometati de zile intregi, aproape morti de frig, mai norocosi totusi decat cei morti la propriu, sa se incalzeasca in ultimul ceas (macar cu speranta ca nu va suna), lasand autoritatile, de altfel destul de odihnite, sa intervina. Asta, evident, numai dupa ce s-au eliberat de prioritatile impuse de noile functii: ciocnirea sampaniei, inmanarea buchetelor, stafetelor, etc, etc.
Si abia dupa ce si grijuliul prefect(PDL) de Vrancea a rezolvat dilema : a fi sau a nu fi declarata stare de alerta.

" Prefectul de Vrancea, Sorin Hornea, afirma insa ca vineri in judet mai sunt doar noua localitati izolate si ca instituirea starii de alerta nu ar fi ajutat cu nimic, ci doar ar fi creat panica in randul populatiei."

sursa http://ro.news.yahoo.com/ungureanu-vrancea-am-venit-la-munca-turul-forta-074100086.html

Cu doar noua localitati sub zapada oamenii erau relaxati, nu se facea sa ii panicheze dansul cu alerta.

Intre timp, sinistratii s-au organizat si ei cum au putut. Este adevarat, au fost unii mai lenesi, care n-au miscat un deget. Mortii.

Noul prim secund o fi vrut, n-o fi vrut sa fie uns, s-a lasat. Nici nu vreau sa ma gandesc ce fierbea in oala din care l-au scos. E gretos.

 
Postat de catre . Atalanta la data de 2012-02-11 18:20:41
         
 
  "desfasurarea de forte ...la televizor." Până unde puteți merge cu incorectitudinea! Poate nu știți, dar televizoarele, și pe acolo, tot cu energie electrică funcționează. Care lipsește în zonele sinistrate, domnule coleg.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 18:10:02
         
 
  Domnule Florian, excelent comentariul dumneavoastră. Ați uitat doar să spuneți sărumâna guvern, sărumâna domnule prim, sărumâna PDL. Sunteți cei mai tari. V-am demonstart prin comparție! Și ați fost îngăduitor cu ceilalți. Că dacă aduceați în discuție și și salariile de pe acolo îi puneați într-o lumină că doar infernul mai putea fi destinația lor.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 18:07:11
         
 
  Europa il arata cu degetul pe proaspatul premier al Romaniei si il acuza de coruptia clujenilor. De asemenea, guvernele tarilor din Uniunea Europeana fac apel la fortele de dezapezire si la premierul in discutie si le solicita o operativitate marita astfel incat sa poata disponibiliza resurse si fonduri si pentru UE. Locuitorii de buna credinta stau si urmaresc infrigurati desfasurarea de forte ...la televizor.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-11 18:03:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Da, bună ideea cu trimiterea istorică! Să recucerim așadar, România de sub ocupația, nu a Imperiului Roșu ci, a Imperiului Alb.

Să ieși, într-o primă intrevenție, după ce ai fost uns prim, cu un astfel de mesaj înseamnă clar să-ți ostilizezi toată lumea. Și măcar dacă ar fi avut dreptate. Cetățeanul plătește taxe și ipozite pentru ca niște specialiști, organizați, dotați cu utilaje și echipamente,și capabili să managerizeze o astfel de activitate, să le asigure, printre altele, accesul la căile de circulație. Cei care au aceste atribuții în fișa postului, dacă nu sunt capabili să o facă, trebuie scoși din acele posturi și trebuie să și răspundă. Cetățeanul, din spirit de solidaritate, fără să aiba aceasta în fișa postului, poate sprijini, voluntar, când autoritățile sunt depășite. Însă nimic nu îndreptățește paraponul primului dacă, eventual, cetățenii nu o fac. Cetățenii au oblgația să dea zăpada de pe trotuare.

Un text bun, pe fond, coroziv și bine scris.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-11 18:00:48
         
 
  In Romania, opt persoane au decedat din cauza hipotermiei in ultimele 24 de ore, astfel incat bilantul victimelor a ajuns la 65 de morti, iar aproximativ 30.000 de persoane, un numar redus la jumatate fata de ziua precedenta, erau in continuare izolate de mormanele de zapada inghetate.

In Ucraina, autoritatile au incetat sa comunice zilnic bilantul victimelor. Ultimul bilant oficial, publicat marti, vorbea de cel putin 135 de victime, facand din Ucraina tara cea mai afectata de valul de frig.

In Polonia, temperaturile au ucis 82 de persoane de la inceputul valului de frig.

In Rusia, 46 de oameni si-au pierdut viata de la inceputul lunii februarie.

Frigul a ucis 24 de oameni in Lituania, 10 in Letonia si unul in Estonia.

In Cehia, unde sunt asteptate temperaturi de pana la -40 grade C in munti si de -25 grade C la Praga, au murit cel putin 25 de oameni. 16 persoane au decedat in Ungaria si cinci in Slovacia.

Bulgaria, unde frigul a ucis 30 de oameni in ultimele zece zile, a stopat vineri exporturile de electricitate, in conditiile in care are nevoie de intreaga sa capacitate de productie pentru a raspunde nevoilor nationale.

Si Grecia a inregistrat cinci morti.

In Italia, unde valul de frig a ucis deja 45 de oameni, precipitatii intense cadeau in continuare sambata dimineata in mai multe regiuni. Dar Roma, acoperita de o manta de zapada pentru a doua oara intr-o saptamana, a reusit sa faca fata de aceasta data fara dificultati vremii nefavorabile.

Sambata dimineata, autobuzele, tramvaiele si metroul circulau aproape normal in capitala, in contrast cu haosul total provocat de caderile de zapada de la finele saptamanii trecute.

In Franta, doua noi victime au fost inregistrate vineri seara, astfel incat bilantul a ajuns la 14 morti in ultimele 11 zile.

Valul de frig afecteaza si nordul Africii, in special Algeria, unde 46 de oameni au murit din cauza frigului intr-o saptamana. Locuitorii exasperati au inceput sa blocheze drumurile in timp ce autoritatile, criticate pentru lipsa de pregatire, incep sa se organizeze.

Stiut fiind faptul ca actualul premier al Romaniei este fost director SIE, se presupune ca nu este strain de moartea celor peste 600 de persoane, iar asta numai in spatiul european. E un criminal!
Domnilor, sunteti penibili!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-11 17:53:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE