FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tehnici de super-viețuire (Vreau sex cu femei)
Text postat de Cristi Iordache
Vreau sex cu femei (fragment)



Vremea nu ne permitea să ne cățărăm așa că îl iau pe amicul Arpi să vizităm Brașovul. Este un oraș impresionant și de câte ori sunt în preajmă nu ezit să-i cutreier străzile.

Chiar dacă și-a făcut casă în creierii munților, Adam Arpad este brașovean get-beget, cu acte-n regulă și un apartament la parterul unui bloc.

Prin centru intrăm în fiecare magazin cu echipament sportiv, dar și în librării (mai ales eu, ha!).

La Șt. O. Iosif, Arpi știe că voi pierde noțiunea timpului și-mi spune:

- No, bradăre, mă găsești la terasă.



Mă învârt printre rafturi, văd titluri și autori, observ un exces de carte cu tematică religioasă și, în partea centrală, de asemenea, abundență de „life style”, terapii și vindecări miraculoase. Totul trădează lipsa răbdării consumatorului, ba mai mult, a unei societăți depresive care nu cunoaște ființarea și se agață instinctual de titluri capcană de genul: „cucerește-l în trei zile”, „șapte pași spre autocunoaștere”, „patru legi pentru liniștea inimii”, „singurul drum către fericire”, „cele zece căi ale puterii” etc. Cum niciodată nu poposesc aici doar pentru a privi, caut în continuare pe peretele din dreapta sălii. Autori români și străini, titluri arhicunoscute de-a lungul timpului, sub diverse edituri și colecții, dar aceleași.

De la „masa lui Oreste” (sectorul audio-video, spațiul în care Oreste Teodorescu și-a întâmpinat fanii cu ocazia lansării „codului” său) o fătucă drăguță foc mă urmărea discret. Scotocisem o oră bună, de parcă aș fi căutat vreo intrare secretă. Amestecam colecțiile, lăsam Platon peste cărți de bucate, Nietzsche lângă Coran, Patapievici printre cărțile de colorat și cred că o scosesem din minți, astfel încât o văd apropiindu-se. O ignor și-mi găsesc de lucru, aplecat cu mare interes (fals, desigur!) deasupra unui șir de volume precum piesele de domino, dar atent la fiecare gest al ei, care se oprise la un metru de mine. Mai face un pas și mă întreabă cu un timbru sonor cald, șovăielnic și natural:

-Vă pot ajuta?

Mă îndrept de spate și mă întorc privind-o în ochi fără să clipesc. Îi urmăresc nervii feței pulsând, mâna ce o duce la nas, apoi cum o lasă pe lângă corp prinzând tricoul și trăgând de el în jos, peste fese și zona pubiană. Era agitată. O fixasem cu superioritate și parcă vrând să scape de prezența mea dominantă, repetă mai stins și tremurat decât prima dată:

-Ce ați dori?

Fără să pierd controlul vizual, mă aplec la nivelul părului ei ondulat, cât să nu o ating, aștept câteva secunde să i se accelereze bătăile inimii și îi răspund silabic, apăsat și mai mult șoptit:

-Sex cu femei.

Cred că dacă ar fi avut puterea să se adune, și-ar fi dorit să demolez librăria, în locul alegerii neinspirate de a mă întâmpina. Urmăream cum i se decolorează roșeața apărută inițial pe obraji până s-a albit toată și cum mișca necontrolat capul spre stânga și spre dreapta, evitându-mă, după care s-a întors către “masa lui Oreste” lasând involuntar să-i văd mâinile tremurânde, împletind degetele, haotic, la spate. Copila asta excesiv de sensibilă, își crease o colivie mentală, de unde doar gestica iconștientă mai răzbea la exterior ; pierduse contactul cu realitatea iar instinctul de autoapărare devenise nul. Vulnerabilitatea și neputința ei m-au obligat să repar cât mai repede situația, astfel încât cu un aer patern și zâmbitor îi cer, calm :

-Cartea "Sex cu femei", scrisă de Adrian Suciu și Ștefan Doru Dăncuș.

Apoi pentru a-i îndepărta "colivia" și a o scoate din captivitate, o readuc la momentul dinainte, printr-o acțiune inversă, aceea de inferiorizare a mea, căci nu doar fraza în sine cu aspect de agresiune sexuală o blocase, ci laolaltă cu abuzul asupra personalității sale, prin atitudinea mea gravă și presiunea puternică pusă pe receptorii ei.

-Mă ajutați ? Eu nu reușesc să dau de ea.

-Să încerc pe calculator, zice după ce înghite în sec.

Ieșea din panică. Fătuca mea se purta acum de parcă ar fi vrut să-mi mulțumească. Habar n-avea că fusesem un prădător. Pentru ea eram salvatorul- cel care a scos-o din încurcătură.


Cazul manifestării ei poate fi extins.

Ne retragem în spatele propriei colivii, deși ne este deschisă ușa spre lume. Ne apărăm integritatea precum copilul care pune mâinile la ochi pentru a nu fi văzut.

Sărmani captivi! Să ieșim în lume! Dar lumea?

Lumea este o colivie mult mai mare, cu ușa deschisă...

Gata cu filozofia!


Cât am stat acolo, chiar dacă librăria era plină de clienți și colegii ei abia făceau față, ea m-a tratat preferențial. Să fi fost încercată de regretul că m-a perceput inițial ca agresor, sau comportamentul afectuos și elegant de după, ori amândouă, plus dezinvoltura mea de cuceritor misterios. Cert este că i-a solicitat doamnei care părea șefă, să butoneze calculatorul de la sectorul audio-video.

- Nu am cartea.

- Cum ? Păi asta-i carte premiată de USR, măi frumusețe ! Știi, am venit să cumpăr câte ceva dar nu orice !

Renunțasem la politețuri - idee inspirată, pentru că se dezinhibase total și acum epata.

-Adrian Munteanu ?

-Nu știu...să verific.

-Adrian Munteanu, sonetistul; este brașovean de-al tău!

Repet asta tocmai pentru a auzi "doamna șefă", care apăruse între timp și ne asista.

-Și Mircea Petean, îi zic repede, să nu încheie căutarea.

Pleacă pe ușa din spate undeva în depozit, moment propice unui dialog cu “doamna șefă”.

-Observ că aveți numai morți !

-Adică ?

-Autori morți

-Avem și vii.

Na, răspuns ! Îmi indicase din cap o zonă pe care o verificasem.

-Cărtărescu, Patapievici, Liiceanu, mai mulți…vedeți acolo!

-Scumpă doamnă -încerc eu s-o sensibilizez- i-am citit, însă pe lângă aceștia sunt scriitori de mare valoare, lipsiți de mediatizarea agresivă, fără acces la mijloace de promovare și publicați la edituri mai puțin cunoscute. Drept exemplu, iată că aveți lucrări de Adrian Munteanu și Mircea Petean, (zâmbesc pentru a părea o glumă) care așteaptă cititorii în depozit.

-Știți cum este, ca în orice afacere...comerț, profit, este vorba de cerere și ofertă.

- Aveți dreptate. Și viața artistică are o latură materială. Cred că m-am supărat ca măgarul pe povară.

- Nu, nu! Este dreptul dumneavoastră de a fi indignat; oferta nu vă satisface...vă înțeleg.

O, spiritul nostru balcanic! Acum l-aș fi dorit, îns㠄doamna șef㔠părea căzută printre noi la pachet cu pragmatismul. Un fel de doi în unu’.

-Mulțumesc frumos! Îi spun cu un ton de “am terminat!” și o las să plece în partea aglomerată a librăriei, spre care vorbind cu mine, stătea poziționată ca-n bloc-starturi.

Fătuca exercițiului meu, tocmai îmi așează pe masă o carte de Mircea Petean, "Anna versek" și seria sonetelor de Adrian Munteanu : „Tăcerea clipei”, „Casa fără ziduri”, „Paingul orb”, „Ferestre în cetate” și „femeie !...”. Pe ultima o răsfoiesc (majoritatea textelor le citisem din alte surse), mă întorc la pagina șapte și mă întind peste "masa lui Oreste" ca un șarpe.

-Ascultă domnișoară cât de frumos ! îi recit repede prima strofă, apoi mai mult șoptit, de parcă am fi fost înconjurați de lumânări și bețișoare parfumate :

-"În pat să-ți lepezi, caldă, cuviința/ Și sânii dornici de-ncleștări avide/ Să îi frământ cu palma ce decide/ Cât de fierbinte-i carnea și putința" (...)Am privit-o la "Desfă cuibarul tainic să pătrundă..." și se înroșise precum varietățile mele de Burgundy *.

Dar cum nu venisem pentru declarații amoroase, mă retrag și-l sun pe Arpi, care apare imediat.

-Ai gătat?

-Da ! și-i dau “Anna versek”. Cadou, bradăre; e pe limba ta! apoi mă adresez fetei :

-Mai caută-mi, te rog, Gelu Vlașin, Doina Ruști și Ana-Maria Comăniță !

Îi repet, o las câteva clipe, după care îi înșir altă listă de autori și o aștept să se întoarcă din depozitul "viilor". Micuța mea trecută prin furcile caudine, pune pe tejghea un braț de cărți. Recunosc printre ele "Cămașa în carouri" a Doinei Ruști și mă arunc asupra ei ca o pasăre de pradă. Mă schimonosesc mai ceva ca mr. Bean, întorcând-o pe toate părțile și parcă făcându-i în ciudă lui Dan C. Mihăilescu "na, că am și eu !"

-Fă-mi poze cu femei ! și îi întind camera foto, prietenului meu.

-No, cum vrei, bradăre, dar hai să dăm din bascheți că-i târziu.

Pun la piept “femeia” lui Adrian Munteanu, în timp ce amândoi (vânzătoarea și Arpad) se holbează la mine ca la un nebun, apoi "Cămașa în carouri" a Doinei Ruști, peste bluza mea în dungi (unde-i “victimă colateral㔠și Laura Vasiliu), pozez, după care aleg din teanc mai multe titluri ale unor autori vii.

Așez achizițiile în două pungi imprimate cu sigla “LIBRIS” și-mi anunț vânzătoarea, pe un ton imperativ:

-Vezi că va apărea “Bărbatul la patruzeci de ani” !

Se uită brusc spre intrare și după câteva clipe de confuzie, se luminează și-mi zice, victorioasă :

-O carte scrisă de dumneavoastră; sunteți scriitor !

-Nu. Sunt croitor. Autorul este Ștefan Doru Dăncuș.

-Sunteți croitooor ! exclamă dezamăgită și tărăgănat pe ultimul cuvânt de nu-l mai termina.

-Da. Lenjerie de damă la comandă.. Ia cartea mea de vizită și nu uita să mă contactezi.

Plec. Aproape de ieșire privesc înapoi. Fătuca mea, cu cartea de vizită sub nas, dă din cap zâmbind, de parcă ar spune "mare figură ești !", iar eu ridic mâna dreapta și-i fac semn că este-n regulă.



Camaradul meu mă invită la terasa unde îl aștepta un vechi prieten, dar simt nevoia să fac o regrupare mentală.

-Stau și cuget, Arpiko. Du-te singur!

-Este un bradăr de-a fost cu noi în Himalaya, îl salut și vin.

-Vin roșu?

-O bere doar! și pleacă râzând.



După tentativele de ascensiune, eșuate amândouă din cauza vremii nefavorabile, aproape de miezul nopții, când turiștii își consumaseră energia, mă retrăsesem cu L.H. și Raul Adam în camera de oaspeți. De-a lungul verii îmi spuseseră pe rând, DDP, Rob și LH de câteva ori (Raul, niciodat㠖 nu că-i convenea alegerea mea, dar știa că și-ar fi răcit gura degeaba!), însă nu a avut impactul de-acum. Masa aceea lungă pentru douăzeci de persoane la care eram doar noi trei, liniștea de care ne dezobișnuisem, chipurile noastre în repaos, vocile raportate la acustica încăperii, toate ofereau discursului o vibrație aparte. LH mă avertizase că opțiunea mea de a face, solitar, trekking și cățărare, este doar o încăpățânare, o nechibzuință care mă poate costa viața. Știam. (Recunosc că la prima tentativă am fost la un pas de a mă prăbuși, dar am dat drumul la o parte din echipament și am rămas în priză pe genunchiul stâng și mâna dreaptă până ce mi-am încălzit mâinile cu mintea - ciudat, nu!?)

-Cristi, niciodată șă nu mergi singur – vii în octombrie când vremea nu este capricioasă și urcăm în echipă. Să nu crezi că-ți ridică cineva statuie dacă bravezi! Cel mai bun alpinist este acela în viață!

Și asta știam încă din adolescență, dar am preferat să nu comentez.



Curios cum treci deseori pe lângă o floare, știi că este roșie, îi simți parfumul, însă mergi nepăsător mai departe până într-o zi când te oprești (habar n-ai de ce!), îi atingi petalele, inspiri adânc mireasma, te minunezi de puritatea ei și îți dai seama că puteai pierde magia care te aștepta de fiecare dată acolo, în tăcere.

Același lucru se întâmplă și-n dragoste; neglijezi persoana iubită, îți este suficient că o știi lângă tine, până când constați cu durere, poate imediat după ce ai simțit „magia florii”, că a dispărut.

„Cel mai bun alpinist este acela în viață”. Fraza lui LH mă urmărește. Gândurile nu-mi dau pace.

Cred că inconștient am căutat autori contemporani în librărie. A fost o comandă atipică pe care acum o deslușesc.

Asta am făcut. Am extrapolat teoria alpinistului și magia florii.

„Cel mai bun scriitor este unul viu”. Iubesc artiștii. Nu pun preț pe rezonanța mea pro sau contra creației – ea fiind subiectivă, fiind răspunsul informației stocate de-a lungul timpului și neavând valoare de adevăr.


Se frânează, se ocolește, se dau semnale acustice și luminoase - totul în mare viteză. Stau sprijinit de grilaj, prins între oameni și mașini.

Gânduri. Stări. Imagini. Ele se schimbă amețitor.



Îl văd pe Arpi venind, mă trezesc și-i fac semn că intru în librăria de alături.

La casă, imediat ce a plecat clientul dinaintea mea, vânzătoarea cu alură de bărbat supărat pe univers, mă întreabă răstit, mai-mai să mă sperie:

-Ce doriți?

-Sex cu femei...

-Florico, cheamă dragă gardianu’, că cocalaru’ăsta să dă la mine!

-Cartea...zic și dau din mână a lehamite întocându-mă spre ieșire.

-Îți dau o carte-n cap de numa'! Obsedatu’ dracu’ care ești!






















Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE