FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Dragoste intr-o camera de hotel ( Romanul unei constiinte )
Text postat de Label Black
De cateva seri ma trezesc in miezul noptii ravasit, pustiit de o durere sufleteasca pe n-am mai simtit-o niciodata si nu stiu de ce am fost ales s-o port. Imi revin in memorie amintiri pe care crezusem ca le-am invins sau macar ca le-am lasat in urma. Nu-mi permit sa-i povestesc Raminei trecutul meu tumultuos, valtorile prin care m-am scurs de atatea ori ca argintul viu prin guri vechi de canal. N-am fost un barbat corect, dimpotriva, port inauntrul meu secrete care mi-ar incrimina fiinta indeajuns de mult incat sa fie de-a dreptul si pentru eternitate ocolita de fiecare persoana cu care m-as intalni. Incerc sa ma linistesc cu o tigara, dar am senzatia ca nici o minciuna nu mai poate fi frumoasa. Ea doarme si somnul ei pare de clintit inaintea gandurilor si framantarilor mele eterne. Daca as reusi sa gasesc o modalitate prin care sa scurg veninul din mine.. Ultima oara cand mi s-a intamplat sa am o stare asemanatoare, cu aproape sase luni in urma, am parasit in graba camera simtind ca nu mai suport tacerea ei sinucigasa si m-am oprit in primul bar care mi-a iesit inainte, asezandu-ma ca o ancora greoaie la una dintre mesele retrase. Cand ospatarii au inceput sa stranga si sa aduca notele de plata mi-am adus aminte de perioada in care am locuit langa Grace. Numai ea inspira o suferinta atat profunda spiritului meu. Avea darul sa ma faca sa ma simt singur chiar si atunci cand de mine tragea o lume intreaga. Grace.. ce nefericire a trebuit sa traiesti langa mine. Daca ti-as spune acum ca ti-am ajuns din urma ultimele vorbe, probabil nu ti-ar veni sa crezi. E adevarat, Grace, nu te mai invinuiesc, n-ai facut altceva decat sa alegi o cale mai usoara pentru tine. Ai incercat, stiu acum ca ai facut tot posibilul sa rezisti, insa cand eu am profanat patul conjugal cu pustoaica aia, Claire, pentru tine fusese mai mult decat ai fi putut suporta, tii minte? Cat ai plans apoi cand ai realizat ca ma simtisem realmente bine in pantecul ei. Ce lacrimi ai varsat cand a trebuit sa-ti strangi bagajul si sa pleci. Cum ai sarutat peretii, usa si mi-ai spus ultimul Adio. Nu aveai incotro. Cu mainile legate trebuia sa-ti rupi tu insati sufletul in doua in timp ce eu te priveam sfidator…

M-am imbracat si am iesit sa ma plimb. Oricum n-as mai putea dormi. Este singura modalitate prin care reusesc sa-mi ascund durerile de mine insumi. Orasul privit tarziu are o fata de copil etern, care calmeaza pana si cele mai turbate si posedate fiinte. Mi-am aprins o tigara si-am privit vitrinele moderne, hainele scumpe de firma si am suras cand mi-am dat seama ca se apropie reducerile. Mii de ochii vor lua cu asalt incaperile care acum mi se par vaduvite. In fata mea, pe un ecran color de ultima generatie se prezinta, pe scurt, horoscopul. Ma simt ca puscariasul ala din inchisoarea ingerilor care atunci cand a fost eliberat, dupa 50 de ani de detenta, s-a sinucis pentru ca libertatea devenise clastrofoba. Suntem martorii noii vieti. La balcoane atarna galant flori din tari indepartate, iar singurele ferestre cu lumini aprinse lasa impresia unor lacasuri de cult. Ma abtin sa nu plang cand vad scrijelit pe un zid insemnul : Voi trai si maine. Ce o fi fost in mintea celui care a scris acest mesaj? Sustinut de imbold secret, am scrijelit la randul meu sub primul insemn : Am trait si azi. Apoi am traversat in graba strada si am intrat in barul Felluci, cel din fata postei vechi. Mi-am comandat un jack dublu cu gheata si o cutie de Coca Cola, cutie pe care am vazut-o pentru prima data imprimanta in verde. Duduia care ma serveste este obosita. Ii citesc in privire ultimele puteri. Ce rost as fi avut si eu acolo? Sunt orele 3:00. Nu ma grabesc i-am spus, iar ea a inclinat favorabil din cap. Esti ultimul client. Paradoxal, te asteptam. Se intampla deseori sa primesc cate un lunatic trist exact in timpul in care fac stocul si exact atunci cand ma grabesc sa ajung undeva. Poarta la gat statuia libertatii in miniatura de argint. Mi-aduce aminte de Irina, profesoara aceea de pian, destrabalata ca o vagaboanda, care purta la gat tot felul de talismane norocoase ei si ghinioniste noua, cei care o priveau indoielnic. Naiva a murit intr-un accident de masina cand se intorcea grabita de la teatru si toata garderoba ei de idoli si zei pe care o purta mandru la gat s-a imprastiat pe asfaltul mortii. Am scos o foaie pe care sa caligrafiez o dragoste cum nu s-a mai simtit. Ma intreb daca Raminei ii este sesizabil faptul ca nu sunt langa ea. Poate ca-mi simte lipsa. Cand incep sa aprofundez subiect in bar intra doua cupluri. Doi barbati imbracati frantuzeste, cu pardesiuri lungi si pantofi negri lucitori ca smoala topita si doua dame de varsta mijlocie, ambele supraponderale. Ma bufneste rasul cand il aud pe cel care sta cu spatele la mine cand ii spune blondinei de langa el ca e cea mai frumoasa femeie din lume. O minte ca un nemernic si probabil e purtat de valul noii ere, valul prin care sarlatanii saraci gasesc o modalitate usoara de a se imbogati rapid. Nu-i iau in seama si ma imbat palpaind cu degetele paharul pe care-l am in fata apoi o strig pe domnisoara si o rog sa-mi mai aduca.

- Inca unul, nu vezi ca se incinge atmosfera?

Nici n-am avut timp sa observ ca se lumineaza. Rasaritul este albastru, iar prelata de deasupra usii de la intrare se mangaie sub briza marina ca parul unei femei dezbracate. Am scris cateva pagini in care am rugat divinitatea sa ma preschimbe intr-un conte si sa ma ajute sa-mi cumpar un Corvette. Glumesc. Daca as fi avut ceva de lasat in urma, mi-as fi scris testamentul, dar asa am schitat ideile unui poem de dragoste trista si pierduta. “ Raman langa noi doar cei care nu ni se potrivesc/ Raman cei care au curajul sa ne ceara/ Pentru ca noi n-avem curajul sa ne cerem/ Noi avem intotdeauna alte mize…

Cand m-am intors in camera Ramina plecase iar pe masuta langa laptop imi lasase o foaie de hartie pe care scrisese : Sper ca te simti mai bine. M-am asezat pe pat si-am pus sa cante U2 – One, si cu mainile sub ceafa am izbucnit intr-un plans teribil, sufocant si canceros, care m-a sleit de puteri si m-a fortat sa adorm in timp ce telefoanele vibrau ca niste combine, iar clientii mei asteptau intalniri in amurg…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Răzvan, e scris foarte neglijent, de ex:

"Ea doarme si somnul ei pare de clintit inaintea gandurilor" ???

"dupa 50 de ani de detenta" / detenție

"ea a inclinat favorabil din cap"

"Cand incep sa aprofundez subiect in bar intra doua cupluri." / "Cand incep sa aprofundez subiectul virgulă în bar intra doua cupluri."

"Sustinut de imbold secret"

etc

mai trebuie diacritice, ceva semne de punctuație, mai trebuie multe să ieși cu el în lume

e o părere
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-11-10 15:03:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE