FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
La noi...
Text postat de mihai enescu
La noi se înmoaie asfaltul debil
Și tinerii mor în deșerturi afgane,
La noi, cei bogați și-au luat "licence to kill"
Și scuipă semințe sărate-n merțane.

La noi vine lumea să vadă un pod
Și-nchină la el ca la sfintele moaște,
La noi, la pomeni se adună norod
Și-n săli de spital avem șoareci și broaște.

La noi avem blonde ce poartă Vuitton
Și june ce-s europarlamentare,
La noi se găsește la piață somon
Și încă, la noi, de furunculi se moare.

La noi se cunună copii la palat,
Cu kile' de aur și haine străine,
La noi ajutorul matern s-a tăiat
Și-ai noștri ne spun că trăim tot mai bine.

La noi, orice parc se transformă-n cartier
Cu paznic la poartă și vile de fiță,
La noi se mai vând combinate la fier
Și trenuri pornesc cu o creangă și-o liță.

La noi toată pâinea-i din grâu importat
Și moare țăranul cu grâu-n hambare,
La noi veșnicia se naște la sat
Și vine-n oraș să respire poluare.

La noi, pruncii fac kilometri pe jos
De-i vară, de-i iarnă, s-ajungă la școală,
La noi e prea mult, mult prea mult Hugo Boss
Și mult prea puțină valoare reală.

La noi s-au născut și Luceferi Mihai,
Doar pentru-a fi scoși din manuale școlare,
La noi s-au uitat căpitanii de plai
Și asta se cheamă, la noi, reformare.

La noi pleacă munții cu arbori cu tot,
La noi, orice râu e pericol de moarte,
La noi e tupeu și durere în cot,
La noi se scriu cărți de cei fără de carte.

La noi este Țebea lui Iancu Avram,
La noi este Putna lui Ștefan cel Mare,
La noi este mare vedetă Salam,
Și-n loc de savanți, noi avem vrăjitoare.

La noi apa-i dulce si solul bogat,
La noi este aur, cărbune și sare,
La noi, ticăloșii încă au de furat,
La noi, la români, încă este răbdare.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Aferescule,
Dacă te doare rău, pune o cataplasmă.
Portocalie!
(Mă rog, acum și unele lucruri ceva mai țuguiete și mai puțin onorabile au căpătat nuanța asta!)
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-11 00:10:56
         
 
  @ Elena Toma: Doamnă, vă mulțumesc pentru încrederea pe care mi-o acordați. Din păcate nu am putut ascuta emisiunea, dat fiind că a trebuit să merg la serviciu.

@ Andrei Florian: Eu nu doresc să schimb nimic din ceea ce înseamnă meritocrație. Meseria de lipitor de afișe este onorabilă în măsura în care se face din convingere sau pentru a-ți câștiga un ban cinstit. Atunci când lipești afișe iar a doua zi "te faci" ministru... e nașpa (cum zice un prieten de-al meu, profesor universitar).
În rest... Fiecare trebuie să schimbe ceva în dreptul său. Eu nu "lupt" pentru dumneavoastră, nici dumneavoastră pentru mine. Însă dacă luptăm fiecare pentru noi... iese o luptă măricică.

Cu respect!
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-10 22:08:18
         
 
  Aș fi adăugat, în vers, desigur...
La noi, toate acestea se întâmplă din 1990.
S-a vândut țara, s-a manipulat poporul, băiețeii deșteăți și-au luat comisionul, nimeni nu plătește ptr. genocid. Tăriceanu dubla pensii, salarii, deși economia scădea, bugetul se subția. Românii, luați de val, clientelă politică asigurată, cumpărau, luau credite bancare, etc. doar cu buletinul, banii plecau peste hotare, în Românica noastră lanul se usca, viața se vitregea, vai de țara mea ! Și tot așa... Trăiască liberalii, socialii, "conservanții"
"care ne-au făcut ":)
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-09 23:49:20
         
 
  Domnule latusnki, daca dumneavoastra puteti sa sublimati mesajul poemului intr-o singura fraza, hai doua, eu ma ofer sa fac valurile si sa o promovez agresiv. Credeti ca puteti?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-09 23:34:23
         
 
  pastișă sau compilație, sau cum vreți să o denumiți, mie nu-mi este rușine a spune că mi-a plăcut. Ba chiar are șansa să fie citită și-n piața publică, pentru că mai sînt iubitori de poezie cu mesaj direct, iar marea masă a ascultacilor nu este familiarizată cu stilurile și formele moderne ale poeziei contemporane. Nu m-as mira să facă valuri, dacă este promovată cu agresivitate.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-08-09 23:16:54
         
 
  Dle Enescu, am citit in emisiunea mea aceasta poezie. Mi s-a cerut, la final, sa o recitesc :)
A plăcut. Vă felicit.
Am postat pe blogul meu si aceasta poezie.

http://elenatomaxxl.blogspot.com/2011/08/la-noi-mihai-enescu.html
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-09 22:55:03
         
 
  Am votat acest text! Il consider de actualitate. Fata de tristicile unora, are ritm, cadenta si exprima ceva!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2011-08-09 19:03:38
         
 
  Nu stiu de ce considerati ca a fi lipitor de afise ar fi o indeletnicire care poate fi privita peiorativ sau ca implicarea cetatenilor in viata cetatii nu ar fi un lucru complet pozitiv. De aici, de la noi adica, asa se vede. Adica pari a fi o persoana implicata care doreste sa schimbe Vuitton-ul cu ranita de merinde, sa elimine sobolanii si broastele din spitale, furunculii, vilele, masinile de lux, etc. Nu vad de ce o atitudine de inalta tinuta civica si un patriotism vibrant, precum cele care razbat din poem, nu ar putea fi dublate de o implicare activa in directia schimbarii starii de fapt.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-09 17:33:55
         
 
  atenție, scrieți " radior_dedicatii "

NU dedicaȚii :)
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-09 17:29:07
         
 
  Dle Enescu, așa cum am promis, voi citi din creația dvs, respectiv, "La noi", în emisiunea mea "Dincolo de aparențe", din această seară, ora 21.
Puteți asculta emisiunea la Radio R România, pe adresa
http://www.radior.eu/
Dacă doriți să mă contactați, în timpul emisiunii, treceți în lista dvs. de prieteni, pe messeneger, id-ul : radior_dedicatii
Pe acest id primesc mesaje, comentarii, dedicatii.

Joi, pe aceeași adresă, ora 22, vă invit să ascultați emisiunea "Seară de Cenaclu" - Producător Eugen Rogojan,
Colegial, Elena Toma
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-09 17:27:20
         
 
  Nu pun la îndoială faptul că aveți cunoștință despre faptul că sintagma "activist" are două sensuri: unul peiorativ, de "lipitor de afișe", iar celălalt... măcar neutru, de cetățean care alege a se implica...activ în problemele cetății.
Din păcate, nu fac parte din nici una dintre aceste variante.
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-09 16:52:54
         
 
  Domnule Enescu, recunosc ca, poate, aceleasi simturi exacerbate m-au facut sa traiesc aceasta senzatie de "deja vue". In principiu, orice "opera magna" are calitatea sa lase in ochii cititorului ceea ce admira acesta cel mai mult. Spre exemplu, mie imi plac "activistii",in timp ce Doamna Elena intrevede simfonii, iar domnul Gheorghe il vede foarte clar pe domnul Pusca. Din aceasta cauza, dar nu numai din aceasta cauza, acest poem poate servi drept exemplu.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-09 16:47:06
         
 
  @ Gheorghe Rechesan: "La noi sunt codrii verzi de brad..."
Așa că NIMENI, NICIODATĂ, nu mai are voie să folosească într-o poezie formula "La noi..."
Din punctul meu de vedere (neavenit, desigur) cine își închipuie că, după câteva mii de ani de literatură, mai inventează apa caldă și mersul pe jos, se minte pe sine.

@ Elena Stefan: Am cam depășit vârsta sugerată de dumneavoastră și, oricum, nu visez la "simfonii". Repet, cu riscul de a-mi atrage din nou criticile maeștrilor: eu scriu ceea ce simt, ce văd, ce trăiesc. Dacă seamănă cu ceva care s-a scris înainte... în cele mai multe cazuri e neintenționat. Când "pastișez" am prostul obicei să recunosc de la bun început.

@ Andrei Florian: Ce legătură au televiziunile? Faptul că (să mă laud) "simt enorm si vaz monstruos" mă clasifică automat ca "activist". Preferați să sciu versuri despre... culoarea roz?
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-09 15:12:22
         
 
  Doamna Elena, cred ca "activism" este cuvantul care exprima cel mai bine nivelul la care va refereati dumnavoastra. Altfel, daca n-am fi in anul 2011, poemul acesta s-ar fi putut recita in "prime time", la oricare dintre cele doua canale de televiziune :)  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-08-09 14:04:12
         
 
  La nivel atitudinal-militant poemul nu este rău. Însă reverberațiile remarcate de către colegul Recheșan sunt reale. Știu este, la nivel stilistic, rezultatul "neșansei" de a te fi născut mai târziu adică, după ce corifeii invocați își vor fi scris opera. Însă în această "neșansă" se află și o mare șansă: aceea că, probabil ai o viață înainte! (ai depășit 21-22?) Și poate nu este rău ca până la marile și previzibilele simfonii proprii să exersezi și piese componistice cunoscute. Oricum de remarcat ușurința și prospețimea versificării precum și ineditul unor formulări!  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-08-09 10:47:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  domle, după ce vei termina de pastișat, compilat, mixat și recompus toate poeziile clasicilor autohtoni ce-o să faci?
Întrebare retorică(fără răspuns obligatoriu):
1.Le aduni într-un volum editat cu sprijinul Academiei Pușcă&Gălușcă(prietenii știu despre ce aluzez)
2.Faci un pelerinaj în genunchi pe treptele noii biblioteci a Academiei Române
3. Nimic(sau o iei de la capăt:Ienăchiță Văcărescu-Bolintineanu-Cârlova, s.a.m.d.)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-09 09:14:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE