FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un necrolog
Text postat de Elena Stefan
Îmi pare rău, distinse coleg, că ați șters textul "Un necrolog" Nu trebuia să vă fi lăsat copleșit. Sunt opinii și opinii. Tocmai scrisesm și eu o intervenție sub textul domniei voastre. Întrucât textul nu mai există o postez aici.

Este un necrolog. Unul declarat. Este un text în care autorul este implicat direct. Nu este o ficțiune. Sigur, realismul socialist ne-a atenuat apetența pentru realitatea artistică. Însă realitatea, dezideologizată și nontezistă are valorile ei. Etice, estetice și emoționale. Știu, îmi veți zice, de nenumărate ori ați spus că arta nu este simpla fotografie a realității. Și așa și este. Însă viața, din fericire, pe lângă artă, ba aș spune, pentru unii chiar fără nicio necesitate artistică de tipul cult, presupune, nici nu s-ar putea altfel, multă realitate. Extrem de multă realitate. Modul în care această realitate interrelaționează cu eul, cu eul auctorial, uneori, ca și în cazul de față, poate da semnificații acestei realități. Și nu în ultimul rând, semnificații emoționale.

Așadar vă sugerez să luăm acest text drept ceea ce este și se revendică a fi. Adică un negrolog nonficțional. În care se deplânge o moarte reală cu toate semnificațiile pe care autorul le-a simțit și a simțit nevoia să le împărtășească. Un astfel de text presupune cel puțin respect. De multe ori și compasiune, poate chiar empatie și, de ce nu? o anumită stare emoțională. Fie și pentru că orice moarte și orice necrolog reprezintă, întrucâtva un fel atenționare, un memento mori.

Sigur putem fi și detașați, putem fi ironci, chiar cinici, acribici și poate chiar extrem de exigenți ori chiar intoleranți. Fiecare reacționează după propriile-i paradgme existențiale și valorice. Însă indiferent cum am reacționa a nu înțelege că o moarte, orice moarte are o anumită doză de tragism și emoționalitate în plan individual care nu este opzabilă altor situații targice, fie ele și colective este, în opinia mea, mai greu de înțeles. Fiecare dramă își are dreptul la propriu-i tragism și la propria-i emoționalitate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  erata:
laturalnice
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-15 05:40:37
         
 
  Domnul latunski, sa stiti ca orice incercare de a duce discutia pe cai latularnice, la mine nu tine...

cu o laba olteneasca,
genu pipaindu-i nimbu',
ce-i atarna-n loc sa-i creasca:
-ce-ai avut, ma, cu Chirimbu?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-15 05:39:19
         
 
  Corespondează, nene Cioacă, că eu tot fierar-betonist voi rămîne. Aici și acum, rimele domniei tale sînt "beton", ideea lipsește. Perseverează numai și doar în tristețea personală și stai cu picioarele în apă cu sare, ca să ai viitor...Și mai ai o aritmie în stînga versului al doilea, iar numărul de sila(s)be din versul al șaselea cam șchioapătă.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-15 02:36:49
         
 
  "Este o formă de poezie "modernă", pe care o imită și R.Ștf., în disperare și pe ale meridiane, dar de unde vine chestia, nici Recheșan nu știe a ne spune (aici este un semn de întrebare - ?)."
(latunski criticul)

desi va stiam sprintar,
la minte, am ras sa mor:
cum sa stie-un cronicar,
chesti ce-s de viitor?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 22:54:14
         
 
  "Ca fapt divers, corespondezi frecvent cu don' prof' Buricea?"
(latunski criticul)
Corespondez, cosrespondez, dar numai cu respectul corespunzator, fiindca domnia sa a ajuns profesor universitar pe cand eu tot un prapadit de proiectant de circuite integrate am ramas. (Dar nu atat de prapadit, cat imi imaginez ca v-ar face dumneavostra placere.) Eee, de-as fi si eu critic, m-ar durea-n pix de toti profesorii astia universitari.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 22:49:18
         
 
  latunski, lasă vitaminele. încearcă, bre, cu o gonflabilă.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-10-14 22:36:07
         
 
  Și face parte din ciclul "poeme avortate", volumul "Facerea poeziei". Cum nu ne citim nici măcar unii pe alții și avem pretenția să facem "literaturnaia"? Trăiască "Massolitul", "Dramlitul" și Casa Griboedov!  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 21:11:55
         
 
  Poemul este al "poetului" care v-a oferit două terfeloage acum trei-patru ani; și care avea un cont pe acest sait, sub alt nume. Pariam pe leafa mea(acum pe pensia de handicapat!!!), contra unui kil de halva, că nici măcar nu i l-ați dat unei studente pentru lecturare (alfel erați documentată și mare propretară de sait literar).  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 21:04:03
         
 
  Metrî Cioacă, ești incorigibil(a nu se înțelege corigent - rădăcină comună), nima-n lume nu se poate supăra pe matale, poate doar consoarta pe care ai dus-o în Valea aia nisipoasă. Puseurile de neîmplinire derivă din lipsă de comunicare (studios fiind eu, am aflat că este la modă să lași propozițiile și frazele în "suspanse").
Este o formă de poezie "modernă", pe care o imită și R.Ștf., în disperare și pe ale meridiane, dar de unde vine chestia, nici Recheșan nu știe a ne spune (aici este un semn de întrebare - ?).
Asta era ca un fel de completare la adăugare.
Hai să ne trăiești si să fii sănătos!
Ca fapt divers, corespondezi frecvent cu don' prof' Buricea?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 20:56:38
         
 
  Unde dai și unde crapă!

Domnule critik, dacă poemul nu este preluat de pe undeva și înclin să cred că nu, altfel ați fi utilizat ghilimelele, constat cu plăcută surpriză că avem de-a face cu un poem bun. Mă duce cu gândul la un poet rus însă sper că este original și vă aparține. Dacă m-ați (m-am) înșelat fac mea culpa!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-10-14 20:37:01
         
 
  "Femeile sunt cele care dau sentințe fără de apel cînd este vorba de meritele vreunui bărbat. Citat aproximativ, dar nu mai știu de unde. Poate mă ajută cineva!" (E.M:)
Eu nu, că iar se va spune despre mine că am acces la samahoancă, cînd eu am doar acces la "net" o dată la cinci-șase zile.
Scuzați-mi confuzia de interpretare. Nina este bine, deși s-a interpus între noi un al treilea factor (distructiv, destructiv, nimenea nu știe...). Neh, cine poate înțelege secretarele, veșnic în căutare de noi mașini de scris performante...cum din vechime se spune:

plin de promisiuni zîmbetul tău
de secretară predestinată, care
mă înlănțuie la carul mașinii de scris

în antecamera cu acte oficiale
și telefon lustruit ca o tibie,
de două ecluze aștept
să-ți moară șeful de cancer, de cord,
de ședințe, de gelozia consoartei,

și-n loc de "bună dimineața
tovarășe șef" - să-mi murmuri:
- s-a făcut dimineață
tovarășe necunoscut,
audiența dumneavoastră
a luat sfîrșit...

țac,
țac,
țac,
cling.

eheu fugaces, einmal ist keinmal (cred c-am încurcat proverbele!), sorry - cum ar spune Șecspir.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 20:23:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Era pentru sindromul distinsului coleg Cioacă. Care a scris "Cred ca si de asta ma exicita in halaul in care ma excita!"
(Domnul Emanuel Cristescu care incearca sa-mi recomande lampuci, desi stie ca sunt un carnivor feroce)

draga mea-njurand de pasti,
si la fata neagra-tuci:
-te omor de-ncerci sa pasti
prin razorul cu laptuci!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 20:22:45
         
 
  "Domnule Cioacă, nivelul nu se poate da cadou. Se merită ori nu."
(Emanuel Cristescu)

Secretara amicului meu latunki criticul m-a rugat sa transmit domnului Cristescu urmatorul mesaj:

Stimate d-le Emanuel Crsitescu,
Ascultati la mine care sunt in cunostinta de cauza: latunski criticul nu numai ca merita un nivel mai mare, dar dupa zgarcenia cu care si-l foloseste ar merita chiar mai multe.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 20:03:21
         
 
  Era pentru sindromul distinsului coleg Cioacă. Care a scris "Cred ca si de asta ma exicita in halaul in care ma excita!"

Însă, distinse coleg, latunski, dacă fără nicio recomandare vă asumați și domnia voastră această "rețetă" cred că ar fi util să cereți și părerea neprețuitei Nina. "Femele sunt cele care dau sentințe fără de apel când este vorba de meritele vreunui bărbat" Citat aproximativ dar nu mai știu de unde. Poate mă ajută cineva!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-14 19:57:17
         
 
  Vă mulțumesc pentru rețetă, nu este prima oară cînd încerc un tratament recomandat și verificat; și care dă roade în virtualul organic.
Săru'mîna, boss!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 19:44:19
         
 
  "Și acum sînt urmărit de această traumă, dar nu pot s-o transcriu în termeni literari."
latunski criticul

Să fie vorba de o scuză?

Domnule Cioacă, nivelul nu se poate da cadou. Se merită ori nu.

Pentru sindrom "laptuci(salata verde) care sunt f bogate in vitamine si minerale insa au si anumitzi compusi inhibatori ai secretziilor de testosteron si erau folosite din antichitate pt ca tinerii adolescentzi sa "treaca" mai usor peste"excesele pubertatzii"..este si un calmant extraordinar pt SNC insa ii recomand sa le foloseasca doar sporadic pt a nu avea nevoie mai tarziu de"ajutatoare" Citat de pe un forum.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-10-14 19:25:31
         
 
  Stimate d-le Emanuel Cristescu,
Va rog sa dati amicului meu latunsk criticul, din nivelul meu, atata cat ii trebuie ca sa poata face fata la duel. Cu nivelul pe care il are acum arata ca o fata. Cred ca si de asta ma exicita in halaul in care ma excita!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 19:09:29
         
 
  Stimate d-le Emanuel Cristescu,
cînd "atac" aceste "voci din umbră" nu am interese meschine și nici nu pot fi "decăzut din nivel".
Și bunica mea a murit! Aveam trei ani cînd am lovit-o (din greșeală) cu un lemn în creștet (lovituri cauzatoare de moarte - marca TV). Nu m-au putut condamna, eram mai puțin decît minor.
Credeți că nu regret? Și acum sînt urmărit de această traumă, dar nu pot s-o transcriu în termeni literari.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 18:56:44
         
 
  Don' Cioacă, dacă ați avut șansa să citiți comentariul meu (care a avut drept urmare...) incriminat, voiu a vă face o completare (a la Radu Șt.): în versul al doilea, vă rog să înlocuiți cu: "sastisit de-așa dotare", apoi găsiți o rimă nisipoasă pentru ultimul vers, care are o disipanță în prerima "ci".
Respect etern, sau cum spune prietenul meu valah, Kosta: respectul meu nu prețuiește nici cît un rahat față de stima ce v-o port! Pace!
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-10-14 18:35:08
         
 
  Am avut nefericirea sa citesc comentariul care a avut ca urmare retragerea necrologului la care va referiti. Am si eu un comentariu, pe care, din aceleasi motive ca si dumneavoastra, sunt nevoit sa-l afisez aici:

acest critic foarte mare,
este s-atat de dotat,
ca nu plange cand il doare,
ci doar cand e inspirat.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-10-14 17:56:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE