FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Incantatie
Text postat de Alexandru Miclut
Dezleagă-te de mine
suflete
și lasă-mă să zbor
ca un haiduc
spre țara care-i plânge.

Cereșc uitarea
sentimentului și-amarului.
Am să te vând,
am să te sfâșii
sau te voi strivi.

Dezleagă-te de mine
suflete!
Dezleagă-mi urletul
și incantația!
Lasă-mă să pice
bucăți din mine...

Voi deveni om
nu doar un ideal.
Voi fii palpabil
nu doar o teorie.
Voi respira și...
voi trăi.

(scris in 2011)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Uite, acuș avusei curiozitatea să mă uit la linkul dat de prea distinsa (e bine așa?) persoană a domniei tale! Ăla cu "aiurea prin lume".
Păi, cred că are legătură cu pușcă-haplea, că l-am văzut menționat într-un com. Numai ăsta umblă brambura, din friptură în friptură și din stacană în stacană, și se crede geniu cultural.
Pe neica-nimeni ăsta, veșnic flămînd, mi-l recomanzi matale?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 21:50:36
         
 
  Domnu Cristescu,
Dom'le, mai lasă-mă cu teoriile matale supercalifragilistice, ca să zic așa, că teorii din astea am rumegat și eu pînă mi s-a acrit, dar, de scris, nu teoreticienii lu pește m-au învățat să scriu. Nici măcar nu m-am străduit să VREAU să scriu, așa m-am pomenit, deodată, și atunci am realizat că bîjbîi și eu, cît de cît, pe lîngă cei mari. De la scriitorii cu vocație și de la poeții cu har am avut a învăța, nicidecum de la teoreticeieni ca matale, care tooot faceți opturi herneneutice în jurul cozii, analizînd, chipurile, și clasificînd. Măi să fie! Iar ei nu-s în stare să articuleze un amărît de vers. Par egzamplu, mata: scrii niște catrene de tot rîsul. Sau de tot plînsul, mă rog. Și vii să-mi dai mie lecții de poetică, ba să mă mai și corectezi! Ăsta da tupeu hermeneutic!
Tatăl meu, cînd mă dădeam eu un țînc țanțoș și încercam să-mi impun punctul de vedere în fața lui, îmi zicea: "Mă, tu vrei să-l înveți pe tac-to să facă copii?!"
Așa și cu distinsa domniei tale pretenție: vrei să mă înveți pe mine să fac poezii, cînd matale ești complet pe dinafară?! Cînd scrii un vers parcă alunecă mîța pe acoperiș!...



 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 21:43:19
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  cu o mentiune, un typo "Cereșc uitarea". restul, mai tarziu.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-09-01 18:49:44
         
 
  Evident "mi-a plăcut"

Lucrul pe text și utilizarea "foarfecii lirice" sunt ustensile de atelier.

Demersul de critică literară vizează texte care au depășit stadiul de atelier respectiv care au intrat în spațiul literar confirmat. însă evident, nu este vorba de o "critică de conformitate" și este vorba de o critică de evaluare, interpretare, situare.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 18:40:52
         
 
  @ domnule AM, o singură observație: " voi fii". restul, mai tîrziu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-09-01 18:34:51
         
 
  "ce ție nu-ți place, altuia nu face". adevărul e că detest să-mi foarfece cineva un text, cu toate astea, nu mă pot abține să nu comit adesea aceeași blasfemie... și culmea e c-o fac pe texte care-mi plac. există și explicații, dar nu știu dacă e cazul să dezvolt. în orice caz, din experiența dobîndită pe cele 3 plaiuri virtuale unde bîntui, fenomenul e extrem de răspîndit, mai ales la poezia cu rimă, și aproape regulă, la epigramă.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-09-01 18:28:59
         
 
  Domnule Peia,

Sunteți așa de departe de ceea ce înseamnă necesitatea criticii literare, pe de o parte și opera critică pe de alta că, analogizând cumva, parcă ar dialoga un specialist în tuburi electronce cu unul în nanotehnologii!

Încă de prin anii 50 au fost puse bazele noii critici. Critica literară în esență nu constă într-o diagnosticare pasivă impresionistă și dogmatică a unui text. Ci ea, critica literară, intertextualizează cu textul ca parte din Marele și Infinitul Text deschizând multiple orizonturi de percepție, interrelaționare, valorizare, descifrare, raportare în timp spațiu și integrare în zone culturale. De multe ori, opera critică ajută chiar autorul să se descopere pe sine însuși și potențează valoarea unui text. Și sprijină lectorul mai puțin avizat în demersul său perceptiv și receptiv. Ierarhizând cumva, textul critic reprezintă, în sine, o creație originală și vie care este un fel de metatext și care care are ca subiect un text. Un text cu tot ansamblul său generativ un text purtător de valoare artistică, un semnificant. Un text literar este altceva decât banalitatea, decât reflectarea fotografică a realității, decât înșiruirea de sintagme ori de mesaj comunicațional direct. Textul literar violentează banalul, cotidianul, truismul, ponciful. Și asta prin originalitate textuală și prin talent. Opera critică originală, serioasă, la un alt nivel, descifrează opera literară și o integrează în zone și spații culturale. Între un text literar și un text critic se poate realiza o armonizare și, de asemenea, se poate ajunge la o descifrare reciprocă. Pe fond și în esență un text literar reprezintă o viziune care poate genera una ori mai multe viziuni. Aceste mai multe viziuni sunt rezulntanta interacțiunii criticii ori lecturii cu scriitura.

Sigur nu moare nimeni dacă citește un text și nu are nicio reacție. Ori dacă spune mi-a plăcut sau nu mia plăcut. Sau se manifestă onomatopeico-interjecționist. Se poate rămâne la acest stadiu. Însă se poate și mai mult. Mult mai mult.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 17:47:33
         
 
  Orice gen de intervenție pe care o faci matale, pe orice gen de text, e o blasfemie!
Mai întîi, că nu se face așa ceva. E echivalentul intrării cu cizmele în vitrina cu porțelanuri a cuiva. Este de o mie de ori mai jignitor decît "onomatopeica" mea. Pentru că eu îi dau de înțeles autorului că resping oferta textuală care mi s-a făcut. Abrupt!
Matale, în schimb, procedezi cam așa: "Uite, prostule, cum se scrie! Dacă aș fi fost eu în locul tău, uite ce genial aș fi fost!"
Sigur că întrebarea imediată care se pune, este: "da' de ce nu fusăși complet și de la-nceput în locul lu matale, neică reparaționistule?!"

În fine, păstrați-vă compasiunea pentru propria-vă persoană, căci vremuri de jale veni-vor.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 15:44:47
         
 
  Domnule,

Lipsa de politețe nu ajunge ca să și înțelegi poezia. Iar MOI, adică metoda onomatopeico-interjecționistă de "analiză și interpretare" a unui text poetic este primitivă și operantă la nivel strict epidermic. Însă fiecare se poate imagina cum dorește. Doar că, de la imaginație la fapte, mai trebuie străbătută și calea demonstrației. MOI ne-a clarificat.

În ceea ce privește condescendența domniei voastre vă reamintesc marea mea compasiune!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 15:05:53
         
 
  “Sunt situații când dintr-un text poate fi recuperat conținutul valoros. V-am demonstrat-o chiar pe un text al domniei voastre.” (Cristescu)

Să mă corectezi mata pe mine?!! Matale, bre? Ce spui, Franț! Păi habar nu ai de poezie! Ai gusturi mai mult decît infantile. Matale nu guști și nu pricepi, pe zona asta, decît ceea ce s-a produs, stilistic vorbind, între Ienăchiță Văcărescu și Alecsandri! Bașca epigonismul ciorăpistei!

Revista Europeea? Mă abțin să pun în discuție convingerile ce vă animă, căci vor fi niște “valoroși” atinși. Dar nu pot să-mi reprim un zîmbet condescendent.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 13:49:26
         
 
  1. Există "Revista Europeea" în care apar numai autori care au confirmat, numai texte valoroase.
Din păcate nu o utilizăm decât foarte puțin. Aici suntem într-un atelier literar în care se macină și mult steril pentru găsirea aurului poetic, asta pentru că tot e la modă discuția despre exploatarea aurului. Acest atelier are un caracter prospectiv, unul experimental însă și unul instructiv educativ. Ba chiar și unul defulativ. Că off-topicurile și multe texte se înscriu în această direcție. L-am numit în mai multe rânduri Hyde Park europeic!

"poate să semneze un text și dumnezeu, dacă e prost scris, așa rămîne." Nu întotdeauna. Sunt situații când dintr-un text poate fi recuperat conținutul valoros. V-am demonstrat-o chiar pe un text al domniei voastre.

2. "aici intră cine vrea (prin urmare cantitate) și rămâne cine poate (așadar valoarea)"." Nu este deloc un sofism. Este un principiu serios pe care l-am preluat de la Maiorescu. Pentru că, valoarea, pentru a fi decelată trebuie cunoscută. Iar preseecția ar putea duce la abuz și cenzură. Aici, în atelier, ne aflăm în zona liberă de orice constrângere de nume (de aceea accept pseudonime, de poziție socială, de ierahii, etc. Aici numai textu, exclusiv textul vorbește ori ar trebui să vorbească. Și, cine are ochiul format, vede un text bun de la distanță. Aici valoarea se confrmă ori infirmă prin comentarii, luări de poziții, analize, obsevații, recomadări, sugestii, corectări, aprecieri, înstelări, etc. Și, de ce nu?, prin ignorare!

3. Repet "Revista Europeea" este destinată exclusiv valorii. Care presupune asumare, criterii, responsabilitate. Că nu o folosim? Eu, din păcate, nu am timp mai mult. Ceilalți? Am făcut un experiment: am oferit parolele de la Revistă unor membri ai Ateliarului. Să fi trecut aproape un an. Nicio postare. Însă este așa deconfortabil să dai douăzecila...fundul altuia.... Ori să chibițezi.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 10:29:00
         
 
  Am mai spus-o, o spun și o voi repeta de cîte ori va fi nevoie: poate să semneze un text și dumnezeu, dacă e prost scris, așa rămîne.
Principiul de care te prevalezi matale, dom Corbu, e de o mie de ori mai vicios decît modul meu intransigent de a fi (căci așa mi-l califici mata): a valida orice înșiruire de vorbe, drept o sacrosanctă făcătură, numai pentru că x, y sau z poartă nu'ș ce galoane, duce, inevitabil, la coborîrea în derizoriu absolut a ideii de valoare. Dreptul la liberă exprimare e una. Iar dreptul de a pretinde - fără nici un fel de criteriu valoric - că orice scribaci este, musai, un creator, este cu totul altceva. Mata, în baza acestui mod complet abuziv de a concepe ideea de valoare, compromiți iremediabil litera.
Dintre noi doi, eu am, cel puțin teoretic, un criteriu. Matale nu. Gîndești "otova-axiologico-bramburistic", - dacă-mi pot permite să te copiez. Eu selectez, matale pui la grămadă!

Ca să nu mai pomenesc de acest sofism de-a dreptul ridicol: "aici intră cine vrea (prin urmare cantitate) și rămâne cine poate (așadar valoarea)".
E atîta suficiență și eroare în "maxima" lu matale, că nici nu merită s-o mai comentăm!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 09:48:03
         
 
  Europeea reprezintă un spațiu, asumat, open. Al cărui principiu fundamental, care prevalează chiar valorii textuale, este dreptlul la libră exprimare, în condițiile regulamemntului.

Subsecvent însă în completare, operează și principiul maiorescian "aici intră cine vrea (prin urmare cantitate) și rămâne cine poate (așadar valoarea)
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 09:07:28
         
 
  Dacă ați fi avut un minim de sclipire, înainte de a acuza și de a face procese de intenție, v-ați fi uitat pe profilul noului venit. Ați fi văzut un link: http://www.aiureaprinlume.info

Mai departe nu vă mai spun ce trebuia să faceți și, mai ales, cum să gândiți!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-09-01 08:54:07
         
 
  Apar fel și fel de meteoriți pe aici, care de care mai tomiști și mai mocăniști.
Mișto!
Așa de tare mă bucur că, din dorința de a aduna cît mai multe suflete rătăcitoare pe aci, Corbu & Co deschid larg porțile liricimii poporane!... Probabil în baza conceptului marxist: "acumulările cantitative duc la salturi calitative"!
Hop-șa-șa, vom trăi și vom respira, nu doar în teorie ci și în... pam-pam-pa!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-09-01 08:35:06
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE