FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Alb și negru
Text postat de Emanuel Cristescu
Fiindcă se apropie 24 ianuarie și festivismul deșănțat al autorităților va da pe afară, un mic remember, cred că ne-ar aduce mai aproape de realitate.

Extrag dintr-un text mai vechi "Monstruoasa coaliție sau monstruoasa guvernare" pasajele de mai jos.

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=39635

"Cuza, în șapte ani de domnie și schimbând 25 de guverne (un fel de Boc 1ś 25, dar fără Boc permanent) a făcut reformarea statului. Profund și adevărat. Nu mimat și nu exclusiv în favoarea camarilei. Să amintim, reformele electorală, agrară, a justiției, învățământului, bisericii și armatei, administrativă, culturală și în alte domenii. A înlocuit dezbinarea cu unirea, a limitat excesiva polarizare socială prin secularizarea averilor mănăstirești atât pământene cât și de la muntele Athos, patriarhiile din Constantinopol, Antiohia, Ierusalim și nu numai care cuprindeau aproape 25 la sută din suprafața țării. A realizat împroprietărirea țăranilor, a înființat școli și spitale. Au fost astfel puse bazele statului național român modern. Toate acestea au reprezentat reformarea de fond a statului. Care a presupus asumarea de riscuri, sacrificii și implicare.

Regimul Cuza, cum i-am putea spune astăzi, a avut însă și mari păcate. Multe și grele. Pe care toți cei care invoc㠄monstruoasa coaliție” uită să le menționeze în vreun fel. Cel mai grav, în opinia noastră, a fost lovitura de stat pe care a dat-o la 2/14 mai 1864. Atunci firava democrație care se înfiripa a primit o lovitură de moarte. Cuza a dizolvat Camera Deputaților și și-a asumat conducerea statului printr-un regim autoritar și personal. O altă piatră de moară care atârnă de picioarele acestui regim o reprezintă eterna camarilă a acestor spații. Care l-a sufocat și care nu a ocolit nici regimurile care au urmat. Vioara întâi a acestei camarile era o, frumosă amantă Maria Obrenovici. Ne-o putem imagina pe această duduie, ieșind în caleașcă, de la Palatul domnesc, noaptea și întrebată fiind, de ce a fost la palat, să răspundă nonșalant: mă aflam prin zonă și am fost să iau niște fân din fânăriile lui vodă! Cherchez la femme, spune un celebru dicton, și veți afla adevărul. Relația cu aceasta îl va compromite. Cancelariile europene vor fi din ce în ce mai rezervate, oamenii politici vor sfârși prin a-l disprețui iar oprobiul public se va revărsa asupra lui. Să mai amintim corupția generalizată în urma căreia camarila, inclusiv la intervenția lui Cuza, primea, prin decret domnesc, fără licitație, contracte și lucrări. La toate acestea mai putem adăuga pornirile dictatoriale și viața sa destrăbălată.

Toate acestea și multe altele îi vor fi făcut pe aceia care, cu numai șapte ani în urmă, fuseseră eroi prin aducerea în fruntea țării a lui Cuza să devin㠄monstruoasă coaliție” când l-au silit să abdice. Și, oare, abdicarea să se fi datorat reformelor ori trădării idealurilor și misiunii pe care și-o asumase? Nu cumva „monstruasa coaliție” a fost necesară contracarării „monstruasei guvernări”?"
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  In cateva randuri, credeti ca l-ati judecat corect pe Cuza si l-ati pus si la stalpul infamiei. Si totul de dragul unei campanii electorale fara cap si fara coada.
Cum am mai spus: ma uimiti!
 
Postat de catre Marian Tudorel Lazar la data de 2012-02-18 22:51:00
         
 
  D-le Florian,m-am hotarat foarte greu sa intru in
polemica cu dumneavoastra.Dar,parca prea des scrieti-impreuna cu un de nadejde grup de prieteni-
cu tus portocaliu,uitand,se pare,ca,totusi,acesta ar
trebui sa ramana ceea ce declara ca este:,,Atelier
literar",nu ,,Tribuna electorala"...

Luati totu-n ras,se pare...
Cum puteti lua in joaca
Orice virus care sare
Cand stranuta d-l Cioaca?

Sunteti talentat,o stiti,
Dar iertare c-o spun eu:
=Prea des pana folositi
Ca un credincios ateu.

Si lasand deoparte toate,
Bate un vant portocaliu
Ce ma=mpinge de la spate
Indemnandu-ma sa scriu.

Spun,asa, gurile rele
Ca a-ti fi de la SERVICII...
=Da-le naibii de pubele,
Ca sa crape inamicii!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-02-18 17:05:29
         
 
  Cred ca a-ti pus degetul pe o rana foarte veche,si i-ati simtit,nu stiu cum naiba, pulsul.Ambele dumneavoastra intrebari sunt retorice sunteti primul
care a-ti si formulat raspunsurile.
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2012-01-19 20:35:34
         
 
  Am urmarit cu interes discursul repetentului care doreste sa doarma la Cotroceni. Penibil de-a dreptul. Nu degeaba a ramas repetent. Unde mai pui ca nu a ramas repetent doar o data, a ramas repetent de doua ori, ca sa spulbere iluzia unui eventual accident, un guturai, o diareee, o duda. Nu a castigat niciodata nimic prin efort propriu, nici macar colegiul din care a ajuns in Parlamentul Romaniei. Un vesnic looser. Am urmarit si audienta, dar despre ei, sarmanii, nu vreau sa spun nimic. Daca populatia nu l-a vrut pe prostanac, ala macar si-a terminat scoala la termen, acum vor sa se razbune si sa il impuna prin forta pe repetentul asta? Adica altul mai bun nu s-a gasit in tot USL-ul decat un dublu repetent? Sa le fie rusine! Daca as avea de ales intre Vanghelie si Crinulet, va jur ca l-as alege pe Vanghelie, pentru ca primarul are macar o privire inteligenta.
Romania merge mai departe!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-01-19 18:00:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Eu zic sa-i mai lasam sa se cunoasca, nu?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2012-01-19 16:02:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE