FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
NOCTURNA EUROPEICA
Text postat de Gheorghe Rechesan
Ieri seară și tîrziu în noapte, am asistat la o spumoasă, prelungită discuție pe marginea poalelor Euterpei, presărată cu mult lirism, da’ și malițiozități sclipitoare. Pentru a nu se pierde în negura subsolurilor acest moment rar, îl reproduc aici (fără acordul participanților) orchestrat în forma unei sonate.
Cvintetul de coarde care a interpretat nocturna europeică a fost constituit din:
- vioara I: maestrul Ion Peia
- vioara a II –a (doar din considerente de vechime în orchestră):maestrul Radu Ștefănescu
- cello: tînărul interpret Adrian Agheorghesei
-contrabas: moi-meme
-violă: tînăra și grațioasa prezență, Adriana Giurca

I.ALEGRO



GR (molto vivace):
- Nu știu dacă are vreo relevanță, pentru autor, faptul că pot să argumentez de ce nu-mi place acest text.
Între sclifoseala pe franțosifește a unui zexe și tăcerea apreciativă a steluțarei (o bănuiesc ca fiind o fire sensibilă, feminină) mă refer strict la expozeul temei și a încercărilor domnului Peia de înnoire a limbajului poetic.
La început "unic și irepetabil"-e redundanța asta discretă voită? adică taman așa s-a vrut exprimarea?
lanțul de iluzii, aluzia la viața iluzorie în lanțuri… așa trebui percepută sintagma cam colbăită? Așa cum sunt și restul epitetelor agoniile alea triple reduse la actul primordial al tragerii aerului în piept.
Ce derutant pentru un începător ca mine sună cvasiinvenția lingvistică " finitudine" sau imaginea instinctului "exploziv" peste tot cîmpul lingvistic...ce să mai spun..a, da, tonul doct, elevat ce scîrție-n intenție...o intenție vag filozofală și cu ecouri răsauzite.
Sper că domnul Peia îmi va răspunde punctual, fără argumente prea elevate și fără mînie, fiindcă "spun astfel" vrînd să mă dumiresc.
RȘ (chiaro):
- Ioane, nu-mi place nici de-al dracu'. si nu pentru ca mi-ai zis azi noapte ca nu's ce ciocanele ai tu in creier (sau vitavercea) - acele infailibile organe de simt care iti ofera informatii de mare acuratete privind detestabila mea persoana, stii.
nu, fratioare. ci pentru ca ma zgarie pe timpane formulele de genul "instinctul exploziv", "risipa biologică", "finitudinea" si altele, cu care incerci - probabil fara sa-ti dai seama - sa faci prin depoetizare si prozaism pseudoacademic o reinventare a esteticii uratului de tip arghezian, taman in sec 21, cu moastele (era sa zic boasele, dar m-am abtinut) maestrului intr-o mana, dar fluturand stindardul innoirii cu ailalta, un fel de manea de Brahms la flasneta cu mp3 player incorporat.
stiu ca de opinia mea te doare fix in pix, (si stiu ca stii la randul tau, ca si pe mine idem vizavi de aceasta suferinta a matale), dar am tinut sa ti-o spun, poate, cine stie.
altminteri, daca te tii de nas cind citesti, ideea n-ar fi tocmai rea - daca n-ar fi atit de banala, desigur.
e o parere
sa ne citim sanatosi...
IP (forte):
- RaduȘtefănescule,
Ție ți-or plăcea au ba alcătuirile mele poetice - departe de arghezianismele incriminate de către tine, să fim serioși, ele vin din alte părți, dar nu de la Arghezi - dar ce-mi plac mie hopurile tale stilistice, icnite și deșălate, împănate cu fel și fel de neologisme chioare, care dau din coada poeziei mai ceva ca bobby al meu, - tigrul cela canin, deh! - cînd se simte vinovat de vreo cățeleală nocturnă, terminată cu un picior betegit!
Ups, azi am uitat să-i dau să mănînce!
Mersi pt că mi-ai adus aminte!!...
(în acest moment al interpretării printre picioarele scaunelor se încurcă, lătrînd întărîtat un pekinez; după ce a fost ușuit cu arcușurile, sonata a continuat)
IP (fortissimo):
- Iar cu formulările acelea, ReȘtefănescule, nu se pot împăca decît cei care s-au familiarizat cu ele.
Adică mă-nțelegi, adică cine mai citește și altceva - ceva mai pt minte multă - decît poezele rimate și ritmate!
RȘ (scherzzando):
- Ionica tata, ia ascult-acilea un scurt fragment de poezica rimata si ritmata de mare profunzime ideatica si maxima puritate lexicala, sa vad daca ghicesti autorul:

"am în piept o tuse seacă
și-am făcut orice să-mi treacă :
am fost pe la doftori mari,
d-ăia universitari,
pe la bioenerheți,
pe la popi, anahoreți,
pe la babe, pe la vraci,
pe la fel și fel de draci,
am citit diverse opuri,
am luat hapuri, siropuri,
am lipit ventuze-n spate,
lipitori pe icre, frate,
m-am frecat cu alifii
de la zeci de drogherii,
fel și fel de cataplasme
și-alte leacuri și fantasme,
am băut pînă și gaz
poate-așa scap de necaz,
dar, din toate, nici un semn –
frecții la picior de lemn,
orișicîte-am încercat
tusea tot nu m-a lăsat!"

auzi, bre, inca ceva: la urma urmei e total lipsit de importanta cine e mai tare in prostioare de genul asta, dar, fie vorba intre noi, chiar si capitolul asta te-ai cam flescait...
IP (alto):
- ReȘtef,
Nu mă fă să dau exemple din icniturile tale neologistice, de parcă ar fi urcat drezina lu Bozan pe Dealu Spirii!!
Măcar astea de mai jos dau impresia unei jucărele naturale, nu a unei sforțări supraomenști de adunătură engleziformă!
RȘ (buffo):
- ia da exemple, bade, intre timp te rasfoiesc si eu un pic. stai numa' sa-mi fac o cafea.
GR(sul serio):
- Nu prea ai ce răsfoi, domnul Peia își dă periodic foc la recoltă! Da' vă las să vă otînjiți în doi, n-ar fi fair play să scot și io toroipanu..nu'ș de ce da' în seara asta aș paria pe challenger, chiar dacă-i anglofon!
IP ( furioso):
- Uite că n-am de unde să te iau, că văz că ai dat în menokauză, nu te mai ginesc pe prima pagină, ca să intru în pagina-ți personală, și eu, de regulă, nu cheltui o așa de mare cantitate de energie pentru niște tradittore de parabolice!
AAA (scherzzando)
-Io mi-am făcut un 3 în 1 (lenea!), mi-am pus o pernă sub pardon, muzică în surdină... aștept. :))
RȘ (bravissimo):
- pai maestre, dadui click pe ioan peia cu gand sa ma ratacesc in foile matale de literatura precum in fustele minoritarei, cand colo, te vaz cam golas, ca sa nu zic de-a dreptul la nudu' gol, de era sa fac infarct.
ce s-a intamplat? mai bine zis, ce naiba s-a mai intamplat? unde e, par examplu, nemuritoarea noastra scrisorica a 33-a?
GR (deluso):
- deocamdată doar o directă curată, citatul din "Snoavă" aplicată de campionul colțului blu...
În rest punchuri cu potcoave-n mănușă.
AAA ( vivace):
- tre' să admiți că și I. Peia eschivează fain. Pregătește upercut fulgerător de stângă. La pateu. Atenție, Radu!
RȘ (forte):
- Adriane, evident ca am scris multe tampenii la viata mea si mai scriu si-acuma, exact precum maestrul. aici ne-asemanam. diferenta e ca doar unul dintre noi isi da seama de asta...
mai pot invoca faptul simplu ca eu scriu doar din 2007... nu l-am intrebat de cand o face, dar din unele marturii documentare reiese ca de pe vremea lui Neagoe Basarab
IP ( lamentoso):
- Stați, bre, oleacă, răspas! că trebuia să-mi hrănesc cîinele! Altfel, mă boicota, la noapte!
Chema hoții să mă scarmene.



II: LARGO


IP (forte):
- Ce 'seși , bre ReȘtefule?
Adică de ce scrisoarea a 33-a era renumită?
Și ce? La bustul gol e mai lejer.
Nu are cin' să mă cerceteze la icre, poftim! încercași și te pomeniși în lanul cu scaieți!
Da, eu scriu de pe vrenme alu Nea Goe ăla, m-am născut cu balada-n sîn, de-aia îți dau lecții prozodică la orice oră dorești.
AAA (ansioso):
- Da' cât halește câ'nele ăla, bre Ioane?! Mai poate?!
IP ( fortissimo):
- Poate, că e neam dă doberman, rupe halcă din golan!
AAA ( curioso):
- Radu, să-nțeleg că tu ai pisică?
GR (annoiato):
- Nu știu...aștept primul knokcdown!(recte o parodie dom'le nu ciufuleli d'astea cîinele cu pisica)
IP ( divertito):
- N-are pisică.
Vorbește pre limba ei!
Citesc Ruslan Carta, fraților.
Basarabenii ăștia sunt teribili!
AAA ( curioso):
- Și Vieru a fost (e) teribil?
IP ( categoricamente):
- Nu e pe gustul meu Vieru.
E prea clasic, prea cuminte, prea convențional, prea previzibil.
AAA (sereno):
- De-acord aici.
IP (molto largo):
- Foarte bun mi se pare și Dimitrie Crudu.
Spre exemplu, este uimitor cum reușește, înșirînd cîteva vorbe să inducă un dramatism aparte în text și să te uimească prin profunzimea stării.
Ia uite colea:

aș vrea pur și simplu
să beau o bere dimitrie
și mai mult nimic nimic
nimic nimic nimic nimic nimic
mai mult
aș vrea pur și simplu
să comand o bere
și să stau în fața ei
ca un prost
în larma aia din jur
aș vrea pur și simplu dimitrie
să comand o sticlă
să mi-o aducă să
mi-o pună în față
o bere rece verzuie
pe care nici măcar
să n-o beau dimitrie
aș vrea pur
și simplu să comand
o bere
doar o bere dimitrie
și mai mult nimic
nimic nimic nimic
nimicnimicnimicnimicnimicnimicnimicnimic
nimicnimicnimic
nimic
AAA (infastidito):
- Am înțeles că omu' ar vrea o bere. Nu știu cât dramatism e aici... Judecând după "nimic/nimic cu exponent, mult.
RȘ (esultante):
- o sa ziceti ca sunt nebun, dar imi asum riscul: adineauri mi-am culcat plodu' cu niste poezele dintr-o carte veche scrisa de otilia cazimir.
scria f f f misto...
uite aici:

"subt intunericul inalt
isi joaca lacul solzii de asfalt.

padurile-nfoiate, dealul frint,
presate-s toate intre ceruri si pamint,
iar zarile atita-s de aproape,
ca marginea li se coboara-n ape".

e?
IP ( laborioso):
- Ce chestie!
Eu resimt, Adriane, toată starea aia de părăsire absolută, de abandon în ghearele cele murdare ale realului, de gol sufletesc fără vindecare. Nu atît tabloul, amănuntele lui aparent insignifiante are importanță, cît ceea ce sugerează prin micul diafilm însoțitor, condus cu o mână meșteră de către subiect.
Vezi, de-aia mă gîndesc deseori că nu e suficientă adaptarea limbajului la noul tip de viziune, ci și adaptarea cititorului la noua paradigmă poetică.
(riposta):
- Ce bazaconii sunt alea, Ștefănescule?!!!
Mai ai să ni-l propui pe Beniuc și salata de manguste e gata!
Nu, nu te consider nebun ci depășit de-a binelea.
RȘ (tenace):
- Ioane, stiam. vino si tu cu ceva nou.
am luat si cartea lui Dinescu... dar nu pot cita aici, ca nu sunt ecoliterare... oricum, e traznet.
IP (sprezzante):
- Păi uite o noutate mai jos, ReȘtefule.
Dimitrie Crudu.
Dar, desigur, nu e în zona ta!
Decît pur factic!!!...
RȘ ( molto esultante):
- bai fratilor, mai lasati dracu' depresiile, ca ma faceti sa pling.

mai bine va scriu aici o poezie de-a lui Dinescu.
IP (molto sprezzante):
- Ce carte, bre?
De versuri?
Nu mai are nici un haz.
păi de ce ne-am hlizi ca proștii la baionetele oștii, Ștefănescule?
Numai pt că e recomandabil ca să înghițim pastile cu optimism imbecil, pentru că dă bine la pipoțică?


III. SCHERZO


RȘ (vivace):
- iubita mea bolnava de ftizie,
azi pun la cale marele transplant
spre-ati oferi, fierbinti pe o tipsie
plaminii mei cu iz alcoolizant

la prinz am sa-ti donez si o aorta
la cina trandafirul meu castrat
sa-l porti in par cind ma strecor in pat
ca un borfas fugit de sub escorta

apoi, la cimitirul sfinta Vineri
cind vin in zori cernitele femei
sa-si alapteze mortii mult prea tineri
astept sa plingi si tu prin ochii mei"
AAA (pensatore):
- Radule, cam manelar ultimul vers,
IP (digusto):
- Taică Ștefănescule,
Glumițele astea dinesciene sunt răsuflate de cam multișor.
Ne lași?
RȘ (indisturbato):
- citi-o, bre, pe otilia cazimir. avea stofa. ascultati-l pe taticu' vostru, ca stie ce spune :)

Ioane, recomandarea e valabila mai ales pentru tine, uite-acilea un cantecel pentru pudelul tau cel fioros:

mi-au pus pe cusca o tablita:
"hei, nu te-apropia, fetita!"

tablita asta, insa, minte,
c-asa-s de blind si de cuminte!

de ce m-ar fi tinind in cusca,
cind neam de neamul meu nu musca?...


(cacofonia din ultimul distih nu se pune)
AAA (ridente):
- D-asta ce spuneți?

Spune, inimioară, spune
Ce durere te răpune?
Arată ce te muncește,
Ce boală te chinuiește?

Fă-o cunoscută mie,
Ca să-ți caut dohtorie;
Te rog, fă-mă a pricepe
Boala din ce ți se-ncepe.

Arată, spune, n-ascunde!
Dă-mi un cuvânt și-mi răspunde:
Spune, inimioară, spune
Ce durere te răpune?
RȘ (burlone):
- pai ce sa zic, dupa stil pare scrisa de maestrul Peia...
IP (molto vivace):
- iaca, iute, o parodie dinesciană:

iubita mea bolnavă de ciroză
azi dau o vrană-n doagă cu-n foraibăr
că să cădem alături, în narcoză
de grăniceri contrabandiști cu zaibăr

împleticiți într-un amor bezmetic
să ne-agățăm de robinete, ciotcă
slăvind buchetul de acid acetic
cînd tot molanul se transformă-n vodkă

iar cînd va da în floare cimitirul
să-l angajăm pe manelistul guță
cu gașca lui de omorît sictirul
și de-ăia morții să ne doară-n puță!
RȘ ( soddisfatto):
- ai belit-o, Ioane, bagasi un termen noneco, desi sunt doamne in zona, te spun lu' sefu.
normal, acu trebuie sa fac si eu una
IP (calmo):
- Care, bre?
Puță?
Nu e neeco.
E minineeco!
Fă, că te cronometrez!
RȘ ( lamentoso):
- nu ma mai cronometra, bre, ca ma inhib!
AAA (pizzicato):
- Mici maeștri primiți?
GR ( andante coraggioso):
- Te du, te du, poete și ne lasă
Destinu îți fu hain de cîine
Că noi acu avem pe masă pîine
Și-un kil etern de izmă grasă

Te du, te du, poete și ne lasă
Destinu îți fu hain de cîine
Că noi acu avem pe masă pîine
Și-un kil etern de izmă grasă.
noapte bună, dragi poheți:

"Fecioarele se încurcau în gene
Motanii se frecau de damigene
Și ne era la toȚi atât de lene...
Torceau femei de angora în pat"



IV. PRESTO


AG (molto vivace):
- cu bataie la...

"Noi, Dimitrie Stelaru, n-am cunoscut niciodată Fericirea,
Noi n-am avut alt soare decît Umilința;
Dar pînă cînd, înger vagabond, pînă cînd
Trupul acesta gol și flămînd?

Ne-am răsturnat oasele pe lespezile bisericilor,
Prin păduri la marginea orașelor-
Nimeni nu ne-a primit niciodată,
Nimeni, nimeni...
Cu fiecare îndărătnicie murim
Și rana mîinilor caută pîinea aruncată.

Marii judecători ne-au închis
Stăruind în ceața legilor lor;
Pe frunțile noastre galbene au scris:
"Vagabonzi, hoți, nebuni. Lepădații noroadelor.
Casa lor e temnița. Puneți lacăte bune fiarelor."

Odată-poate cu înfriguratele zori vom sîngera
Și spînzurătorile ne vor ridica la cer.
Dar lasă, Dimitrie Stelaru, mai lasă!
Într-o zi vom avea și noi sărbătoare-
Vom avea pîine, pîine
Și-un kilogram de izmă pe masă."
RȘ ( arrabbiato):
- sa-ti pun o carte de ioan es pop
sub buca stanga, pentru ambianta,
si sa-ti desfund nerabdatoru' dop
c-un tirbuson de-nalta performanta

ai rabdare, eu termin ceva mai greu :)
GR (divertito):
- bravo, Adriana, bărbații lirici au amuțit, doar poetele a lor, a noaste mai bat ușor, ușor din taste!
IP ( soddisfato):
- He, he, uite cine știe care-s poeții adevărați!
Dimitrie Stelaru, desigur.
AG( allegretto):
C: "AKVIKA

I

Cand tu ma asteptai in fata la
anotimuri ce s-a petrecut in
sufletul tau
Akvika este mai mare decit Turnul
cu apa Este mai mare decat
cladirile rosii decat
Toate pavilioanele decat toate
Adaposturile decat
Tot ce am auzit pana atunci
Sufletul tau straluceste pe strada
e un abur deasupra zapezii E
Akvika care este multicolora E
Akvika
Care are ochii inchisi si
Zboara
Inima ta nu are pietre in gura nu
Are nasturi in buzunare nu
Are frunze de brusturi in mana
Akvika se afla
La etajul noua si are
Ochii inchisi Deasupra zapezii
Sufletul tau doarme deasupra
Zapezii
Akvika este Inima ta Akvika
Care doarme deasupra zapezii
Abur deasupra zapezii
Pietre inghetate Deasupra zapezii
Inima ta deasupra zapezii

II

Ce este ceea ce nu este deloc
Akvika deasupra strazilor
Akvika deasupra magazinelor cu
multe etaje
Akvika deasupra intersectiilor
deasupra
Semafoarelor deasupra
faptului ca nimic nu mai poate
exista
strigam ca marius ianus in mijlocul
strazii
ce este Akvika ce este nimicul
ce este floarea-soarelui
Akvika deasupra blocurilor cu
saisprezece etaje
deasupra ascensoarelor
care se ridica goale in cer
Akvika nimic nu e mai de pret ca
akvika
ziceam ca marius ianus
o chitara care canta singura e
Akvika
o cana care se umple singura e
Akvika
o casa din care toti au plecat e
Akvika deasupra strazilor
Akvika deasupra troleibuzelor
Akvika deasupra bancilor goale
din parc Akvika
alegram ca marius
ianus prin mijlocul magazinului cu
multe etaje si strigam deasupra
magazinului asta e
Akvika dar aveam gura inchisa
dar aveam gura inchisa

III

suferinta e mai puternica decit
Akvika
pentru ca nu e pentru ca
nu e in fata unor usi inchise
in fata unor farfurii goale in fata
ta care nu ai fata pentru ca
nu e nimic nu e mai de pret decat
akvika decit
aerul rece pe care-l tragi in piept
pentru ca nu e
pe soarele care apare il doare in
cot
de mine
singurul lucru care e important
este akvika pentru ca nu e
cu vocea strangulata zic
niste farfurii goale niste
usi inchise
niste ferestre inghetate pentru ca
nu e zic
nici macar akvika
pentru ca nu e si am ramas doar eu
care deschid usa pentru ca
nu e pentru ca nu e
deschid usa pentru ca
nu e nimic"

Care poete, bre? :))
GR ( con atezzione):
- A fi poet asemănător se arată
cu a nu tulbura adevărul deloc,
ori a-ți flagela pielea delicată,
inimile mângâind cu al sângelui foc!"
IP ( caldo):
- Adriana, carele neantul te-a înghițit, să spun eu cine?
( con aria interogativa)
- Păi, bre Ștefule, eu mai meșteresc fro două pînă termini matale...
RȘ (fiducioso):
- si-n miez de noapte, cind se culca Peia,
si-n curte pekinezul isi sloboade,
sa ii tratam colegial acneea
in dant de castaniete si lambade.

mai bine termini incet una si buna, decat 3 buc, fusarite)...

(de poezii zic, nu te gindi la prostii)
AG (calma):
- Ioane, pe mine nu ma va inghiti nimic, ca oricat ar fi el de neant nimicul , am prostul obicei sa-i stau in gat.
Citeam (citam) bre si io. Ca tot veni vorba de Dumitru Crudu.
GR (declamazione):
- "Venea olanda din Olanda,
venea cașmirul din Cașmir;
că ni s-a ofilit ghirlanda
cuvinte nu am, să mă mir;
am mai dansat o arleziană,
a mai căzut un batalion;
sclipea, -n Artois, o arteziană
și-o baionetă, la Bayonne.

De la Berlin venea berlina
și indigoul, de la Ind;
iubea Marcel pe Albertina
și era tare suferind;
și ne-a cuprins indiferența
și-a mai pocnit cîte-un balon;
sclipeau faianțele, -n Faenza
și baionetele, -n Bayonne.

Sardinele, din marea sardă,
din Persia, piersica venea;
Mansart murise-ntr-o mansardă,
ofițerimea lenevea;
se prelingea o vara laxă
ca inghețata, din baton;
sclipeau sacșii in țara saxă
și baionete, la Bayonne.

Havana-ți oferea havane
din care-albastru fum adii
dinspre divane spre tavane
ca la Bagdad, sub bagdadii;
Colonia ne dădea colonie
iar Bostonul, un vals-boston;
s-a statuat Finis Polaniae
și am dat fuga la Bayonne.

Din Caesar, Kaiserul și Țarul,
din vespasiana, Vespasian;
hazardul bate veșnic zarul
pe care-l tot arunci in van;
se răsfrîngea-n oglinzi de dama
blazarea noastra cu blazon,
iar nu în sclipitoarea lama
de baionetă de Bayonne.

Voltaire dormea intr-o volteră
și, intre timp, filosofa;
a mai trecut de-atunci o eră,
a mai căzut cate-o sofa;
de ce se clatină iatacul
și cad ghiulele pe balcon?
Opriți, opriți, opriți atacul
la baioneta, la Bayonne?

Inchinare

A mai trecut o belepocă;
Adio, domnule baron!
Sclipește-n soare, echivocă,
o baionetă, la Bayonne."
AG ( divertito):
- asta-i din preferatii tai, GR. :))
GR (piano):
- măcar e contemporan și-l văz pe stradă :)
IP ( molto categoricamente):
- Cel cu Olanda e Foarță, dar abilitatea asta demult nu mă mai impresionează.
De la "Mica Țiganiadă".
GR (forte e spezzante):
- de parcă pe mine mă impresionează cinismul matale...hai că mă faci să devin sarcastic, de-atîta bombastic!
RȘ ( stanco):
- deci, cam asta am produs:

iubita mea bolnava bolnava dupa mine,
te-astept diseara-n cimitiru bellu
sa ma slobod in mierea ta de-albine
si sa-ti culeg cu limba musetelu'

sa-ti pun o carte de ioan es pop
sub buca stanga, pentru ambianta,
si sa-ti desfund copilarosu' dop
c-un tirbuson de-nalta performanta,

si-n miez de noapte, cind se culca Peia,
si-n curte pekinezul isi sloboade,
sa ii tratam colegial acneea
in dant de castaniete si lambade.


acum, noapte buna, mai e si miine zi.

asteptam si alte creatii valoroase... nene Genu

GR ( sereno):
- e slabă maestre, da' te iertăm..e tîrziu, pekinezii lată a pustiu doar luna face nazuri că cică n-am ghicit că totu-i o finitudine...
IP (molto largo):
- Păi stai să le adun și eu acilea și să ne judece colegii noștri, hacademicienii!

1.
iubita mea bolnavă de... ptiu, drace!
că nici nu-mi vine să pronunț cuvîntul,
deși știai că asta nu se face,
mi-ai escavat, în inimă, mormîntul!

oh, și de-atunci sunt mort după matalea,
îmi mormăie, în prag, popa prohodul,
de-mi vine să-l înjur de alte alea
și să asmu, pe urma lui, zăvodul;

dar lasă, c-am să-mi cumpăr captopril
și un sicriu cioplit din cele coapse,
hai vino, dragă,-n luna lui april
să mor cu țîța ta între sinapse!


2.iubita mea bolnavă de ciroză
azi dau o vrană-n doagă cu-n foraibăr
că să cădem alături, în narcoză
de grăniceri contrabandiști cu zaibăr

împleticiți într-un amor bezmetic
să ne-agățăm de robinete, ciotcă
slăvind buchetul de acid acetic
cînd tot molanul se transformă-n vodkă

iar cînd va da în floare cimitirul
să-l angajăm pe manelistul guță
cu gașca lui de omorît sictirul
și de-ăia morții să ne doară-n puță!

RȘ (sbadiglio):
- bade Ioane, eu iti acord 5, cu oarece ingaduinta, dar te sfatuiesc sa perseverezi, conform dictonului strabun: "labor improbus omnia vincit"

si s-o citesti pe otilia cazimir, neaparat!
IP (forte):
- Ținînd cont de aspectul subiectiv al problemei, 5 acordat de mărinimia ta, este egal cu 10 plus, nea ReȘtefule!
Țînînd cont de aspectul obiectiv al problemei, maneluța matale, în schimb, merită un zero tăiat în paișpe.
Fîlfîit!
GR ( onesto):
- și ca să vezi că-s complet "obectiv", recunosc că ai pastișat bine, varianta 2 e chiar mai bună decît originalul...na!
IP (contento):
- Mersi Gheorghe, dacă aș avea cartea lu Dinescu și aș citi-o cu atenție, nu te mira că aș putea aspira la o pastișare mmkperfectă!
GR ( bravissimo):
- și iată te privesc cu eleganță
poet-soldat expert în agonii
să-ți ducă toamnele la manutanță
doar ciulamale finisate din gulii
căci risipit în biologic pe vecie
nici un fundaș expert în dat la gioale
nu se va usca de sete după o scrumbie
rastofilată demn printre carafe goale
e să-ți mai spun, că iacă, e tardiv
și luna-și trage-agale cozondracii
că ești coleric și-n instincte exploziv,
deci, bon nuit cher maître..cheliră și copacii!
IP (maestoso)
- Păi elegant am fost întotdeauna,
Da' mă bîrfesc, cu spume, pretendenții,
Și vor să-mi fure, de pe cap, cununa,
Să și-o proptească-n creștet, repetenții!...
AG ( ridende):
- Gheorghita, esti prea generos cu silabele, zau. Daca accepti un sfat: Tine-te cat mai departe de catrene! :)
IP (ansioso):
- Adriana,
Vezi că Gheorghe e mai abil ca mine: una-două cotrobăie neantul și te dibuie!
GR ( lento):
- Adriana,
Iacă la ora asta matinală îmi permit și io luxu' să nu-mi număr nici anii nici silabele...ce înseamnă să fi europeic!!!
AG ( allegro):
- Stie ca nu-i spun cu rautate.
Cum imi permit si eu luxul sa scriu uneori cum ma pune inspiratia... Da' nu ma iarta nimeni. Noi sa fim sanatosi, ca astea nu conteaza. Noapte buna.
GR ( vertiginoso e molto piano):
- gata...una pentru drum:

"Te-ndepartezi de mine, clipa trecatoare
Si aripa ta-n bataie ma raneste.
Sunt singur: ce sa-ncep cu graiul oare?
Cu noptile? Cu ziua care creste?

Iubita, casa, n-am ca sa traiesc,
si nici un loc al meu, sa starui,
iar lucrurile toate, carora ma darui,
devin bogate si ma cheltuiesc."


(chiuso di nuovo domani)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  da, ar trebui să-l antologhezi, dar nu știu cu ce, că peste tot și-a pîrjolit lanurile creației...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-10-19 13:30:56
         
 
  poftim? s-avem pardon, hîrjoana mea cu bardul a fost eminamente poetică. ok, recunosc, i-am reamintit de cîteva ori, în proză, că paharul ăla de motorină pe care-l linge dimineața pe nemîncate, pt limpezirea minții, o să-i cadă greu la rînză, ceea ce s-a și întîmplat. oricum, în antologie, ca și pe lumea-ailaltă, unde-o să ne întîlnim cu toții, ne-mpăcăm noi cumva. răbdare.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-10-19 13:27:14
         
 
  "lingîndu-ți"

și la final: ?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-10-19 13:15:12
         
 
  așa cum ți-ai propus să mă ostracizezi și pe mine...atît că eu îs mai rezistent, pielea mai dură, spiritul oțelit în liternautica aventură...
ce-o să faci maître, cînd vei rămîne doar cu hurmu hăsmățuiul mustind de talente,cu gafeu ligîndu-ți pașii și ici-colo cu cîte-un epigramist expirat, cu șalele cuprinse de pastișo-sciatică.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-10-19 13:14:24
         
 
  fain, semnificativ...primii doi plecară de plictiseală, da' hai, recunoaște bărbătește, pe peia-l lucrași în foi de viță, pînă cînd plecă sarma afumată...  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-10-19 13:11:30
         
 
  maestre, n-am absolut nicio legătură cu defectarea lui AAA, a Adrianei, sau cu descăpățînarea bardului.

remember, citez:

- trompeți, suflați în vuvuzele!
și voi, ostașii mei iubiți,
(pe dracu - lași, nenorociți,
cotarle, hoți și muhaiele,
aplaudaci de trei lulele),
urechile vi le ciuliți
și ascultați al meu cuvânt:

îmi zise mie unu' cum că
în gloriosul meu regat
democrația e pe ducă,
și libertatea vorbă-n vânt!
așa o fi??? - o, nu, o, nu!
îngână plebea. te iubim...
un soare doar străluce! tu!

(la care, mândrul serafim
sfârșind, își trase spada și
tăind un cap imaginar
împunse cerul, și tuși).

- văzurăți, deci, sublim popor
al meu, cum unii subminează
o dictatură luminată!

(din glod: o, pedepsește-l, Tată)!

- dar conștiința voastră, trează,
m-a ajutat sa aflu-aceste
mârșave uneltiri! vă zic,
de dânsul, milă nici un pic
nu voi avea, nici azi, nici peste
un secol! voi să-mi dați de veste
ca pân-acum, când un nărod,
cu neuronul la ciorap,
mi-alungă din regat vreun plod,
și-îndat' o să-l scurtez de cap!

am fost naiv, am fost credul,
dar pân-aici! enough, destul!

(și, hohotind în vestibul,
consúla cu al ei consúl,
belind, extatic, un cartof,
dădură speakeru' pe off).
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-10-19 13:02:16
         
 
  depandă de noi să revenim la tonul socializării de anțărț. chiar dacă trei dintre interlocutori au emigrat sau pur și simplu au defectat(aici ai o vină).  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2012-10-19 08:27:55
         
 
  da, pe vremea lui nea Goe Basarab era mișto. dar nu io-s de vină că nu mai e. căsuța cu votul n-o mai văd, înseamnă c-am votat la vremea aia.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2012-10-18 18:46:05
         
 
  Ce făcuși, Gheorghe, ne deteși pe goarnă?! Uiuiu!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2010-11-28 20:30:01
         
 
  e o ordine polifonică, ia vezi?!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-28 16:45:03
         
 
  Bre Gheorghe,
Reproduseși chiar așa, otova, fără corecturile necesare, pe care, cel puțin eu, le-am făcut pe drum? O să creadă lumea ori c-am fost beat, ori că sun semianalfabet!
În plus, un pic de ordine era necesară, căci e atîta îmbîcseală în topografia dialogurilor, încît nu văd cine și-ar pierde timpul să lectureze o așa varzule călită.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-28 16:40:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE