FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Jeffrey Frankgele IV
Text postat de Radu Oprea
continuare

Se legăna ușor în hamacul fixat între doi palmieri. Esplanada hotelului Bloody Mary este un vis. Întotdeauna, când se simte obosit, vine aici. În mijlocul Pacificului. Locul, după unii, cel mai frumos de pe Pământ. Bora Bora. Cu unicele sale bleu-ri. Toate nuanțele, De la albastrul celest la acela întunecat al oceanului trecând prin azur, albastrul cobalt, albastrul de Prusia și ajungând la ultramarin. Îi place, ba ar putea spune că iubește, albastrul indigo. Îi amplifică încrederea în sine. Se simte responsabil. Din ce în ce mai responsabil. Parcă ar avea responsabilitatea întregii planete. Somptuoasă și elegantă, cu nuanțe de auroră boreală, culoarea aceasta îl fascinează. Rece și pură. Îl duce într-o lume de vis. O lume a absolutului. O lume spirituală. În care intuiția devine atotputernică. Pare că îi deschide direct poarta către detașare și înțelepciune. Se simte cu adevărat superior. Un fel de supraom. O stare de liniște și pace îl cuprinde și devine hiperlucid, calm și purificat. Mai încrezător ca niciodată. O stare de elevare unică. De aceea iubește Bora Bora. Numai aici întâlnește albastrul indigo care îl hrănește cu adevărat. Și care îi dă senzația tonică de nemurire. Aspirația sa către infinit, puritate și purificare pare că aici își găsește, cu adevărat, locul geometric. Și toată revolta pe care o simte față de toți și de toate, după perioade de muncă printre atâția și atâția homunculi flămânzi, aici pare a se stinge.

Rememorează cu plăcere Shark feeding-ul de la care tocmai s-a întors. Să înoți printe rechini înfometați este o adevărată plăcere estetică. Peștii decapitați aruncați în apă cu sângele șiroind sunt parcă aspirați de boturile flămânde ale rechinilor care par astfel niște mielușei. Imaginile nu-l șochează. Le privește detașat, profesional. Blana pisicii roșii l-a imunizat de mult. Rechinii aceștia par blânzi pe lângă fiarele de manifestanți. Și aceasta este marea lui plăcere. Să vadă hoardele de manifestanți dezlănțuite și să le potolească, asemenea rechinilor, aruncându-le tot un fel de pești decapitați: împrumuturi care îi vor liniști. Și care îi vor ține în țările lor, un fel de cuști mari, mari, neasemuit de mari, cu zăbrele groase și țintuite locului cu imense pietre de moară.

Mai târziu un pic de înot. Apoi snorkeling-ul îl va delecta cu varietati neasemuite de pesti tropicali, viu colorati, ce vor dansa parcă în jurul său și printre coralii aproape ireali. Poate și scuba diving.

Ia de pe măsuța de lângă hamac, dosarul Romcrazya. Ultima lui jucărie. O adevărată feblețe. Îl are la îndemână tot timpul. Răsfoiește, ușor distrat, ultimele rapoarte. Au fost închise fabrici, uzine. Nimic. Li s-au redus salariile pensiile. Nimic. Apoi au fost închise școli, spitale, grădinițe. Nimic. Experimentul va continua. Vrea să vadă limita de rezistență a romcrazylor. În alte țări fiarele s-au dezlănțuit de la primele măsuri. Aici nimic. Se gândește un pic. Da. Taxe pe drumuri, pe numărul de becuri, pe uși și ferestre. Dacă tot nu se va întâmpla nimic are și un plan B. Taxe pe respirație, clipit și mers. Pe bază de declarții zilnice. Satisfăcut de idee soarbe cu plăcere din paharul cu "The Macallan", din colectia "Fine and Rare". Atinge tuchscreen-ul și Richard Wagner - uvertura operei "Olandezul zburator", interpretata de orchestra Bayreuth Festival House, se amestecă parcă într-un dans cu albastrul indigo. Simte o mulțumire profundă. Închide ochii și ascultă. Vrăjit. Oare așa se simțea și El când asculta această piesă? Parcă nu poate să-i pronunțe numele. Un amestec de teamă, o aprehensiune de neînțeles îl face să nu-și ducă gândul mai departe. I se pare un gând vinovat. Vinovat? Poate. Pare că simte pe aproape strania prezență a fantomaticului Olandez zburător. Care în final va fi mântuit. Va avea oare și el, el Frankgele, parte de o mântuire? La final? Care final? Doar albastrul indigo de Bora Bora îl face nemuritor. Albastrul indigo versus blana roșie a lumii! Ațipește fericit în sunetele muzicii lui Wagner.

Sunetul telefonului încrustat cu diamante îl trezește. De la cartierul general. Au început protestele în Romcrazya! Da? De când? Sunt mulți? Ce vor? Evident bani, salarii pensii, nu-i așa? Cum? Nu bani? Nu salarii și pensii? Nu mâncare? Strigă Libertate? Jos Guvernul? Jos președintele? Nu se poate! Nerecunoscătorii! Râmele! Și, doamne, cât am strâns șurubul la aceste creaturi!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Nu-mi mai amintesc cînd și unde - și mi-e lene să
caut - am avut niște obiecții foarte virulente la adresa unui text de-al autorului. Un fel de eseu, parcă?

Acum suntem în fața unui alt text, pur literar, de data asta, foarte bine construit. Deși pare desprins din actualitatea imediată, marcată de evenimentele recente care se petrec prin România, totuși poate fi citit ca un fel de parabolă, potrivită oricărui timp și loc. Repet, bine scris, deși m-au deranjat un pic frazările sincopate de la început. Se puteau evita, atenuînd ritmul alert și înlocuindu-l cu unul mai domol, cu un anume tip de lenevie, potrivit pentru evocarea unei elegante locații, de pe o insulă exotică.
Personal, îmi plac genul acesta de scrieri, care nici nu se apropie prea mult de realitate, dar nici nu se depărtează de ea pînă la a eșua într-un scris artificial, aerian, ficțional pînă la aiureală.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-01-28 12:30:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE