FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cui prodest?
Text postat de Emanuel Cristescu
Cui credeți că va folosi a treia, a patra, a n+1-a cale?

Când forțe care păreau incompatibile au trecut peste tot ce le desparte și s-au unit, nu împotriva unui pericol potențial, ci al unuia cât se poate de concret, realitatea însăși, adică, dictatura personală în slujba unei camarile, unii distinși cetățeni ori posibili lideri se gândesc să-i divizeze și să-i dezorienteze pe nemulțumiți. Cred, mai mult inconștient decât asumat ori premeditat. Pentru că, sigur, puterea ar plăti cu vârf și îndesat pe oricine ar fi interesat să inițieze și să realizeze diversiuni de acest fel.

Orice altă cale este posibilă în condițiile existenței și salvării democrației. Fără democrație, autoritarismul, dictatura și partidul unic (care mai poate tolera, cu aparență democratică unele grupuscule) vor deveni esența. Și, din păcate, pentru mult timp. Iar a mai reacționa atunci va fi, poate, prea târziu.

Indiferent de opțiunile ideologice și de mijloacele propuse pentru accederea la putere, acum, în mod responsabil, este nevoie de o poziționare CLARĂ: oranj ori opoziție. Cu asumare fără echivoc a uneia dintre poziții.

Abia când și dacă democrația va fi consolidată și va deveni ireversibilă se pot institui enșpe mii de căi.

Altfel, fărâmițând și dezorientând electoraul, orice altă cale face servicii ori jocul puterii. Dar mai știi? Poate chiar aceasta se urmărește!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  eu cred ca zarurile au fost aruncate...noi nu vom sti niciodata miza care e in joc. "trudasii" tarii si-au cam impartit jucariile, fiecare are ceva de castigat.pe toti cei din schema, cei care sunt acum la vedere...nu-i mai intereseaza de noi. ne vor, ne cumpara dar nu dau nici un ban pe noi...mi-aduc aminte de un banc : Politicienii sunt ca si pasarile din inaltul cerului,cand sunt la pamant, iti ciugulesc din palma, iar cand sunt sus, sus de tot, se C**a pe tine...  
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2011-09-03 23:22:59
         
 
  Vor veni pe urma si vor zice: stati asa, in toata lumea exista coruptie in clasa politica! Asa o fi, dar aici e chestiune de proportie, fenomenul la noi a atins cote indicibile, asa cum tot mass-media cea (ne?)interesata politic clameaza de fiecare data, aratand cu degetul NUMAI inspre adversarii vremelnici. Caci, daca interesele o cer, maculatii de ieri devin curatii de astazi, spalati, uscati si mai ales onesti. Cui foloseste asta? Poporului roman, care suntem noi, in niciun caz! Cum sa-i alungi, cum sa-i modifici, cum sa-i indrepti? Si, mai ales, de ce sa-i omori? Ca sa te procopsesti cu altii, mai periculosi, dupa aceea? Politica este cea mai murdara cloaca in care se poate baga cineva. Nici macar un om cinstit, cu desavarsire moral (de unde, Doamne sfinte, asa ceva?) n-ar scapa de intinare si de batjocura. Cam asta e.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-02 08:24:21
         
 
  bucurosi, scuze!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-02 08:13:20
         
 
  Ati putut observa, domnule Cristescu, cat efort s-a depus, ce energii teribile, ca sa poata fi scoase pe piatza exemplarele acestea de sustinatori neconditionati? La nevoie, mimeaza relaxarea, dezangajarea politica, neimplicarea. Perversitate, numele tau este mass-media! Angajata dar, aparent neangajata, ca sa fie bouillon-ul mai interesant! Nu va plictisesc aceste tirade ieftine? Nu credeti ca pierdeti timp pretios ascultand sau citind asemenea bazaconii teribile? mai ca-mi vine sa-i dau dreptate (si are!) domnului Peia, care constata amar ca n-avem, nu mai avem. Nimeni nu moare de dragul acestei Romanii, iar in timpul acesta dusmanii ei cei mai inversunati isi freaca mainile, buburosi ca nu putem, n-avem de unde sa strangem o mana de oameni onesti! Blestem? Predestinare genetic-nationala? Nu cred! Orbire patimasa si interesata, asta da! Pacat ca si tinerii, asa cum bine ati observat, se dedau la asemenea circ ieftin si daunator, profund negativ. S-auzim de bine!  
Postat de catre sters sters la data de 2011-09-02 08:12:27
         
 
  Domnule Cristescu, daca imi permiteti, adica numai daca imi permiteti, v-as recomanda sa fiti mai relaxat si mai putin patimas cu privire la aspectul politic. Si dumneavoastra, si eu, niciunul dintre noi nu suntem angajati politic. Asa cred. Nu stiu sa fie altfel. Daca dimpotriva, sunteti angajat politic, atunci imi explic forma propagandistica in care alegeti sa va exprimati si imi cer scuze.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-01 19:19:18
         
 
  aceia
mai puțini
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 19:15:21
         
 
  Domnule Florian,

Care ar fi diferența între Cipru și Anvers? Nu dpdv al coordonatelor geografice!

Nu-i așa, distinse coleg, că ar fi mult mai bine și am face și economii dacă am avea un președinte pe viață, parlamentari lipiți de scaune, și aceea să fie șantajabili și să fie de vreo 10 ori mai puțin și să nu mai votăm vreo 30 de ani? În plus, opoziția ticăloasă, nu-i așa că ar fi bine să o desființăm?

Voiculescu este bun când participă la soluția imorală pe care, nu-i așa, noi doi am impus-o, și nu mai este bun când nu mai participă?

Ce să mai zic când niște proprietari voind constituțional să-și apere proprietatea privată, în numele altei proprietăți private sunt făcuți mitocani chiar de cel care ar trebui să fie factorul imparțial și moderator al societății?

Dacă nu ați fi tânăr aș zice: un rectangulian. Însă distinse coleg, sunteți tânăr. Nu vă oripilează astfel de fapte? Așa înțelegeți dumneavoastră democrația? O țineți langa cu RCC! Dar RCO nu-l vedeți?

Oricum, eu vă respect punctele de vedere și afirm că numai alegerile libere, corecte (adică nefurate, necumpărate) pot aduce pacea în țara asta.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 19:13:40
         
 
  Sus votul uninominal! Jos votul pe liste de partid!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-01 16:52:06
         
 
  err :"votandu-l" "efectele"  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-01 16:50:42
         
 
  Domnule Cristescu, m-ati convins. Eu as dori sa votez cu Crin Antonescu, pentru maturitatea de care da dovada si pentru viziunea sa poliotica. Un motiv in plus este dat si de faptul ca domnia sa Crin Antonescu este garantat de Dan Voiculescu, om poltic cu experienta castigata indelung.
Am o mica retinere, insa, si este legata de faptuyl ca, votandul pe domnul Crin Antonescu il votez la pachet si pe Victoras, consecinta care ma deranjeaza profund. Cum sa fac sa scap de efectule secundare suparatoare?
Pentru mine, situatia este asemanatoare ca la europarlamentare. L-am votat pe Gigi Becali dar s-a ales pe lista cu Vadim Tudor, situatie jenanta pentru primul, dar onoranta pentru Vadim.
Hai cu victoria in alegeri!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-01 16:49:06
         
 
  presupuse oneste  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 14:55:48
         
 
  Un lucru este cert: oricine are dreptul și justificarea de a cristaliza o mișcare, o forță, o cale, un partid.

Problema care se pune acum este că există o forță care ține captivă România prin șantaj, manipulare și încălcarea tuturor regulilor democratice.

Orice mișcare, forță, cale, partid care nu acționează la dispoziția forței oranj, așadar o forță sincer împotriva forței oranj și care nu-și manifestă disponibilitatea ca instituțional sau nu să fie de partea opoziției, indiferent de cât de nobile i-ar fi idealurile, nu face altceva decât să facă jocurile ORANJ.

Pentru că orice forță, cale, mișcare, partid, etc. presupus onest, dar care nu înțelege acest comandament, eventual, va disloca o parte din electorat. Această dislocare va fi în favoarea forței oranj. A se vedea tactica de la Baia Mare!

Dacă două partide mari de pe scena politică au înțeles pericolul de moarte al democrației din România și anume dispariția democrației și au renunțat la orgolii, interese meschine, etc. în vederea eliminării acestui pericol, alte tipuri de forțe, dacă nu sunt orchestrate de păpușarii oranj au șansa istorică de a se alătura opoziției fără nicio condiție. Pur și simplu pentru SALVAREA DEMOCRAȚIEI. A, pe fondul nemulțumirii din țară, orice forță poate prinde un segmentuț de electorat diminuând din electoratul opoziției. Interes meschin aș zice eu pentru că, de dragul interesului propriu pe tremen scurt, se sacrifică interesul național. Este, ca să folosesc o analogie, ca și cum te-ai afla într-o barcă avariată și care ia apă și, în loc să ajuți la repararea bărcii te bați să iei un măr din buzunarul cuiva.

Considerațiile de mai sus nu vizează forțe închipuite ori total nesemnificative și evident forțe aflate în misiune. Nici defeteștii pur sânge.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 14:54:54
         
 
  De acord cu lupta anti oranj-prăzuliu, dar am serioase suspiciuni legate și de drăgălașa opoziție.
Nu cred o iotă că în Românica mai poți aduna o mână de politicieni onești, în măsură a se dedica, exclusiv, binelui public. Problema țării ăsteia e că nu mai există decît ca o entitate complet atomizată și profund sfîșiată de interese divergente.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 13:57:16
         
 
  Asa este, nu stiu sa ma fac inteles si de aceea nu am inca impact. Socul meu e ca un om de talia dv nu a inteles lucrurile simple pe care am incercat sa le spun. Vom vedea ce va fi. Probabil voi fi ucis in curand.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-09-01 13:45:47
         
 
  Aveți stofă de politician domnule Tudor. Ați scris jumătate de pagină și nu ați fost clar. Sau continuați să fărâmițați și să dezorientați electoratul. Noroc că nu aveți impact.

Acum MIZA este însăși democrația. Care este singura care v-ar permite să organizați a "n"-a cale! Dacă o luați după cireș, că toți, că de două zeci de ani, că etc. etc. faceți un joc ORANJ însă nu aveți forța să vi-l asumați. Sau vreți să vă disimulați în peisaj. Jocul oranj însemnă sfârșitul căilor. Rămâne doar cea oranj.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 11:47:45
         
 
  er. "acuzandu-le", fara "sa"
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-09-01 11:30:50
         
 
  Aveti dreptate, este nevoie de putere si de o permanenta opozitie.Problema Romaniei este ca puterea si opozitia sunt acelasi aluat. Un anume domn contesta legitimitatea grupurilor care ne conduc acuzandu-i ca au folosit liste false la tribunal pentru a se infiinta. Si cere in zadar publicarea acestora in facsimil pentru a putea fi verificate in teritoriu. Nu ma intereseaza asta decat cand aflu ca unpr se infiinteaza in 24 de ore iar pp nici in, iata, 2 ani!
Intai de toate trebuie un joc cinstit tocmai pentru existenta si salvarea democratiei.Apoi, cum ar putea fi posibila "o alta cale"... candva, cand realitatea actuala o reclama? De ce opozitia nu ma baga in seama? M-am oferit (la cel mai inalt nivel)sa ma ocup de eradicarea saraciei din Romania si n-am fost contactat. Daca nu-ti place lumea in care traiesti, daca nu-ti da posibilitatea sa construiesti ceea ce gandesti, prin unicitatea destinica,sa ai dreptul si trebuie sa fii lasat sa faci o alta. Ridicol de erai, ridicol vei fi. Adevar spuneai, adevar va fi. Iata... jocul.
Da, trebuie doua forte, numai ca acestea se numesc "A treia cale" si liberalismul, cu tot ce se afla in dreapta, si asta numai de dragul jocului. in realitate exista numai o singura cale, "a treia". Si nu ca o forma de partid unic sau dictatura, ci fiindca insumeaza tot binele incat orice altceva devine ridicol prin lipsa de universalitate.

 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-09-01 11:23:17
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE