FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
un minut din realitate
Text postat de nicolae tudor
Unui bolnav i s-au furt toti banii in "reanimare", iar administratia il acuza ca de ce avea banii la el.
Basescu rade cu un ochi si plange cu celalalt in timp ce"Basescu-n fusta"a pupat un psd-ist si n-a patit nimic. Inca!
Dupa ce a transformat in leguma un om al legii dandu-i cu o sticla in cap, Ghenosu a ajuns iar dupa gratii si ameninta ca va face fapte de ne va cutremura. Afara il asteapta Puricoasa si jalai care i-au baut sangele.Tot in aceste zile toate fetele psd, pnl si pdl sunt la mare, chipurile la o... "scoala de vara". Mazare cere femeilor frumoase sa se ofere strainilor pentru a salva tara. In timp ce altii le ascund cu valuri negre, politicul ofera Romaniei... o varianta! o varianta tupeist-obscena, daca ne gandim ca ar trebui fiecare sa ne trimitem la mare, din patriotism, fiicele, surorile si consoartele. Sa... ce? in timp ce de-abia ne-am aliniat la UE interzicand prin lege fumatul, sa facem de-acuma pe eroii imbiind la dezmat! Sansa turismului romanesc insemna obiective curate, servire cu bun simt si preturi mici.
In Chile politia este acuzata c-a tras fara motiv intr-un tanar care manifesta. Politistii romani abuzeaza si ei de cetateni invitandu-i la sediu pentru orice fleac. De aceea oamenii si fug cand ii vad ca vin la locul unui accident sau prefera sa spuna ca n-au vazut sau nu stiu nimic. Firesc este sa li se ia cateva cuvinte la fata locului si sa fie pusi sa semneze.
De orhidee pe tot luciul apei si amenajari cum nu s-au mai vazut are astazi parte o romanca. Solistul Treistariu are in grija 17 catei si 33 de pisici. Cancelarul Merkel a adoptat un pinguin. Cornel Dinu scapa de morte. Asadar Dumnezeu nu ne mai ia oamenii buni. Ba chiar ii da un gand Premierului, sa amane cu 6 luni alegerile ca "a treia cale" sa aiba timp sa ajunga la linia de start.

***

Romania are un sistem gresit de conducere: autoritatile au informatiile infractiunilor dar, fie se misca greu, fie li se impun alte prioritati si faptasii sunt lasati sa-si dezvolte deprinderile, pentru a fi luati candva, daca, "din oala". Atunci se trimite in inchisori doar plevusca, iar aceea este convinsa ca a fost prinsa doar... fiindca a gresit. Pe un copil il dezveti imediat cum greseste, nu astepti sa-i intre rautatea in structura, sa se transforme-n narav. Primul medic, politaiul din strada si educatorul ar trebui sa fie rotitele de transmisie care sa cupleze omul la viata comunitatii. Neangrenandu-le, sistemul vine in urma razboiului si culege victimele dupa ce nenorocirile deja se produc.

Societatea civila reclama ca statul nu face ce trebuie cu banii publici si nu solutioneaza problemele oamenilor, crede ca ar trebui sa raspunda: am colectat atat, am imprumutat atat, iata ce-am facut cu banii! Ai nostri se uita de sus si persifleaza alte state, in loc sa ne comparam cu ele. Nu s-a facut nici un pas inainte ca cetateanul sa simta ca are in apropierea sa forta si ordinea. Astfel, un agresor a intrat in amiazamare peste o familie, a batut femeia, a batut barbatul, le-a luat copila de 12 ani si a dus-o cu forta la el acasa, cu gand s-o violeze. Avem doar discursuri politice care ne prostesc in fata, se spune intotdeauna "vom face", dar nu se pune nimic in aplicare.
La alegeri autoritatile stau cu ochii inchisi - sa nu incalce legea, care-i obliga sa ia masuri daca au cunostinta despre o ilegalitate. Dar omul puterii, in nu stiu ce tinut, isi trage partea cea grasa din sacul comun vanzand spitalului, din magazinul propriu, fotolii de 27 de ori mai scumpe.

La stirile lumii apare tot mai des cuvantul "sclav". Pe plantatii, lucratorii sunt lasati sa doarma pe camp fara apa si mancare. Politicienii fac toate lucrurile pe genunchi, nu colaboreaza, toata ziua se gheraie-n public. 300 romani ne-au fost repatriati, exact cand am fost invadati de paroase omizi. Avocata Iacob nu crede in nici o statistica ce spune ca a scazut infractionitatea, fiindca vede cu ochii sai, iar analistii privesc ingroziti preturile si spun: "n-au cum sa mai creasca fiindca piata-i inghetata de criza". In acest timp, intr-un alt colt de lume o mamica este trimisa (de stat!!) la plimbare, doua ore; i se trimite o bona, ca ea sa nu innebuneasca cu copilul stand numai in casa.
Ai nostri se plang ca ne pleaca doctorii iar profesorii nu vor la sate, dar nu pun elementara conditie: te scolesc pentru ca am nevoie de asta si asta, primesti?
Mircea Badea spune ca "specia umana este avariata rau la mansarda".

Da, pasam politicienilor raspunderile proprii, le pasam marelui Creator grijile considerand, probabil, ca pamantul este al Lui si nu al nostru. Ne recunoastem doar trupul, femeia, copilul si cei patru pereti. Dar frica interioara n-o avem de sefi sau sistem, ci de moralitate, avem frica de absolut. Ne este frica sa devenim buni fiindca ne complacem inca in gri, visam mai binele, dar intelegem acest orizont ca ceva in care sa fim primiti asa cum suntem: neschimbati. De aceea ne si meritam sorta cand cei puternici ne umilesc.

Sa construim instrumentele si sa urcam treapta. Haideti sa lasam animalul in urma!

***

400 de studentii americani au manifestat "satui sa munceasca pentru mai nimic". Criza inregistreaza cel mai mare profit, asemanator cu cel din timpul razboiului, in timp ce castigurile oamenilor au scazut. Analistii incearca sa inteleaga aceasta ofensiva impotriva muncii. "Probabil se vrea construi capitalismul cu salarii mici", observa dl. Ilie Serbanescu, "se adanceste iar ura de clasa, ceea ce inseamna ca istoria nu ne-a invatat nimic." Oreste observa ca "de 6000 de ani lumea se imparte intre cativa care au prea mult si cei ce n-au deloc". Inteligenta s-a pus in slujba raului, sunt lichidate drepturile muncii, care erau sacrosante. Tatoiu Monica spune ca "pe timpul comunismului exista totusi o teama, nu-ti mai venea sa-ti lasi nevasta."
Romania este incapabila sa faca legi si sa tina pasul cu civilizatia. Din 10 solutii posibile Romania o alegea pe cea mai comoda, care-i si cea mai proasta. Astfel cheltuie bani grei pe camere de supraveghere, dar nu-si permite supraveghetori; calculatorul face greseli, dar omul care butoneza nu sesizeaza neregula cand un asistat social primea ieri un ajutor de 100 lei si azi figureaza cu... 10; nu se sesizeaza nici licitatorii cand excrocii ofera carnati cu 18 lei, iar galantarele pietii cu 8! Daca un cetatean ramane dator statului 1 leu, pentru a-l recupera, statul cheltuieste milioane grele cu sistemul. O firma a platit impozitele cu un cont fiscal gresit (contabilul in loc de 3 a scris 8), a fost gasit restantier, s-a constatat greseala, dar... este silit sa plateasca iar, chiar daca statul are banii omului in buzunar!
Romania-i plina de intentii. Smecherii incep investitii. Eu banuiam ca acestea-s o metoda de-a fura banii: cumperi un teren, faci un gard si ceva sapaturi, aduci 2 camioane cu materiale, vine controlul sa se convinga ca investesti, dar tu iti descarci profitul in investitii fictive, contabilizand facturi false, si-o lasi in paragina ca n-o mai verifica nimeni! O firma nu a astupat gropile facute, nici nu le-a protejat cu gard, si-au cazut in ele doi copii si s-au inecat. Bineinteles ca mortii au fost gasiti vinovati.

Ajungem pe prima pagina numai cu prostii.

***

Cimitirul a devenit casa primitoare si pentru cei vii, alungati, a caror viata nu mai are un rost. Ziua intind mana printre morminte, noaptea adorm pe lespezi. O femeie a nascut ieri in cimitir. Singura!
Romania devine treptat o nontara fiindca romanii au pus legea la spate, le este mai usor fara ea, si fac totul ca cei de-alaturi sa nu se simta oameni. Dreptatea a prins radacini la masa celui cu bani, nonalbii cer moarte pentru moarte, nu se sanctioneaza minciuna poate fiindca suntem nonvii.
Se revolta ieri cineva fiindca-i purtat dupa fel de fel de hartii: ce-i ala "ordinu prefectului"? o stampila! Daca se darama blocu', cica am dreptu' la 2 metri... patrati! Dar, daca abia mai traiesc, am vreun drept? De ce nu-mi intind o mana toti care mi-au cerut viata-ntreaga numai stampile? Ne nastem, ni se umple capul cu vise si suntem dati afara, fara nici o favoare!
Am mai aflat ca:
- unei postarite i s-a furat pe strada geanta cu 39000 lei;
- un doctor a testat ilegal medicamente pe om si un altul s-a aparat de hoti, dupa ce a fost pradat de 2 ori, plantand seringi infestate cu hiv in gardul casei.

Pamantenii-s inca-n animale fiindca le lipseste factorul centripet.

***
Fiecare cetatean este un punct de complicatie in univers. Suntem condamnati, asadar, de hotararea ultimului om care conduce lumea fiindca el decide cine-i conducatorul. Massmedia ar trebui sa aduca la masa si formatiunile politice neinsemnte fiindca absenta de la vot reclama umplerea unui gol de optiune alternativ.
Cei care au incalcat legea in campania electorala au fost dusi la politie pe usa principala, dar... puternicul zilei le-a dat drumul prin spate. Statul... incotro?
Dupa "razboiul pungilor", la intrebarea "credeti ca ar trebui sa nu se mai dea mita alegatorilor?" raspunsul unanim este: "nu!"
Romania se salbaticeste, se aud ambulantele, strada este pierduta- daca femeile sunt luate cu japca, iar fortosii ies pe strada cu sabia si dau in cei slabi ca in caini (alo, justitia, cine prezinta... " pericol public"?), imbatranitii-si nefericesc consoartele lasandu-le nevorbite, unii traiesc doar cu malai si apa (o vaca ar putea intretine 4 familii!), politicienii-s preocupati de patratici mult prea mici in timp ce prea multi oameni au renuntat la preludii si la sarbatoarea bunului gust. Normalitatea continua sa fie o geometrie variabila. Astfel, unii cred, paradoxal, ca "bunastarea este mult prea mare in tara, daca atat tineret nu este obligat de parinti sa munceasca si-i lasat sa se joace "de-a ti-am ascuns-o", taranul se plange, ceea ce insemna ca mai are sigur rezerve pentru 1 an, iar multimea se deplaseaza sa sustina o echipa de fotbal".
Daca nu se falfaie pedeaua-ntr-o casa, se spune ca locuinta nu este bine construita. Mie nu mi se falfaie.

***

La Ivesti, Galati, o miresica de 8 ani ingroasa randul mamelor minore, procent ajuns alarmant de la 18 la 40. Cioaba spune ca "trebuie o schimbare, dar nu trebuie facuta cu politia si procuratura la usa!" Autoritatile au inceput o ancheta.
Am vazut un film cu jurati. Acestia ajunsesera unanim la "nevinovat", dar au fost intrerupti fiindca avocatii partilor se intelesesera acceptand "vinovat".
Primarul din Oniceni a organizat din banii publici o excursie pentru premianti, dar premianti au fost doar... 4 copii, restul autocarului fiind umplut cu rudele preaputernicului care a pus stapanire abuziv pe caminul cultural transformandu-l in magazin, condus de sotia sa.
Badea Mircea era tare indignat azi noapte deoarece un tanar politist cere ca fiintei umane sa i se ia dreptul de a contesta. Tocmai cand, cu pretul a 77 de vieti, Norvegia "a invins ura si s-a deschis catre toleranta".
Strainilor care ne calca pragul le ureaza "Bun venit in Romania!" ciorile si cainii maidanezi. Frumusetile tarii pot fi vazute de acestia dintre gunoaiele de pe marginea drumurilor, ori nu sunt observate din cauza atentiei pe care o solicita gropile din asfalt. Ei ne spun ca primul bun simt ar fi sa montam niste... cosuri pentru gunoaie; ceea ce edilii, de 20 de ani, tot promit. Intre timp s-au ars si becurile de pe strazi, puse cu ocazia inaugurarii pomului de craciun, si Romania se scufunda, astfel, pana la iarna in binecunoscutul intuneric. Dupa Proust, neschimbandu-ne, inseamna sa murim - ("cu cat ne schimbam mai mult, cu atat traim mai mult."). La noi schimbarile au fost generate numai de interventiile straine!

Nu inchide usa inainte de a vedea cine suna.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  A, am înțeles.
Deci ăștia sunt "foarte micile excepții".
Ei și gașca voastră portocalei-prăzulie (mai nou), in corpore.
De ce te-i mai fi obosind să-ți ventilezi aerul de sub limbă, cînd știi că pe aici nu poți convinge decît vreo doi-trei aiuriți, care prind posturi străine cu deștu muiat în gură, nu știu!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-29 07:45:43
         
 
  "Cu foarte mici exceptii" am spus, domnule Peia, pentru ca orice afirmatie presupune discernamant si asumare. Prin urmare, cand vorbesc de lustratie totala stiu bine ce spun. Dumneavoastra?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-28 22:29:22
         
 
  Primele trei "loaze", aferescule, "provenite din sistemul comunist" sunt, în ordine:
1. Băsescu - fost comunist și securist;
2. Boc - fost comunist, fruntaș în munca de partid;
3. Udrea - fruntașă pe toate ramurile!

Prin urmare?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-28 21:26:05
         
 
  Domnule Cristescu, frumoasa incercare, dar ineficienta pe un site populat cu precadere de autori inteligenti. Multi dintre cei care activeaza pe acest site, talentati sau mai putin talentati, cu foarte mici exceptii, sunt oameni cititi si cu discernamantul sanatos.
In opinia mea, daca dorim sa scapam de aceasta generatie de politicieni si de sistemul lor ticalosit, trebuie izolati si exclusi din politica toate loazele provinite din sistemul comunist. O lustratie totala. Ne trebuie o generatie tanara, o generatie libera la minte si cu constiinta curata, o generatie de politicieni crescuti in afara sistemului actual.
Ideea este ca noi toti ne dorim o tara civilizata si prospera, numai ca unii si-au fixat reperul civilizatiei in gulagurile comuniste.
Ca sa fiu cat se poate de clar, cand vorbsc despre o generatie tanara de politiceni nu ma refer la lideri infantili si exaltati de tipul criminalului Che Guevara.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-28 14:21:45
         
 
  Intervin doar pentru a-i arăta domnului Corbu că, iată, despovărat de barbarismele alea fițoase și îmbîrligăturile fals docte, care pe mine mă calcă pe nervi - și eu cred că știu ce spun, după ani de lecturi diverse - despovărat, zic, scrisul domniei sale capătă consistență, limpezime și devine convingător (ca în comul de mai jos).
Asta nu înseamnă că la prima entorsă de limbaj nu mă voi sesiza imediat cu tot armamentul din dotare.
Dar, pînă atunci, poftim că-mi plăcu, atît argumentația cît șio stilul!
(Nu, nici nu solicit nivel, nici nu mă interesează grațiile șăfului... dar așa stau lucrurile.)


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-28 14:02:14
         
 
  Aceste randuri se vor minutul cand se bea un ceai in realitate. Scriu pentru nu muri un spatiu virtual si nu pentru literatura. Multumesc pentru gazduire si atentie, chiar daca o voce este revoltata ca "ingaduiti cu lumeasca intelegere".
Discutiile despre Dumnezeu si schimbarea omului/lumii sunt deschise.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-08-28 10:14:15
         
 
  Cred că este mult mai ușor să schimbăm un singur om, când acesta face rău, și face, cu vârf și îndesat, decât să schimbăm sau să ne schimbăm noi vreo 20 de milioane.

Spunea cineva, într-un comentariu de la editorial, într-o logică, aș zice eu ilogică "A nu-ti respecta conducatorii, este totuna cu a nu-ti respecta parintii." Ce analogie! Esența conceptului "părinte" este aceea de a face copii. Iar copiii, într-adevăr, trebuie să-i respecte. Conducătorii nu fac popoare ci ei sunt făcuți de popoare. Așadar analogia inversă pare mai aproape de realitate. Ca atare, a nu-ți respecta poporul este totuna cu a nu-ți respecta părinții.

Până și în regnul animal atunci când "conducătorii" nu-și mai îndeplinesc "sarcinile" pe care le au aceștia sunt eliminați și înlocuiți. Deseori înlocuirea se face fără menajamente. Regina albinelor "cunoaște" acest destin.

Democrația, când nu este pervertită în "dictatură democratică" oferă șansa de înlocuire pașnică a conducătorilor care nu mai corespund idealurilor poporului.

Hitler, Gaddafi, Mubarak și mulți alții au fost conducători și, poate, o vreme respectați. Cum să-i mai respecți când afli ce au făcut să se mențină la putere? Și ce rău au făcut națiunii! Însă, evident, se pare, și mazochismul poate fi fără limite.

Cineva, tot pe aici, o ține langa cu RCC. Nu sesizează indigoul RCO. Mult mai atroce și mai pervers.

În fine, știrea se perimează rapid. Un jurnal poate rămâne. Demn de toată stima demersul colegului nostru.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-28 09:40:50
         
 
  foarte pe scurt, și foarte banal, schimbarea ar trebui să înceapă din fiecare dintre noi. și ai să te miri, dar eu unul cred că am început să văd cîteva semne.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-28 09:16:09
         
 
  @domnule Tudor, fiecare lucru are o explicație, uneori cît se poate de anostă. am avut ființe dragi în reanimare; știi bine care-i datina, nu? medicului de gardă și asistentei îi lași plicul pt. o zi-două, dar infirmierelor, care schimbă tura la fel de des ca și plosca, n-ai cum. atunci lași bolnavului banii. și... banii se fură, nu-i așa. după 45 ani de comunism, Mazăre e doar un primar liber ales, și asta contează infinit mai mult decît prostiile pe care, eventual, le spune. chemarea martorilor la secția de poliție pentru declarație e o rutină valabilă oriunde în lume, orhideele în piscină sunt un fleac pe lîngă cadourile de nuntă, valorînd sute de mii de pensii ale părinților mei (atunci cînd trăiau), iar succesul operației lui Cornel Dinu, dublat, la cîteva zile după, de umilința cîinilor în groapă, nu cred că ne poate îndreptăți la considerații asupra strategiilor lui Dumnezeu.

după umila mea părere, în loc să-l arătăm cu degetul pînă la saturație, ar trebui să vorbim despre cauza răului, dar asta e o discuție complicată. oricum, lumea n-a fost niciodată un paradis.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-28 09:12:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE