FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Zaruri
Text postat de emil babenco
Cineva
îmi dă jos toate măştile
desface sforile
din spatele cortinei
controlează mişcările
în palme cresc ochi
pentru fiecare punct cardinal
fac dragoste
până când
oasele desprinse de carne
se pierd
în zornăituri de zaruri
aruncate spre stele.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Măi Gigilă Luigilă,
Ce mai fîlfîi din feştilă
Şi te fofilezi acuş,
Viteaz, după corcoduş!
Ce zmardoi te dai pe-aici
Plescăind din capsă: plici!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-19 14:36:34
         
 
  Domnule Latunski, sunt puțini cei care îl știu pe Paul Cernea. Eu doar îl citesc în revista Vitralii-Lumini și umbre. Chiar vă recomand să faceți rost de revistă. Merită timpul.

Babenco,
eu ți-am spus ce cred despre scrierile tale în acest moment. Desigur nu este o opinie care să îți influențeze ”viața literară”! Dacă vrei să ții cont de ea, este bine pentru tine, dacă nu ții cont de ea este bine pentru noi. Nu va mai trebui să ne chinuim cu încă un imitator al lui Ianuș care la rândul lui este un imitator de om cu viziuni.

Peia, ca de obicei vorbești în afara subiectului. Dacă e ceva ruginit aici este ori doar în mintea ta, ori numai mintea ta (presupunând prin reducere la absurd că ai avea așa ceva!).
 
Postat de catre Proca Luige Sabin la data de 2011-07-19 11:51:13
         
 
  e mare gradina Lui, dar aici sunt gradinile semiramidei, prietene, din care dumneata culegi. Poezia are logica(?), insa arata ca un surtuc peticit. Vorba aceea...ma vezi au nu ma vezi? Fiindca poezia vine din ce esti tu.  
Postat de catre mihai robea la data de 2011-07-16 23:25:39
         
 
  Ce fușăreală de flintă ruginită p-aci?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-16 12:35:00
         
 
  Mare ti-e gradina,Doamne!  
Postat de catre emil babenco la data de 2011-07-16 12:17:37
         
 
  În sfîrşit, am aflat cine este Babenco, am aflat şi cine este Luige (oare de ce am tendinţa de a folosi vocativul?), mai rămîne să aflu cine este Paul Cernea. Şi ce mai spune el, unde, cînd şi în alte monente date.
Ca să ţin şi eu cont de părerile lui.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-16 09:15:38
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Babenco,
am mai citit câteva dintre textele tale și nu sunt surprins de inconsistența materialului prezentat mai sus.
”Este un principiu general acceptat acela că pentru a înțelege corect o situație, o întâmplare, o atitudine trebuie să se țină seama de contextul general al epocii, al vremii, de legile existente la momentul respectiv, de obiceiurile oamenilor, de legile generale ce guvernează societatea în care ei trăiesc” spune, la un moment dat, Paul Cernea.
Iată de ce materialul prezentat mai sus nu întrunește elementele constitutive ale unei creații împlinite:
-Tema de bază, ”fantoșa”, masca, păpușa cu sfori este una disecată de foate mulți poeți și dedublarea autorului nu este susținută argumentativ sau metaforic în text.
-Sintagma ”în palme cresc ochi” / cu variantele: ”în palme cresc frunze de maslin” / ”mi-a crescut un sat in palme” cade ca metaforă și, în același timp, demolează fundamentul croit în prima parte a incercării literare.
- ”Cresc ochi/ pentru fiecare punct cardinal” este o continuare mecanică, posibil pusă doar pentru că ”sună bine” dar care nu aduce consistență materialului și mărește crevasa dintre imagini.
-Finalul aduce încă un argument care întărește impresia de dezordine intelectuală în text. Dorința de a accede în starea binecuvântată a poetului este prea evidentă și pentru această dorință se forțează idei, imagini disparate - deloc noi, proaspete, construite cu un scop- să intre in tiparul de lut nears al poeziei actuale.
Eu te înțeleg, la fel cum îți înțeleg și dorința de a striga din Soroca, dar dacă strigi la fel cum strigă încă un milion de ”alții” nu vei reuși decât să fii unul dintre ei.
Nu tot ce scrii este și valoros. Trebuie să îți dezvolți un sistem propriu de cenzură, sistem care să deceleze poezia de dicteul automat – de multe ori neproductiv.
Încearcă să fii tu, folosește-te de prospețimea graiului moldav și caută un motiv pentru fiecare poezie. Un motiv clar, care să ne transmită un mesaj necesar, pe care îl îmbraci, mai apoi, în metafore.
Dar nu poți face acest lucru fără să ții cont de ce spunea Paul Cernea .
Și după ce înțelegi în ce mlaștină s-au împotmolit ”păpușarii” și ”palmele” în care crește ceva (întotdeauna altceva), ai să înțelegi cât este de zadarnic zornăitul zarurilor zvârlite între carnea fără os și stelele fără lumină.
Spor!
 
Postat de catre Proca Luige Sabin la data de 2011-07-15 22:52:41
         
 
  nea babenco, nu arunca pisica moartă-n ograda mea.
faci cum faci şi atmosfera din scrierile mele revine sub semnătura ta.
- te avertizez : nu prea e apreciat ce scriu eu:)))
alege-ţi alte paradigme:)))
 
Postat de catre - ipocrizie la data de 2011-07-15 10:26:37
         
 
  Babenco,
am mai citit câteva dintre textele tale și nu sunt surprins de inconsistența materialului prezentat mai sus.
”Este un principiu general acceptat acela că pentru a înțelege corect o situație, o întâmplare, o atitudine trebuie să se țină seama de contextul general al epocii, al vremii, de legile existente la momentul respectiv, de obiceiurile oamenilor, de legile generale ce guvernează societatea în care ei trăiesc” spune, la un moment dat, Paul Cernea.
Iată de ce materialul prezentat mai sus nu întrunește elementele constitutive ale unei creații împlinite:
-Tema de bază, ”fantoșa”, masca, păpușa cu sfori este una disecată de foate mulți poeți și dedublarea autorului nu este susținută argumentativ sau metaforic în text.
-Sintagma ”în palme cresc ochi” / cu variantele: ”în palme cresc frunze de maslin” / ”mi-a crescut un sat in palme” cade ca metaforă și, în același timp, demolează fundamentul croit în prima parte a incercării literare.
- ”Cresc ochi/ pentru fiecare punct cardinal” este o continuare mecanică, posibil pusă doar pentru că ”sună bine” dar care nu aduce consistență materialului și adâncește prăpastia dintre imagini.
-Finalul aduce încă un argument care întărește impresia de dezordine intelectuală în text. Dorința de a accede la starea binecuvântată a poetului este prea evidentă și pentru această dorință se forțează idei, imagini disparate - deloc noi, proaspete, construite cu un scop- să intre in tiparul de lut nears al poeziei actuale.
Eu te înțeleg, la fel cum îți înțeleg și dorința de a striga din Soroca, dar dacă strigi la fel cum strigă încă un milion de ”alții” nu vei reuși decât să fii unul dintre ei. În momentul de față avem nevoie de soliști puterniciîn poezie, nu demembrii ai corului poetic.
Nu tot ce scrii este și valoros. Trebuie să îți dezvolți un sistem propriu de cenzură, sistem care să deceleze poezia de dicteul automat – de multe ori neproductiv.
Încearcă să fii tu, folosește-te de prospețimea graiului moldav și caută un motiv pentru fiecare poezie. Un motiv clar, care să ne transmită un mesaj necesar, pe care îl îmbraci, mai apoi, în metafore.
Dar nu poți face acest lucru fără să ții cont de ce spunea Paul Cernea .
Și după ce înțelegi în ce mlaștină s-au împotmolit ”păpușarii” și ”palmele” în care crește ceva (întotdeauna altceva), ai să înțelegi cât este de zadarnic zornăitul zarurilor zvârlite între carnea fără os și stelele fără lumină.
Spor!
 
Postat de catre Ion Gabriel Pusca la data de 2011-07-15 09:53:59
         
 
  Vax!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-14 23:19:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE