FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Logică dialectică și logică…..feminină!
Text postat de Emanuel Cristescu
Colegele noastre, desigur, mai inteligente decât noi bărbații, cu siguranță vor gusta ușorul posibil paradox hermeneutic din titlul de mai sus.

Ne aflăm într-un spațiu privat, de utilitate, i-aș zice publică, deși nu îndeplinește, formal, toate condițiile legale pentru acest statut. Aici cuvintelor și ideilor li se răspunde, ori ar trebui să li se răspundă cu idei și cuvinte.

Distinsă colegă ada chifor,

V-am atenționat cu delicatețe asupra riscului pe care maniera domniei voastre de a jigni printr-o apreciere superficială, generalizatoare și nedreaptă membrii acetui site, cu excepția distinsului nostru coleg Radu Ștefănescu, a cărui operă se înscrie perfect în opțiunile axiologice ale domniei voastre. O reacție logică și firească ar fi fost să vă prezentați scuze sau să explicați ce ați vrut să spuneți pentru că, nu-i așa? procedural, orice om cu puțină logică înțelege din aserțiunea dumneavoastră ceea ce este de înțeles. Și anume „în rest” adică toți ceilalți sunt „doar veleitari desueti, cu pretentii de cerberi ai literaturii si limbaj manelist” Pe lângă faptul că, în opinia mea, prin aceast㠄apreciere” nejustificată prin nimic, ați făcut atât o gravă eroare axiologică, de natură a vă face perfect transparentă conceptual, comportamental și intelectual, în rândul comunității, așadar, pe lângă eroarea axiologică ați săvârșit și una de natură metodologică. Ați folosit metoda globalizatoare a ofensei.
V-am prevenit asupra posibilelor repercusiuni.

Nu mai dezvolt subiectul. Mă limitez să vă adresez câteva întrebări.

1. Care credeți că sunt atuurile domniei voastre care v-ar da dreptul să procedați astfel și care credeți că sunt argumentele care ar constitui baza legală și morală ca aceia, anatemizați global de către domnia voastră, să nu vă răspundă?

2. Recitiți pasajele selectate de către mine. Vedeți vreo contradicție logică (indiferent tipul) în vreunele dintre aceste pasaje?

„am citit un singur autor de texte literare pana acum, aici, Radu Ștefanescu.
in rest, doar veleitari desueti, cu pretentii de cerberi ai literaturii si limbaj manelist”


„Domnule Cristescu,
Observ si la dvs. o deformare, voita sau nu, a celor afirmate de mine. Eu am scris clar in limba română,

am citit un singur autor de texte literare pana acum, aici, Radu Ștefanescu.

Si subliniez încă o dată întru limpezire:

Din ce am citit pe pagina principală, până acum, singurul text elitist literar care m-a impresionat este Zăvoiul lui Radu Ștefănescu.”


"Domnule Cristescu, nimeni nu va da dreptul sa tolerati asa ceva."


Ca remember vă readuc în atenție finalul intervenției mele:

„Așadar fie demonstrați că "in rest, doar veleitari desueti" fie vă reconsiderați poziția. Pentru că, și vă rog să faceți un exercițiu empatic, o asemenea apreciere nu va putea fi bine primită într-un spațiu literar unde, vă asigur, evoluează inteligențe sclipitoare. Care, firesc, vor reacționa. Și, pe urmă, probabil, vă veți simți inconfortabil.

Prin urmare, libertatea de expresie nu poate fi cenzurată iar un text apărut într-un spațiu public axiologic nu vă mai aparține. "Habent sua fata libelli" spuneau anticii și bine spuneau.”

Gândul ar trebui să preceadă fapta. De aceea când declanșezi un incendiu trebuie să fii conștient de urmări. Pentru că vorba veche, cine seamănă vânt culege furtună, are în spate o tradiție culturală. Tradiție în virtutea căreia înaintașii noștri se respectau. Iar cei care nu o făceau erau culegătorii de furtună.

PS. Distinsă colegă. În viața reală cărțile sunt admirate, contestate, ignorate, etc. Și când spun aceasta mă refer inclusiv la capodopere. Ca să nu mai spun că, unele dintre ele, pot ajunge, de exemplu, ambalaj pentru semințe ori brânză! Ce ar trebui să facă autorii? Pe net există posibilitatea unei replici. Însă, cine crede cu adevărat în valoarea textelor sale, nu le apără. Textele, dacă este nevoie, se apără singure. În plus, spațiul spiritual este ori ar trebui să fie unul adecvat spiritelor.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Cristescu,
Imi cer ietare daca v-am suparat cu textele lipsite de talent, cu orice v-am suparat.
 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-06-06 20:25:36
         
 
  Nu vreau sa fiu sustinatorul unui "condamnat", ada chifor, de exemplu... dar, vreau sa o sustin totusi in ideea in care ... cei care sunt cu bune intentii sfirsesc rau...
"apendicele" acestui site, apostrofeaza voit sau cu intentrie orice parere "improvizata" sau nu al individului postator de comm...
ma regasesc de multe ori, in costumul omului care, indiferent de parere, am fost apostrofat de...

este singura data cand, indiferent de opinie, sunt impotriva dlui.Cristescu, cred ca e prima data, pana acum, i-am tinut isonul!
multumesc!

ps. astept Domnule Cristescu si repercusiuni... si interpretari la comentariul meu!
cu respect...
vreau totusi sa va amintesc ca... acest site nu mai este acel "sait" care, sau la care, cu drag astepoai sa te uiti, sa citesti sau sa zambesti...

t.
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2010-06-06 03:40:06
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Mari, largi și generoase sunt cărările ilogicii. Doar în acest spațiu fraza "„am citit un singur autor de texte literare pana acum, aici, Radu Ștefanescu.
in rest, doar veleitari desueti, cu pretentii de cerberi ai literaturii si limbaj manelist”
poate fi "multivocă".

Iar ca o culme a ilogicii mai invoc dezvoltările logice bazate pe premise false: "tot acest show a fost premeditat" Eu altceva nu am de făcut decât să premeditez scenarii!

QED. Mă opresc aici. Pe mine să nu mai contați.
Nu va urma.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-04 03:37:52
         
 
  Mă uitai mai jos...
Cum sare cineva la gîtul lui Ștefănescu, hop! apare și ordonanța Florică, manevrînd virila-i baionetă, în strigăte de "băi, ia vezi! nu te lua de tata că-ți dau buzunar la burtă"!
Ăștia umblă-n grup, ca Stan Și Bran!
Poate vor lua și Oscarul, mai știi!?...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-04 00:14:06
         
 
  "cum puteti interpreta ca m-am referit la tot site-ul? asta ar insemna ori idiotenie ori nesimtire." (bulversanta Ada)

Deci, dl. Cristescu, trebui să vă hotărîți pentru un din variantele propuse de fulminanta critică, eseistă și poetă Ada: idoțenie sau nesimțire!!!!

A! și mai e ceva: "sa incercati a-mi imputa o asemenea gogomanie," (!!!)(tot Ada)
Varianta trei: gugumănie!!!
Doamna Ada e o doamnă, după cum observați! Ea nu are limbaj de Ferentari.
De Rahova!


"citisem ororile de comentarii ale domnului Peia, Rechesan, Vianu, carora le cautasem textele ca sa vad cine ma ponegreste personal in asemenea hal, iar concluzia a fost aceea. veleitari vetusti." (Ada cu Armada)

Alo, Doamna, cred că ți-ai uitat "distonocalmul" în poșetă!
Du-te, mamă, și fă nani!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 23:59:21
         
 
  "Da, cu mentiunea ca eu, Stefan Radulescu, scriu de pe contul lui Radu Stefanescu atunci cand postez sonete in traduceri dupa William Shakespeare"

Damn! si eu care tot timpul am crezut ca de fapt tu scrii sonetele pe romana si lu' William asta ii plac atat de tare incat le traduce si pentru publicul de limba engleza...
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-06-03 23:30:45
         
 
  Multumesc, Andrei Florian  
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-06-03 22:11:23
         
 
  citesti din romane pisiuri... scrie din propria ta creatie  
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-06-03 21:57:50
         
 
  Da, cu mentiunea ca eu, Stefan Radulescu, scriu de pe contul lui Radu Stefanescu atunci cand postez sonete in traduceri dupa William Shakespeare  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 21:52:52
         
 
  da, domnule Marcu, Ioan Peia are dreptate; mai mult decat atat, Ioan Peia are intotdeauna dreptate.

de fapt, eu sunt Andrei Florian, dar sa stiti ca reciproca nu e intotdeauna valabila, pentru ca domnul Florian nu se intelege foarte bine cu mine, cum, de altfel, nu ma inteleg nici eu, decat in prezenta sa - ceea ce se intampla foarte rar, pentru ca din cauza meseriei, suntem mai mult pe drumuri.

trebuie sa va mai marturisesc ca in general eu scriu de pe contul domnului Andrei Florian, din dorinta (pe undeva omeneasca) de a evita monotonia.

dar la fel de adevarat, uneori se intampla ca domnul Florian sa scrie de pe contul sau, si eu de pe contul meu (ca de exemplu acum, cand va recomand cu multa caldura o scurta plimbare in aer liber, urmata de un somn bun, de limpezire).

cu respect,

Andrei
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-03 21:33:51
         
 
  Marcu, sunteti simpatic foc :)
Ia mai spuneti ce pareri aveti dumneavoastra despre lume si viata, pentru ca le spuneti asa de convingator incat nu ma mai satur sa va citesc.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 21:30:28
         
 
  Ioan Peia are dreptate.

„Am două motive clare să te acuz de lipsă de seriozitate:
1. Fie de un de abuz grav, în cazul în care vorbești serios și ai folosit un cont străin.
2. Fie, dacă nu, că te ții de farafastîcuri pe aici, caz în care nu meriți nici un fel de considerație și, implicit, nici însărcinarea de editor.”
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:52:02
 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-06-03 20:15:06
         
 
  cred ca altcineva hartuieste si invrajbeste pe sait, pe saituri, prin pisiuri… cum, nu stiti? este marele scriitor al tutulol timpurhilor, carele se deda la farafastacuri de cica mare ieditor. si chiar era sa cred in mnealui.

Traiasca pacea mondiala!

 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-06-03 19:39:53
         
 
  D-le Cristescu,
ceea ce ati scris imi confirma ca, de fapt, tot acest show a fost premeditat, iar eu am cazut, naiva in rolul de victima a cine stie caror masinatiuni de pe acest site.
ati scos din contextul mesajului afirmatia mea, pentru a doua oara, ati scos din cronologia mesajelor o fraza.si o folositi speculativ.
cum puteti interpreta ca m-am referit la tot site-ul? asta ar insemna ori idiotenie ori nesimtire.
tineti neaparat sa mi creati o astfel de oglinda?
vreunul din cei recenzati va este dusman? sau ce dedesubturi sunt in aceasta Danemarca?

la momentul cand eu am spus ca am citit un singur text elitist, atata citisem. si mai citisem ororile de comentarii ale domnului Peia, Rechesan, Vianu, carora le cautasem textele ca sa vad cine ma ponegreste personal in asemenea hal, iar concluzia a fost aceea. veleitari vetusti.

scenariul pe care ati incercat, acum inteleg, impreuna cu dl Peia, nu stiu la ce v-ar ajuta, dar oricum, ca sa incercati a-mi imputa o asemenea gogomanie, ca as jigni un site intreg literar tine de SF.

probabil ca intr-adevar demersul meu, proiectul meu, prin reusita lui, a deranjat si a iscat invidii mari.(cartea)
Nu, domnule Cristescu,ceilalti membri ai site-ului nu sunt implicati in aceasta incercare de a ma cataloga public, iar evidenta sta in mesajele jignitoare pe care le-ati tolerat si incurajat in permanenta.
Regret, niciun cuvant al meu nu a fost jignitor, nici o afirmatie a mea nu a fost veleitara,dar categoric demnitatea mea a fost incalcata de dl Peia, categoric hartuirea e de necontestat.

sa-mi cer scuze site-ului ca am fost hartuita de trei dintre membrii sai si le-am raspuns in bun simt dar le-am raspuns?

e o facatura!
regret, dar nu ma puteti folosi intr-o asemenea ticluire.

cu stima, ada
 
Postat de catre YYYY XXXX la data de 2010-06-03 18:42:37
         
 
  Dle Cristescu,
Am o propunere onorabilă:
Pentru a curma orice discuție relativă la talentul și priceperea dnei Ada, dnei Vasilica și, nu în ultimul rînd, al dlui Mocanu, (bașca, ce se vor mai găsi pe drum!) completați colectivul redacțional cu ilustrele persoane de mai sus, plus colegul de suferință al dlui Ștefănescu, pre numele lui la fel de ilustru, Andrei Florian, și, în felul acesta, literatura română va avea certitudini sporite, cît privește valorile care o populează.
Mai mult chiar, ar trebui să plasați într-un loc special amenajat, cît la mai vedere, adică, un fel de panou de onoare, unde să expuneți genialele creații ale celor mai sus citați, astfel încît tot omul să ia aminte și să se conformeze noilor curente literare, reprezentate cu brio de cvintetul amintit.
Trăiască lupta pentru pace!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 15:42:42
         
 
  ...da, si de data aceasta aveti dreptate, cred ca suntem 2 veleitari  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 15:35:35
         
 
  2  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-03 15:32:41
         
 
  Domnule Cristescu, nu cred ca este necesar sa reveniti asupra comentariilor. Am fost convins ca este asa cum afirmati inca dinainte sa comentati. Iar veleitarul de Stefanescu imi confirma ca nu sunt singurul.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 15:25:39
         
 
  in cazul in care propozitia 1. se supune unei logici feminine, ce valoare de adevar ii putem atribui?
este afirmatia "evaluarile si deciziile autoritatii sunt intotdeauna corecte" un sofism? si daca da, e un sofism rafinat, feminin? sau unul banal, masculin?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-03 15:24:35
         
 
  Nu știu dacă s-a înțeles corect și fraza de mai jos.

Așa trebuia scrisă: "A nu se înțelege că logica feminină ar fi un atribut exclusiv feminin."
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-03 15:02:11
         
 
  intelesesem, oricum...

Socrate
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-03 14:53:08
         
 
  sofismologia!  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-03 14:35:12
         
 
  PPS.
1. A nu se înțelege că logica ar fi un atribut exclusiv feminin.

2. Performanțele ilogicii fac sofimologia fascinantă!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-06-03 14:25:52
         
 
  am comis si o cacofonie. de enervare.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-03 13:14:52
         
 
  Evident, imi exprim dezacordul fata de afirmatia doamnei Ada. Ca unic geniu al zonei, e clar ca orice tentativa de a ma intelege, clasifica, categorisi, si in cele din urma, a ma compara cu altii e stupida. Sa va fie rusine, doamna.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-03 13:09:01
         
 
  Dupa cum vedeti, distinsă colega ada chifor, aveti doar doua optiuni. Ori va retrageti declaratia cu privire la veleitarii siteului ori o reformulati sub o forma inversata, ceva de genul "Dupa ce am citit toti autorii de texte literare de pe acest site, am ajuns la concluzia ca doar Stefanescu este veleitar desuet, cu pretentii de cerber al literaturii si limbaj manelist". Procedand in aceasta maniera cred ca veti impaca si capra si varza. Va asigur eu ca veleitarul Stefanescu, despre care stim cu totii ca are un limbaj de manelist, nu se va simti atat de ofensat incat sa va hartuiasca.
Invatati din intelepciunea populara, distinsă colega ada chifor, si luati aminte ca " unui betiv sa nu-i spui niciodata ca este matol" sau "chelul isi pune mana in cap"

Ca destindem atmosfera as dori sa va spun un banc
Un betiv care raspandea un miros ingrozitor de bautura ieftina si care avea un sac si un ziar vechi se urca in autobuz si se aseaza langa un preot cu un aspect foarte onorabil. Apoi scoate din sac o sticla de bautura aproape goala din care bea pana la ultima picatura, dupa care incepe sa citeasca din ziar. La un moment dat i se adreseaza preotului:
- Scuzati-ma, parinte, stiti cumva din ce motive se ajunge la spondiloza?
- Desigur, raspunde preotul, care simtea o neplacere crescanda, pe un ton de o politete rece si sarcastica. Factorii care duc la spondiloza sunt: o viata dezordonata, tovarasia unor femei de calitate indoielnica, consumul exagerat de tutun si alcool, betii care se termina cu nopti petrecute in bordeluri, toate astea duc la spondiloza...
- Uuuaaauuu! N-as fi crezut niciodata... raspunde betivul si se intoarce la ziarul sau.
Preotul, milos de felul lui, dupa ce se gandeste la cele spuse, se adreseaza din nou betivului, de data asta pe un ton bland si impaciuitor:
- Scuza-ma, n-am vrut sa te jignesc, de cand suferi de spondiloza, fiule?
- Eu? Nu, parinte... eu niciodata n-am suferit de asa ceva, tocmai am citit in ziar ca Papa are spondiloza.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 12:28:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE