FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
e a mea
Text postat de Crina Albu



durerea mea
e
a mea
nu e spectacol de circ
leii mei mă zgârie sfâșie pe dinăuntru

voi nu știți
cât e de adâncă de înaltă de lată de concentrată
de închisă
între patru pereți văruiți în alb strălucitor

cad
cad
cad
uneori mi se rupe câte-un dinte și
urlu ca lupii
dar
voi nu vedeți nu auziți
vorbesc în șoaptă și cu buzele apropiate
în afara celor patru pereți ai mei
ca să nu vă doară
durerea mea
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  cum să nu ți-o port, că te rupi în "simboale" de-atîta vreme! La viitoarea critică pe text!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 12:42:19
         
 
  Ei, spuneam si eu asa, "simbolic", stimabile D.I.! Multumesc pentru grija pe care mi-o porti!:))  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-02 11:41:56
         
 
  dacă preferi...deși Jeanne D'Arc era neprihănită, neatinsă de mădular de bărbat(pasărea mălai visează, fost-ai lele cît ai fost)și nu mi-ar conveni să te văz, stimabilo, făcută scrum, oricît ai socializa nefiresc pe-aici, iar focu' de pe limbă niciun pompier nu ar putea să ți-l stingă!  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-02 10:54:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Dragos Iovan, multumesc pentru portretul pe care mi l-ai facut, era mai potrivit daca spuneai ca sunt Ioana d'arc!:)))  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-02 10:30:31
         
 
  Radio Erevan raspunde:

"Și nu mai știe omul ce stele vede! "
(Emanuel Cristescu)

Atunci cand un cetatean, in urma unor lupte de idei, nu mai stie ce stele vede, conform legii probabilitatii, ele sunt suta la suta verzi.

 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-02-02 00:03:25
         
 
  Vă mulțumesc, tuturor, că ați acordat atenție poezioarei. Nu mă așteptam! Eram încântată că a fost publicată pe site. Acum m-ați făcut fericită.
Pentru modul în care e scrisă, pot spune că și un copac strâmb are frumusețea lui și nu o să arate mai bine dacă îi tai din crengi. Sunt deschisă la sugestii, dar acum poate fi, după cum spuneți, Domnule Emanuel Cristescu, ceva prea personal.
Mulțumesc, doamna Vasilica Ilie pentru implicare...emoțională și domnilor că ați fost sensibili la apel.
 
Postat de catre Crina Albu la data de 2012-02-01 21:42:29
         
 
  de fapt, distinsul d.i. a răspuns la un apel al bunului său amic, onorabilul dumitru cioacă, aflat în imposibilitate temporară de a-și exercita acest drept (din motive expuse cu maximă candoare chiar de domnia sa, în primul comentariu)...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 15:12:07
         
 
  În anumite privințe, și cum mici imputații de ordin expresiv, zicerea de mai sus este mai credibilă și mai sugestivă decît orice peltea întinsă pe o mie de vorbe, care un ban nu fac!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-02-01 15:10:36
         
 
  Da, da, da! Adică un fel de convergență a divergenței, ca să măp exprim oximoronic! Acum am înțeles eu! Credeam că unul dintre domniile voastre a glumit! Sau amândoi? Sau niciunul? Că afurisitul ăsta de soft scrie peste. Și nu mai știe omul ce stele vede!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-01 15:06:28
         
 
  prima steluță a dat-o distinsul și sensibilul meu coleg dragoș iovan, după cum a și mărturisit într-un comentariu, ceva mai la vale.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 15:01:19
         
 
  în ziua Z (a marelui upgrade de soft europeea) așa visez eu aliniatul despre steluțe:

"onorabili domni și doamne, gingașe domnișoare, vreți să omagiați un text de excepție cu o steluță anonimă? sorry, nu mai permite softul. altfel, nicio problemă. argumentați. pentru asta, trebuie să lăsați un comentariu și să bifați căsuța destinată acestui semn de apreciere... sunteți laconici? regret. comentariul trebuie să aibă cel puțin 600 caractere"...

(știu, vise, taică, vise)...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 14:59:53
         
 
  Bine, bine, dar parcă fusese vorba de o steluță ori un colț de steluță. Nu de două! Ori te vei fi mutat la Baden -Baden sau la Bora Bora cum spunea pe aici un coleg despre Jeffrey Frankgele!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-01 14:54:31
         
 
  bon, părerea despre text mi-am spus-o, sunt vinovat că am inițiat excepția, iaca și votarea la două mîini pt absenteiști.dacă n-are sens, nu mai dați stele, de comentat oricum textele sunt comentate în proporție de 1%,dar oricum sunt mirat că un editor face să treacă tot mecanismul critic în desuetudine.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-01 14:49:45
         
 
  typo - durerii  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 14:49:20
         
 
  p.s. despre text. cred că lectura unui poem care clamează încă din start (pe cît de abisal, pe-atît de gălăgios-zoologic) experiența profund personală, netransmisibilă a duererii cu:

"durerea mea
e
a mea
nu e spectacol de circ
leii mei mă zgârie sfâșie pe dinăuntru"

se poate opri lejer aici. fără supărare.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 14:48:59
         
 
  Evident că poți să o pui tu. Mă și gândeam să-i sugerez Vasilicăi să roage pe altcineva. Dacă o pui cu sinceritate este OK. Atât că nu pot eu acorda o steluță pentru acest text.

PS. Când îmi imaginasem acordarea, anonim, a steluțelor exact la asta m-am gândit: să evit traficarea. Însă m-ați obligat cu toții să elimin anonimatul acordării steluțelor! Dacă ar fi responsabilitate ar fi OK. Din păcate mulți se mulțumesc cu această satisfacție reciprocă: îți dau stea, îmi dai stea, pa maestre, pa maestre, etc. În loc să se îngrijească de text și de perenitatea lui!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-01 14:45:10
         
 
  Emanuel, după modesta mea părere, greșești.
Atîta timp cît nu ne obligi prin regulament să argumentăm serios steluțele, ele sunt în 99% din cazuri acordate pe criterii pur emoționale, iar în celelalte 99%, reprezintă achitarea unor facturi...
precum ceva mai la vale.
adevărat, dpdv axiologic, o steluță nu mai înseamnă mare lucru. nici în europeea, și nici aiurea.
dar poate că uneori, acordarea ei face mai multă plăcere celui care-o dăruiește decît poetului...
să nu fim mai catolici decît papa. o să pun eu o steluță acolo, pentru Vasilica.




Ultimul vers, de exceptie!
La Multi Ani, Cristi!
------------------------------
Bun, Sabina!!!
:)))
--------------------------------
Interesant, felicitari!
--------------------------------
Maestre, întrucât ne-ai delectat,
O stea în dar, cu mulțumiri, ți-am dat.
:)
----------------------------------
M-am amuzat!
Votez.
---------------------------------
Se pare ca fiecare poet sau scriitor isi are "cititorul ideal", cel cu care comunica prin poezia sau proza lui.

Cred ca eu sunt unul din acesti cititori pentru poeziile tale.

* aici si * la poemul anterior.
----------------------------------
Cristi, nu-ti mai spun cat te apreciez ca poet (si mai ales sonetist) pentru ca stii.
-----------------------------------
Cristi,

Tare-i placut cand mai apare si cate o poezie pe site.

Subiectul e sensibil, iar tu l-ai atacat cu intreg talentul tau. Ti-a iesit grozav, mi se pare un text de zile mari.

*
-----------------------------------
Dana,

Buna revenire!!

M-a tulburat mult poezia ta, am citit-o de cateva ori si am gasit in ea mangaiere pentru niste recente tristeti ale mele. Superb. Nu citez, pentru ca ar trebui sa citez toata poezia.

Multumim pentru darul tau!

Sa ai un an bun!

*
--------------------------------------
A treia stea e de la mine, Cristi!
---------------------------------------
si de la mine, Cristi!*




etc, etc, etc
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-02-01 14:37:23
         
 
  er: condotier  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-01 14:14:47
         
 
  aiurea d-na Ilie, dumneata ești femeia-contodier, sumnă de zale din maculatură, platoșa veleitoasă bombată înainte că doar e prefabricată din isbn-olc solid,spada socializării la șold și uneori archebuza cu fitil sub braț pt cazuri de cleveteală agresivă.
părerea mea, de oponent pățit.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-02-01 14:13:45
         
 
  "Emoția, nu-i așa Vasilica? Tocmai voiam să-ți semnalez efectele emoției!"
(Emanuel Cristescu)

Ce sa fac, domnule Cristescu, sunt femeie, si poate, mai sensibila decat ...altii(ele)!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-01 13:32:56
         
 
  Emoția, nu-i așa Vasilica? Tocmai voiam să-ți semnalez efectele emoției!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-01 13:26:06
         
 
  erata: cel care l-a scris (este vorba de poem)  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-01 13:24:35
         
 
  Domnule Cristescu, cand un poem transmite ceva, (chiar daca nu este scris perfect)eu zic ca cel care a scris-o merita sa fie incurajat cu o steluta sau un vot. Repet: sincer, acest poem m-a emotionat, m-a induiosat. Altceva nu mai spun sa nu mi se rastalmaceasca vorbele...Multumesc!  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-01 13:23:13
         
 
  "Mișcatul", Vasilica Ilie, nu cred că este cel mai fericit criteriu axiologic.

Nu pot da curs rugăminții cu steluța pentru că, din păcate, textul de mai sus conține truisme "urlu ca lupii" este prea personal și are mult lest. Dacă ar transcende sentimentului propriu, care nu face decât un mesaj particular, și ar dori să-l ducă în domeniul textului literar ar trebui să opereze cu o foarfecă ajustări astfel încât poemul să ajungă ceva de genul

"durerea mea
nu e spectacol de circ
leii mă zgârie mă sfâșie pe dinăuntru
nu știți
cât e de adâncă de înaltă de lată de concentrată
de închisă
între pereți văruiți în alb strălucitor
cad
uneori mi se rupe câte un dinte și
urlu
nu vedeți nu auziți
vorbesc în șoaptă
ca să nu vă doară
durerea mea"

Atunci eu i-aș putea acorda o steluță. Până atunci nu.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2012-02-01 13:13:00
         
 
  Pe mine m-a miscat aceasta poezie, sincer, este scrisa cu atata durere si suflet! Felicitari, autoarei!
P.S. Rog si eu pe cineva sa puna o stea sau un vot din partea mea (chiar pe dl. Cristescu, daca citeste poemul)! De atatia ani sunt pe acest site si nu am nivel de acces decat pentru comentarii directe. Multumesc celui care imi va asculta rugamintea!
 
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2012-02-01 13:01:46
         
 
  Domnule Dragoș Iovan,
nu v-aș dori să fiți în pielea persoanei care a inspirat această poezie, totuși cred că ați empatizat de vreme ce v-ați oprit să acordați o steluță. Mulțumesc mult. Pentru mine înseamnă că, prin talentul literar slăbuț, am reușit să redau sentimente autentice.
 
Postat de catre Crina Albu la data de 2012-02-01 09:51:28
         
 
  Domnule Dumitru Cioacă,
mulțumesc pentru grijă și bunele intenții.
 
Postat de catre Crina Albu la data de 2012-02-01 09:44:16
         
 
  Domnul Iovan,
In primul rand va multumesc pentru ajutor. In al doilea rand ce e rau cu "vesnica raportare a eului liric la senzatii personalizate"? In al treilea rand puteti sa-mi spuneti si mie unde se afla manualul de confectionare a stelelor? In al patrulea rand tin sa ma plang ca desi am o opera extrem de vasta si ultra-valoroasa nu am primit de la dumneavoastra pana acum decat stele verzi. Deosebirea dintre mine si dumneavoastra este ca dumneavoastra puteti dar nu vreti, pe cand eu vreau dar nu pot. Si var rog ca cel putin de data asta nu va mai ganditi la tigai fiindca vorbesc serios.

p.s.
Doamna Crina, nu va faceti nici un fel de probleme, cronicarului i-a placut poemul fiindca altfel nu dadea steaua. Cunosc eu marfa!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-31 17:29:11
         
 
  dau eu steaua(e extrem de simplu, mă mir că un specialist în electronică, utilizator de mac nu știe s-o facă)deși nu împărtășesc opiniile d-lui Cioacă.Poezioara, după mine, e anemică, redactată naivuț(pe alocuri alunecă în ridicol involuntar) axată pe veșnica raportare a eului liric la senzații personalizate.  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2012-01-31 12:56:55
         
 
  Doamna Crina
Sa stiti ca mi-a placut foarte mult acest poem al dumneavoastra. Nu stiu daca nu ar fi bine sa introduceti un "alteori" inaninte de
"vorbesc în șoaptă și cu buzele apropiate" pentru a nu da posibilitatea unor carcotasi de teapa mea de a carti ca nu se poate urla si vorbi in soapta in soapta in acelasi timp chiar daca este numai uneori. In rest un poem foarte foarte bun, scris intr-un limbaj sobrusi fara inflorituri propice atmosferei pe care vrea sa o creeze.
Daca asi sti cum v-as da o stea.
Daca cumva un editor citeste ce am scris il rog pe el sa o puna in numele meu, multumindu-i anticipat pentru efort.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-31 12:22:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE