FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de tudor loredana

Tocmai ma pocnii, fix in moalele capului, o revelatie de zile mari (sa-mi fie iertat truismul, e doar de dragul limbajului mai lejer, de acasa): cand te iubeste Dumnezeu, poti sa urci si nuci in pod, cu furca; asta-i etapa a doua, ca-n prima iti face cuib, de barza chioara ce esti. Da' nu termin bine de filosofat in nuante intense de roz, pina la cyclamen-fucsya, ca apare piticul morocanos, Grumpy,dintr-un ungher de creier si contracareaza: "da' p-aia cu la omul sarac nici boii nu trag ai auzit-o, madame?". Na, ce sa raspunzi la asa intrebare?! Nu numai ca am auzit-o pana s-a facut partie de schi pe timpanele mele, dar am si probat-o pe propria-mi piele.
Nu ma las si-i zic, la randu-mi: "Da' tu p-aia cu "pasarile cerului nici nu ara, nici nu seamana" , o stii, mai, ereticule?". La asa replica, asa firma-n cap am primit! Zice: "Atunci, ia-ti bruma de acaret si urc-o-n prun,trage-i un cuib de paie lui fiu-tau si da-i viermisori pe cioc cand ti-o urla de foame!".
Ma scarpin, incurcata, in crestet si-mi zic: "fetito, nu te enerva, ca-n ciuda aerului ostil, piticul asta te provoaca la un brainstorming, adica exact ce aveai nevoie pentru a scoate esentialul la suprafata!". Si-i spun: "Se vede treaba ca nu ai citit Cartea lui Iov!". Piticul riposteaza:" Cartea lui Iov, zici?! Atunci, poarta-ti crucea, soro si inghite-ti lamentarile alea stupide ca tie nu-ti iese aia, ca tie nu-ti merge ailalta, ca n-ai noroc in viata, ca daca si cu parca se plimbau in barca...hoo, gata!!".
Pas de mai spune ceva! Beau o cafea, fumez o tigare, ma mai gandesc, ma gandesc, ma gandeeeesc...Ma gandesc ca-s tanara, multumitor de dotata cerebral si pusa pe treaba si-i zic:"Auzi, piticule? Sa stii de la mine: cine se scoala de dimineata, departe ajunge!".
Destept foc, piticul asta! Si cu un spirit de contradictie, ceva de speriat! Ca sa nu zic de-a dreptul "samantza de scandal"... Ia auziti ce mi-a raspuns: "Blondo, asta era editia princeps, ca-ntre timp s-a umblat pe text pentru un mesaj mai realist, asa ca, cine se scoala de dimineata cade rupt de somn la pranz. Si-ti mai dau un pont, asa, ca esti carna si mi-esti simpatica: cine sapa groapa altuia, departe ajunge. Cat despre omul sarac la care nici boii nu fac prea mare branza, la o analiza mai atenta pe text uite cum vad eu lucrurile: omu' ala e sarac, da' intai sarac cu duhul, ca d-aia nici nu se leaga nimic si fluiera mereu a paguba. Asadar, boii lui sunt atat de jemanfishishti ca o consecinta a prostiei lui, nicidecum a saraciei. Care saracie este deci, un rezultat obligatoriu si firesc al prostiei".
Are dreptate piticul asta, pana la un punct, daca stam stramb si judecam drept. Ma mai facui si de rasu' lumii, ca numai ce spusesem ca si eu am trait-o p-aia cu boii amendabil de comozi...
Ce sa ma fac eu cu piticul asta pesimist, chitit sa toarne tone de acid sulfuric peste bruma mea de optimism anemic?!
Incerc o alta abordare, laterala, de data asta si-i zic : "Auzi, piticule? Da' ceva idei n-ai?". "Surioara, tu nu stii cum se cheama aia cu idei? Unu si cu unu fac doi, in matematica mea elementara, numai la voi, astia mai poeti, ies rezultate aberante: cand cinci, cand patru, numai doi nu iese neam! Fa-ti CV-ul, cauta job, aplica! Scurt pe doi!"
"Care va sa zica, piticanie pocita, faci maeutica cu mine, hai!? Da' cine te crezi tu, ma, vreun discipol de-al lui Socrate?". "Aoleu, soro, daca ai stii tu ce le facea Socrate discipolilor lui mai intimi, nu m-ai acuza pe nedrept. Ca eu nu numa' ca-s straight, da' nici nu ma prea omor cu sexu'. Pusesem eu ochii pe Alba-ca-Zapada, ce-i drept si aveam si sanse caci, mic fiind, ajungeam cu nasu' fix la punctu' roºu dar, de parca nu era de ajuns ca mai aveam 6 frati care salivau langa aceeasi savarina, a mai venit si strambu' ala de Prince Charming si-a vrajit-o pe gagica la mare arta. Cred si eu: cu alura aia de Banderas, texte a la Oprah, toale si duhneala de (la) Armani, cum sa nu sucesti niste gingase bucle, chiar daca nu erau blonde?!".
"Ha?! Care-i treaba cu sexu' si cu Socrate, man? Ca nu pricep", intrebai eu, cam perplexa. "Pai, ca sa ma exprim elegant, atunci sau poate oleaca mai 'nainte, s-au pus bazele homosexualitatii ca mod alternativ de viata. Da, cred, totusi, ca mai ' nainte, parca se consumase deja treaba cu Sodoma si Gomora"...
Il las in pace pe pitic, daca vad ca n-o scot la capat cu el, iar eu deschid calculatorul si m-apuc sa-mi crosetez un CV de zile mari, sa moara (iar) de invidie si Fratii Grimm, nu altceva! Si-n rest, Dumnezeu cu mare mila Lui, ca mie una mi s-a urat de atata brainstorming si analiza pe text...

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "aici, unde sunteti cam toti...consacrati"

Eu unul, nu...Am inceput sa scriu acum doi ani, iar curajul de a publica l-am dobandit acum o luna...

Limbajul nu este deloc vecin cu cel de cartier. E plin de umor, e limbajul cel de toate zilele, de altfel nici nu vad cum ar putea avea sare si piper un limbaj pretios sau prea poetic.
Continua, vei avea succes!


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-06 09:23:37
         
 
  liviu bordas: da, mai mult ca sigur l-ai citit, daca ai trecut vreodata prin clubul are voie iarna berze:-)
mult ma bucur ca ti-a placut, nu eram f sigura ca texte scrise in tonalitatea asta, oarecum in cvecinbatatea limbajului de cartier, ar fi permise pe aici, unde sunteti cam toti...consacrati, ca sa zic asa:-)
 
Postat de catre tudor loredana la data de 2006-02-05 22:57:16
         
 
  sorin: sigur ca-l stii!:-)a fost in clubul tau:-).pai, piticul era tot al meu, un alter-ego care ma sacaie uneori:-)da' cu dragalasenie, d-aia-l si tolerez:-)  
Postat de catre tudor loredana la data de 2006-02-05 22:55:02
         
 
  sorin: sigur ca-l stii!:-)a fost in clubul tau:-).pai, piticul era tot al meu, un alter-ego care ma sacaie uneori:-)da' cu dragalasenie, d-aia-l si tolerez:-)  
Postat de catre tudor loredana la data de 2006-02-05 22:55:02
         
 
  Savuros, acid, plin de miez.
ªi piticul ãsta, parcã l-am citit undeva:

"Fa-ti CV-ul, cauta job, aplica! Scurt pe doi!"

Ce pierd dacã spun cã mi-a plãcut?

(parcã aud vocea piticului: -ºi ce câºtigi?)


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2006-02-05 17:50:34
         
 
  Eu stiu textul dar nu stiu cum s-a sfarsit... In cele din urma, cum arata CV-ul tau? Sau ma rog, banuiesc eu cum arata..., dar a reusit sa atinga inima de pitic?  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-02-05 16:00:58
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE