FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MAREA RONȚĂIALĂ
Text postat de Dragoș Iovan
Undeva, în nemărginirea preeriei americane, într-un megalopolis săpat sub pămînt, trei rozătoare pitite-ntr-o bortă luxoasă cu ferestre din termopan, neoane sclipitoare și podele din mahon, stau la taclale.
" Măi, fraților, zise gazda, un cîine-de-preerie cu blana roșcovană cu ochișori șireți și uitătura poncișă, uite de ce v-am adunat io aici: citit-am în gazete că dincolo de marea apă, la noi în Guzgania natală e mare foială!"
" Nu mai spune, părințele, chițcăi a doua arătare, un guzgan cărunt, burduhănos cu mustețile albite, iote ce dandana, am auzit și eu ceva zvonuri că de cînd fu aleasă nutria președinte, mîțele sunt tare nemulțumite!"
" Mie-mi place nutria, își dădu cu părerea al treilea, un castor bătrîn, cu blana portocalie și incisivii tociți, e om de-al nostru din popor fără fițe... pe-ormă e și poet, că deh, știe învîrti bine cuvintele!"
" Terminați cu prostiile, zise popîndăul, cum să fie poet, e animal politic!"
" Că bine zici, reluă bătrînul șobolan, roade pe dedesubt cu mare spor, nici cîțțț nu se-aude acolo, la ei prin parlament!"
" Problema e că, reluă celălalt, se-adunară felinele iară în stradă și începură să miorlăie-n cor:jos nutria și chițoranu' , nu vrem dictatura rozătoarelor, să plece din țară, în cușcă cu hamsterii portocalii și hîrciogii belalii!"
" Ar trebui ciomăgite, băgate-n sac și azvîrlite în apă, își dădu cu părerea castorul.
" Mie, drept să vă spun, îmi plac pisicuțele, îs călduțe, drăgăstoase, au blănița moale și cînd le mîngîi pe spinare torc așa frumooos..."
" Ție, nea Mitele, îți place orice purtătoare de coadă, vădană, măritată sau fată mare; da' nu de aia v-am convocat!
" Zi-i, bre Sache, de ce, da' mai iute, că mi-i foame, n-ai ceva de ronțăit? O joardă, o scoarță de plop, colea."
Popîndăul se ridică ,plin de importanță, pe labele inferioare și rosti:
" Uite cum devine cazu'...mă știți prea bine, eu am participat și la marea chițcăiala de acu' douăzeci de ani și mai bine cînd luptatu-m-am vitejește cu mîțele, da' m-au biruit și-atunci m-am autoexilat forțat, taman aici în Cașcavalia, țara tuturor posibilităților, unde orice rozătoare dacă e șmecheră, iute de brîncă și știe șterpeli ce-i trebe, nu moare de foame. Am venit aici, am muncit de m-am spetit săpînd galerii în lut și-am devenit din popîndău de drept comun, unu' occidental, american, dar oricum ar fi, inima mea e tot la patria-mumă, o port cu mine oriunde mă duc, de doru ei mă usuc...de aia zic, dacă fîrtații noștri sunt în pericol, ar trebui să le sărim în ajutor să mergem în țară și să fugărim toate mîțele de-acolo pînă nu-i prea tîrziu!"
" Io nu cred că pot, se scuză biberul, clănțănind în gol, am planificat împreună cu biberița mea o vacanță tocma-n Caraibe!"
" Da' ce să faci tu acolo, măi Vel Bivăre, că acolo nu-s copaci, doar nisip, soare și apă sărată?"
" Ronțăi nuci de cocos, trestie de zahăr, lăstare de palmier și mă relaxez, după atita amar de vreme de cînd cioplesc pădurea, merit și io concediu, nu?"
" Pentru țară și nație tre' să ne sacrificăm interesele personale;uite și eu am o afacere prosperă aici, fac oale din lut, că har-domnului e destul lut pe-aici, iar vineri seara și-n toate duminicile mă duc la școala duminicală unde le predau șoricuților catehismul și arta furișării prin canale!"
" Gata, io vin, spuse bătrînul guzgan, oi fi eu șobolan cu cetățenie cașcavaliană, dar doru' de glia unde am văzut prima oară întunericu' văgăunii încă mă macină. Numa' să-mi rezolv trebile familiale, neamul meu e tare prolific, am zeci de nepoți, strănepoți, verici și fini...doar cumetre am mai mult de-o duzină!"
" Spune mai bine că vrei să scapi de cicăleala nevesti-ti să poți da tîrcoale unor șoricuțe-codane neaoșe, zvelte și nurlii cu coada roz,îmbîrligată și blănița lucioasă, de-acolo din Guzgania!"
Pentru o clipă se lăsă tăcerea, întreruptă doar de ronțăitul alert al incisivilor tocînd mărunt hrana aleasă:coji de citrice, resturi din cutii de conserve, rămășițe unsuroase de tacos, tăiței chinezești, hamburgeri, salată, amestecate lalolaltă.
" Da' o bere nu ne dai, răspopitule, rîgîi nea Mitel, că mi-e o sete ..."
" N-am, doar niște drojdii din butoaiele de wiskey, dacă vreți!"
" Da' gheață n-ai la ele, c-așa obișnuiește dom' președinte! L-am văzut io la televizor și cînd a fost pe-aici în vizită pe la noi:un deșt dă visichi cu patru cuburi de gheață!"
" Minți de îngheață coada la mîță, nutria nu bea tărie, numa șampanie direct din sticlă, ca orice chițcan!"
Sache îi lăsă să se sature, iar după ce linseră și rămășițele din cîteva butelci de burbon începu să-i dăscălească:
"Acolo în țară ne-așteaptă susținătorii, toți patrioți ronțăitori devotați, pe cîțiva îi cunosc bine:întîiul, un șobolănel obraznic, activează în massmedia, roade și el ce poate, ba un cablu, ba teaca unui microfon, da' trăiește bine clențănind linkuri și e versat în arta manipulării. Al doilea e șoarece de mănăstire, trăiește numa' cu anafură și tămîie, iar al treilea e hîrciog-editor la o fabrică de maculatură, nu știu din ce s-a-ngrășat, dar o duce și-ăsta bine.Împreună ne-om strecura prin canale, găuri și borți și le vom da o lovitură mortală miorlăitorilor antiprezidențiali...de altfel, după informațiile mele nu-s mai mult de cîteva zeci!"
Castorul se scărpină la ceafă cu o crenguță uscată:
" Și cînd plecăm, că e cam frig pe-afară, eu de-obicei în sezonul rece hibernez?!"
Popîndăul chițcăi neliniștit și autoritar:
" Nu-i vreme de chibzuială, tre' să ne grăbim să-nșfăcăm și noi o bucățică din cașcaval. Plecăm mîine, cu prima cursă aeriană, la bussines class, pitiți în niște putini cu brînză!"
" Am rău de-avion, se scuză biberul, nu s-ar putea pe apă?"
" Ești nărod, cumetre, îl certă șobolanul, te crezi pe vremea lu' pazvante chioru' sau chițoforan columbus să stai ascuns în cala vreunui vapor...și pe urmă, dacă corabia ia apă, ce te faci? Io nu-s mai așa tinerel și sprinten să pot înota pîn' la mal! Iar de e să mor, prefer să dau ortu în vizuina mea cu o marmoțică în brațe, nu-ngropat pe fundul oceanului sau într-un burdihan de rechin!"
Cîinele-de-preerie restabili iar liniștea:
" Tăceți, măi, că nu se știe ce ureche de cotoi ne-ascultă. Faceți-vă bagajele, că decolăm poimîine. Parola e una semnificativă: la popa la poartă / zace o mîță moartă , iar răspunsul, firește :cine știe a minți, o mănîncă coaptă!!"
Se apropie de cei doi, își uniră labele într-o strînsoare în triunghi și rostiră la unison, în șoaptă:
" Jur, pe sfînta carte de bucate, să lupt pînă la victoria finală, pînă cînd în Guzgania n-o mai fi nicio coadă de pisică. Trăiască viitorul întunecat al rozătoarelor din lumea întreagă! Așa să m-ajute ăl de jos"
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  comentariu de seminarist refulat.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 22:59:53
         
 
  comentariu de seminarist-onanist cu afte pe limbă!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 19:13:44
         
 
  pe lîngă faptul că ești cumplit de previzibil, ești și tare penibil. uite paiu', iote bîrna, hai salut că-ți pute scîrna!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 16:53:16
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Compunere de elev cu cosuri pe fatza.

 
Postat de catre General Motors la data de 2012-02-02 16:51:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE