| 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
             | 
          
           
             | 
             
              Puterea executivă a premierului BOC               | 
             | 
          
           
             | 
                        Text 
                postat de  
                Anda Andries                  | 
             | 
          
           
             | 
             
              Zău că-mi vine să-mi las casa 
Și la ceruri să mă-nchin, 
Fi'ndcă văd că cea cu coasa 
E de genul masculin! 
 
Variantă: 
 
Zău că-mi vine să-mi las casa 
Și la ceruri să mă-nchin, 
De când Doamna... a cu coasa 
E de genul masculin! 
 
P.S. Premierul Boc a demonstrat, recent, că mînuiește cu abilitate uneltele agricole (lopata, coasa, etc.) mai puțin cele ale guvernării.                | 
             | 
          
		   
             | 
             
                
                Parcurge cronologic textele acestui autor
                
                  | 
             | 
          
		   
             | 
             
			                Text anterior 
								     				
				                Text urmator 
				                 | 
             | 
          
		             
             | 
             
              Nu puteti adauga comentarii acestui text  DEOARECE 
              AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT! | 
             | 
          
                     
             | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
            Comentariile 
              userilor | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
                     
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Dreapta cu care, între două tremurături ale capului, se pregătește să-și întâlnească ministru, adică pe doama Elena Udrea, de Pleș-coi!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ioan Jorz               la data de  
              2010-07-05 22:51:06               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Cum le știi tu, bre Mocane! Ca un om mare...! 
Ar trebui ca Băse să te așeze la drepta lui, aia mai zbuciumată!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-05 22:11:17               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Dacă tot cotrobăiți 
Ca-n pustiuri, talibanii 
Și vreți să vă dumiriți, 
Iliescu v-a luat banii... 
 
SAU 
 
N-are Boc nimic cu banu', 
El vă dă ce-a mai rămas 
În umă la Tăriceanu 
După ce Patriciu-a ras...               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Petre Mocanu               la data de  
              2010-07-05 17:59:39               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Te repeți și o poantă repetată, care, pe deasupra, mai e și trasă de păr, e ca o centuristă sleită de fluența prea ridicată a tirurilor dinspre Stanbul. 
 
Dacă voiai să dovedești că epigramele mele-s proaste, ar fi trebuit să nu săvîrșești prostia de a ne servi un exemplu catastrofal, drept dovadă supremă a abilității matale, in opozition! 
Dar dacă nu dădeai acest exemplu neinspirat, atunci îți ceram noi să ne arăți cum se face bine treaba asta, și tot în bară o dădeai. 
Așa că, oricum ai lua-o, mai bine tăceai și rămîneai maestru!                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-05 00:08:32               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Plouă, dreptu-i... Ca la tropic, 
De-o să ne murăm la boaie, 
Și-ai comis, bre, un off topic 
Fluid... ca apa de ploaie! 
 
(Ioan Peia) 
 
 
austeritate: 
 
unora le taie banu', 
altora, mai trist, umoru'. 
nicovalelor, ciocanu'. 
ție, înțelegătoru'. 
 
dar poti fi mîndru, în materie de epigrame, ești cam la nivelul lui Jorz, si încă faci progrese! nu te lăsa, în maxim 20 de ani de acu' încolo, o să fiți amîndoi 2 epigramiști bătrîni! 
 
:) 
 
n.b.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Radu Stefanescu               la data de  
              2010-07-04 23:40:19               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "ala-bala-poticneala", s-ar fi scris corect, dar, trecînd peste asta, însuși catrenul tău este exemplul potrivit pentru ceea ce vrei să iei în bîză, dom Radu!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 23:27:22               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              varianta imbunatatita 
 
pe mine ce ma apasa 
e ca ei pe marea cutra, 
in loc s-o faca la mutra, 
o imita doar la coasa.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 23:18:27               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Mă simt atins de-ngrijorare 
Și cu destinul prins în clește 
Cînd ăștia de la guvernare 
Imită pe-aia de cosește! 
(Anda Andries) 
 
pe mine ce ma apasa 
e ca ei pe marea cutra, 
in loc s-o faca la mutra, 
seamana numai la coasa.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 23:16:07               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Vine-aici și ne provoacă 
Pe noi, versus dl Ciocă, 
Anda care nu-i pioasă... 
Dar poate că-i copioasă?  
(Ioan Peia) 
 
 
geniile scriu catrene, 
ala bala, poticneala. 
cînd barosului i-e lene, 
geaba plînge nicovala.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Radu Stefanescu               la data de  
              2010-07-04 23:14:47               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Aiasta nu-i variantă, Anda, ci o epigramă de sine stătătoare, deși face uz de aceeași idee. E reușită integralmente.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 23:07:28               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Radule,  
 
 un hohot zdravăn e sufisant?  
 
:)))))               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 23:07:15               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "plouă de o săptămînă, 
moartea vine, dar nu-mi pasă, 
cînd văz șefi c-o iau în mînă, 
în materie de coasă." (R. St.) 
 
Plouă, dreptu-i... Ca la tropic, 
De-o să ne murăm la boaie, 
Și-ai comis, bre, un off topic 
Fluid... ca apa de ploaie! 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 23:05:42               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              ce-am in loc de ceam 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 23:03:35               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
               Varianta 3. 
 
Mă simt atins de-ngrijorare 
Și cu destinul prins în clește 
Cînd ăștia de la guvernare 
Imită pe-aia de cosește! 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 23:02:56               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Domnu Cioacă, treaba-i groasă, 
Vreți să știți de ce, pe ziuă,  
Draga nu-i așa pioasă? 
Noaptea bateți apa-n piuă!... 
(Ioan Peia) 
 
cu firea mea nepripita 
dupa ceam lucrat de zor 
si ea-i tot nemultumita: 
-draga, io nu-s salahor!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 23:02:29               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Vine-aici și ne provoacă 
Pe noi, versus dl Ciocă, 
Anda care nu-i pioasă... 
Dar poate că-i copioasă?               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 23:00:00               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Anda, vin și io cu o idee, ceva mai cotită. 
 
plouă de o săptămînă, 
moartea vine, dar nu-mi pasă, 
cînd văz șefi c-o iau în mînă, 
în materie de coasă.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Radu Stefanescu               la data de  
              2010-07-04 22:58:31               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              domnul Peia, aveti dreptate, barosan e cuvantul potrivit. 
Anda si mie mi-a fost si imi e dor dar nu imi fac multe sperante fiindca stiu ca iarasi o sa fugi. 
Avea drepatate conul Iancu cand ofta: 
-Ah femeia, inima sburdalnica, ochi alunecosi! 
p.s. 
bucuros de revedere               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 22:54:37               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              V-ați încins băieți? :))) Nea Mitică dă tonul și voi puneți botu'! De pioase aveți voi nevoie? -:P 
 
Nea Mitică, mi-a fost dor de dumneata! 
 
 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 22:46:46               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "desi nu are ciocan, 
ma-ngrozeste fiorosul 
cu mutra de mohican 
c-are ditamai barosul." (Dtru Cioacă) 
 
 
Bre, matale, năpristan,  
Nimerești cu susu-n jos, 
Păi ce? dacă-i barosan, 
Are, musai, și baros? 
 
"Mohican", dl Cioacă, e băgat în plus, ca să iasă rima.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:46:07               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Am auzul foarte fin, 
Disting gîza minuscúlă, 
O fi zis că-i masculin, 
Dar, la Boc, e nema...sculă!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:40:58               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ce să facă? N-aud bine? 
Să îi dea ciocanul Boc, 
Păi de unde, bre Florine, 
Dacă nu are deloc?!  
(Ioan Peia) 
 
desi nu are ciocan, 
ma-ngrozeste fiorosul 
cu mutra de mohican 
c-are ditamai barosul. 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 22:38:27               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              "draga mea de dup-amiaza, 
dupa ce postul se lasa, 
devine asa pioasa, 
insa nu ma deranjaza, 
ca imi da si nu ma-njura 
fiind pioasa doar la gura." (Dtru Cioacă) 
  
 
Domnu Cioacă, treaba-i groasă, 
Vreți să știți de ce, pe ziuă,  
Draga nu-i așa pioasă? 
Noaptea bateți apa-n piuă!... 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:33:02               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Nene Peia, Doamne iartă! 
Cred că mai auzi, puțin, 
Nu sunt eu o gură spartă  
Anda spune că e masculin               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Andrei Florian               la data de  
              2010-07-04 22:32:19               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Uite că m-am grăbit și eu, ratînd ritmul și o încheiere oleacă mai bunicică: 
 
Ce să facă? N-aud bine? 
Să îi dea ciocanul Boc, 
Păi de unde, bre Florine, 
Dacă n-are neam deloc? 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:27:54               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ce să facă? N-aud bine? 
Să îi dea ciocanul Boc, 
Păi de unde, bre Florine, 
Dacă nu are deloc?!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:20:49               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Genuneanu e mort dupa fetele pioase... 
 
Mă tem că nu pot deveni pioasă nici măcar în condițiile astea :))) 
(Anda Andries) 
 
draga mea de dup-amiaza, 
dupa ce postul se lasa, 
devine asa pioasa, 
insa nu ma deranjaza, 
ca imi da si nu ma-njura 
fiind pioasa doar la gura.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Dumitru Cioaca               la data de  
              2010-07-04 22:19:18               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Da, e bunicică și explicația cu "o să o iau razna, lăsîndu-mi casa de izbeliște, atunci cînd..." , dar ar fi fost ceva mai închegată apropierea de cădere în damblaua închinării, zic eu. În fine, am pierdut din vedere că poate te jenează varianta propusă de mine. Totuși, ar fi mai acceptabilă evitarea cacofoniei, decît păstrarea uzanței, optînd pentru variantă mi deșteaptă. Epigrama e un gen pretențios și e păcat să ratezi o idee excelentă printr-o realizare îndoielnică. 
La urma urmei, îți aparține, așa că ești singura responsabilă.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:17:56               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Radu, tu ai perfectă dreptate, e o epigramă de conjunctură, nici nu se vrea a fi antologică, dacă reușește să smulgă un zîmbet și-a atins scopul! 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 22:12:07               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              În timp ce îți scriam, Anda, mi-a venit o idee și, iute-iute, am încercat să dau de-un par egzamplu. Chiar dacă cele două strofe de mai jos nu sunt, prin idee, așa de originale, am încercat să demonstrez cum toate cuvintele participă la conturarea ei. 
 
Lume dragă, nu fi brută  
Și acceptă ăst motiv: 
Boc, pe toți, ne execută 
Fiindcă-i șăf executiv! 
 
Dar nici el, sută la sută, 
Vinovat nu-i, deseori, 
Fiindcă, știți, ne execută 
Doar cînd este tras de sfori!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:12:06               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Anda, epigrama nu-i rea, iar cacofonia se rezolvă ușor, doar că, fără "legenda" din subsol n-are nicio noimă, și asta, după toate regulile genului, îi cam scade valoarea.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Radu Stefanescu               la data de  
              2010-07-04 22:06:13               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              este seceră, nu-i coasă, 
iar de te rogi tot anul, 
poate premieru'-ți lasă,  
lângă seceră, ciocanul 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Andrei Florian               la data de  
              2010-07-04 22:05:13               | 
             | 
             | 
          
		  		   
             | 
             
                Parcurge cronologic comentariile acestui autor
                  | 
             | 
			 | 
          
		   
             | 
            
			 
			                Text anterior 
								     				
				                Text urmator 
							
			
			 | 
             | 
             | 
          
		  
                     
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
               
Păi mie problema cacofonică "cu coasa" mi se pare minoră, chiar tu ai spus că eliminînd-o s-ar pierde formularea uzuală, cît privește primul vers, sunt convinsă că mă voi putea bucura de ajutorul vostru spre a-l îmbunătăți, deși, "să-mi las casa" mai poate însemna și a "o lua razna", ceea ce, în varianta a doua, se leagă cu versul trei "de când...", în fine, mulțumesc pentru orice fel de sugestie. 
 
:)               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 22:02:14               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Uite, mai trag și eu de varianta mea: 
 
Cred c-am să devin pioasă 
Și, ptiu drace! să mă-nchin, 
Căci Doamna ce poartă coasă 
E de genul... masculin!                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 22:00:49               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              ..."a cu coasa"? Îmi sărise și mie varianta asta în minte, dar nu rezolvă problema cacofonică! 
În plus, primul vers cam bate puțin cîș față de cerința esențială ca, într-o epigramă, absolut toate cuvintele (mai puțin cele de legătură - ba, uneori, și acelea - să rezoneze la întreg. Adică să nu apară lipituri forțate, puse acolo doar ca să umple spații adiacente. Eu, spre pildă, socotesc că primul vers este forțat.  
Ideea, însă, a fost cu mult peste realizare.               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 21:47:43               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
               Ioane,  
 
  Mă tem că nu pot deveni pioasă nici măcar în condițiile astea :))) 
 
Cum ți se pare varianta pe care mi-ai inspirat-o? 
 
                 | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 21:36:39               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ioan Jorz, 
 
 Am încercat să evit cacofonia cu pricina (nu știu dacă am reușit) la a doua nu renunț din motivele menționate de Ioan Peia! Părerile voastre contează mult pentru mine!  
 
Mulțam și pentru întâmpinare!                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 21:33:56               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              No, punctele de suspensie sunt inutile!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 19:29:31               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Poate așa: 
 
Zău c-aș deveni pioasă 
Vrînd la ceruri să mă-nchin, 
Căci Doamna ce poartă coasă 
E de genul... masculin!                | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 19:28:31               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Dețși am introdus și eu, văd, o nouă cacofonie: "pe pioasa"!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 19:27:00               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Oricum, dacă s-ar rezolva cacofonia aceea, cealaltă, "cu coasa" are o rezolvare care nu o recomandă, căci s-ar pierde formularea de uzanță. 
Eventual, epigrama ar arăta așa, dacă îmi permite autoarea: 
 
Zău c-aș face pe pioasa 
Și la ceruri să mă-nchin, 
Căci Doamna ce poartă coasa 
E de genul... masculin!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 19:25:47               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              E o cacofonie acolo: "că cea"! Altminteri epigrama e bună. 
Bine-ai revenit, Anda Andrieș! 
 
Ioan J               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Ioan Jorz               la data de  
              2010-07-04 18:44:43               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Excelent, Anda! Ai grija la batran. Flirteaza. In rest numai de bine! Excelent. Vot               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ecsintescu virtual               la data de  
              2010-07-04 18:30:16               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Ioane, multumesc pentru popas! 
  
Mă bucur că-ți plăcu! Probabil de aceeași părere au fost și editorii de pe site-ul concurent! Au mazilit-o la atelier! ;) 
               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 17:41:55               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
                             | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              Anda Andries               la data de  
              2010-07-04 17:37:05               | 
             | 
             | 
          
		             
            |   | 
              | 
              | 
              | 
              | 
             | 
             | 
             | 
          
           
            |   | 
            
  | 
             | 
          
           
            |   | 
             
              Mișto epigrama! 
 
Poți să mi te rogi la greu, 
Vom intra cu toți la apă, 
Căci, de Boc, v-asigur eu, 
Dracu poate ne mai scapă!               | 
              | 
             | 
          
                     
             | 
            Postat 
              de catre  
              ioan peia               la data de  
              2010-07-04 16:36:13               | 
             | 
             |