FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Oliviu Craznic - ...Si la sfarsit a mai ramas cosmarul, Cap. 32. O cină cu mireasa nopții
Text postat de oliviu craznic
Oliviu Craznic
...Și la sfârșit a mai rămas coșmarul


Capitolul 32. O cină cu mireasa nopții

– Intrați, ne spuse Giulianna Sellini.
Purta în păr o diademă de argint cu rubine. Rochia neagră ca noaptea cădea în valuri pe trupul ei minunat, lăsând în urmă o trenă lungă de aproape un metru și jumătate. O capă ușoară, azurie, era prinsă pe umărul ei cu o broșă înfățișând un corb alb, iar pe gâtul delicat îi sclipea un colier de perle.
Bineînțeles, și noi îmbrăcasem ceva adecvat. După ce căpitanul gărzilor golise curtea, cerând fiecărui oaspete să rămână în camera lui, și ne privise cu ochii holbați hainele murdare de pământ, de sânge și vomă, făcuserăm fiecare câte o baie fierbinte și ne pusesem un rând de haine noi. Purtam o cămașă neagră cu șireturi și pantaloni largi asortați, o centură cu catarama mare și însemnele casei mele – scorpionul negru pe fond de jad și trandafirul galben – și o pelerină albastru-închis. Vincennes alesese pentru ocazie un costum foarte frumos, de un alb strălucitor, cu ușoare modele roșii-aprins pe piept și pe umeri. Deasupra aruncase o manta simplă, maro.
La îndemnul lui Albert de Guy, decisesem să o invităm pe contesă la masă, încercând totodată să mai scoatem câte ceva de la ea. Vincennes trebuia de asemenea să ajungă cumva la Max Schwartz prin intermediul marchizei. Practic, ne așteptam ca dușmanul nostru, odată odraslele sale distruse, să facă vreun gest necugetat care să îl dea de gol, ori să pregătească vreo ripostă. În plus, trebuia să fim cu ochii în patru la cei trei bolnavi care mai erau, chiar dacă starea acestora era relativ bună. Domnișoara Monique părea aproape vindecată, mai având doar o ușoară stare febrilă. Soldatul din gardă era puțin mai bine ca la început, cu o umflătură ușoară care începuse, parțial, să se retragă. Amantul contesei își revenise cât de cât în urma îngrijirilor și rugăciunilor și se spera că boala lui va evolua fără probleme mari înspre vindecare.
Vincennes reușise să treacă destul de bine peste ce se întâmplase, în ciuda faptului că participase la evenimente mult mai activ decât mine. E drept, când ne întorsesem, străbătuserăm fără o vorbă curtea pietruită și cenușie, cu capetele plecate în piept, astfel că am crezut că e la fel de șocat ca mine. Cumva însă vicontele se mobilizase, și când ne despărțisem la ușa camerei lui îmi strânsese mâna și, cu vechea lui căutătură hotărâtă, mi se adresase:
– Țin’te bine, amice. O scoatem noi la capăt cumva.
Eram prea puțin convins. În vreme ce mă curățam cu grijă, chipul suav al vicontesei de Valois plutea în fața ochilor mei iar stomacul mi se contracta de spaimă. I-am mulțumit lui Dumnezeu – eu, care nu mergeam niciodată la Biseric㠖 pentru faptul că tatăl ei era un om capabil și hotărât, mult mai potrivit să o protejeze decât mine. Mai târziu am îngenunchiat și m-am rugat pentru ea, cu capul în piept și ochii închiși, așa cum nicicând nu o mai făcusem și cum știam că aveam să o fac în fiecare zi de acum încolo, până la deznodământ.
– Luați loc, ne spuse contesa, măsurându-ne cu o privire plină de interes. Pe masa frumos aranjată se afla vin negru de Anjou, și mai multe delicatese exotice. Se găsea, desigur, și carne proaspătă de cerb, dar nici eu nici Vincennes nu aveam să mâncăm carne.
Am mulțumit pentru amabilitate și ne-am așezat. Contesa întinse paharul și, galant, prietenul meu i-l umplu cu dibăcie. Sellini refuzase să vină în sala comună sau în una din camerele noastre, oferindu-se să ne primească la ea. Presupun că prefera să joace pe teren propriu.
– Așadar, dragii mei, spuse după ce ciocnirăm, cu ce vă pot fi de folos... din nou?...
Am remarcat imediat că nu întrebase ce s-a petrecut dincolo de ziduri. Oare știa?... Și dacă da, ce anume însemna asta?...
– Dragă contesă, începu Vincennes cu prudență, ceea ce ne-ar interesa mai întâi... este ce știi despre Conrad Lorenz.
Tânăra se strâmbă.
– Nu l-am citit, dacă la asta vreți să ajungeți. Am încercat la un moment dat să achiziționez unul din Bestiarele sale, dar prețul era prea mare. Și credeți-mă, nu sunt lipsită de resurse financiare. A trebuit însă să mă mulțumesc cu două grimmare negre și cu un compendium al lui Polonius Deptus. Dilum demonicum, bănuiesc că ați auzit de el.
Bineînțeles că nu auzisem. Contesa continuă:
– Am avut o ... cunoștință (și nu ne scăpă pauza pe care o făcuse înainte de a alege termenul) care susținea că a parcurs două din tratatele lui, Drumul spre damnare și Intestinele viilor. O dată mi-a fost prezentată o pictură semnată C.L., care putea foarte bine să îi aparțină. Reproducere, desigur. Conrad Lorenz pictează numai pe oase de om.
– Picta, o corectă Vincennes. Omul e mort.
Sellini îl privi fix.
– Este, oare?... Unii susțin că e nemuritor. Că cel care a murit pe roată în beciurile Inchiziției nu era decât o construcție. Conrad se pricepea la așa ceva.
– L-au desfăcut după moarte. Vincennes o privea cu atenție și eu la fel. În stomac i-au găsit rămășițe umane. Era Lorenz.
Contesa dădu din umeri.
– Oricum ar fi, puțină lume crede asta, iar operele sale sunt greu de găsit. Iar cele peste care dai, sunt scumpe și nu cred că sunt autentice.
– E totdeauna bine să fii sceptic când e vorba de astfel de lucruri, acceptă prietenul meu. Marinarii din porturile Sumerului vând sirene împăiate, garantând satisfacerea plăcerilor sexuale, cu jumătate de ducat bucata. Se pare că sunt de fapt busturi de maimuță din Insule, cu părul scos fir cu fir și cusute cu grijă de o coadă de pește mai mare. O verișoară de-a mea – altminteri fată de treab㠖 susține că în pădurile de pe domeniile ei trăiește o manticoră. Se jură oricând că i-a văzut de mai multe ori blana portocalie și chipul zbârcit și răutăcios, pe când se furișa în sat ca să răpească copiii. A cumpărat chiar un antidot verde pentru veninul ei, de la un soi de vraci care trăia într-o grotă. În cele din urmă sticla cu antidot s-a dovedit a fi doar apă colorată, iar vraciul un mincinos. Nu știu nimic despre manticoră, dar ea spune că încă se mai află acolo și că în nopțile geroase de iarnă vine și îi zgârie la geam, șoptindu-i promisiuni mincinoase ca să o lase să intre.
Sellini îl asculta cu atenție, înclinându-și capul aprobator.
– Poți să mă crezi, viconte, că știu foarte bine toate lucrurile acestea. Tocmai de aceea sunt prudentă mereu. Îndrăznesc însă să sper că mă pricep suficient la științele nopții pentru a diferenția originalul de fals, chiar dacă este făcut de un maestru. Eu însămi am dat în vileag mai multe înșelătorii, inclusiv pe șarlatanul acela de Giacomo Bavur, care confecționa ectoplasmă și o vomita la ședințe însoțită de ghemotoace scârboase de păr, înspăimântând groaznic audiența credulă.
Contesa vorbea degajat și foarte sigură pe ea. Dar felul în care povestea era total diferit de cel în care relata Von Walter, ceea ce mă făcu suspicios. Neamțul vorbea din afară, ca un om care văzuse multe și era prudent și îngrijorat. Giulianna Sellini părea însă că are informații dinăuntru, ca și cum ar fi fost implicată, până la un punct, în toate acestea. Dintrodată, zvonurile despre ea nu îmi mai păreau atât de absurde. M-am uitat la ochii ei albaștri, adânci, ochi de otrăvitor sau de necromant, și la părul și rochia de culoarea iadului și m-am speriat.
Tânăra femeie păru să observe și surâse malițios.
– Mă suspectezi, cavalere?...
– Prietenul meu nu e obișnuit cu lucruri de-astea, interveni Vincennes repede. Și-a petrecut cea mai mare parte a vieții pe domeniile lui, pictând și visând la fecioare neprihănite. E mai sensibil.
Îl descrisese întocmai pe Armand de Courtray. Contesa izbuci într-un hohot de râs cristalin, dându-și capul pe spate și scuturându-și înveselită părul bogat.
– Zău așa, viconte, nu prea îl văd pe amicul tău cu o pensulă în mână. Îns㠖 și aici râsul ei se transformă într-un chicotit, în vreme ce în ochi îi sclipeau stele – sunt convinsă că s-ar descurca foarte bine cu un pistol.
Am privit-o neclintit, întebându-mă cât de multe știe. Dacă Chalais ar fi fost de față, și-ar fi amintit imediat unde auzise numele meu. Dar ea continuă să chicotească, privindu-mă pe sub gene, și am presupus că era o coincidență. Nu avea cum să știe nimic.
– Nu vă suspectez, doamnă, am spus pentru a-i abate atenția, dar trebuie să recunoașteți că spuneți lucruri interesante.
– Sunt o persoană interesantă. Dar tot nu mi-ați spus unde vreți să ajungeți, și nici ce ați găsit azi-dimineață dincolo de zid. Deși pot să-mi imaginez prea bine.
Vincennes trecu cu eleganță peste întrebările sugerate.
– Am fi dorit să știm, cu precădere, ce scrie Conrad Lorenz despre pentagrame, dacă nu vă este cu supărare.
– Au apărut?... întrebă Sellini, dintrodată interesată.
– Domnișoara Monique a văzut una în fruntea lui Thaddeus Beaummont, spuse prietenul meu ridicând din umeri. Deci, da, s-ar putea spune că au apărut.
Contesa își coborî pleoapele o secundă. Se gândea.
– Nu pot să vă ajut cu nimic în privința lui Lorenz, spuse într-un târziu. Semnificațiile pentagramei pot fi diverse. Uneori, cei care se închină la Împăratul Muștelor își fac un astfel de semn pe frunte sau piept ori la încheietura mâinii, cu fierul roșu. De obicei în timpul ritualurilor. Alții, care practică magia așa-zis benefică, pretind că un astfel de desen și incantațiile potrivite pot să te apere de Rău. Sfinția Sa însă o să vă spună că nu există magie benefică. Cel care cheamă un demon să îl apere de altul o să ardă în Iad.
– Biserica a avut totdeauna o lipsă de înțelegere față de demoni, nu se putu abține Vincennes.
Ochii albaștri îl fulgerară.
– Credeți ce doriți, domnule, dar eu una nu întreb de unde îmi vine ajutorul atunci când sunt ajutată.
– Poate ar trebui să întrebați, zise prietenul meu.
– Poate voi ar trebui să întrebați, spuse ea, și în cameră era rece și frig, de parcă diavolul stinsese focul. Dar focul ardea.
Câteva clipe am păstrat cu toții o liniște neplăcută, pe care până la urmă o sparse, evident, Vincennes.
– În fine, zise el zâmbind forțat, ne-ați vorbit despre însemne arse sau desenate. Dar aici a fost un fel de viziune. Preotul nu are nimic pe frunte, vă asigur.
– Nimic ce ați putea voi vedea, în orice caz. Giulianna Sellini se ridică de la masă și se îndreptă spre fereastră. Se însera. Semnul ne arată cu certitudine că cel care îl poartă a fost atins, într-un fel sau altul, de rău. Cel care a văzut semnul poate să fie un sfânt sau o persoană asemănătoare cu cea însemnată. Părerea mea e că boala a făcut-o pe fată să poată vedea și alte ființe care au fost supuse aceleiași influențe ca ea, ori uneia asemănătoare. Ce v-a zis Von Walter despre steaua cu cinci colțuri?...
– Ne-a spus să ne ferim de cel care o poartă, am răspuns.
– Păi, zise ea și umbra îi tremura pe perete în lumina lumânării, eu i-aș asculta sfatul. Țineți-vă departe de Thaddeus Beaummont.

(Va urma)

Oliviu Craznic
...Și la sfârșit a mai rămas coșmarul
http://fansf.wordpress.com/
http://www.agentiadecarte.ro/2010/05/un-roman-gothic-bantuit-de-personaje-malefice/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001082610778
http://edituravremea.blogspot.com/
http://www.edituravremea.ro/...si-la-sfarsit-a-mai-ramas-cosmarul



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE