FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
balada vânatorului de zburAtoare
Text postat de Dumitru Cioaca
eu fost-am vânatorul ce-n ritm de vechi balade
ma luam de piept cu soimii cei tineri si turbati,
spre-a le-ngradi mandria c-un tarc din acolade.
din ei am inca patru. priviti, sunt impaiati.

ooo, câte pasarici, pe-atunci, din ghiara lor,
pentru folosul obstei s-al nostru n-am scapat.
ba inca s-o printesa cu gene de cocor
ce-mi ciripea: -ce bine ca te-ai lasat vanat!

in lupte ce-i remiza, mi-a spus, si nu odata,
un soim ce la viteza se tutuia cu glontul,
dar cand ii luam la carti vre-o pupaza dotata,
direct la beregata ma pipaia cu clontul.

s-aceste rani sculptate de lungile-mi travalii,
desi cicatrizate de timp, un zeu zalud,
daca le sterg de praf, par iar a fi medalii
care ar face cinste chiar unui rege nud.

dar azi, cand fata-mi este mai acra ca o varza
ce-a indurat ani grei de saramuri, la beci,
ma cârâie s-o cioara, de-ncerc s-agat o barza
iesita doar c-un scop pe fostele-mi poteci.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnul Lucian
Organizatia "Berzele profesioniste" m-a rugat sa va comunic ca, datorita crizei care se accentueaza, numarul lor nu numai ca nu a scazut dar este in continua crestere. Parerea mea este ca dumneavoastra in crestere, find un vanator tanar, nu cunoasteti inca toate locurile in care ele isi fac cuiburile.
Multumesc de trecere si apreciere.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-19 06:00:52
         
 
  Adevarul este ca s-au cam rarit berzele anul asta! Interesant si sincer textul...  
Postat de catre Rosca Lucian la data de 2011-02-18 21:54:27
         
 
  Mai schimbă placa, dascăle, că s-au inventat cd-urile. De-ngălbenit, mă-ngălbenesc doar într-un anume moment. Nu-ți spun care, că-ncepi să să-ți bagi pprin catrene și să-ți scoți prin terține. Și iar ne ucizi cu "Un (ceva) dintre aceia".  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-15 20:22:13
         
 
  Voi continua în același stil, poate reușesc să te îngălbenesc!  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-02-15 19:54:25
         
 
  Copilul Ghiorghiței, liniște în sala de mese!
Taci și mănâncă!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-02-15 19:50:19
         
 
  Domnul AAA,
Ma simt onorat!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-15 19:18:44
         
 
  Nenea profesoru' de circuite arse, dac-ai început catrenele libidinoase, pornachele de seară, manivela cu mouse, trasu' la catrenu' crăcit etc, pune bulina roșie, să ne luăm și noi casca antuburicească, ligheanul pentru vomă, săpunu' funia... Fii blând cu noi, europeicii!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-15 18:58:53
         
 
  Nene Cioacă, mi-a plăcut istoria lu' matale. Dau un vot. Cu stimă de respect și drag.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2011-02-15 18:55:35
         
 
  Un doctor i-a prescris lui Nea Mitică
să nu vâneze-n păsărici trecute,
de-atunci când prinde-o păsărică mică
n-o iartă, ci o frige pe tăcute!
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2011-02-15 18:01:47
         
 
  Vali,
Daca nu ai fi tu care sa-mi apreciezi calitatile trascaului cred ca asi fi nevoit sa-l beau singur, fiindca cu de alde latunski care bea numai basamac nu ma inteleg, ca sa nu mai vorbesc de tovarasul Peia care mi-a spus ca el de la linia trasata de limonada nu se abate.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-15 16:10:50
         
 
  Tovarasul Peia
In primul rand vreau sa va spun ca sunt onorat ca ,in calitatea dumneavoastra de coleg cu galoane superioare, (poetice, bineinteles, fiindca dumneavoastra aveti si din alea poetice pe cand eu, in afara de un galon de tuica, si ala adus cu mare greutate din Oltenia mama, altul nu am ) va mai aruncati inca ochisorii aspri asupra lipsei de galoane a subsemnatului. Sa trec insa la miezul problemei care va preocupa pe dumneavoastra, stelele. Eu niciodata nu am protestat ca pe umerii poemelor dumneavoastra au stralucit totdeauna mai multe stele decat pe umerasele incercarilor mele literare. Eu nu ma voi supara niciodata daca o autoritate de talia dumneavoastra va lua aceste sele pe motive de calitate. Va asigur ca nu voi suferii nici o lecuta, fiindca de-a lungul vietii m-am obisnuit sa fiu incalzit numai de stele din carne si oase.
Amicul Ioan Jorz a facut acest lucru, (imi amintesc ca dupa interviul pe care mi l-ati acordat m-a praduit de trei stele) fara ca sa protestez in vreun fel sau sa-i port raca.
Cu salutari tovarasesti
soldatul neinstruit Genuneanu.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-15 15:55:32
         
 
  Ce e drept, e drept: simpatic să fii, că poți scrie prostii cu toptanul, fără ca cineva să te ia în tărbacă! Ba chiar poți să fii complet agramat... eh, e de-al nostru, ce? parcă noi suntem mai breji?
Aici nici de diletantism nu mai e vorba, ci de bonomie mai mult decît à la légère. Adică... hai să ne haidem că facem și noi pe versificatorii de șezătoare sătească!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-15 15:09:11
         
 
  Nene Mitica,
Tocmai ce venii acasa si dadui de perla asta de poem a lu' matale.
E de milioane !
I-ai derutat si i-ai bagat in panica si pe critici cu stilul ce-l tinusi ascuns de-atata vreme !

felicitatri !

Cum o pasarica mica
Nu-i scapa lui nea Mitica,
Sigur ca o barza mare
Nu are nicio scapare !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2011-02-15 15:00:11
         
 
  Ioane, lucrurile sunt în regulă, am dat steluța pentru că nea Mitică a reușit aici să-și ia viața à la légère într-un mod absolut simpatic și pe gustul meu, fiindcă autoironia bonomă pe mine unul mă cucerește întotdeauna (așa după cum mă umple de draci scorțoșenia cu care își etalează unii grețurile, dramele prefabricate și scremerea filosofardă).

asta, sigur, a fost părerea mea de ageamiu. în orice caz, n-am dat-o la mișto.

în ce privește greșelile de tastare și lipsa diacriticelor, în cazul lui, m-am resemnat, asta e.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-15 14:50:19
         
 
  Dacă steluțele și comurile sunt la mișto, atunci lucrurile-s în regulă.
Dacă nu, atunci comentatorii s-au făcut de rîs.
Mă rog, poate unii dintre ei, că toți au comentat în dodii, probabil stimulați de "capodopereta" de mai sus.
Pe acre, dacă cineva o ia, totșui, în serios, înseamnă că saitul ăsta e pentru diletanții diletanților!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2011-02-15 10:39:11
         
 
  zori cu Pleiade -
incet coboara scutul
Vanatorului !

ps
- oare voi intelegeti ce scrieti aci?
mai ales Latunski, "citicul"?
pesemne sciticul ...
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2011-02-15 00:07:25
         
 
  "Esti sigur ca steluta e un vot in favoarea si nu un vot impotriva citicului?"(D..)

Diagnostic: - un exemplu exemplar de negare a negației, sfidînd Pceleul 85 și circuitele integrate din hipotalamusul T2, cu difuzie în cartierul State; fără stigmate vizibile în șlițul infamatoriu din Oltenia natală. Concha bulosa în cucerirea vestului. Îngroșare inflamatore în percepția realităților ancestrale. Vîrstă incertă, concomitentă cu prof. Bulucea, Bondrea și Buricea, care în învățămîăntul primar universitar "se pot" compara cu Enăcheschu, Creangă și socrul lui, salariat la Golia.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-14 22:42:44
         
 
  apă, aer și Cioacă, cele trei elemente - plus cele antice și amestecate - dau potență, steluțe și hamburgheri, chesburgheri și ...mîna la inimă, imnul cu amendamente și preșcolari titrați în Valea Nisipoasă...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-14 22:01:22
         
 
  domnule Genuneanu, așa cum în natură cele trei elemente (apa, aerul și fraierul) se combină-n fel și chip și se potențează, sau, după caz, își dau la cap reciproc, tot așa și cu Steluța.

ba mai mult, dacă puneai și diacritice, îți dădeam vreo două :)



 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-14 21:54:30
         
 
  Domnul Radu,
Esti sigur ca steluta e un vot in favoarea si nu un vot impotriva citicului?!
Oricum ar fi eu tot iti multumesc.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-14 20:56:06
         
 
  Domnul Radu,
Imi pare rau ca nu-ti pot indeplini dorinta decat pe jumatate, fiindca mie nu-mi place niciodata sa las o gaura goala. Am pus insa un a mare pentru a marca pentru totdeauna locul crimei. Cat despre cusma lui a din vanator inca nu mi-a spus daca prefera sa fie purtata in varful unui bat. Pe timpul pionieratlui meu s-a trect de la a la bat, dar am auzit ca s-ar fi revenit, fiindca rusii si-ar fi revendicat batul de cand un critic de origine dracica a pus mana pe critica transnistriana. Io stiu?!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-14 20:18:45
         
 
  typo: steluța = Steluța  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-14 19:53:10
         
 
  domnule Genuneanu, ești singurul om de pe lumea asta pe care nu mă pot supăra pentru ortografierea incorectă a titlului. te rog eu, frumos, las-o așa, ca Nichita, ăla cu cubul ciobit la un colț. steluța mea fie cu matale.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2011-02-14 19:48:57
         
 
  Domnule,
Eu in afara de olteana veche, nitica romana, ceva nemteasca, si o lecuta de engleza, alte limbi nu cunosca, asa ca nu pot sa raspund in limba sovietica atunci cand sunt provocat in slavona.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2011-02-14 19:36:56
         
 
  p.s. zburătoarele au devenit ființe marine care se tîrăsc pe uscat  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-14 19:26:38
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  chiar, vorba lui Recheșan, de ce mai stau cu "fata-mi este mai acra ca o varza" sfidînd regulamentul? doar în speranța că Străbunii se vor întoarce, ca să am și eu cu cine să mai pălăvrăgesc...semnat: Ammanda Tapping.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-02-14 19:24:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE