FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
TOP
Text postat de latunski criticul
TOPUL
poeților consacrați, în viziunea lui Latunski

Am o pitică mică pe lobul parietal. Analizorul sensibilității poetice nu mai funcționează la capacitatea necesară aprecierii; mă raportez la ce mi se spune. Pe lobul frontal am doar două circumvoluțiuni: urma de la șapcă, a doua fiind amintirea cartierului Circumvalațiunii (ghici ciupercă unde-i?). Lobul temporal nu-i important, e relativ. Celelalte lobby-uri țin de politică, în general, iar de formațiunile bazate pe culturism, în particular. Lobotomia e necesară periodic… Trunchiul meu poetic este atrofiat, dar e pe rol cu malformațiile grave ale măduvei clasice și consacrate.
Personal (cincimiicincisutecinci) sunt un cur-rios cum va arăta topul meu în viziunea unui absolvent de litere, cuvinte, propoziții. Și nu numai! Chiar și în percepția tutuLor care jonglează cu troheii, cu iambii și săltărețele dactile, așa cum jonglez eu cu facturile fiscale. Iată topul:

2. Dimitrie Țichindeal (Cichindeal, gură de aur);
3. Barbu Paris Mumuleanu (glas cu durere);
4. Ioan Prale (firea cea întoarsă);
5. Daniil Scavinski (Daniil cel trist și mic);
6. Iancu Văcărescu (cîntînd dulce a iubirii primăvară);
7. D. Cantemir (croind la planuri din cuțite și pahară);
8. A. Beldiman (vestind în stihuri pe războiul inimic);
9. A. Sihleanu (liră de argint);
10. A. Donici (cuib de-nțelepciune)…. Observați, vă rog, ultimii trei de A, tip verzal!

Nina îmi zice că lipsește nambăr oan. Și are dreptate1 El este Frantișca, zis Vilanul, care este ceangău de-al nostru, de la Filipeștii de Pădure, și care a fugit la Paris în anno Domini 1441, cu tot cu odoarele din altarul mănăstirii Bogdana. Norocul lui, că a întîlnit o mamă și un papistaș cu același nume, ultimul l-a înscris la facultatea particulară în Comuna din Paris. Mah, obiceiurile urîte nu se uită așa ușor, dacă nu fura și „pîrțul dracului”, acum ar fi stat la causerie și Sarkozy cu Băsescu al nostru (auzi, Floriane!)

La final, dar nu la urmă, ceva gen: „recunoașteți autorul?” (Numai pentru AAA)

„Curgeau oile pe drumuri, toate gata a făta,
Cinci oca nu trăgea una, și cine mai căuta;
Intra în Ieși o mulțime, atît din jos și din sus,
Și peste trei-patru zile auzeau cum că oi nu-s.”

Gata mi-s! Io, Latunski… să mai trec p-acilea, au ba?
AAA, nu te supăra….
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Dle Kritic (observați majusculele!)
Aci m-ați impresionat.
Plăcut.
Chiar dacă ați copiat clasamentul cela din manualul de clasa a V-a!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-11-26 21:09:36
         
 
  Întrucât lipsește "nambăr uoan" și Dimitrie Țichindeal e pe locul doi, tragem de următoarea concluzie:

Competiție

Trag de frunzele de laur,
Aspirând la gloria pură,
Țichindeal - "Gură de aur" -
Și Latunski... rău de gură!

Ioan Jorz
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-11-26 09:01:34
         
 
  Fii serios Vitea! Firește că nu ridic mănușa, doar matale ești singurul critic din virtual pe care-l respect...poate doar în dacă ne-ntîlnim la Zalău și ne duelăm c-o glajă de pălincă de prună veche de trei ani macerată-n butoi de dud.Com'on dude dacă te retragi din serviciul activ cine mai ține balanța-n lavra bleu, cine-l mai consiliază pe userul 666, bref...uite mă faci să devin patetic, ca o placă de vinil din anii 60' cine mai lustruiește diamantele de noroi cînd Lucy din ceruri e peltică?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-26 08:01:10
         
 
  Acesta este un mesaj pentru cine vrea să-l recepteze:
- În scriitură există o capcană de genul: greu de ucis doi, trei etc., pe care nici șobolanii versați nu o pot evita. Puțini o depistează, grație experienței înapoiașilor (sau înaintașilor - relativă exprimare), deh, puținătatea putirință a limbii mioritice și a împrumuturile cu dobînzi împovărătoare de la Banca Indo-Europeană.
- Ideea ar fi asta: ești un ol plin și pe măsură ce te exprimi, te golești; încerci să te împlinești tot cu același conținut, dar vasul(corabia) care te transportă se scufundă. Și devii un vas într-un alt vas, o capcană în altă capcană.
- A doua idee ar fi: să vrem a schimba registrul. Să putem, că vrutu-i unul și pututu-i altul. Deh, capcanele limbii mioritice.

Cu aceste vorbe o să mă retrag de pe această pagină, dar, ce spun eu, nu numai, ci din întreg virtualul. Însă voi milita în continuare pentru ideea de chibuț literar, iar în intimitatea ghetoului meu voi medita la suficiența mea, raportîndu-mă la alți confrați mai talentați și mai talantați decît mine.
Căz doară asta-i soarta celor care jonglează cu vorbele, neh...

 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-26 01:50:34
         
 
  Și încă ceva. Ești singurul virtual pe care-l respect pentru ce scrie. Dacă nu te comentez constant, este pentru a nu umple oala cu supă reîncălzită și reciprocă. Dacă ai chef de dispute, mă retrag. Am spus, repet, nu teama mă determină, ci raportarea la ceva nedefinit. Dacă insiști, eu voi alege armele și locul...  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-26 00:26:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Acum știu de ce semeni cu fosta mea consoartă!Avea chef de ceartă și în miez de noapte, dar mai abitir în zori. O să privesc prin geamul aragazului, tv-ul mă deprimă.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-26 00:18:24
         
 
  Ohaș,să lăsăm amabilitățile sictirite reciproce și ne conversăm mîine-n zori de zi.Ți-aș da emailul de pe aragaz da' mi-e că-l vede finu-tu și iar îmi umple oala de supă cu spamuri!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-26 00:12:38
         
 
  Ete, na, vrei să-ți arăt legitimația? Se aprobă, dar pentru valahi n-am dezlegare decît la insignă....  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-26 00:04:28
         
 
  bon, atunci top secret: mai cîntă Inge de pe strada labirintului la balalaică?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-26 00:00:09
         
 
  Bre... maestre, cînd mai dai, zi din vreme, că eu știu să fug, mai am circumvalațiuni disponibile pentru autoapărare....  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-11-25 23:43:39
         
 
  Uitași ilustrul autor al versurilor memorabile
"Nici o masă fără pește,
nici o curvă fără pește,
nici o mare fără pește,
nici două pâini fără pește.

nici un simbol fără pește,
nici un vameș fără mită,
nici un pescar fără plasă,
nici un zeu fără apostoli."

Top-less,gaspadin, adică cu nurii eutherpinei la vedere...la bună vedere(doar cine a tocit floaștăru pe-acolo-n urbe, ori barem coatele pe băncile universitare știe unde zace cartierul Curcumvalațiunii!)
Per aspera ad astra.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-11-25 23:38:27
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE