FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Soldați de plumb
Text postat de boris marian
Soldați de plumb

Vom deveni cândva soldați de plumb, războaiele vor fi mai lente, ne vom mișca destul de greu prin zăpada de plumb, steagul de plumb nu va mai flutura, va fi purtat de un biet sergent de plumb. Gloanțele de plumb nu ne vor mai face rău, vom respira plumb, sângele nostru va fi gri, iubirea noastră va fi veșnică, precum plumbul... Trăim atât de aproximativ, încât și moartea nu ne e convingătoare.. . Ce vreți să spuneți prin sterile jocuri? .. Binecuvântează-mă acum, Doamne, când trec pragul casei Tale, mi-ai dat bocanci de plumb, haine de plumb, brațe de plumb, să nu mai pot zbura, dar eu, cândva cu plumbu-n mine voi zbura, fii sigur, revers al disperării de acum...Ai murit, Doamne? Nu Te cred, lasă-mă să-Ți retrăiesc moartea, oricum eu sunt jertfa din urmă...Unu este izvorul mării, spune Zoharul...I say to my pen, take this pass... dar nu condeiul mă ascultă, doar inima, doar biata inimă uzată...Da, am să plec, strigă adolescentul la părinții săi înmărmuriți, nu pleacă, doar părinții-ncet se duc, bunicii, străbunicii, până la hâtrul nostru Abraham...Acolo ne oprim, pustiul tace, unde-s zăpezile de altădată? Doar plumb, doar boli din ce în ce mai grave, dar până când? E timpul să mai apelăm la alte specii, furnici sau păsări colibri, deși, mai știi de care suferințe ne-ar vorbi? ... Trăiesc deapururi între două sărbători. Ghiciți, eu despre ce vorbesc acum?
xxx

Dar, iată vine clovnul în Agora, el ne recită din Anaxagoras, maestru al retoricii suave, el n-are studii universitare. Fără de teatru, fără de familie, există haos mare, nebunie, zice clovnul, zice Domnul, îndurarea e mai rară. Noi capul ni-l plecăm, dar din dispreț, stăpâne, cât ești de isteț, să n-ai încredere-n supuși, nici chiar în tine, stăpâne, vei fi pulberea de mâine... Julieta și Romeo, întuneric, casele vechi sunt ca și oamenii de veghe, au viața lor, au gânduri știu prea multe, Romeo și Julieta-n vremuri sumbre...Dar cineva l-a înșelat pe Josef K., el a venit să-i spun㠖 „Condamna”. De ce, de cum, de unde? Nimeni nu va spune altfel, totul este kenguru. . Dacă păsări negre trec deasupra noastră, le lăsăm să treacă, viața noatră meargă, unde le e cuibul nimeni nu se-ntreabă, sufletul ascunde cuibul, teamă neagră, să trăiești o mie de vieți, o mie –păsări fericite urcă-n Poezie.
BORIS MARIAN






.BORIS MARIAN.
BORIS MARIAN
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE