FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ultimul colind
Text postat de Sanda Nicucie
Ninge ca-n poveste
cu zăpezi cât casa
îngerii-și fac cuiburi iar la mine-n gând
mi-am ales azi bradul
vinul de Voineasa
ți-am trimis scrisoarea cu un singur rând

Ninge-n disperare ninge fără tine
și în cântec ninge
doar atît ți-a scris
omul de zăpadă
înghețat în mine
așteptând Crăciunul ce i l-ai promis

Se aud colinde
undeva - departe
lerui ler îngână brazii tot mai verzi
azi mi-e dor de viață
și
mi-e dor de moarte
că m-aș da zăpezii doar să mă visezi

Și miroase-a paie
și miroase-a sânge
de n-ar fi Crăciunu’-aș zice că-i blestem
inima i-aș scoate părții mele stânge
apoi cioplind bradul
să îi pun din lemn
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sanda,
intru "greu" cu acest com. (in conditiile creeate de "bataliile" inutile) dar nu pot sa nu-ti spun ca mi-a placut; muzicalitate si o sensibila trimitere in lumea gandurilor si, mai ales a "chinurilor" personale...
"undeva-departe /lerui ler ingana brazii tot mai verzi/ azi mi-e dor de viata / si / mi-e dor de moarte/ ca m-as da zapezii doar sa ma visezi"

frumos!

Craciun Fericit, Sanda!

calvar*
 
Postat de catre Tea Nicolescu la data de 2010-12-23 15:45:14
         
 
  Cercele,
Du-te și umflă-ți burta cu plăcinte, tată, așa precum am spus.
Iar dacă mai rămâne loc și pentru cîrnați, pe undeva, prin cotloanele conștiinței tale transatlantice, îndeasă și pe acolo, ca să nu rămână vreun loc liber și să te tragă curentul doamne ferește! să rămîie umanitatea fără un sculptor în lemn sec, de geniu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 15:37:21
         
 
  Ioane,
las-o mai moale cu "exercitii" d-astea ca ai dat in mintea copiilor.
M-am oferit sa-ti dau reteta aia de placinte si am tot asteptat sa te prinzi, dar erai deja acru. Te-am rugat frumos sa-mi dai si mie definitia de "prost" si de "destept", stiind, si nu numai eu, ca "desteptii" au clasa, maniere, si se recunosc foarte usor dupa porumbeii ce le zboara printre buze.
Din comentariile tale inca nu m-ai convins.
Mai incearca.


Amelia,
Craciun fericit, si multam pentru cantecul de Craciun !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-12-23 15:11:12
         
 
  "el însuși"
"dacă-ți face bine să te știi epigon"
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 14:44:07
         
 
  O inconsecvență logică:

"Sincer, n-am mai citit Paunescu ori Minulescu din adolescenta (asta nu inseamna ca nu v-as putea recita “repetabila povara” sau “celei care minte”, la orice ora din zi ori noapte (la alegerea dvs.,fireste)"

Păi, ori uitarăm, ori nu!
Și dacă, din afară, se vede clar de unde vine versul, chiar dacă tu Sanda, refuzi să vezi asta, atunci să fii iubită!
Oricum, una din cele mai fierbinte aspirații ale oricărui poet adevărat este să depășească modelele și să devină el însuți.
Ori dacă-ți afce bime să te știii epigon, no problem!

Nu ar trebui pusă problema dacă mie-mi place au ba, selectîndu-ți, în felul acesta, admiratori comozi, ci dacă, în plan obiectiv poezia ta are originalitate și se autodefinește în peisaj.

Mărog, văd că toată lumea a dat buzna la porția de fericire!
Nu mai interesează pe nimeni soarta altora.
Să fiți iubiți!
De propriul vostru ego!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 14:42:32
         
 
  Pregatirile sunt pe terminate, Craciunul aproape, eu am scris Ultimul colind (din anul asta), multumesc pentru tot, Sarbatori fericite, Elena Stefan!

Amelia, Mihai Robea, Valeriu Cercel,
Va multumesc si va doresc Sarbatori magice alaturi de cei dragi!

Domnule Peia,
Cred ca nu-i nevoie sa va repet cat va apreciez ca poet, drept dovada, sa pot ramane in starea asta euforica, am renuntat sa mai citesc comentariile pe care le faceti pe Europeea.
Cum peste cele din pagina mea, n-am putut sa nu arunc o privire, vreau sa stiti ca indiferent de parerea dvs. despre stil, resurescitare, paunescianism, minulescianism, etc. eu nu copiez pe nimeni. Sincer, n-am mai citit Paunescu ori Minulescu din adolescenta (asta nu inseamna ca nu v-as putea recita “repetabila povara” sau “celei care minte”, la orice ora din zi ori noapte (la alegerea dvs.,fireste)
Revenind: asta-i stilul meu, asa-mi place si atat pot sa scriu iar in momentul de fata nici nu-mi doresc altfel.
Pentru mine, poezia e ceva simplu si curat care vine din suflet. Pentru mine, poezia e muzica. Daca versul nu-mi canta nu-l pot scrie. Ca nu-i pe placul lui Ioan Peia, asta e. Voi suferi o perioada, ma voi retrage in munti, voi tine post si cu siguranta peste ani si ani imi va trece. Pana atunci, va doresc sa aveti parte de Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

Si acum lasati-ma sa ma bucur. M-a comentat Liviu Nanu!!! (si i-a mai si placut)
Multumesc Liviu Nanu, Sarbatori fericite!

Cu tot dragul pentru voi toti,
sanda nicucie
 
Postat de catre Sanda Nicucie la data de 2010-12-23 14:29:47
         
 
  A, uite ce chestie, de care abia acuș m-am prins: deci deții textul ista, Cercele!!!
Să fie pentru a-mi demonstra mie, la momente oportune, că habar nu am să scriu?
Sau... pentru că vrei să-nveți și tu cum devine de se-ntîmplă?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 11:43:25
         
 
  Tu, Robeo,
Ce mai vrei?
Ce tot bîigui pe-acolo?
Parcă ești un ax de roată, blocat în lagăr!
Scîrrrrț!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 11:41:10
         
 
  Cerceluș, dragule,
Filipica aia pe care ai dat-o drept exemplu, nu e poezie tată!
E un pamflețel. O satiră. Și, cum probabil că știi și tu, ba chiar și restul suflării, satirele nu se pot scrie decît pe rețetă clasică.
Oricum, textul pe care l-ai exemplificat este, fără nici o modestie inutilă, un exemplu de abilitate în versificație și chiar - nu cred că forțez nota - o reușită.
Dacă tu sau altcineva de aiurea - exceptînd pe cîțiva pe care-i știu - ar putea să creioneze măcar un sfert din exemplul dat, atunci îmi plec pălăria.

Dealtfel, Cerceluș, am multe exerciții de acest gen, făcute cu scopul de a-mi demonstra mie-mi că pot și de-astea, fără să mă screm, ca alții, - nici tu nu faci excepție - care îmi dau mie lecții de versificație, vai de capul vostru!
Nu sunt modest? Păi ar fi absurd, ar fi ipocrit, ar fi împotriva adevărului să spun altfel, chiar dacă-i vorba de mine.

Acu să știi, Cerceluș, că eu am și alte lucruri scrie - cam vreo mie de titluri - care nu au de-a face cu nota clasică,- o încercare, desigur, de a mă exprima altcum, în ton personal, poate.
Acu, - cinstit vorbind, ca și mai sus - ele nu au trecut de nivelul exigenței mele, prin urmare le-am dat uitării. Nu înainte de a le oferi, chiar pe acest sait, cui le-a dorit. Au fost DOAR trei solicitări, ceea ce, nu-i așa? este un motiv să te bucure, Cercele, căci nu sunt gustat, ca poet!

În rest... ai grijă de plăcintele alea, că știi cum se spune: la plăcinte, înainte, Cerceluș, la plăcinte, înainte!!
Măi, măi, măi și of, of, of, stomăcelul nostru plin de satisfacția glucidică a fericirii, mățișoarele noastre împănate cu mirajul metabolic al siestei pufose!
Iar, ca sinteză a sublimului absolut: omul, OMUL CERCELAT, în toată rațiunea lui mercantilă, în egoismul lui ancestral de ființă metafizico-căcă…
… mă rog, hai să fim ecoliterari!
Of!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-23 11:37:54
         
 
  Frumos, clasic și de-aia unic. Probabil că ieri i-aș fi dat mii de stele. Aici sau în sufletul meu.

De ieri însă, am înțeles încet încet că în așteptarea lui moș Crăciun nu ajunge să visezi frumos fiindcă în felul ăsta primești doar vise. El însuși rămâne o poveste din trecutul cel fericit, paradisul copilăriei tale.

Există adevăr, viața e frumoasă, iar preschimbarea ta, omule, în așteptarea Crăciunului e cea mai frumoasă poveste din lume.

Tatiana Stepa - In intampinarea Craciunului

Asculta mai multe audio traditionala



Crăciun fericit!
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-12-23 09:06:23
         
 
  Si inca ceva, Ioane, dar ramane intre noi :
ai mai facut si plagiat.
Ultimul rand l-ai copiat, aproape identic, dintr-o lucrare a maestrului Buricea.
Iti promit ca n-am sa-i spun, sa nu se supere si dansul.

Sanda, mii de scuze.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-12-23 04:08:33
         
 
  Nu.
Optez pentru performanță și lucru inteligent și inspirat. Dar, mai les, original. Că de-aia fac atîtea anafoare pe aicic. Altfel, m-ar durea-n verste de chestia asta!
Derpt urmare, refuz cu îndîrjire pastișele care nu fac altceva decît să maimuțărească, la modul minor, autori care deja au epuizat genul și stilul.
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 21:30:07

Ioane, iar vrei sa ne tragi pe sfoara cu chestii d-astea ieftine. Nu-ti plac pastisele ?
Cum dracu' nu-ti plac cand si tu le scrii ?
Sau poate ca nu-ti plac cele scrise de altii !

Pe langa placinte, maine mi-a intrat in cap sa plesnesc si o piftie. Dar nu-ti dau reteta nici sa faci baloane ca esti neserios.

Filipică

O, voi, cinice pramatii grămădite-n orice Stat,
Hăt, de sus, de la vlădică, pînă jos, la ipistat,
De la-nceputul lumii, pînă-n ziua cea de-acum,
Tooot ați ros la temelie și n-ați obosit nicicum,
De la primul mare șmeker, șef de trib sau ce-o fi fost,
Ce-a urcat de-a dreptu-n cîrca celui bun, luat de prost,
Resemnat să vă suporte, răbdator să-l biciuiți,
C-ați pus gaj pe lumea asta, ’r-ați ai dracului să fiți!

Numai javre, numai cutre, numai lupi, numai lichele,
Puși, cu reguli de-ale voastre să ne jupuiți de piele,
Fie zi și fie noapte, fie ploaie, fie vînt,
Am trudit, ca niște fraieri, înclinați pînă-n pămînt,
Doar ca voi s-o duceți bine, să băgați la burdihan,
Voi cu-a voastre Constituții, legi votate pe maidan,
Cu acea „majoritate”, strînsă ghem, ca-n viermărie,
De ne-ați stors gîndul și trupul, voi, ciocoi de-o veșnicie,
Toți îmburicați, grămadă, șleahtă rea și-nfometată
Ce s-a declarat - legitim!! - Stat în statele de plată,
Care are veșnic grijă de al vost’ salar rotund,
Pentru asta vă tot umplem visteria fără fund,
Cu impozite și taxe, cu dobînzi și alte cele,
V-ar lua de gît toți dracii, să vă ducă, hăt, cu ele!
Că ajungi, după o viață, frînt de trudă și omor,
Să rămîi cu mai nimica, rupt în cur și tot dator,
Fiindcă voi, ca nesătuii, ne trimiteți iar pe cap,
Perceptorul, inspectorul, polițaiul, și-alt satrap
Să ne ancheteze, frate, nu cumva păpăm colastră
Și, în desfătarea limbii, am uitat de partea voastră,
Care-i cea mai consistentă și e cea mai importantă,
Cugetă, nu fă prostia de-a uita această poantă,
Căci, pardon! de te-a pus naiba și-ai păpat tot dumicatul,
Hait! că vine să te frece pe la icre onor Statul,
„Bagă-ți, - poruncește Dînsul - deștu’-adînc pe beregată
Să vomiți dumicătura ce n-a fost impozitată!”
Vai de capul tău, amice, de nu scuipi bolu-napoi,
Vei plăti la zeciuială pînă-n Ziua de Apoi,
Să te-nveți minte altdată să-i dai ce i se cuvine
Statului Atotputernic și-abia duuupă bagi în tine...
Ah, la toate astea, frate, parcă-am zice doar atît:
Dar-ar boala, Stat, în tine, Sta-ți-ar bolu’ ăla-n gît!

Statu-i alfa și omega, Statu-i Stat și în privată,
Că-i dai bir chiar pe hîrtia folosită și-aruncată!
Nu-ți convine tratamentul și în judecăți îl tragi?
Bre stimate cetățene, faci, spre vînt, din cei nădragi!!
Ia, mai bine mi te culcă după ce un țoi ai tras
Și zi-i gîndului dreptății, ca la poker: "sorry!... pas"!!
Păi tu ai atîta minte să te pui cu juzii lui?
Poate cînd o zbura porcul peste munții Pindului!


...Dar de-acuma, ce minune! iaca, toate s-au schimbat:
Statul nu mai e anarhic, ci e Stat mo-der-ni-zat!
C-am luat de pe la alții lecții de democrație
Și le-am adaptat p-acilea: na-ți-o ție, dă-mi-o mie!
Iară nouă nu mai are pentru ce a ne fi teamă,
Nu mai suntem proști de-a valma, suntem proști luați în seamă,
Căci în preajmă de alegeri Statu-i foarte fin și-amabil,
Și ne ia cu periuța, cică: „Dom' contribuabil,
Tot ce fac pe lumea asta e-n folosul dumitale,
Fii, te rog, mai responsabil și... mai dă niște parale!!”
Da, corectă definire, ‘r-am ai dracului să fim!
Că din naștere la moarte tooot mereu contribuim...
Și de-ntrebi pe unde apucă de ajung ai noștri bani,
Nu-ntreba că treaba-i clară: la golani, bre, la golani!
La golani?!... poți să spui asta?... iacă paradox de-un pol!
Cum... „golani”? La patru ace, par a fi în curul gol?!!

Băi, de cînd e lumea lume și pămîntul e pămînt,
Șmekeri sunt, rezon! doar unii, alții,-n schimb, tot fraieri sînt!
Poate Dumnezeu din ceruri sau alt făcător de lume
S-a gîndit așa, deodată, cum să facă niște glume,
Și-a pocnit mahmur din dește, să apară,-n păr, tot natul,
După care a dat lege: „Băi, de-acuma Eu Mi-S Statul,
Luikenz va fi examplu de ce vreau să vă învăț,
Statul este Suveranul cu emblemă-n vîrf: un băț!
Iar, alăturea, o curvă, că politica-i joc dur -
Regulează tot ce prinde, ca madama Pompadour!
Și Mă supărați pe Mine cînd, pe Stat, nu-l respectați...
Nu-i plătiți la timp ofranda, v-AM ras, domnilor rahați!
Statul face și desface, Statu-i tot ce să ezistă,
Dacă nu știți treaba asta, sunteți, toți, pe altă listă,
Aia cu frecat de smoală în retortele din iad,
Hai sictir și-atențiune, c-altfel, fără brici, vă rad,
Statu-i smirna din tărie, e tăria din cazan,
Statul e întruchiparea unui Mare Barosan,
Sadică omidărie împînzită peste timp,
De la Roma pîn' la Mecca, din Fanar pînă-n Olimp,
Statu-i zeul vostru unic, ’r-ați ai dracului să fiți!...
Stați cu toții-n Stat ca smirna și plătiți en gross, plătiți"!!!

Statule de panarame, mamă mașteră cu noi
Care ne jupoi de piele... Da-ne-ai pielea înapoi!

Ioan peia
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-12-23 02:28:02
         
 
  cu scuzele de rigoare, Sanda Nicucie  
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-23 01:13:10
         
 
 

tika-taka, Peia, mai e mult pana departe!
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 23:44:58
         
 
  Păi dacă nu ești poet, ce mai faci gargară proletară, Robeo!
Cîtă poezie ai citit tu, frățică, pentru a pretinde că ȘTII despre ce vorbești?
Hai să vedem cu ce vii la interval, mai puțin ceea ce găsește tot prostul pe net!
Să vedem cu ce e mobilat fiecare, Robică, dacă tot te umfli-n pene și te dai mafalda criticilor!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 23:29:56
         
 
  Stimată ...ăăă... doamnă Ștefan,
În fața auto/proclamatei dv. "priceperi", mă înclin cu adîncă pioșenie!
Ce mai, sunt la pământ în fața argumentelor irefutabile cu care vă împăunați.
Să fim sobri!
Sunteți doar un/o mașină de fabricat vorbe goale. Faptul că vi le desființez, printr-o ironie care vă deranjează teribil, este o dovadă că mult trîmbițata imparțialitate și liberă cuvîntare, de care faceți caz la momente solemne, este doar un pompos recurs retorica montgonfelierului.
Și nu mi-am luat nimic la purtare.
Poate domnia voastră v-ați luat la purtare cămașa de academic, cu pretenții multidisciplinare, deși vă împiedicați în "specialități! - mai ales astea de p-acilea - cu un "entuziasm necalificat", demn de satirele caragialiene.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 23:27:02
         
 
  taca taca, Peia, n-ai inteles nimic, nici macar de ce cartarescu si nu altcineva a fost si este promovat ca MODEL. Esti atat de naiv incat chiar ai ramas surprins ca tocmai asta a facut gestul stiut fata de Păunescu. Nici nu-ti mai cer sa ma lamuresti in ce ar consta stilul in poezie al lui carta, are si un STIL, sigur e stilat, cine poate contesta? Si mai vrei sa fiu serios!?

apropos..ca vorbim aici si nu ne vede aude nimeni, asta fiindca nu am pretins ca sunt poet..De ce "paradigma innoita am beneficiat..o apar!?
__de ce iti mai citesc aiurelile incep sa inteleg din ce in ce mai putin!
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 23:21:13
         
 
  "pana la urma cu ce nu esti de acord din intrebarile mele puse peiorativ?
Vin cu exemple daca vreau si cand vreau, acum nu este necesar. " (Robea)

Robeo, e simplu să te dai după corcoduș, după ce te împieptoșași oleacă! Nu-mi dai tocmai tu de lucru, stai cuminte. Nici măcar de gîndit!
Pa!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 23:17:50
         
 
  Sanda Nicucie,

Felicitări pentru acest text.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-12-22 23:05:46
         
 
  "Entuziasmul dv. necalificat"

Distinse Peia,

Când veți fi capabil să faceți față, civilizat și argumentat, unei discuții polemice cu mine, poate vă voi permite ca, în glumă, să folosiți remarca mitocănească de mai sus.

Până atunci, „Sutor, nec ultra crepidam!”

Vă stau la dispoziție pe orice temă filosofică, epistemologică ori literară.

PS. În filosofie ați fost jalnic, în critică nu înțelegeți limbajul, etc. Aveți, probabil nativ, capacitatea de a scrie anumite poeme. Atât. În rest, distinse domn, vă sugerez să vă achiziționați o cutiuță și să vă păstrați acolo nasul. Prea vi l-ați luat la purtare. Menajarea pe care v-am oferit-o până acum, dintr-o firească și umană compasiune, a luat sfârșit!

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-12-22 23:03:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  vad ca esti metodic, imi amintesti de Vasilică, incepi sa-i calci pe urme, apropos de cosor...

pana la urma cu ce nu esti de acord din intrebarile mele puse peiorativ?
Vin cu exemple daca vreau si cand vreau, acum nu este necesar. Adica imi spui mie ca lucrurile astea banale, stiute de toti, nu stau in picioare decat daca exemplific? Chiar devii amuzant, pai asta e un fleac de manipulare, poete, asa As scoti din maneca?
Despre cartarescu iti repet ce am spus: este un autor minor caruia ii iese doar proza scurta. Parerea mea. Nu spun ca este a mai multora decat a celor care il apreciaza, sa nu-mi raspunzi ca sunt influentabil, ce-ar fi sa-ti intind si eu un hatis si sa-ti dau de lucru vreo saptamana, ca tot vad ca nu ai ce face.
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 22:18:30
         
 
  "...să încoronăm barometrele ca pe cele mai inspirate entități poetice,"

graba!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 21:34:28
         
 
  respecînd regula acordului pur gramatical și nu logic:

"...dovezi ale poeziei moderne, - nu puține - care nu au autori psihopați."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 21:32:07
         
 
  "Nu neg că ar fi posibil să găsești așa ceva, printre…"  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 21:30:45
         
 
  Mihai Robea,
Pentru că ai atins o problemă serioasă, dar o discuți cu o ușurință mai mult decît condamnabilă, am să răspund, pe rînd, obiecțiilor tale:

1. …” in drumul catre un stil propriu cam de cine ar trebui cei ce aspira sa se lase influentati, de versurile unor bolnavi psihici?”

- de vreme ce faci această afirmație sumară și categorică, nu crezi că ar trebui să vii cu exemple? Adică să spui: uite, poetul x este psihopat și uite ce a scris…!
Nu neg că ar fi posibil să găsești așa ceva, printe… Să vedem care-s.
Eu o să vin, în schimb, cu dovezi ale poeziei moderne, - nu puține - care nu are autori psihopați. Dar voi veni și cu clasici țăcăniți… un exemplu rapid: Șt.O.Iosif.
Dar, în virtutea afirmației tale, nu cred că aș putea să spun și eu că poeții pe care-i preferi (??) sunt înghebeniți în proiect?

2.” ps: vrei sa discutam de cei care si-au tocit bruma de talent tot inotand pe saiturile astea?”

Da. Să discutăm. Aștept exemple, iarăși.

3. “ vrei sa discutam despre cum se scrie poezie sub efectul drogurilor, ca tu esti Alba ca zapada si nu ai auzit fel de fel!?”

Posibil. Dar vrei să știi cum au scris unii, de acum clasici, sub efectul mirobolant al alcoolului?
Sau, după părerea ta, alcoolul nu este un drog, ci un stimulent potențator al liricului?

4. “Poate vrei sa discutam despre cum batrani pe jumatate senili si inconstienti se insinueaza in critici si vad Marile Sperante(desi nimeni altcineva nu le vede)? Ma rog, aici mai e vorba si de faptul ca sunt 'ajutati' de ceva hartii fosnitoare.”

- Da. Vinco cu demonstrația spuselor tale. Aștept.

5. “Tot ii dai cu modernism si schimbarea paradigmei poetice, Aiureli, de parca nu stii ca simtirea isi gaseste singura forma de exprimare, daca e poezie.”

Păi vin, măi Robeo, pentru că decenii la rînd, începînd de pe la sfîrșituș secolulul XIX, s-a tot schimbat paradigma asta. Faptul în sine conducînd la permanenta înnoire a stilului poetic și la un surplus de originalitatea în fenomenul literar. De o astfel de paradigmă înnoită beneficiezi și tu Robeo, paradigmă pe care, paradoxal! acu o aperi, - incriminând ceva ce întrece puterea ta de înțelegere și asimilare, și nu numai a ta – deși nu realizezi asta, fiindcă, nu-i așa? obișnuința este cea de-a doua natură și impune criterii inerțiale!
Și, da, simțirea este un criteriul al poematicii, dar nu singurul. Pentru că dacă e să judecăm numai după ingredientul “simțire” calitatea poetică, atunci trebuie să încoronăm barometrele ca pe cele mai inspirateentirăți poetice, pentru că orice schimbare discretă de contingent este resimțită la modul fidel și imediat.

6. “Optezi cumva pentru FACATURI, fiindca daca propui CEVA ANUME...cam ce ar insemna asta??”

Nu.
Optez pentru performanță și lucru inteligent și inspirat. Dar, mai les, original. Că de-aia fac atîtea anafoare pe aicic. Altfel, m-ar durea-n verste de chestia asta!
Derpt urmare, refuz cu îndîrjire pastișele care nu fac altceva decît să maimuțărească, la modul minor, autori care deja au epuizat genul și stilul.
Dar tu, nu cumva optezi pentru închistare în formule deja uzitate, care au spus totul la vremea lor, atingîndu-și exponența?
De ce așa mai vrea un Blaga-Remake, spre ex., dacă a existat un Blaga-Veritabil?
De ce un Nichita Stănescu, imitat jalnic?
De ce un Cărtărescu, reșapat??
…A, am uitat…! Pentru tine, Cărtărescu este un nimeni?
Așa e, Robeo!
Încoronează tu, în calitate de critic luminat și, desigur, nu “bătrîn și pe jumătate senil”, pe poeții tăi preferați!
Sunt curios să-i aflu!
Aștept.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 21:30:07
         
 
  Mie imi place curgerea poeziei cu exceptia: "apoi cioplind bradul",cioplind imi suna in ungureste.Pacat, ca n-am stele!  
Postat de catre Camila Petrescu la data de 2010-12-22 20:06:54
         
 
  ps: vrei sa discutam de cei care si-au tocit bruma de talent tot inotand pe saiturile astea?
vrei sa discutam despre cum se scrie poezie sub efectul drogurilor, ca tu esti Alba ca zapada si nu ai auzit fel de fel!? Un psiholog ar putea sa-ti spuna mai multe. Poate vrei sa discutam despre cum batrani pe jumatate senili si inconstienti se insinueaza in critici si vad Marile Sperante(desi nimeni altcineva nu le vede)? Ma rog, aici mai e vorba si de faptul ca sunt 'ajutati' de ceva hartii fosnitoare.
Tot ii dai cu modernism si schimbarea paradigmei poetice, Aiureli, de parca nu stii ca simtirea isi gaseste singura forma de exprimare, daca e poezie.
Optezi cumva pentru FACATURI, fiindca daca propui CEVA ANUME...cam ce ar insemna asta??
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 20:02:20
         
 
  are o curgere placuta, m-as opri asupra catorva detalii:
as schimba "disperare" cu 'poveste', fie altceva,
fiindca imi pare excesiva interventia acestui cuvant;
as reveni asupra finalului celei de-a doua strofe;
poate 'brazii-aceia verzi'..
se poate reveni si la finalul ultimei strofe cu rezultate mai bune

Sărbători fericite!

ps
Peia, in drumul catre un stil propriu cam de cine ar trebui cei ce aspira sa se lase influentati, de versurile unor bolnavi psihici?
Vrei cumva sa vorbim despre ascensiunea unora cu dizabilitati in asa-zisa literatura de azi?
 
Postat de catre mihai robea la data de 2010-12-22 19:30:01
         
 
  Eu nu prea-nțeleg!
Trebuie să dovedim, pînă în pînzele albe, că avem abilitatea de a pastișa stiluri deja fumate?
Păunescianism cît încape, minulescianism în scheme formale și, în general, o evidentă nuanță clasică, resuscitată pînă la refuz.
Într-un atelir, stimate doamnă (să zicem) Ștefan, nu trebuie să reșapăm cauciucuri lirice, ci să reformulăm procedeele tehnice care pot determina schimbarea paradigmei poetice și care pot mări priza la real.
Entuziasmul dv. necalificat, levitant, lipsit de profunzime, adică foaaarte puțin informat și exersat în materie de poezie,- deși faceți, vai, atîta paradă gratuită de știință! - nu face altceva decît să confuzeze regretabil efortul de inovare în poezie. Indicați, adică, prin tipul retrograd de atitudine, repere complet greșite.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-12-22 19:02:49
         
 
  O poezie binevenita in preajma sarbatorilor de Craciun, gustata cu mare placere.
Multam si,
Craciun fericit !

Maestre Nanu,
Vinul acela este doar "botezat" acolo, la Voineasa !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-12-22 18:07:28
         
 
  Are prozodie bună și cîteva metafore pe care le-am remarcat:
"scrisoarea cu un singur rând" (care de fapt nu e metaforă, mai mult o imagine sugestivă)
"inima i-aș scoate părții mele stânge" - de fapt, întreaga strofă este bine scrisă.
Am rămas însă cu o nică/mare nelămurire:
Nu am auzit pînă acum de "vin de Voineasa", nu știam că există podgorie în vîrf de munte. Doar dacă n-o fi o altă Voineasa.

Sărbători fericite!
 
Postat de catre Liviu Nanu la data de 2010-12-22 16:56:56
         
 
  Superb colind. Superb și adevărat.

Remarc formulările: "îngerii-și fac cuiburi iar la mine-n gând", "și în cântec ninge", "m-aș da zăpezii doar să mă visezi"

Nu întrezăresc viziunea "ultimul colind" decât dacă, fie este prea personal și mi-ar mai trebui elemente de circumstanțiere, fie, dacă, nu prea cred dar posibil ar fi, l-aș atribui nevinovatelor ființe pe care tradiția și lnțul trofic le sacrifică anual, cam în aceste zile și prin aceste locuri. Discriminate total de ipocrizia asociațiilor de protecție. Care operează cu dublu standard.

Oricum, în lumea asta, imperfectă, poate rea și mincinoasă, ăn lumea astă excesiv răsturnată valoric, se poate scrie, se poate critica se poate face artă, se poate anatemiza, etc. Și se poate trăi și fericirea de a exista. Răul mare îl poartă lumea însăși însă cel mai mare rău sălășluiește în noi.

Fericirea din nefericire nu este și nu poate fi o funcție continuă. Ea, adică fericirea nu poate fi percepută decât antitetic și cuantificat. Adică secvențial.

 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2010-12-22 16:43:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE