FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
De te fabula narrator
Text postat de latunski criticul
„Vrînd-nevrînd, locuim în comun și asta ne ocupă tot timpul” – autocitat (ce trist!)

Pentru un scurt moment, tripleta de aur – Andrei Fokîci, Nicanor Bosoi și Aloizi Mogarîci – a monopolizat postările pe sait și conduce în clasament. Se mai interferează și Riuhin, cel care mulțumește tuturor (o, zeilor, pentru ce?): „o, nestemat ceresc, neprețuite domnule…”; Margareta este într-o perioadă fertilă (ce capră neagră-mi ești, Margareto, te-am prins, vrăjitoareo!); Navigatorul Georges apare, cînd și cînd; în timp ce „întunericul învălui Yerushalayimul”, Afronius dă raportul despre acțiunile antiglobalizare ale lui Barraba și Yeshua Ha-Norzi (cel ce i-a vîndut un pont (!?).
„Trebuie spus că apartamentul acesta, cu numărul 50, avea de multă vreme o reputație, dacă nu proastă, cel puțin stranie…Și iată că (de o vreme – nota mea), în apartamentul cu pricina începură să aibă loc niște evenimente inexplicabile, locatarii lui prinseră să dispară fără urm㔠*
Koroviev (cadrilatul) știe de ce, știe și ce, dar nu poate trece peste decizia secției de miliție 412, Kiev, cea care i-a eliberat buletinul de identitate lui Poplavski**.

Ei, ce să-i faci, n-ai ce-i face!, nimic n-o să mai fie ca la început (cînd duhul creației se plimba pe deasupra apelor), oare cînd se mai ține balul Satanei, va mai avea loc cheful de pe terasa „Casei Griboedov”? Nu se știe, nu se știe, omu-i mort, inima-i vie… Părerea mea (vorba lui Văcăroiu): mai bine să fii procurator aromân (precum Giovanni Becali) decît, pur și simplu, procurator roman.
Iată, un personaj ciudat își face apariția pe scena Teatrului de Variemtăți: „ Permite-ți-mi să vă restitui banii cheltuiți, scheună Steopa (Lihodeev) distrus, căutîndu-și portofelul”***.

Domnule procurator, înainte de a mă trimite de la Anna la Caiafa, înainte de a mă crucifica, vă rog să-l reabilitați pe Iuda din Kiriat. Silogismul e simplu: dacă tot era hotărît să se întîmple, de ce să condamnăm un om care a grăbit deznodămîntul în favoarea mîntuirii noastre?; e ca și cum am condamna șarpele, în loc să-i mulțumim pentru îndemnul de a ne împărtăși din cunoștința binelui și răului, amin (și Trinitas). Oare nu ne-a îndemnat el a cunoaște „ce e rău și ce e bine”? Aștept comemorarea lui Eminovici și învierea comentariilor. Cum aștept urările de „an nou” și fișicul .pp$, atașat.


Erata:
* - Adu-i doamne înapoi…(continuarea, la pomenirea de șapte ani)
** - Pentru alte informații consultați:

Membri incorecți în raport cu saitul:
1. Criticul Ariman;
2. Poetul Sașka Riuhin;
3. Literatul Beskudnikov;
4. Zagrivov, autor de scheciuri;
5. Nuvelistul Ieronim Poprihin;
6. Archibald Archibaldovici;
7. Criticul Ababkov;
8. Poetul Dvubratski;
9. Nastasia Lukinișna Nepremenova;
10."Navigatorul Georges" (clona celei de mai sus)
11.Literatul Mstislav Lavrovici (retras de pe sait);
12.Deniskin, prozator;
13.Giuharev; idem;
14.Kvant: la fel ca idem;
15.Aloizi Mogarîci, autor de anonime, delator.

Membri corecți în raport cu saitul:
1. Mihail Alexandrovici Berlioz, redactor;
2. Ivan Nicolaevici Ponîrev, poet;
3. Ivan Bezdomnîi, clona lui Ivan;
4. Alexandr Sergheevici Griboedov, scriitor;
5. Mătușa celui de mai sus, care doar asculta ce-i citea nepotul;
6. Jukopov, romancierul;
7. Pavianov, reprezentant al secției de poezie;
8. Bogohulski, traducător;
9. Eseistul Sladski;
10.Adelfina Buzdeac, istoric;
11.Editorul Jeldîbin;
12.Pacientul de la camera 118, zis Maestrul;
13.Azazello;
14.Criticul Latunski;
15.Yesua Ha-Nozri.
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-02 20:02:28


*** - citatele din paranteze sînt din romanul „Maestrul și Margareta, Mihail Bulgakov, ed. Hyperion, Chișinău, 1991.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  După cum ai separat apele, distinse critic, pari a fi șef peste ohrana europeică, dacă va fi existând așa ceva. Dacă nu o poți inventa.

"Pentru un scurt moment, tripleta de aur – Andrei Fokîci, Nicanor Bosoi și Aloizi Mogarîci – a monopolizat postările pe sait și conduce în clasament." Excelent raport.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2011-01-15 13:36:53
         
 
  Latunski, felicitari pentru text. Daca ai reusit sa le impresionezi pe doamnele Tea Nicolescu si Veronica Pavel, binecunoscute, de altfel, pentru bunul lor gust dar si pentru exigenta lor, ei bine, in acest caz aprecierile mele devin redundante.
Altfel, intre noi fie vorba, pe cand un text umoristic?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2011-01-14 21:53:45
         
 
  ps. si inca ceva, din ce maneca scoti, mata, numele astea...via Gogol, via Ilf si Petrof...ca rus ce te afli, vreau sa zic?

Hi!(sic)

calvar
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2011-01-14 17:44:53
         
 
  Hi my dear Critic, sorry pentru intarziere, dar stii cum e , unii trebuie sa mai si munceasca...

Musti, uneori cu furie alteori cu sila, dar musti... frumos!

Mi-a placut rau de tot autocitatul" Vrand nevrand, locuim in comun si ASTA NE OCUPA TOT TIMPUL" , serios, grozava ideea (cu majuscule)

Hi (pentru placerea...stii!) si trebuie mereu sa am grija de cele 3 puncte, il respect prea mult pe AAA ca sa nu tin cont de el.

Calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2011-01-14 17:41:41
         
 
  Sigur ca diferentza de fus orar e nesemnificativa intr-o prietenie. Fiecare dintre noi are exemple de asemenea "tradari" ale unor fosti prieteni de demult.

Problema (zic eu) nu sunt tradarile dupa multi ani de distantza (in spatiu si timp -mental, as zice-), ci cele ce se produc dupa legarea de prietenii recente, schimbarile "bruste" de directie ale asa zisor noi "prieteni". Alea-s dureroase rau!!!

Am spus-o si repet: imi place la nebunie umorul tau.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-01-13 17:35:40
         
 
  Vero, problema cu fusul orar avortabil ține de o durere interioară. Nu ești tu cea care ai scris despre prietenie? Nu este prietenia valabilă în orice secol?
Am avut un prieten. A plecat în 87 în Serbia (Triest,lagăr Austria, apoi Canada - pe lîngă Ontario; și-a recuperat progenitura prin Crucea Roșie, în 89. Am adresa lui (trăiască informația virtuală). Pînă la Rebeliune îi scria fratelui său din Temeșvaroș, anexa oarece vorbe pentru mine, acesta mi le transmitea în regim poștal intern (la Tiraspol!?). Apoi au avut loc evenimentele, nema scrisori, nema informații. Acum 10 ani i-am tastat numele și am văzut că are un credit neachitat la o bancă. Acum cîteva zile i-am aflat nr.de telefon. L-am sunat, mi-a răspuns în limba mioritică(vocea lui, parol), apoi a început a gavari în două limbi de circulație internațională. Vezi, de aceea cunosc eu doar o limbă și moldoveneasca. Cum Dan Deșliu știa șase limbi și rusește...
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-12 23:45:19
         
 
  E simplu de tinut minte: nu esti tu la rasarit? Deci noi, din apus, venim din urma, cu 7 ore diferentza. Asa ca atunci cand la tine e ora 22, ca acuma, la noi e ora 15. Pai si de revelion, noi abia ne pregateam sa mergem la petrecere, voi erati deja gata!

Dar nu toata Canada e la 7 ore. Noi suntem la est. mai exista si o coasta de vest, aia de la Pacific, si intre noi si ei e diferentza de trei ore, ei vin in urma noastra, deci de voi sunt la 10 ore diferentza. La Vancouver, de exemplu, acuma e abia ora 12 la pranz....

Hai, ce-mi dai dupa lectia asta de "geografie"? :))

Cred ca stii ca "hi" se pronuntza "Hai", si de cate ori unul de aici zice "hai", imi vine sa-l intreb "unde"?...

Stiu ca nu scrii pentru voturi si stele, da' nu puteam sa nu iincerc, la tine, sa evit formula "Vot-Vero" :))

Noapte buna (desi la mine e abia 3 dupa amiaza),
Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-01-12 22:03:25
         
 
  Vero, o aștept și pe Tea. Îmi place cum spune: Hi! Așa spunea și bunica mea cînd se mira. Dracu, ea nu știa nici o limbă străină, doar a mea și moldoveneasca. Mă bucur că mă citești, voturile și stelele mă lasă-n aisberguri, parol! La voi e seară su e dimineață, că mă descurc greu cu fusul avortabil?  
Postat de catre latunski criticul la data de 2011-01-12 21:47:21
         
 
  Latunski criticule

Am ras cu lacrimi la textul de mai sus, chit ca sunt convinsa ca n-am desciftrat exact topate poantele. Oricum, daca textul era cumva trist, (cu tine nu se stie niciodata), lacrimile au fost livrate! :)))

Citatele din paranteze sunt, cum spui, din "Maestrul si Margareta". Am gasit citate nu intre paranteze, iar intre paranteze nu citate. Voit?

Umorul este insa atat de covarsitor ca, asa cum spuneam, m-am delectat, chiar in nestire de cauza. Si am si votat, probabil topt in nestore de cauza :)))

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2011-01-12 20:47:37
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE