FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Veghe
Text postat de Ion Onofrei

Ziua se odihnește peste genunchii reci
și țepoși de soare încețoșat muțenia
se strănge în vălătuci unde zac
patinele copilăriei neîntâmplate azi
nu mai știi a le folosi zăpezi
nesfârșite deseneaza chipul bătrânei privirile
ei un iepure mic ce țopăie spre zare se depărtează
chiotele derdelușului ca niște cocori vâslind
cu putere mică și mai mică duios-amare
prin gene se unduie tare tot mai tare
umbrele amorțirii o clipă
soarele își lasă o mână de raze să se
înșiruie peste bătăile inimii curând
vor răsări ierburile primăverii
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dle Latunski,

da, trebuie sa recunosc ca schimbarile facute de dvs dau o noua forma materialului. Cea mai reusita interventie este:
"niște cocori vâslind cu rîvnă tot mai mică" pe care, doar cu voia dvs, o voi folosi la forma finala a textului. Am sa renunt totusi la articolul nehotarat.
Eu nu folosesc NICIODATA semnele de punctuatie deoarece am imagini secventiale.
Toate poeziile pe care le aduc aici sunt in faza de lucru.
Inca o data multumesc pentru idei.

 
Postat de catre Ion Onofrei la data de 2012-02-03 14:32:49
         
 
  stimate epitrop al lavrei sinilii,îmi permit să vă răspund eu, colegul Vitea nu s-a trezit încă, a lucrat pînă tîrziu la lucrarea sa de căpătîi, spetează și pilotă(din cele ce chilotează spiritu' către nebănuite-adîncimi)" Critica rațiunii dure"-capitolul MMOII, mene, mene naramza, tekel oranja, upharsin".
Pînă fierbe Ninocka cafeluța și bolborosește samovaru' iacă vă fac un scurt raport de gardă:
-traficu' e-aglomerat de troienile traiane care să-ncăpățînează să ningă pustiit cu portocale mecanice, în pofida efortului prim-editorului ștefănel care a ieșit cu lopata pt zăpadă pt a mai domoli viscolu' de flecăreală
-în dreptul răspîntiei către trapeză, biv-vel paharnicu val cercel să pusă la taifas cu sorinache răspopitul, nea mitică și florinel ardei-pă-comuniști;vizualizînd ei nește poze deșucheate cu mulatre făcînd măscări cu trabucu'n gură ca levinskaia-n poala lu' Bill neclșintitu'n jurăminte calpe li s-ațîță pofta de cleveteală și tras la măsea...nu de'aghiasmă ci de țuici din trestie de zahăr drese cu coajă de portocală.
-în genere șî-n particoler, sărmăneii de poeți șă poete întră timorați acilea că răsună chiliile numa'n zarvă cînd răspopitu' ține predici deșarte și ficioru dă trupă afei cădelnițează-n van despre potența democratic-a lu' badea Traian(îl știți ca pe-un cal de mare, ne-ndeamnă cînd ni-e mai rău să trăim bine, c-un 5% ș-o pîine)
-la toate s-adaugă mereu zvonul și damful greu cînd nea mitică, acest nanga-turbat...pardon parbat al epigramisticii transoceanice își scutură catrințele...pardon catrenile către cine poate:gospodine melanholice, dieci cu veghea-n pungă și rima-n dungă, fetișcane de gimnaziu ce se gîdilă politicos la ațîțările dînsului.
Nu vă în grijorați, de vine curtea de conturi, portăreii sau garda financiară, face-vom toți zid, piept lîngă brasieră, torace lîngă burtieră, să nu scoată nime lavra la mezat.
dacă dă necuratu' să hie, apoi punem jalba-n vîrf dă băț, ne ducem pîn la patriarhie că nu se poate așa necaz.de mai dați un ucaz, scrieț că se poate licita șî pă taleri cu moaca Mariei Tereza, ducați cu profilu' măriei sale Cioabă, nu numai pe dolari, carboave și lei moldovinești.aferim!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-03 09:23:13
         
 
  "Saitul va intra în faliment; deja a fost măsurat, cîntărit și găsit necorespunzător administrat, drept pentru care va fi cumpărat!"
latunski


În raport cu, distinse coleg, care standarde? Poate cu acelea rectanguliene? Ori altele?

Știți care este audiența acestui site? Cu toate că este împotriva "trendului" dezinhibiționist actual, cu toate că nu dispune de un soft prea performant, cu toate că aici poate posta oricine, inclusiv domnia voastră, orice, cu minime restricții, ei bine cu toate aceste site-ul este vizitat zilnic de către un număr semnificativ de persoane. Și, ceea ce este cel mai important, apar creații valoroase. Dacă ați folosi mai des samovarul și nu alambicul, sper că știți de glumă, poate le-ați și vedea. Și ați înțelege și conceptul administrativ!

Dar, întreb serios, care credeți că este audiența actuală și care credeți că ar fi o audiență bună, în opinia domniei voastre. Adică dacă ar fi "bine administrat"?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-03 08:34:49
         
 
  Epigramist, ceri prea mult! ...si tu si editorul, adica domnul editor.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-02-03 00:47:39
         
 
  @Dragos Iovan: Editorul ne-a rugat ceva. Eu m-am conformat imediat, fiind un tip educat si civilizat. De ce nu o poti face si tu?

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-02 23:37:07
         
 
  er:agheasmă, nu anafură  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 23:20:19
         
 
  repet și eu. Fane, nu ești bărbat. ești o BIP fără vlagă. m-ai cenzurat BIP bleagă.

seminarist mic, explică-mi și mie: de ce după absolvirea facultății de teologie, circa 99,9% dintre nehirotonisiți suferă o mutație ciudată, le crește păr în palmă!?
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 22:41:47
         
 
  ai băut anafură, vin de împărtășanie? du-te și comentează pe textu-ți, ultimu' redactat cu neasemuită măiestrie lirică. a mai adus nen'ttu Val încă o negresă și-o butelcă de cuba libre.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 22:39:05
         
 
  Cu riscul de a ma repeta: gheorghitaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Radu ne-a rugat sa comentm pe text.  
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-02 22:34:00
         
 
  sau mai bine: LOC DE JUISARE PT CATRENIȘTI!
dar, observ că deja s-a deschis topicul ăsta, băloșiți toți trei pe pozele lu' nea scluptore pipăind niște mulatre cu celulită. aduceți romu', aprindeți făcliile, să vină negresele să-nceapă dezmățul!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 22:26:01
         
 
  gheorghita, Radu doar te-a rugat sa comentezi pe text. Sa iti versi frustrarea in alta parte.

Propun sa instituim un topic intitulat "LOC DE DAT CU CAPUL", unde sa te simti mai in largul tau.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-02 22:16:37
         
 
  ești slab de caracter, fane! te-am înțeles că te refulai pe rolit incantînd ștanțe BIP de rusalcă. mea culpa, trebuia să telas să BIP în voie.
nu te înțeleg acu' cînd mimezi respectabilitatea BIP de editor și aperi o BIP fleșcăită de catrenist.sau mai rău BIP pe apa sîmbetii a unui regim dietetic bazat doar pe citrice.
unde-i spiritu' BIP europeice cînd dai cu radiera? te simți potent, turgescent? lașule. BIP nu BIP,vremea BIP îți trece!

 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 21:51:12
         
 
  escroci  
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-02 21:17:39
         
 
  erata:
...si sa instintati la fel de imediat daca nu se poate si mai imediat
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-02 21:13:26
         
 
  Protest hotarat si plin de manie!

Cine a indraznit sa-mi fure că-viarul pe care eu intentionam sa-l fac cadou lui boiar latunski si cronicarului Dragos Iovan? Ca printre noi se afla pungasi, talhari, excroci sau alte genuri literare ma asteptam, dar ca se afla si hoti nu ma asteptam. Domnul Radu Stefanescu va rog imediat sa initiati o ancheta si sa instintati imediat partea vatamata de rezultatele misculatiilor dumneavoastra! Fiindca cine fura astazi un catren nevinovat si ramane nepedepsit maine va incerca sa fure o odisee!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-02 21:04:02
         
 
  Ioane, a scrie catrene e omenește... și, pînă una-alta, regulamentar. dacă-mi amintesc eu bine, chiar domnia ta mai păcătuiești astfel din cănd în cînd. dar dacă genul te oripilează, de ce nu postezi, de ce nu citești altceva.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-02 20:45:02
         
 
  Care, dracului, literatură, taică cenzore?
Văzuși ceva asemănător prin prejmuri?
Afară de niște plăcinte cu gumilastic, late, lungi, îndesate, turmentate și niște strănuturi ritmate de patru stihii, mai e altceva?
Apoi, crezi că ar fi chiar fair să ne pieptănăm ca baba-n șatră (eco-/eufemism) cînd arde tăciunu-m vatră!
Bine, sunt destui nesimțiți care ar face-o, dar, cel puțin eu, parcă nu. Am văzut, ce-i drept, și înmormîntări cu lăutari, dar ce?... noi suntem pigmentați?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-02 20:26:31
         
 
  Editore, am înțeles, mai citește și nevasta ta aceste comentarii și nu vrei să fii plasat într-o lumină slabă. Soarta ta-i ca și a reflectoarelor. Doar judecata ta nu-i "cașer", tu ești cel care nu respectă regulamentul.
Crezi că că mă pot supăra? greșești...Aici am eu atuul, aici mi se vede detașarea.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-02-02 20:25:06
         
 
  p.s. vă reamintesc că există mii de alte moduri de petrecere a timpului liber în exces, printre care, de ce nu, literatura.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-02 20:12:58
         
 
  recheșan, latunski, există zeci de topice pt. divertisment, puteți deschide altele, etc

vă rog
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-02 20:06:22
         
 
  cenzoru' fănel-butonel are o criză de personalitate? să-i dăm niște ceară sau o bere de ghimbir... to be or not toubib?  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 19:17:06
         
 
  ortoepică-)îți spune dexul ce-nsemnează)  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:55:44
         
 
  mistăr cioaca, mistăr mare-mare dă tăt: poți face o schiță, eu m-am gîdilat 5 minute cu o pană, am inhalat și un litru de gaz ilariant, dar tot nu am găsit hazul butadei(că-i butadă, nu?) CĂ-VIAR!?
încerc după ce îmi trec accesele de melancolie o analiză orot-epică, morfologică și sintactică...are dactili în metatext sau doar pterodactyli?
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:55:02
         
 
  ps.totuși am nește nedumeriri:
-dacă e scos saitu' la mezat e voie să se liciteze cu carboave, groși și ruble transnistrene sau numa cu lei moldovinești
-dacă licitează solaris și cumpără atelierul de remaiat versuri cu 1 dolar și-l vinde pe 10 000 se cheamă că e investitor strategic? dacă da, vor putea posta și necatreniștii? cîte texte pe lună/an/deceniu?
-dacă îl cumpără v.lat& suns, vor fi p[strate vechile achiții: ciocanu' și secera lui nea buriccea, rindeaua lui nea cercel, gramatica interbelică a limbii române și dicsioneru de rime populare folosite de onorabilul nea mitică, ochelarii de soare șii blugii prespălați ai lui solaris sorin, sticla goală de vodkă a lui exointescu spirtual, mingea portocalie și nisiparnița lui a.florian și bineînțeles și nu în ultimu ultimului rînd,urna cu cenușa scatologică preecologizată a bietei ludmila?
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:51:37
         
 
  ms latunski, ai pus punctul pe ü-ul spiritului ecoliterar!(ceea ce de obicei, r.ș. reușește doar cu radiera cenzurii)
nu'ș unde-i afelică, a promis că vine și el cu o gălețică și-o lopățică pt zăpadă.cuuum pisicele Ninei nu-s dresate să facă ππ la lădița cu nisip? nu-i nimic, aduce el și "nisiparul!"
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:34:52
         
 
  în ultimii patru ani, e un fapt aproape simptomatic.la glumele-ți redactate sub formă de catren, rîzi doar dumitale( cel mult colegii de exil benevol, răspoponaru olaru și val cerceluș).O fi din pricina simpatiei pt actualul prezident, cel mai iubit lider al democrației de după 89'... sau din ramolisment literar?  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:29:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mărturisesc - cu mîna pe taste mărturisesc - că nu am întervenit nici o singură dată asupra unui text scris de un confrate angajat în potriveala de cuvinte (se poate verifica!).
Cele ce urmează, exprimă doar o viziune pur personală asupra textului, ivită din prea des folositul termen "îmi place", drept pentru care "îi scriu pe perete" autorului, așa cum mi-ar fi plăcut mie să scriu acest poem (cu scuze pentru intervenție):

"Ziua se odihnește peste genunchii reci și țepoși/ de soare, încețoșată muțenia se strînge în vălătuci,/acolo zac patinele copilăriei ce
nu mai știi a le folosi/ zăpezi nesfârșite deseneaza chipul bătrânei văioage/ pîclele ei, un iepure mic ce țopăie-n zare - se depărtează/ chiotele derdelușului?/ niște cocori vâslind cu rîvnă tot mai mică// duios-amare printre gene se unduie umbrele amorțirii/ o clipă soarele-și lasă o mână de raze să se înșiruie peste bătăile inimii/ curînd - dar nu prea curînd - vor răsări ierburile primăverii..."

Intervenția dură a lui D.I. este explicabilă. Degustătorul de caviar nu se mulțumește cu lapții autohtoni, dar prezența în afara terenului de "poarcă" a ...Epigramist-ului (în curînd și a lui Cioacă) chiar nu o înțeleg, poate doar prin aroganța, mărginirea și dorința de a-și marca teritoriul, cum face și motanul meu în această perioadă.

Ion Onofrei, ce-ai postat mai înainte nu m-a mișcat, nu m-a determinat să intervin; dar eu te rog să revii, ăsta chiar e un sait literar, în ciuda deturnării lui de către compania deținătoare, care chiar crede că i se va achita asigurarea. Saitul va intra în faliment; deja a fost măsurat, cîntărit și găsit necorespunzător administrat, drept pentru care va fi cumpărat!
Votez și recomand acest text!

Ce spui tu, Nina? Că am promis să nu mai postez nimic pe acest sait?
Doar la obiect, dragă, doar la obiect, obiectul și subiectul, vorba și fapta!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2012-02-02 18:29:00
         
 
  d-le Cioacă,dacă poți scărmăna grmatica elementară a limbii române, nu te împăuna (trăsătură de caracter specifică consumatorilor de praz autohton) că poți să mă scarmeni și pe mine, că ți-ai găsit nănașu.mintenaș, cît ai fi de catrenist veteran te pun pe făraș, andărstud?  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:25:09
         
 
  tu nu ești mormon, ești mormăitor-catrenist cătrănit cu versu'n jeb și rima afumată pe barbecue.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 18:22:08
         
 
  domnilor, vă rog mutați-vă sub alt topic, sunt destule :)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-02 17:37:24
         
 
  ăsta e baiu' cu transfugii care au uitat cum îi zice greblei în graiul strămoșesc, te potopesc cu sfaturi că doar de ele au podul plin, iar cînd pleacă îți cer nota de plată pentru că te-au consiliat!
hîîîș, poete dîn arcuș că votaș demult cu bush!ești trez, sorine, sau scrii somnambulic, vezi că sună protopopul Man că cică-i ciodiși la ultma hăituială un fazan!?
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 17:20:09
         
 
  vezi că ai răgușiși ca baba, strigînd hai obama, n-ai drept la vorbitor, marș la cușcă că te mușcă alior, fecior de babă, chior!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 17:17:13
         
 
  domnule Onofrei te-aș invita pe un sait cu adevărat literar, aici după cum observi totul e la mișto, acaparat de niște "portocalii" sub acoperire pînă acum o lună care se preocupă doar de aspecte extraliterare)bălăcăreală, pseudoepigrame, polemici demne de baba Safta din buza șanțului)dar cred că tre' să faci multă ucenicie, fiindcă acolo, e drept nu există cenzură(vezi ștergerea de către editorele r.ș. a comentariilor oponenților lui)ci doar filtru valoric.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 17:15:31
         
 
  Sfat domnului Onofrei:

Strigati de trei ori: "Jos Basescu!" si "USL noi te iubim/Ori invingem, ori murim!"
Sa vedeti atunci ce bine scrieti poezie.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-02 17:13:28
         
 
  Domnule Iovan,

multumesc pentru trecere.
 
Postat de catre Ion Onofrei la data de 2012-02-02 14:28:37
         
 
  cum de nu vine nea catrenist mitică, să trîntească o cvartenă perfectă cu efect de piolet...pardon, triolet:
Tolănită pe genunchii "tei"(sic)
Ziua aia-n zeghe vrei nu vrei
te-ntreb poete onofrei,
N-o fi oare îndoită-n trei?
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 13:39:42
         
 
  dacă remarc folosirea excesivă a epitetelor, uneori fără noimă, avalanșa de redundanțe ce sufocă firava idee, o luăm iar de la "elastic"? Părerea mea de cititor modest de poezie e că-ntindeți de el mai mult decît vă permite materialul.Praștie din țiplă colorată tot nu iasă!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 13:29:55
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE