FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tablou cu doamnă și frunze brumate
Text postat de mihai enescu
Când vine seara pe la tine, doamnă,
Și norii aduc vânt cu iz de toamnă,
Să te-nfiori pe sub cămașa fină,
Cum o făceai când te luam de mână,
Și brațele-mpreună-le la sân
Să nu-l înghețe vântul cel nebun,
Și strânge-ți nodu-n ceafă, la basma,
Să nu-ți atingă ploaia, pleata grea.
Dar să nu intri-n casă, doamnă dulce,
Oricât ai fi tentată de-a te duce,
Rămâi afară, printre vânți și toamne
Degrab-alungători de alte doamne,
Și eu veni-voi pe un strop de bură
Să-ți fur din zbor a nu-știu-câta gură,
Și-ai să mă vezi în ceața de pe vale
Cum mă scufund în ochii dumitale.
Și-atunci să-ți amintești, iubită doamnă
Că te iubesc... Și că acum e toamnă.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Am înțeles.
Pentru următoarea mă duc la sală și la frizer.:)
Nu am vrut, de la început să fie "abisală". E un simplu joc. O "șturlubăticie", dacă îmi este permisă exprimarea.
Plecăciune.
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-06 17:06:43
         
 
  domnule, înțeleg eu multe (cel puțin, așa sper) nu mi-e chiar străin ludicul, autoironia, pastișa, caterinca, dar "vânții" ăia parcă nu merg în contextul sentimental-blegos. și de 3 ori în același poem rima unică "toamnă-doamnă" obosește, indiferent de intenție. și pentru că mesajul (care, sinceri să fim, e admirabil și sublim, dar lipsește cu desăvîrșire) nu abundă în cine știe ce chestii abisale, ar fi loc, zic eu, de ceva flotări stilistice. mai piaptăn-o, s-ar putea să merite. părerea mea.

 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-06 12:50:29
         
 
  "Pe de altă parte nu trebuie ca orice observație, comentariu critic sau judecată de valoare, care nu ne convin, să le interpretăm ca sudalme."
(Emanuel Cristescu)

Da' când îți zice cineva "nazist", "extretemist", "intolerant", "comunist", doar pentru că ai scris că ești mândru de istoria poporului din care faci parte, asta ce e?
Comentariu critic sau judecată de valoare?
Nu cred, pentru că nu se referă la text ci la autor.
Oricum, încerc să învăț "a cerne".
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-06 12:20:30
         
 
  "Dacă nu crezi, întreab-o pe coana Lența, că ea știe, doar au celebrat-o un academician și o editoare. Ambii, la fel de geniali ca și ea!"
Ioan Peia
.........
Ioane, fă-ți un bine ! Scapă de obsesia mea. De câteva zile, "te ții de fusta mea" și nici măcar nu observi că port vestimentație sport:)
Nu încerca să-mi dai fusta jos:)), tot trăgându-i colțurile. Nu mă dezbrac și de caracter.
- Eventual, îți ofer fusta, ca amintire a gentileții tale și a disperării cu care ai tras de ea.
- Clubul XXL este un club exclusivist, al oamenilor excepționali și al mărimilor excepționale. Asta nu vizează fizic, greutate, vârtsă. Adevărata frumusețe este spirit ce dăinuie.
- Nu te mai împiedica, voit, de numele și activitatea mea.
- Un bonus, ascultă muzică de calitate, atunci când mai bei un șpriț. Poate te ajută să te-nalți. Ai o oră de muzică, aici. Culmea, îți mai cânt și la masă :))

http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2011-05-26-6-13.flv&id=TVR%2055

- Audiție plăcută. Mari maeștri îți vor încânta privirea, auzul, etc :)
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-06 08:33:38
         
 
  "Numa' să mă obișnuiesc a cerne între scuipatul de sudalmă și 'ăl dă diochi."

Cel de sudalmă, dacă apare, trebuie semnalat la [email protected]. Nu trebuie replicat. Și nu trebuie escaladat un potențial conflict. Mai mult, nu trebuie dezgropați morții. Ori nu trebuie pusă în mișcarea reacția vindicativă: mi-a zis el îi zic și eu. Și, dacă sudalma apare totuși, mai înseamnă că editorii nu și-au făcut datoria. Pe de altă parte nu trebuie ca orice observație, comentariu critic sau judecată de valoare, care nu ne convin, să le interpretăm ca sudalme. Se pare că, “bidineaua encomiastic㔠(apud Ioan Peia) și gâdilatul ei sunt mult mai plăcute. Însă acest gâdilat nu ajută la progress și perfecționare. Talentul, dublat de ambiție, chiar nedreptățit valoric, poate avea realizări deosebite. Succes.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-08-06 08:05:32
         
 
  "Neică Enescule,
Chestia asta cu "scriu ce simt" este o scuză subțire, ca foaia de ceapă, pentru cei care nu au capacitatea de a-și depăși infantilismul scriiturii.
Păi taman ce simte, scrie și Guță, vericule, da' iote că s-ar putea ca matale, de la... ăăăă... înălțimea talentului pe care-l revărsași p-acilea, deja, cu prea multă... generozitate și suficiență, s-ar putea, zic, să nu-l consideri demn de a fi citit.
Nu așa?
E, află, dacă nu știi, că, pe lângă simțirea aia, îți mai trebuie și știința de a o turna în ziceri credibile."
(Ioan Peia)

Diferența e că eu nu scriu "cu dedicație specială". Știința "turnării" cuvintelor e și ea... câtă e. Numa' dorință de a-nvăța să fie, că am de la cine învăța p-acilea.
Numa' să mă obișnuiesc a cerne între scuipatul de sudalmă și 'ăl dă diochi.
Cu respect.
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-05 23:56:24
         
 
  M-aș înscrie, maître Peia
În clubul cu icșii doi,
Dacă icșii și cu elu
Se referă la... butoi.
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-05 23:33:28
         
 
  Băi doarunueditorule,
Ori scoală-te, ori multiplică-te, că așa nu merge!
Păi vorbesc singur p-acilea, ca televizoru!...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-05 23:25:55
         
 
  " Însă cred că mai bine-i a scrie ce simt și gândesc, chiar dacă nu sună a cristal de Bohemia, decât a "înșira cuvinte goale, ce din coadă au să sune".

Neică Enescule,
Chestia asta cu "scriu ce simt" este o scuză subțire, ca foaia de ceapă, pentru cei care nu au capacitatea de a-și depăși infantilismul scriiturii.
Păi taman ce simte, scrie și Guță, vericule, da' iote că s-ar putea ca matale, de la... ăăăă... înălțimea talentului pe care-l revărsași p-acilea, deja, cu prea multă... generozitate și suficiență, s-ar putea, zic, să nu-l consideri demn de a fi citit.
Nu așa?
E, află, dacă nu știi, că, pe lângă simțirea aia, îți mai trebuie și știința de a o turna în ziceri credibile.
Dacă nu crezi, întreab-o pe coana Lența, că ea știe, doar au celebrat-o un academician și o editoare. Ambii, la fel de geniali ca și ea!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-05 23:18:35
         
 
  Nenică,
Pînă la urmă căzuși în putina cu melancolie blegoasă, în care coana Leanța face pluta pe spate!
Te făcuși de băcănie!
E, ce să-i faci, omul se întîmplă să mai greșească bine de cîteva ori!
Ai greșit binișor, pe la începuturi.
Acu ești în eroare totală! Dacă ai dat-o pe romanțe șchioape, nu mai ai decît o șansă: să te înscrii în clubul XXL!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-08-05 22:56:45
         
 
  @ Gheorghe Rechesan: Maestre, critica dumneavoastră mă onorează mai mult decât o laudă. Nu cheltuiți degeaba banii pe disționarul amintit, că se găsesc pe "net" duium, la liber. Însă cred că mai bine-i a scrie ce simt și gândesc, chiar dacă nu sună a cristal de Bohemia, decât a "înșira cuvinte goale, ce din coadă au să sune".

@ Radu Stefanescu: Nu înțeleg. E de bine sau de rău? Dacă e de bine merită prețul. Dacă e de rău... a meritat să încerc.

@ Elena Toma: Această încercare e scrisă cred că acum un an, însă aveți dreptate într-o privință: a fost o joacă în care am amestecat mai multe cuvinte în minte după care am extras unul câte unul. Nu e "Luceafărul", nici "E=mc2", dar mi-a plăcut și am păstrat-o.

Cu stimă tuturor.
 
Postat de catre mihai enescu la data de 2011-08-05 22:17:02
         
 
  Dle Mihai, cred că ați scris spre amuzamentul dvs., pe înțelesul, așteptarea colegilor însetați de caterincă :)  
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-08-05 20:45:54
         
 
  domnule Mihai, ați reușit să creați un pic de atmosferă minulesciană (ce vorbă complicată), dar cu ce preț...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-08-05 20:41:39
         
 
  " Vânții" ei de rimă stimabile, că tare te mai necăjește, ba c-o "mînă" ba c-un "sîn" păi cine-i aci stăpîn? Toamna, doamna sau...doamne iartă-mă că-și băgă Baphomet că nu-i poet coada-n frumușața dă poem...colega, cred că trebe să punem mînă de la mînă și să te cadorisim c-un dicționar de rime, no offence!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-08-05 17:34:59
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE