FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Pentru o Europee curată
Text postat de Emanuel Cristescu
Fugit irreparabile tempus! Și, de la o anumită vreme, acest „fugit” devine un fel de alergare cu viteză cosmică. Iar o secundă în care n-ai făcut nimic ori n-ai făcut ceva care, eventual, poate rămâne, devine „timp pierdut”. Parafrazând o cunoscută zicere americană am putea spune „timpul este valoare” . Nu în sensul mercantil al acelei zeceri ci în sensul de valoare spirituală.

Spunea poetul:

“Ivirea mea n-aduse nici un adaos lumii,
Iar moartea n-o sa-i schimbe rotundul si splendoarea.
Si nimeni nu-i sa-mi spuna ascunsul tâlc al spumii:
Ce sens avu venirea? Si-acum, ce sens plecarea?”

Iar un copil de cca patru ani, văzând un muncitor care lucra o casă, întreba ingenuu și creativ: el este construitorul?

Omul are ori ar trebui să aibă vocația de “construitor” De construcții mai mult ori mai puțin efemere dar construcții. Adică ceva care să încerce să aduc㠓un adaos lumii”

Suntem aici un grup de oameni care sunt pasionați mai mult ori mai puțin de litreratură spiritualitate, artă. Unii aspiranți alții care au confirmat. Și, mulți, cu potențial de confirmare.
Europeea este un spațiu generos pus la dispoziția acestor pasionați. Sub valoarea supremă a democrației și principiului liberei exprimări. Din păcate, constat, că, de multe ori această valoare este obnubilată de mizerii comportamentale: atacul și denigrarea site-ului, atacul la persoană, grosolănii, mojicii, jigniri, insulte, etc. Toate acestea în detrimentul creației. În detrimentul valorii. Sigur, îmi asum o mare responsabilitate că un am putut fi prezent mai mult pe site. Însă această situație nu mai poate continua.

Începând de astăzi împuternicesc toți editorii să invalideze fără ură și părtinire, însă fără milă, orice atac la personă, orice jignire, orice poate leza onoarea și demnitatea userilor. Europeea trebuie să devină un spațiu literar nepoluat.

Fac apel la toți membrii site-ului șă-și facă o analiză și să vadă dacă pot să răspundă prin creațiile, comentariile ori comportamentul lor, acestui deziderat. Iar dacă răspunsul este negativ, să nu mai posteze aici. Cei care vor posta în continuare, se presupune că aderarea la regulamentul site-ului este făcută în cunoștință de cuză și cu deplină reponsabilitate.

Nu mai vreau să asist la interminabile dispute neliterare. Nu mai accept pe acest site jignirea demnității nimănui.

Consider acest moment un moment ZERO al evoluției europeice. Nu voi face recurs la trecut, nu voi face anchete, etc. Nu voi accepta scuze de tipul « el a început » « eu doar m-am apărat », etc. Cei care vor încălca regulamentul vor fi în primă fază atenționați iar apoi avea nivelul redus.

Creațiile și comentariile literare trebuie să vorbească. Europeea este un spațiu literar nu o mahala.

Pe de altă parte fac apel la toți cei care postează aici să înțeleagă că lumea, și aceasta este frumusețea ei, este diversă. Și că, postând aici, adică într-un spațiu public, se pot aștepta la critici, laude, comentarii pozitive, negative, etc. Nu trebuie să se ofuscheze, un trebuie să reacționeze violent. Creațiile ca și percepția creațiilor precum și gustul litrerar al fiecăruia trebuie respectate. Chiar și atunci când sunt manifestate cu evidentă rea-credință!

Sunt pentru și încurajez libera exprimare, polemica, disputele de idei, etc. Însă civilizat și literar.

Succes tuturor!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pentru efectul de talent necontrolat.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-07-27 23:06:21
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Asta ma intreb si eu, doamna. La ce folos sa apesi pe un butonas care nu mai are niciun efect?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-27 23:03:52
         
 
  Și la ce folosește?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-07-27 23:00:09
         
 
  Banuiesc ca stiu despre ce vorbiti. Cred ca si Bute stie :)  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-27 22:56:18
         
 
  Sigur și liga poate fi un univers proxim. Însă există ceva mult mai înalt și inaccesibil pentru mulți.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-07-27 22:51:50
         
 
  Doamna Elena, totul este relativ. Depinde in ce liga esti obisnuit sa joci.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-27 22:43:43
         
 
  Malițios. Să dăm Cezarului ce este al Cezarului. Dificil și orgolios ca mai toți artiștii, suparat precum văcarul pe sat însă talentul lui nu este unul tip butonaș ci, așa cum a remarcat altcineva, este ca o armă nucleară.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-07-27 22:41:42
         
 
  Cu respectul cuvenit, domnule Cristescu, consider ca vorbim totusi despre un butonas. Eu unul ma intreb cum de il nimereste cu degetul. Or mai multe?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-27 22:12:43
         
 
  Domnia voastră, domnule Recheșan, aveți nu un "buton" ci o armă nucleară. Păi se poate face cu un buton hecatombele literare pe care le face domnia voastră? Numai astăzi cu româno-greaca din titlu și v-ați răzbunat pentru vreo două generații. Vedeți ce poate face talentul? În timp ce înjurătura vă coboară, talentul vă salvează.

Știu că nu puteți face pace. Însă măcar conduceți regulamentar prin ținutul europeic.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-25 15:20:33
         
 
  Ar mai fi o bubiță pe tenul acneic al duduii Europica, dacă tot e să se facă salubrizare:atîta vreme cît nu există un buton de banare a conturilor tătă zarva e-n van.
De pildă eu scriu un comentariu asupra liricii mocaniene, bine argumentat, dar ciobănașului nost' îi sare zăru' și mă-mproașcă cu sudalme. Sau invers, cuprins de legitimă rîcă intră și-i dă cu boata rebarbativă pe un text de-al meu. Păi, nu-i echitabil, monșer Corbu! Eu pot fi sancționat cu tăierea nivelului, iar el rîde-n burcă fiindcă n-ai ce să-i tai!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-25 14:32:00
         
 
  Cum să fie prea mulți, măi Toderaș, militantule? Nu știi vorba: deștepți, da' mulți!

Așa că adună-i, vericule, puneți de-un partid al ălora ălora care fac vin din apă și pîine din barabule, să fim, dracului, și noi fericiți odată și-o dată. Poate-l puneți șăf pă pedofilu' ăla al lui Diaconescu, să vă-mpuiați între voi, să fiți mulți, mulți, mulți, și mai mulți!...
Da' și vioi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-24 14:52:59
         
 
  Maestre Peia, P-ul, daca vine de la "prosti", este deja o cochilie grea de dus in spinare. va spun insa ca am primit sarcina sa aduc 10 membri si am iesit in strada, m-am apropiat de niste oameni care stateau pe scaunele la porti, m-au bagat in caselor si au inceput sa-si descarce naduful,fericiti ca au avut cui sa spuna. oamenii aceia aveau si au dreptate. le-am spus ca numai intrand intr-un partid au sansa ca ale lor cuvinte sa fie luate in seama, ca liderii nu trebuie doar votati si lasati apoi de capul lor, ci trebuie inconjurati permanent si obligati sa faca ce vor ei. daca sunt multi inseamna ca trebuie sa faca ce vrea poporul. le-am spus ca daca nici un partid nu a facut ce trebuie astfel incat sa traim cu un bat de chibrit mai bine decat traiam pe timpul dictatorului inseamna ca idealurile revolutiei au fost calcate in picioare si avem sansa unei noi revolutii prin care, de data sta, noi, cei multi, sa stabilim clar ce vrem. si oamenii se incriu cu gramada in partid. am obosit inscriind. dar ma opresc un timp sa vad ce zic si cei de deasupra mea, fiindca exista pericolul unui extremism si scaparea de sub control a multimii. adica nu este bine nici sa fie prea multi, cu atat mai mult, oricine.
cred ca acest partid vi se potriveste. inscrieti-va acum pentru a se imprima si cu ideile dv si sa prindeti un loc in conducere. eu va sustin, chiar daca marsaluiesc ca simplu soldat. merita pentru ca batatoresc ce visam: A TREIA CALE
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-07-24 14:01:37
         
 
  Mult succes, domnule Cristescu! Ca de fiecare data, sper ca demersul dumneavoastra sa reuseasca.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-07-24 00:09:18
         
 
  Nu vă obosiți să-mi răspundeți, eu am părăsit europeea din momentul minus 1. Vă las plăcerea să descoperiți singur cam pe cînd se petrecea în cronologia europeică.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 23:31:04
         
 
  de fapt vă bănuiesc de multă vreme de un anume soi de "voyeurism" liternautic.Stați pitit și vă amuzaținde bălăcărelile de pe-aici. Un user își permite un comentariu de o grosolănie rarisimă și dumneavoastră îl propuneți editor...AF v-a amenințat în văzul lumii și nu-i puteți pune botniță dintr-o stîngăcie tehnică:n-ați prevăzut un buton pt banarea sau blocarea contului,iar clonele se preumblau ca și clienții într-un lupanar. Să rămînem la stadiul intențiilor, să fluturăm principii și dogme de comportament reglementar sau mai bine să ștergem totul, da! inclusiv textele bune care au purtat o vreme vela galerei astea găurite de rîcă și veleitarism primitiv pe apele liternautice.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 23:25:35
         
 
  Procedați ca un vechil pe moșie. Vă luați un vătășel nou, care mă împăroașcă cu sudalme pe toate căile, apoi anunțați cu pompă că toate datoriile se prescriu, de mîine fiecare pălmaș, etc.iar cînd deschid gura chemați jnadarmii. Vai sireaca lavră, n-are stareți ci o babă care mă intimidează teribil  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 23:09:42
         
 
  Așa domnule Corbu, hai dați un exemplu, chiar mă ofer. Tăiați-mi nivelul! Și încă ce?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 23:07:59
         
 
  "și pe cel care mi-a invalidat textele,"

1. Eu v-am invalidat textele. Asta nu va da dreptul sa ma injurati! Pentru domnia voastra, daca insistati, pot devansa termenul.

2. Nu, nu este ridicol. Daca excesul de toleranta produce promiscuitate, injurii, insulte, punerea piciorului in prag, adica luarea masurilor ca regulamentul sa fie respectat nu are nimic ridicol.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-23 23:04:34
         
 
  Dmnule Corbu,
Întrucît intenția dumneavoastră de a vira nițel spațiuș acesta spre arena politică, intenție clară și prin acceptarea unor articolașe, așazisepolemici și lătratul unui zăvod portocaliu cu microfoane-n urechi, v-aș propune să adăugați la titulatura saitului: Farmacopeea atelier de pansat orgolii literare& tribună socio-cultural-politică(incluzînd atelierul foto șutit de Nicolae T din Africa)
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 23:03:10
         
 
  Ahh, de mîine deci astăzi fiind încă ora 10:57 pot să-l trimit în origine pe onorabilul Ștefănescu și pe cel care mi-a invalidat textele, De mîine voi fi băiat cuminte, ecoliterar, curat, bineintenționazt în comentarii.
Domnilor chiar nu observați cît de ridicol e efortul de a mima respectabilitatea, bunele intenții?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 22:59:28
         
 
  Eu cred că Partidul ăla, al Poporului, poate fi identificat, după inițiale, altcum.
Da' nu spun, că e atak!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-23 22:58:59
         
 
  Succes domnule Nicolae Tudor

Si eu m-am inscris. In alt partid dar m-am inscris.

Si militez pentru alegeri corecte. Impreuna cu un prietem am imaginat un buletin de vot si o procedura de vot care sa nu mai permita fraudarea alegerilor. Poate le voi posta si aici pentru analiza critica de rigoare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-23 22:54:21
         
 
  Am scris:

"Consider acest moment un moment ZERO al evoluției europeice."

Cine mai „dezgroapă morții” ori cine mai reia gâlcevi trecute, în accepțiunea mea, nu respectă Europeea și îi rog să părăsească, de bună voie acest site. Dacă nu vor înțelege le voi reduce nivelul la 10.

Am invalidat mai multe texte și comentarii. Autorii acestora trebuie să privească gestul meu ca pe o atenționare.

Refuz să mai accept pierderea de timp și încălcarea regulamentului.

Este un ultim apel. De mâine cine nu respectă regulamentul, suportă consecințele.

Rog editorii să trateze cu toată seriozitatea evoluția membrilor pe site.

Vă aștept, doamnelor și domnilor cu texte literare și comentarii ale textelor literare.

Vă mulțumesc pentru înțelegre și vă doresc succes.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-23 22:19:57
         
 
  @ Gh. Recheșan, Elena Toma, etc

începînd de azi dimineață, sunt din nou editor. vă rog să încetați duelurile, n-are sens, lumea s-a plictisit de noi cel puțin la fel de tare cît noi de ea.
Gheorghe, voi invalida orice comentariu grobian sau calomnios, conform regulamentului. cu scuzele de rigoare, inclusiv pe cele care îmi sunt adresate.

vă rog să postați texte și comentarii, măcar de ochii lumii, pe text.
ce-a fost a fost.
hai să facem, atît cît ne pricepem, literatură.

succes!
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-07-23 19:01:53
         
 
  "Omul are ori ar trebui să aibă vocația de “construitor” De construcții mai mult ori mai puțin efemere dar construcții. Adică ceva care să încerce să aduc㠓un adaos lumii” "

asa de familiara imi este aceasta filozofie incat va multumesc ca o transformati in coarda muzicala pe portativul albastru.
incerc sa adaug un adaos acestei lumi intr-un fel inevitabil: m-am inscris in politica, in Partidul Poporului si sper sa-i consolidez fundatia cu ceva idei inspre "a treia cale".
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2011-07-23 18:58:12
         
 
  D-le Cristwescu-Corbu, onorabile,
Acest gen de apel îl repetați periodic; ăînafară de citarea lui Khayam, un poet pe care-l percep veșnic tînăr, nimic nou; cînd veți trece de la intenție la faptă? Impresia mea e că deși nu vă cunosc deloc, parcă v-aș cunoaște mai mult decît vă puteți imagina.
amical, dar neîncrezător. sade
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 18:19:25
         
 
  madam Toma,
Chiar usturoi n-ai m]ncat, gurița nu-ții pute? concluyia citată e fireasca reacție ]n urma comentariilor matale colegiale:
Doamne, ce face neiubirea din om :)
Visează numai săbii, iatagane, furii oarbe.
Nemângâierea împietrește simțurile.
Războiul alb.. bleah !:)
Salutări din Marakesh. Spălându-ți privirile, poate renunți la înarmarea inutilă și o vei înlocui cu dragostea față de semeni, ca să-ți încolțească în imaginație IUBIREA. Nu vei mai îmbrăca un tricou ca bitumul tiberiadei și nu îți vei mai înfășura fruntea în sânge-nchegat.
Și sumum grețos cre m-a determinat să închid caseta comentariilor:
"" eu cu războiul meu alb " - citind, l-am văzut pe biblicul Onan :))
Postat de catre Elena Toma la data de 2011-07-15 18:06:47 "

Da, mă întreb foarte serios dacă mai are sens să posteze cineva aici, dacă orice postare e întîmpinată cu referințe suburbane la persoană nu la text!


 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 18:14:58
         
 
  Cine nu își poate vedea bârna din ochi, tot e bine că poate vedea bârna din ochii altora.
Exemplu :

"La gestul ultimativ vă răspund retoric:nu'ș din ce motiv și-ar pierde cineva vremea într-o lavră năpădită de bălării(literare) și năbădăi colorate, iarăși în portocaliu)unde afeii scutură lanțu' și latră, sexagenarele xxx ,pălite de prozodii în colțuri opt și muchii duzină,au fantezii perverse nu doar cu textele(ceea ce n-ar fi ceva musai nociv)da' și cu fizicu auctorial, cu mocanii-și scutură bunda de purecii liricoși, iar apropritarul e plecat în delegație pe plaiurile unde parnașii nu doar se balegă ci dau și din aripi.
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-22 12:18:29 "

Concluzie: Greu la deal... cu boii mici !
Colegial
Elena Toma
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-07-23 16:00:00
         
 
  Declarativ e îmbucurător, dar pînă una alta de la acest comentariu al cărui destinatar sunt, au trecut mai mult de 24 de ore:
@ distinsului autor și coleg de lavră, maestrul Ghiță Recheșan


băi cocoșel.


în ciuda numeroaselor avertismente lansate de cercetătorii sovietici privind riscurile amorului solitar, văz că nu vrei să te lași.

dacă te mănîncă așa de rău tîrtița, zi, frate, te scarpină băiatu' - o să fie ca și cum te-ai tampona cu naveta Atlantis, da' măcar o să ai și matale un orgasm pe bune, chiar dacă ultimul.

să-ți pui budigăii ăia cu iepurași, și nu uita stecluța de coniac, să-mi lucească și mie un pic ochii, deh.

în rest, pînă la proxima ploaie, rămîne cum am stabilit.


colegial, etc

Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-07-22 15:50:23
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2011-07-23 13:52:02
         
 
  "Creațiile și comentariile literare trebuie să vorbească." (Emanuel Cristescu)
Vorbesc prin acuzele din jalbele lui Nino Ionică. Lăsînd la o parte faptul că sînt îndreptate împotriva unor oameni care nici nu se pot apăra, neștiind că sînt atacați.
Auzi colea: Femeia - un rebut al lui D-zeu!
Dar gustul literar al fiacăruia trebuie respectat, nu?
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-23 12:09:43
         
 
  ,,Creațiile și comentariile literare trebuie să vorbească. Europeea este un spațiu literar nu o mahala".
.......
Ei, da!!! Așa mai merge, subscriu!
Și...de câtă vreme tânjeam după o liniște pe site,
ci nu la mahalagisme!
Felicitări, distinse domn, Emanuel Cristescu!!!
Cu aleasă prețuire,
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-07-23 11:03:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE