FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
raport de pe campul revolutiei
Text postat de Dumitru Cioaca
a ora 17.20. caporalul Cioca D. Mitel a raportat interceptarea unui agent infiltrat în vîrstă de 12 ani, de sex feminin, a cărui identificarea a fost deosebit de dificilă, fiindcă respectivul răspundea doar la numele de cod Alinuța, nu avea carte de identitate pretinzînd că este elevă la liceul agroalimentar din Mostiștea și că venise în capitală în scop umanitar-familial fiindcă avea mamaia internată la spitalul Colțea."
(Dragos Iovan)

Dupa interceptarea agentei, pe care caporalul Cioca D. Mitel incepusse sa o ciupa de fund pentru a o putea trage de limba, multimea, atatata de seful bandei de rasculati pre numele lui Imanuil Cristache, a devenit din ce in ce mai agitata verbal, strigand diverse lozinci care nu aveau nici in clin nici in maneca de a face cu activitatea politica de zi cu zi a presedintelui Traian Basescsu ci numai si numai cu eforturile de refacere nocturna a domniei sale, cum ar fi:
-Jos labele de pe fate, Basecsu!
-Fatele apartine intregului popor!
Pentru ca situatia sa nu devina si mai incendiara am stigat prin megafonul constituit din propriile mele labe fiindca cel chinezesc, cazand prizonier, era silit sa faca jocul inamicului, catre capetenia mobului:
-Cristache, pentru a evita orice varsare inutila de tuica te rog sa iesi in fata pentru a putea discuta ca oamenii civizati nu ca betivii care nu mai au nici o masura. Vino la trative cu guvernul fiindca altfel ma faci sa devin violent la limba. Nu ma forta sa te injur!
-Nu cad eu atat de usor in cursa intinsa de tine sluga basista! Eu nu discut cu dusmanii natiunii decat prin alesii poporului. Asa ca ti-l trimit pe Dragalas Cronicarul, alesul cetatii Suceava inca de pe timpul lui Stefan cel Mare.
Din multimea razvratitilor s-a ridicat un damf de aprobare admirativa, din care se putea deduce ca mobul nu era inarmat nu cu cocteilurile lui Molotov, asa cum fuseseram noi educati la cursul "Depistarea teroristilorsi dupa miros" ci cu sticle de bere naziasta. Cine o mai fi si Dragalas-ul asta, am inceput eu sa ma intreb, insa nu pentru multa vreme, fiindca din tabara tulburatorilor de ape s-a desprins un slabanog care arata destul de viguros in ciuda faptului ca greutatea unei barbi imense il facea sa mearga putin aplecat in fata. Pentru a destinde atmostera, cand a sosit in tabara noastra l-am intrebat ca o mama care nu-si mai recunoaste fiul rebegit de frig atunci cand bate noaptea la poarta cetatii:
-Ce vrei tu straine?
-Vin, dar de discutat nu discut cu tine ca in hrisovul meu de imputernicie e trecut numai numele
caprarului Cioca. Auzindu-si numele strigat membrul fortelor de ordine Cioca s-a prezentat voluntar la datorie, deci inainte ca eu sa pot rumega ordinul pe care trebuia sa i-l dau.
Imbarbatata de cizmele caprarului Cioca D. Mitel care se indreptau cu hotarare si in pas de front catre masa tratativelor, intreaga trupa si-a ridicat, in semn de salut, pulanele, pentru a arata gunoaielor razvratite ca inferioritatea noastra numerica nu se teme de superiotatea lor la numaratoare.
Cand au inceput trativele Dragalas Cronicarul a avut neobrazarea sa ceara eliberarea zanei arestata de caprarul Cioca.
-Asta nu pot sa o fac, fiindca eu am arestat fata numai dupa ce ea mi-a inaintat o cerere notariata din care reiesea ca doreste acest lucru. Si noi nu suntem o turma care se lasa ma-ni-pula-ta, a despartin el in silabe vorba manipulata pentru a-i da mai multa greutate, de demagogii din opozitie. Noi suntem organul legii! Daca vrei eu pot sa ti-o arat.
-Ce sa-mi arati, fata sau petitia?
-Petitia, bineinteles, ca fata n-are nici o stampila pe ea!
-Nici un roman care nu e intreg la minte nu mai crede in stampilele voastre masluite,hoti ce sunteti! Dupa ce ne-ati dat afara ne-ati mai taiat si lefurile, dupa ce incercati sa ne convingeti cu minciunile voastre ca Rosia Montana ar avea culoarea negra, acum sa ne furati si felele?
Cu ce drept ma, cu ce?
-Te rog sa vorbesti politicos cu mine asa cum fac si eu cu tine, tarfa contrarevolutionara! Noi suntem aicea pentru a apara linistea poporului nu si nu permitem ca niste spucaciuni sa arunce cu laturi pe uniformele noastre nepatate.
Observand ca tratativele au ajuns intr-un impas care putea sa conduca la un dezastru fiindca numarul sticlelor goale de bere, care puteau foarte usor fi transformate in arme de atac, crestea de la minut la minut in tabara manifestantilor, am hotarat sa ma dedau la un gest cociliant, intreband fata cu cine vrea sa mearga, cu guvernul sau opozitia?
- Eu merg tot timpul cu cel care argumentul cel mai puternic.
-Bine, bine, dar atunci de ce ai ridicat pretentii asupra caprarului Cioca, ca el nu face parte din guvern?
-Fiindca am auzit ca ar merita sa faca.
-Si daca dupa desbateri si masuratori reiese ca
ca argumentele opozantului Dragalas Cronicarul sunt egale ca putere si vartosenie cu cele ale organului de ordine Cioca ?
-Atunci merg cu amandoi!
A urmat o dezbatere foarte aprinsa, cu argumente puternice de ambele parti, in urma careia bravul Cioca s-a ales cu o rama de monoclu de culoarea neagra in jurul ochiului stang iar reprezentatul rasculatilor, profitand de darnicia reprezenntantuilui nostru , cu o colectie de sapte cucuie. Mi-era clar ca atitudinea cocilianta a lui Cioca fata de rasculat mergea pe linia trasata de guvern, dar el exagerase cu bunatatea, numarul prea mare de cucuie daruite putea da impresia de slabiciune, asa ca i-am ordonat caprarului sa retraga trei, patru fiind arhisuficiente. El a raspuns imediat la ordin cu perechea de palme care ii statea la dispozitie, dar opozantul Dragalasu in loc sa colaboreze cu organul puterii de stat si sa inapoieze cucuiele la care nu era indreptatit, a devenit si mai de stanga, adica extrem de rosu la fata. Nu numai atat dar a mai avut si obraznicia sa treaca, in timpul actiunii de recuperare a cucuielor de catre Cioca, de la argumentele pur teoretice la cele fizice, imbrancindu-l. Daca bravul caprar Cioca nu avea extraordinara prezenta de spirit de a se rezema cu ambele labe de barba lui Dragalas Cronicarul, adica de a folosi resursele inamicului pentru a iesi dintr-o situatie extrem de delicata, putea sa cada dand fortelor contrarevolutionare falsa impresie ca asa ceva s-ar putea intampla si cu guvernul. Analizand situatia de pe campul de desbateri, atat eu cat si Imanuil Cristache am ajuns la concluzia ca ar fi pacat ca o rascoala atat de frumoasa sa se termine cu o victorie sau infrangere numai pentru cateva cucuie fara greutate politica prea mare. In fond aici se hotara soarta Romaniei pentru deceniile ce vor veni, si asa ceva cere timp, nu se poate face numai printr-o rebeliune de cateva zile. Am hotarat deci sa declaram dezbaterea ca remiza, argumentele combatantilor dovedindu-se egale. Cum soarta fetei nu putuse fi hotarata prin lupta dreapta, si cum cei doi pretendenti nu acceptau, din cauza diferentelor ideologice, o coabitare in trei cu fata, solutia cea mai buna era sa o lasam pe ea sa hotarasca cu cine pactizeaza.
-Tot cu Cioca, a raspuns fufa fara nici un fel de fasoane.
-Cum poti face asta s-a rastit la ea Imanuel?
Reprezentantul meu pe langa faptul ca are argumente la fel de vanoase ca si Cioca mai poseda si o barba fuioroasa cum numai inteleptii au.
-Poti sa-mi spui si mie cine mai are, astazi, nevoie de intelepti in Romania, i-a raspuns fata?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul general,
Exista mai multe posibilitati:
1) Ati citit randurile scrise de domnul Iovan, dar crezand ca sunt scrise de mine, si parandu-vi-se atat ca sunt atat de proaste, v-at oprit dupa primele trei randuri, neajungand la numele domnului Iova pe care eu l-am pus dupa al saptelea rand, adica la locul unde sa cuvenea sa-l pun.
2) Citind pe sarite, cum mi-ati dat de inteles ca ati facut-o cu textul meu, ati ales randurile cele mai proaste din opera mea. Ori un critic de calibru si cu stima pentru meseria lui nu procedeaza asa, el citeste tot gunoiul pus intre scoarte.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-21 20:38:47
         
 
  Iar Iovan nu mi-e amic.
E așa de greu de înțeles că eu mă detașez complet de orice simpatii personale, atunci cînd fac evaluări?
Normal... la voi, ăsta e singurul criteriu de valorizare.
De-aia sunteți așa de geniali!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-01-21 19:17:19
         
 
  Cioacă, electronistule,
Se cunoaște că ești repetent la capitolul logică:
- una, că nu am specificat că e vorba de "primele" trei rînduri",
- a doua că nu ar fi avut rost să recitesc satira lui Gheorghe, citată, la flash, de către tine, devreme ce mă delectasem cu ea mai devreme, în original.
Ce srie pe diploma ta?
Că ești băiat mieros?
Da' nimic-nimic despre IQ?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-01-21 19:15:02
         
 
  asemănarea cu mama mea, eu vă salut!


 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2012-01-21 01:59:58
         
 
  "N-am rezistat să citesc nici trei rînduri din tîmpenia de mai sus."
(Ioan Peia)

Domnul general,
Sa stiti ca o sa-l dezamagiti profund pe amicul dumneavoastra Dragos Iovan, fiindca primele sapte randuri nu sunt scrise de mine ci de el si dumneavoastra v-ati oprit cu cititul dupa primele trei...
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-20 23:18:29
         
 
  Așa, așa, felicita-ți-vă antre voi, că aveți gusturi, neică!
Ciaocă, nu-i așa că cercel este cel mai mare poet-scullptor, sau scullptor-poet - cum o dai cum o-ntorci, tot aia e! ... al americii?
N-am rezistat să citesc nici trei rînduri din tîmpenia de mai sus.
Mai ales că-i complet agramată, ți lipsită de stil, stricătorilor de limbă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2012-01-20 23:05:07
         
 
  Vali,
Sa nu exageram, glumita este scrisa la repezeala ca raspuns la provocarea domnuli Iovan. Initial intentionam sa o afisez in subsolul domniei sale, dar dupa ce cateva comentarii de prin subsolurile acestei personalitati mi-au fost cenzurate (nu spu de cine fiindca eu ma tem de mania cronicarilor) m-am razgandit, postand-o separat.
Oricum, multumesc pentru apreciere.
Si... sa poti iubi!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2012-01-20 20:41:47
         
 
  Nene Mitica,
Il faci pe Caragiale gelos !
Apropo,
Cand intra Cioaca in tura din nou, ca asteptam raportul urmator !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2012-01-20 19:43:48
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE