FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Românul și străinul
Text postat de Vasile Popovici
Ați pus deliberat străinul, cultură să ne-nvețe,
ca să ne crească super, c-un procent, brendul de țară;
aveam de toate pân’-acum, dar nu aveam povețe
și iată-ne ajunși de râsul curcii și de ocară!

I-ați dat urcuș și trepte, s-ajungă-n vârf de Institut,*
să scoată p’-Eminovici din cămar’,- ,,ajunși” cadavre,
i-ați dat și arta și cultura și-n plus ce n-a mai vrut,
iar nouă, - ciolanele de la ospăț - , ca unor javre.

Ne pier cuvintele cum ne piereau feciorii la război,
nu ne-nțelegem, cuvintele din DEX sunt arhaisme;
noi, fiii gintei nobile latine nu mai suntem noi,
împrumutând de la toți lorzii doar neologisme.

Ne moare limba ca un prunc, ofrandă lui Zamolxe-zeu,
cu mâna noastră ne săpăm mormântul, o, Hristoase!
o rugă prin eter n-ajunge-n ceruri pân’ la Dumnezeu,
ne îngropați și-anticipat ne faceți parastase.

19 iulie 2011

* Horia-Roman Patapievici (nascut 18 martie 1957), membru GDS (George Soros), fiul cominternistul evreu Dionisie Patapievici din Bucovina, scria:
“Numai violența, numai sîngele mai pot trezi acest popor de grobieni din enorma-i nesimțire. Mă simt personal jignit de prostia bășcălioasă, de acreala invidioasă, de stridența de țoapă a acestei populații ignare. […] Privit la raze X, trupul poporului român abia dacă este o umbră: el nu are cheag, radiografia plaiului mioritic este ca a fecalei: o umbră fără schelet, o inimă ca un cur, fără șira spinării.” (Politice, Ed. Humanitas, București, 1996)

In consecinta, neamul romanesc il defineste a fi format din:
„23 de milioane de omuleți patibulari„ („Politice“ de H.R. Patapievici, ediția 1996, pag 53)

„Românii nu pot alcătui un popor pentru că valorează cît o turmă: după grămadă, la semnul fierului roșu.” (din „Politice“ de H.R. Patapievici, ediția 1996, pag. 64)

„Româna este o limbă în care trebuie să încetăm să mai vorbim sau… să o folosim numai pentru înjurături…” (din „Politice“ de H.R. Patapievici, ediția 1996, pag.64)

„Puturoșenia abisală a stătutului suflet românesc… spirocheta românească își urmează cursul pînă la erupția terțiară, subreptice, tropăind vesel într-un trup inconșient, pînă ce mintea va fi în sfîrșit scobită: inima devine piftie iar creierul un amestec apos.“ (din „Politice“ de H.R. Patapievici, ediția 1996, pag 49)

„Cu o educație pur românească nu poți face NIMIC.“ (Din „Politice“ de H.R. Patapievici, ediția 1996, pag.56)

„Eminescu este cadavrul nostru din debara, de care trebuie să ne debarasam dacă vrem să intrăm în Uniunea Europeană.“ (după Viorel Patrichi în Revista „Rost“ nr. 24 / 2005)








Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Liderul UTC-ului din România fusese însă Bernat Andrei (Bernath Andor), de meserie tâmplar. La data procesului din Craiova avea abia 28 de ani. Și alte două condamnări. Frecventase împreună cu Moghioroș școala cominternistă. Se remarcase pozitiv acolo, fiind desemnat conducătorul tineretului comunist din România. Organizarea tipografiei descoperite de Siguranță a fost una dintre acuzațiile ce i s-au adus în procesul de la Craiova. A primit aceeași condamnare ca Moghioroș. A făcut închisoare la Doftana, apoi la Caransebeș. Fiind evreu, l-au deportat, în 1942, în Transnistria. A fost executat în lagărul Râbnița, în martie 1944, de soldați naziști în retragere. Și glorificat ca erou al clasei muncitoare în anii ,50. Avea un fiu cu ilegalista Ilona Papp (viitoarea Ileana Răceanu), Mircea Răceanu (adoptat de catre viitorul semnatar al scrisorii celor 6, Grigore Raceanu).

Exista si un grup al militantilor evrei reveniti din lagarele din Transnistria:
Stefan Voicu, Ghizela Vass, Barbu Zaharescu, Petre Lupu, Simion Bughici. Cei mai
multi dintre acestia fusesera închisi alaturi de Gheorghiu-Dej, însa, dupa instaurarea
regimului militar al generalului Ion Antonescu, aveau sa fie deportati la Vapniarka.

Exista explicatii de ordin sociologic, psihologic si moral pentru suprareprezentarea evreilor in miscarile politice ale stangii radical din Europa Centrala si de Est, unul dintre cele mai complexe fenomene ale timpurilor modern, care asteapta o examinare minutioasa.

(Vladimir Tismaneanu, Stalinism pentru eternitate, pg.320)



1919 “La fiecare 3-4 zile, pe strazile Iasului, mari demonstratii comuniste. Cele 10-15.000 de lucratori, inflamanziti si manevrati de mana criminal iudaica de la Moscova, parcurgeau strazile in cantecul Internationalei, in strigate de “jos armata”, “jos Regele”, purtand placarde pe care se putea citi: “Traiasca Revolutia comunista, Traiasca Rusia sovietica”
Daca ar fi invins acestia? (…) Romania Mare, dupa mai putin de o secunda de viata s-ar fi prabusit. Noi, poporul roman, am fi fost exterminati fara mila, ucisi sau deportati pe drumurile Siberiei: tarani, muncitori, intelectuali, cu totii de-a valma.

(…) Intr-o seara ploioasa din iarna lui 1919, in sala de mese a scolii de arte si meserii, unde eram pedagog, un prieten imi arata o notita dintr-un ziar: ‘Garda constiintei Nationale tine sedinta asta seara, joi, ora 9, in strada Alecsandri nr. 3’.

(Corneliu Zelea Codreanu, Pentru legionari, pag. 17)


‘Nationalistii din Iasi incep sa se agite. Sunt insa prea putini si prea bicisnici; au format o Garda a Constiintei Nationale, s-au lansat manifeste, se tin intalniri. Au fost chemati si studenti sovini, au venit si preoti de rigoare (…).
Cand pretutindeni Biserica se desparte de Stat, ramanand o afacere particulara a fiecaruia, la noi nationalistii fac apel la cler pentru propaganda religioasa organizata si cu caracter de principii. (…) Minciunile, acum, nu mai amagesc pe nimeni. In zadar nationalistii isi anina benzi tricolore la maneca, in zadar asmut vulgul intelectual impotriva evreilor, in zadar pun preotii in biserici sa ne afuriseasca. Nu se mai teme nimeni, astazi, de afuriseala dumnealor. Propovaduim dragostea intre oameni si dam cu piciorul in usa templelor care adapostesc ura si razbunare”.

(Opinia, 10 august 1919, Iasi)



Fostii luptatori din Brigazile Internationale din Spania au reprezentat o alta
categorie aparte în interiorul P.M.R., beneficiind si ei de protectia lui Dej. Printre
acestia se numarau: Petre Borila, Constantin Doncea, Valter Roman, Leonte
Tismenetki s.a.


Încă din anii ’50-’60, în România a acționat o foarte important㠓lojă coŹminŹternistă”. Din această lojă au făŹcut parte reprezentanți de seamă ai vieții politice românești: Ana PauŹker (Hanna Robinshon), Iosif ChiŹșiŹnevschi, Vasile Luca (Luka Lazslo), Walter Roman, Lev Oigenstein (Leonte Răutu), Leonid Tisminețki (Leonte Tismăneanu), Mihai Florescu și fratele său, Theodor Blumenfeld, Gogu Rădulescu și alții.

În perspectiva întâlnirii secrete de la Malta dintre George Bush și Mihail Gorbaciov, un grup de 40 de intelectuali de origine română, stabiliți în străinătate, dintre care peste 30 de etnie evreiască, au adresat o scrisoare celor doi lideri mondiali, precum și președintelui Franței, François Mitterand, sugerând o intervenție sovietică în România pentru înlăturarea lui Ceaușescu. Realitatea, ulterior constatată, este aceea că o aseŹmenea înțelegere a fost realizată, ea fiind cunoscută de unele figuri importante ale evenimentelor din decembrie 1989.

În plan intern, Gogu Rădulescu, Zigu Ornea, Paul Georgescu, Idel SeŹgal, Nicolae Tertulian și alții au asiguŹrat îndeplinirea obiectivelor cominŹterniste în ceea ce privește propaganda și erodarea spiritului național traŹdiŹționalist al culturii românești. Trebuie observată, în acest sens, opoziția ferŹventă față de publicarea integralei publicistice social-politice a poetului Mihai Eminescu, în special a aceŹlor volume de scrieri politice din peŹriŹoŹŹaŹdŹa sa de editorialist la ziarul conservator Timpul, în care erau analiŹzaŹte influențele nefaste asupra RoŹmâŹniei, în urma acaparării puterii financiar-bancare, precum și cele exerŹcitate în cultura națională de elementul alogen.

(Gen.brig. Aurel Rogojan)


In anii 80, Brucan a publicat in S.U.A. cateva carti care propuneau reforme moderate in cadrul regimurilor de tip sovietic. In martie 1989, Brucan a fost unul dintre semnatarii Scrisorii celor 6 impotriva lui Ceausescu si a fost pus sub supravegherea stricta a Securitatii. Dupa caderea regimului in decembrie 1989, Brucan a aparut ca unul dintre personajele de la varful noului grup conducator (…)

(Vladimir Tismaneanu, Stalinism pentru eternitate, pg.310)



Asa cum se cunoaste, Gogu Rădulescu a exercitat o inŹfluență covârșitoare în ceea ce privește orientarea acțiunilor contesŹtaŹtare ale unor tineri poeți și scriitori, unii dintre ei deveniți în anii ’90 fiŹguri proeminente ale unor formațiuni poŹlitice sau civice din România.

Gheorghe Radulescu murea la inceputul anilor 90 ca pacient al Spitalului Comunitatii evreiesti.

Pitorescul nostru președinte nu are numai ași, cum spuneam, în mânecă, ci și doiari și treiari, uneori de toată jalea. Greu de înțeles cum același om care pune teme mari, grele și adevărate pe tapetul jerpelit al politicii noastre poate veni și cu declarații de o mare simplicitate, ca să nu zic altfel. Cine l-a pus, de pildă, să răbufnească ieri seară împotriva regelui Mihai, să-l numească "slugă a rușilor" și trădător al țării? Mai ales, cine l-a pus să aprobe trecerea Prutului de către generalul Antonescu? Chiar dacă acestea sunt convingerile reale ale președintelui, ce sens avea să fie debitate pe un post de televiziune? Un președinte trebuie să fie diplomatic, el nu e un istoric revizionist, ci un simbol național. Dacă are și unele păreri nu prea democratice, mai bine să nu și le exprime, căci trăim într-o țară democratică.

(Mircea Cartarescu)

Am crezut și mai multă vreme că generația mea și eu însumi am fost scutiți de antisemitism. În definitiv, n-am văzut prea mulți evrei la viața noastră. Dar miile de glume, bancuri și aluzii despre evrei cu care am fost bombardați toată adolescența au lăsat urme în sufletele celor mai curați dintre noi. Au sădit o suspiciune difuză, o obișnuință de a-l privi pe evreul de lângă noi cu un alt fel de privire, ca pe un animal ciudat și potențial periculos. Îi explicam succesele prin conspirația semenilor lui. Îi reproșam ca pe o trădare asumarea evreității și ca pe o viclenie asumarea românității. Trebuie să fie cumplit de greu să fii evreu, să simți clipă de clipă povara privirii suspicioase a celorlalți. Azi înțeleg bine că, decât să-mi fac iluzia că sunt total liber de antisemitism, e mult mai bine să caut antisemitismul în cele mai ascunse zone ale minții mele, să-l localizez, să-l înțeleg și să-l izolez. Abia în acest fel voi fi liber de el.

(Mircea Cartarescu)


Sentimentul de vinovăție

Psihanaliza utilizează acest termen într-un sen foarte larg. El poate desemna o stare afectivă consecutivă unui act pe care subiectul îl cnsideră condamnabil, motivul invocat putând fi de altfel mai mult sau mai puțin adecvat, precum și un sentiment difuz de degradare morală personală fără legătură cu un act precis și pe care subiectul și-l impută ( Jean Laplanche/ J.-B. Pontalis,Vocabularul Psihanalizei, Ed. Humanitas, Buc.,1994).

Personalitatea umană este guvernată de convingerile de viață care ne-au fost inculcate de părinți, educatori și societate. Asociat acestor convingeri sunt sentimentele noastre, iar convingerile și sentimentele ne determină conduita. Pe măsură ce conștientizăm acest mecanism psihologic, ne vom centra pe schimbarea convingerilor pentru a scăpa de sentimentele de vinovție atunci când nu e cazul să păstrm vechile convingeri. Dacă avem motive întemeiate de a ne simți vinovați pentru comportamentul nostru, vom trece la schimbarea acestuia,

Dus la extreme sau mentinut pentru o lunga perioada de timp, vinovatia este un sentiment nociv, dar poate fi si una dintre cele mai commune arme de manipulare emotional.

Si cele mai distructive comentarii sunt cele care incep cu “Din cauza ta…”. “Din cauza ta ne certam noi…”, “Din cauza ta mama tata este bolnav…”, “Din cauza ta mama o sa moara…”.
Oare ne dam seama cum distrug aceste cuvinte sufletul unui copil si cum, orice s-ar intampla in familia lui el stie ca este vina lui si ca va perpetua tot acest exeplu si in viitoarea sa familie?
http://www.consiliere-psihoterapie.info/articole-psihoterapie/vinovatia-ca-arma-de-manipulare-i.php

În perioada 27 ianuarie - 4 februarie 2011, Filiala „Vasile Aron” a Bibliotecii ASTRA Sibiu propune publicului o expoziție de carte cu titlul "Holocaustul - o istorie ce nu trebuie să se repete".

Cu ocazia Zilei Holocaustului, în data de 27 ianuarie 2011 s-au desfășurat în cadrul filialei două evenimente: o prezentare a contextului istoric și vizionarea unui film documentar.

La acțiune au fost prezenți elevii din clasele a VII-a A și a VIII-a B de la Școala Generală nr. 24 împreună cu profesoara de istorie, Aurelia Șuteu și clasele a VII-a A și a VII-a B de la Școala General㠄Radu Selejan”, împreună cu diriginții Anicuța Anghel, Maria Cismaș și Bianca Dordea, profesor de istorie.

Coordonator: bibl. Magdalena Iacob

http://jurnalulbiblioteciiastra.blogspot.com/2011/02/holocaustul-o-istorie-ce-nu-trebuie-sa.html




 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-07-24 00:25:05
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Distinsei Amelia Cojocaru.,

Lemă.

Oamenii nu sunt zei ori îngeri.

1. Brâncoveanu va fi având multe păcate. Dar cine nu are? Brâncoveanu nu va fi murit pentru patrie. Nu este nicio glorie dar niciu păcat. Exemlul „Brâncoveanu” trebuie înțeles că aceste pământuri au dat un om capabil de un asemenea gest. În aceasta constă măreția acestui OM. Am spus Om și nu înger sau zeu.
2. “nu e nevoie de Columna lui Traian pentru ca dacii sa-si aiba locsorul lor, bucata lor de eternitate.” Dar ce bine că acest monument există!

PS. După cum observați, distinsă colegă, mă adresez domniei voastre cu numele cu care semnați. Ar fi o dovadă de respect reciproc dacă și domnia voastră ați proceda la fel.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-23 22:36:58
         
 
  Nu-mi stă în obicei a prelua texte de pe "net", pe principiul "citește și dă mai departe" (mai ales atunci cînd nu pot specifica sursa). Vă rog să tratați textul de mai ca pe o mostră de folclor virtual. Eu nu mă îndoiesc de faptul că opiniile exprimate aparțin unui evreu, ungur, fiu de cominternist sau...elvețian.

"Greierele și furnica - două versiuni
VERSIUNEA ELVEȚIANĂ Furnica muncește din greu toată vara în arșiță. Își clădește casa și pregătește provizii pentru iarnă. Greierele crede că furnica e proastă, râde, dansează și se joacă. Odată iarna venită, furnica stă la căldură și mănâncă bine. Greierele tremurând de frig nu are nici hrană nici adăpost și moare înghețat SFÂRȘIT
VERSIUNEA ROMANEASCA Furnica muncește din greu toată vara în arșiță. Își clădește casa și pregătește provizii pentru iarnă. Greierele crede că furnica e proastă, râde, dansează și se joacă. Odată iarna venită, furnica stă la căldură și mănâncă bine. Greierele tremurând de frig organizează o conferință de presă și întreabă de ce furnica are dreptul să stea la căldură și să mănânce bine în timp ce alții, mai puțin norocoși decât ea, suferă de frig și foame. Televiziunea realizează emisiuni în direct care arată greierele tremurând de frig și difuzează extrase video cu furnica stând frumos la căldură într-o casă confortabilă, cu o masă plină de provizii. Românii sunt șocați de faptul că, într-o țară atât de bogată, bietul greiere e lăsat să sufere în timp ce alții trăiesc în huzur. Ziariștii fac interviuri în care întreabă de ce furnica s-a îmbogățit pe spinarea greierului și interpelează guvernul pentru a mări impozitele furnicii, astfel încât aceasta să plătească "cât se cuvine". Se organizează manifestații în fața casei furnicii. Funcționarii publici decid să facă grevă de solidaritate 59 de minute pe zi pe o perioadă nelimitată. Un filosof la modă scrie o carte care demonstrează legăturile furnicii cu torționarii de la Auschwitz. Ca răspuns la sondaje, guvernul emite o lege privind egalitatea economică și o lege (aplicată retroactiv asupra perioadei de vară) anti-discriminare. Impozitele furnicii sunt mărite și furnica primește o amendă pentru că nu l-a angajat pe greiere ca asistent. Casa furnicii este confiscată de autorități pentru că furnica nu are destui bani ca să-și plătească și amenda și impozitele. Furnica pleacă din România și se instalează în Elveția unde contribuie la bogăția economică. Televiziunea face un reportaj despre greiere care de acum s-a îngrășat. Acesta este pe cale să termine proviziile furnicii, chiar dacă primăvara e încă departe. În casa furnicii se țin în mod regulat întruniri ale artiștilor și scriitorilor de stânga. Cântărețul Ickxsulescu compune cântecul "Furnică, oprește-te!" Fosta casă a furnicii, devenită locuință socială pentru greiere, se deteriorează pentru că acesta nu face nimic pentru a o întreține. Guvernului îi este reproșată lipsa mijloacelor. Este înființată o comisie de anchetă ce va costa 50 milioane de euro. Greierele moare de supradoză cu etnobotanice. Ziarele și televiziunile comentează eșecul guvernului de a redresa cum trebuie problema inechității sociale. Casa este invadată de o bandă de gândaci tuciurii, emigranți. Gândacii organizează cămatăria, prostitutia, taxele de protectie, traficul de droguri și terorizează comunitatea. Guvernul se felicită pentru diversitatea multiculturală a României."

 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-23 13:42:40
         
 
 
Domnule Corbu,

Nu intentionez a face un desfasurator politic, aici, si nici nu vreau sa va demonstrez punct cu punct unde duce toleranta, infratirea si relativismul patriotard. Desi, cum bine stiti, mi-ar fi foarte la indemana.

Ceea ce vreau sa spun, porneste de la doua afirmatii-etalon din expunerea dvs. Constantin Brancoveanu, mai intai. Vedeti, pentru domnia voastra, Brancoveanu apare ca erou al neamului romanesc. Si totusi, Brancoveanu nu a murit pentru patrie, eroismul nu are nicio legatura, este, cumva, asimetric martirajului, un crestin stie ca moartea este doar o trecere catre viata, catre izbavire. Eroul solitar se sacrifica dintr-un fel de orgoliu personal, dintr-o inconstienta bine dramuita in cuibusorul inimii sale nelinistite. In spatiul medieval, legatura profunda cu "mosia" il facea, pe de alta parte, pe eroul necunoscut, sa se scufunde in mostenirea sangelui venit de peste generatii. La Brancoveanu, la miile de martiri crestini, la Sfintii din inchisori, la regi, si tari si copii cruciati, gestul in sine dadea la o parte cortina catre Altceva, ceva primit cu o liniste perfecta. In timpul vietii, Brancoveanu a fost departe de a fi un prototip individual integru, astazi ar fi, probabil, acuzat de coruptie, de lene orientala, de lipsa coloanei vertebrale, toate tipic romanesti (sa nu uitam de legamintele facute suzeranului, incalcate prin aliante secrete), de viitor decazut din drepturile parintesti, ca unul care avea tot dreptul "sa aleaga" pentru el dar nu si pentru copii. El a demonstrat, insa, ca e mult mai important sa mori Frumos decat sa traiesti caldicel, si ca nu intotdeauna cel mediocru aici, este socotit a fi mediocru si Dincolo. Lui i s-a dat aceasta sansa, a martiriului.

De asemenea, legat de asa-zisa optiune a lui Brancoveanu, care "a ales" sa moara crestin decat sa treaca la Islam. Cred ca este o pista falsa, pentru oamenii Vechiului Regim optiunea in sine insemna lipsa convingerilor si dezonoarea. Doar nu vi-l puteti imagina pe Nicolae al II-lea Romanov ca ar fi putut vreodata sa imbrace tunica bolsevica si sa intoneze Internationala! Ba mai mult, a refuzat sistematic sa plece din Rusia (la fel ca Ludovic al XVI-lea de Bourbon) / sa "aleaga libertatea" (Atentie, pentru ei era chiar viata!!)

Referitor la victoria care ar apartine în eternitate dacilor, am cateva observatii:

- nu e nevoie de Columna lui Traian pentru ca dacii sa-si aiba locsorul lor, bucata lor de eternitate. La Dumnezeu nimic din ce e frumos nu se pierde
- Romanii le-ar fi asigurat mai degraba dainuirea dacilor in timpul istoric daca nu-i cucereau, iar noi azi am fi fost un fel de basci; din pacate pentru unii, azi suntem romani de limba latina si de religie crestina. Poate teleologia divinitatii a vrut ca Victoria unora, infrangerea altora sa conduca la altceva, imposibil de inteles atunci de catre romani sau de catre daci. Planul lui Dumnezeu sunt romanii de azi.


Despre Patapievici...voi reveni :)

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2011-07-23 12:43:00
         
 
  Mulțumesc, Mihail Buricea, mulțumesc!
Ce bine e când românii știu să se și adune!!!
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-07-23 09:39:55
         
 
  Vă admir enorm, domnule Emanuel Cristescu! Un cineva aș spune că ar fi adulațiune, dar nu e! E semnul meu de respect și prețuire pentru cineva care gândește și simte românește;cineva ar avea altă părere, dar părerea lui ar fi - mai degrabă - impersonală decăt personală(un fel de metaforă).
Comentariul Domniei Voastre m-a copleșit și mi-a umplut inima de bucurie. Voi încerca să scot cuvintele ,,incriminatoare", aveți dreptate, le-am folosit inadecvat, dar inima mea nu putea să mai rabde. Vă vorbesc sincer, vă rog, credeți-mă! Dacă găsiți soluția eufemistă mai repede decât mine, aveți acceptul meu total de a interveni pe text, cu mulțumirile de rigoare.
Cu stimă și aleasă prețuire,
 
Postat de catre Vasile Popovici la data de 2011-07-23 09:37:36
         
 
  un mesaj pe masura!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-07-23 09:17:41
         
 
  Am validat acest text pentru citatele din ilustrul antiromân. Spre cunoaștere și eternă silă că un astfel de cetățean „reprezint㔠interesele culturale ale acestui brav popor. Cu minusurile lui dar și cu multe calități.

Într-o discuție civilizat-polemică pe care am avut-o ieri la Cluj-Napoca, în restaurentul cu specific unguresc AGAPE, am solicitat interlocutorilor să-mi mai dea un exemplu de glorificare peste timp a unui popor cucerit de către Imperiul Roman așa cum au fost glorificați strămoșii noștri. Columna lui Traian este marturie. În contemporaneitate acest monument a glorificat o victorie efemeră, care a avut o mare semnificație pentru celebrul imperator însă în eternitate victoria aparține învinșilor! Ce dovadă mai mare decât să închini unor „învinși” un astfel de monument?

Și i-am mai rugat pe distinșii mei comeseni să-mi mai dea un exemplu de Brâncoveanu al altor popoare.

La masă participam eu, un român de la câmpie la 11 km de Pietroasa și 24 km de Buzău, un neamț din Munchen, un evreu nu știu de unde, un ungur ușor exaltat, din Cluj-Napoca, și chelnerița Iudith. Replicile au fost palide. Iar interlocutorii mei nu au putut să-mi dea alte exemple. Însă accentuez, discuția a fost polemică dar sincer cordială.

Un asemenea ipochimen, și mă refer la elucubrantul secretor de fiere antiromânească, însă ne poate face mult bine. Pentru că românii au o mare capacitate de a se ajuta, de a se uni la greu de a gestiona nenorocirile. Ce nu știu românii să-și gestioneze succesele ori „succesurile” cum ar spune o distinsă reprezentantă a noastră în Parlamentul European!

Vă veți întreba: cum să ne facă bine un astfel de individ? Ei bine, iată cum. Contracarându-i afirmațiile puturoase și pline de venin. Atât de către români cât și de către evrei care trebuie să se delimiteze de astfel de ofense de leznațiune. Textul de mai sus, extrem de modest, este o dovadă de reacție. L-am validat pentru atitudine însă îl rog pe distinsul coleg să scoată den text nuanțele care pot fi interpretate ca antisemite, (ovrei, jidov). Nu în calitate de cetățean evreu au fost „produse” insanitățile de mai sus. Ci ca persoană individuală rectanguliană. Pentru că oricine seamănă vânt culege furtună iar învrăjbirea națiilor este un mare păcat care poate duce la extrem de multe rele. Istoria a dovedit-o!

PS.
Pornind de la astfel de mizerii, cred, se impune să preluăm modelul american: înființarea unui Comitet de Cercenare al Activităților Antiromânești (House Un-American Activities Committee (Comitetul de cercetare al Activitatilor Anti-Americane)
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2011-07-23 08:31:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE