FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Birdie 3 Novice
Text postat de Ana Sofian
Birdie e novice!

Ea crede că adevărurile
stau în gurile oamenilor
precum picăturile de ploaie
atârnând de streșini.

Nu folosește cuvinte blindate
și nu se crede pe front niciodată ;
poate tocmai de aceea
s-a trezit într-o zi
cu un prăpădit de glonț,
jucăuș ce-i drept,
în aripă.

A zâmbit șăgalnic și s-a îndreptat spre
gura neagră
din care fumul se scurgea în ritm de bolero,
de parcă Ravel ar fi pândit la coada trăgaciului.

Și-a pus cealaltă aripă în șold
și a strigat fără niciun pic de jenă:
-Mă, tu știi cum e să zbori cu o aripă ?

Birdie e novice!
Dar proastă, never!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Chestia cu adevarurile, e bine zisa, intr-adevar. Se non e vero, e ben' trovato, vorba macaronarului. Mai incolo, mai spre vale, e un pic de chestie cam fumurie, adica nu ar sta tocmai bine pe mofturi de logica: din gaura neagra nu mai iese nimic, niciodata, nici lumina nici fum, daca e sa credem in legile fizicii cosmice. Da' poate ca e vorba de altceva si m-oi fi bagat io in vorba ca prostul in seama, adica singur. A propos, fronda finala cu aripa-n sold, tipic feminina, nu-mi place. Oricum, naivitatea si prostia nu sunt sinonime dar lumea le confunda adesea. Pe general, din perspectiva intregului adica, nu simt fiorul liric al zicerii, rostul ei estetic total, "spilul", daca intelegi ce vreau sa zic. Dar promit sa o mai recitesc. Cu oarecare simpatie, K.  
Postat de catre sters sters la data de 2011-07-06 07:36:32
         
 
  Adevărul e c-am făcut pauză destul de lungă pe Europeea! Hm! Birdie a apărut dintr-o mare nebunie! Mi-am zis că, dacă ea va greși, în glăsuială vorbind, va trage și ponoasele; în felul acesta eu scap basma curată! Ceva persoane îl cred un "el", eu i-am zis "ea"... important e ce cântec spune, cred!
Trasă nu e deloc. În proză?? Au! Mi-aduc aminte de prima mea scriere aici...și zâmbesc!N-am încercat și nici nu știu de mi s-ar potrivi!
Orice ar urma din cele 10 Birdie pe care le am, vreau să știți că eu o iubesc din tot sufletul!
anna
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2011-07-05 23:33:13
         
 
  "birdie" nu e "păsărică"?

în cazul ăsta, o păsărică novice, ehe...

votez
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-07-05 22:52:45
         
 
  M-am limitat la aprecierea de "interesăntucă", Sofiană, teamă fiindu-mi să nu mă grăbesc și să constat, ulterior, că, fie ai nimerit-o (se mai întîmplă, chiar și de două ori), fie e "trasă", ca stil și structură, de pe undeva.( Ei!... de pe "undeva" adie atmosfera asta, dar pentru că nu poate fi marcă înregistrată și pentru că ai trasat bine cu astrolabul cărarea zicerii, nu e de blestem și anafură!... mai ales că eu sunt adeptul convins al ironiei).
Prin urmare, iacătă, mai sus, o altă reușită.
Să ne fie clar: o reușită în context, adică în ograda asta, că dacă ieșim la larg... de, nu putem a ne lăuda cu cine știe ce prestație.
Sper că ești conștientă de asta.
Apoi, aș vrea să te văd într-o o bucățică de proză.
Bănuiesc că ai face față, nu știu.

Ce să spun în plus?
Ca să mă conving că nu am judecat pe toane, am cercetat mai înapoia textelor tale. No! Nu merg. În opinia mea și după al meu gust, desigur.

Spre deosebire, discursul de mai sus mie îmi pare a fi bine condus: fără luxații de expresie - ca la celelalte! - fără naivități jucăușe, fără greșeli de exprimare.
Discret și sugestiv.
Adică taman cum îi stă bine unei însemnări de viață, văzută prin prisma lucidă a unui observator inteligent.
Pentru că Birdie - cine va fi fiind: personaj imaginar, ori imagine personificată - chiar că nu-i proastă!
Și mi-a devenit, brusc, simpatică.
Să vedem ce mai zice...

PS: Văd că am alături, în apreciere, pe reputatul critic Latunski, ceea ce nu-i puțin lucru. Îți garantez că muscalul știe ce spune.


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-07-05 16:51:05
         
 
  Latunski, să mă bucur sau să fac "ciocu' mic"?
anna
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2011-07-05 16:47:33
         
 
  De ultimele două rînduri poți fi sigură!
Zboară Birdie, gloanțe vei mai primi, nu numai în aripi. "Tu știi cum e să zbori fără pene?"
Votez acest poem, pentru ciupitura de plisc, pentru eleganța și dezinvoltura exprimării punct
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-07-05 15:30:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE