FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Oana Niculescu Mizil o veritabila forta pe scena politica
Text postat de ecsintescu virtual
Oana Niculescu Mizil este noua presedinta a Organizatie Judetene PSD Calarasi. Este prima femeie de 35 ani care conduce o Organizatie Judeteana de Partid. Ea l-a batut fara drept de apel pe Doru Ioan Taracila, baronul baronilor. Iata ce scria Oana Mizil pe 20 mai.

Textul este reprodus cu acordul autoarei de pe www.oananiculescumizil.wordpress.com



Se Misca Romania!
mai 20, 2010 — oana niculescu mizil | Editare
Romania reala nu mai poate. Romania reala este in colaps. Romanii isi striga saracia si nevoile pe strazi. Disperarea romanilor a atins apogeul. Niciodata, in ultimii 18 ani romanii nu au iesit instrada atat de multi si atat de hotarati, niciodata in aceasta perioada confederatiile sindicale nu au fost atat de unite si atat de hotarate. Asta pentru ca romanii nu mai suporta minciunile guvernului Basescu-Boc, umilinta acestuia, nu mai suporta saracia si foamea. Ni s-a promis ca vom trai bine si iata ca suntem ciuruiti pe la spate de un presedinte jucator si de un “prim-ministru supra-vasal” asa cum il numea Octavian Paller.

Dupa cum stiti candidez la presedintia PSD din judetul Calarasi. Am strabatut fiecare comuna si fiecare oras si peste tot oamenii sunt la capatul puterilor. Pensionarii plang in hohote neintelegand de ce ei sunt mereu eterna generatie de sacrificiu. Cei 50 000 mii de romani disperati care au luat drumul capitalei sunt doar varful icebergului. Se misca Romania, stimati guvernanti. Cu o zi inainte de miting am ramas siderata de marsava manipulare a Partidului Democrat Liberal si a presei aservite. Titluri care tronau pe prima pagina a ziarelor sau se repetau halucinant pe burtierele televiziunilor de stiri: „Minerii vin la Bucuresti. 200 de mineri au anuntat participarea la miting”. Asa au incercat guvernantii sa deturneze atentia opiniei publice, reinventand la nesfarsit marota mineriadelor.

Numai ca romanii nu sunt prosti, domnilor guvernanti. Au venit la Bucuresti si si-au strigat pasurile de s-au cutremurat peretii Palatului Victoria. M-a indurerat si ultima incercare de a muta atentia televiziunilor de la mitingul saraciei nationale. Gigi Becali si echipa fanion a Romaniei era deposedata de stadionul din Ghencea, cel putin la nivel declarativ. Trec peste faptul ca este o ineptie si un sacrilegiu sa scoti din templul fotbalului cea mai titrata echipa de club din Romania, chiar daca inteleg setea de imaginea a unui guvern aflat in metastaza. Romanii din Romania Reala s-au comportat exemplar. Au venit “cata frunza cata iarba”. Pentru prima data in 18 ani romanii au iesit in strada in numar atat de mare scandand demisia lui Basescu si a trompetei Boc! Si asta pentru ca nimeni nu si-a permis blasfemia de a fura din dreptul sacrosant al pensionarilor. Pensia este dreptul lor sacru asa cum ar trebui sa fie si obligatia presedintelui de a trai romanii bine! Nu voi vorbi aici despre cresterile de pensii din guvernele Nicolae Vacaroiu, Adrian Nastase sau Calin Popescu Tariceanu. O voi face ialta data. Culmea nesimtirii guvernantilor: sa spui ca aceste mariri de pensii au adus Romania in criza!

Nu sunt adepta violentei. Consider ca oamenii au dreptul lor legal de a organiza mitinguri si demonstratii in conditiile legii. Nu m-a bucurat tratamentul pe care multimea disperata i l-a aplicat scretarului de stat Hoara. Insa de aici putem trage o singura concluzie. “Mamaliga romaneasca” poate exploda oricand.

Sa-i fereasca Dumnezeu pe conducatorii care isi dispretuiesc propriul popor! Si nu uitati, vorba slugerului Tudor din Vladimiri : „ Patria se cheama norodul si nu tagma jefuitorilor”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Ce să facem, doamna, (domnul)!
Am devenit de voie, de nevoie, vegetarieni și ne funcționează legăturile sinaptice cu viteze mai mici decît cele tahionice!!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 12:04:15
         
 
  Ioan Peia


:)))))))))))))))))))))))))))))))

lipsa cărnii, pare-se
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-06-03 11:58:57
         
 
  "legat de unele aspecte economice ale aserțiunii mele, precizez că a intrat puțin azi-noapte pe cont și domnul Ilie Șerbănescu"

Nu am înțeles deloc rostul informației!
A intrat dl Ilie Șerbănescu ca să vă verifice contul în valută?! Sau, dat fiind că a fost lovit drept în moalele capului, de către notorietatea și competența dv. în materie de gazetărie, calități care s-au reverberat în spații cu viteză tahionică, a vrut să ia cunoștință, cu mare interes, de ultimele dv. reflecții?
Sau, pur și simplu, vreți să ne impresionați?
Din păcate, unii dintre noi suntem cam greu impresionabili, ba, mai mult: chiar deloc!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 11:53:57
         
 
  În final, ceea ce e mai dureros e că în asemenea momente ies la suprafață tarele noastre: pensionari care au alergat toată viața după căpătuială se văd acum la mâna unui stat în disoluție. Ei, care ar fi trebuit să înțeleagă ceva din viață, și, poate cel mai important, tocmai demnitatea, nu-și pot stăpâni umorile, și asta ca rod al unei mentalități materialiste ce visa tihna îmbelșugată și prosperitatea omului mulțumit de sine. Nepricepând ce se întâmplă încep să caute vinovații, năluci țâșnite din vechi resentimente le dau târcoale de peste tot, și atunci toți din jur sunt niște netrebnici care nu sunt în stare să se revolte împotriva hoților de sus din cauză că ar avea „mentalități de turmă supusă”. Bieții de ei nu înțeleg că cine face parte din turm㠄paște iarbă gras㔠și privește spre cer, nu iese în stradă. Se spune că este de neprețuit primul zâmbet al unul copil, dar a ajuns să-mi fie dor de zâmbetul cald al unui bătrân care să fi depășit instinctele primare ale îndestulării trupului.

Prea mult cinism. Chiar si pentru unul neîntărîtat de Mircea Badea. Poate că nu înțeleg eu, din cauza vreunei mentalități materialiste ce visa tihna îmbelșugată și prosperitatea omului mulțumit de sine.

Eu aș prefera zîmbetul unui bătrîn care să nu fie nevoit să se chircească în fața vitrinei din cauză că instinctele primare îi cam ghiorăie prin stomac și îi dau senzația de leșin, în timp ce materialismul său visează la tihna îmbelșugată a unui prînz la care să-și permită, pe lîngă cele cîteva boabe de fasole sau cuburi de cartofi măcar o feliuță de carne.




 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-06-03 09:38:16
         
 
  legat de unele aspecte economice ale aserțiunii mele, precizez că a intrat puțin azi-noapte pe cont și domnul Ilie Șerbănescu

iar referitor la bătrânel, o soluție ar fi adoptarea stilului de viață al stâlpnicilor (asceți care trăiau în rugăciune continuă, izolați de lume în vârful unui stâlp, într-un spațiu strâmt, fără acoperiș. Mâncarea era cea pe care voiau oamenii să le-o trimită cu ajutorul unei frânghii, a unei scări, sau, pur și simplu cea adusă de păsărelele cerului). Dacă vi se pare un pic prea dificil pentru antrenamentul pe care-l aveți, citiți biografia confratelui dvs în ale scrisului, Vasile Voiculescu. Stilul de viață occidental se poate metamorfoza în colonia România sub forme nebănuite...

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-06-03 08:43:50
         
 
  Am înțeles, doamna Amelia!
Așa de tare frămîntat eram că nu pricep cum devine cazul!
Dar acum am aflat: sunt unul dintre făptași!
La Gherla cu mine!

Totuși, înainte de a ajunge acolo, n-ați vrea să-mi detaliați următoare aserțiune?...

"Se spune că este de neprețuit primul zâmbet al unul copil, dar a ajuns să-mi fie dor de zâmbetul cald al unui bătrân care să fi depășit instinctele primare ale îndestulării trupului."

Și cum ați dori ca acest bătrîn să depășească instinctele alea, doamna Amelia - căci plec de la presupunerea că nu sunteți un domn incognito?
Cumva, luîndu-și rămas bun și demn de la astă lume?!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-03 00:57:44
         
 
  Radu, te rog frumos sa imi mai trimiti odata, eventual prin sms-STS, parola contului tau. Doresc sa mai scriu o "chestie", stii tu despre ce vorbesc, si mi-am uitat carnetelul cu parole acasa.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-03 00:45:49
         
 
  Motto: "elementul cel mai important este faptul ca România reprezinta un loc sigur pentru investitii, datorita ireversibilitatii programului nostru de reforma economica, precum si hotarârii noastre de a stimula investitiile". (Discursul Domnului Prim-Ministru Adrian Nastase la a 25 Conferinta Nationala a CBI Birmingham - 6 noiembrie 2001)


De o bună bucată de vreme a dat strechea în mass-media din România. În redacții, fericirea trebuie să fie maximă. Curg subiectele tari. Dimineața dă o declarație ministrul de finanțe, care spune, senin, că a mințit, la prânz se mai pritocește o lege care mai taie din veniturile unor salariați, prilej pentru pițipoancele aterizate din Bamboo, care se pricep bine de tot să țină microfonu în mână, să ia interviuri pe stradă unui pensionar anonim bine întărâtat de Mircea Badea, unui țăran care știe negreșit că la toamnă va muri de foame, sau unui șomer care regretă că nu a plecat anul trecut în Spania. Seara, la talk-show-uri, marii analiști ai nației scapără de mânie proletară împotriva acestor trântori ai societății noastre capitaliste, acești vampiri leneși care sug sângele poporului: detestații bugetari. În timp ce cu năduf, concluzionează: „ce să facem, domnle, știam de mult, avem un aparat bugetar supradimensionat, care ne apasă, ne strivește! Săracii oameni ai muncii din privat, cât sunt de exploatați de această abjectă burghezie ce intră la 9 dimineața la birou, bea toată ziua la cafele și consumă bunătatea de surplus!” Ei, și nu se termină cu prima rundă a talk-show-ului, că începe runda a doua. După pantagruelii cu hemoroizi după atâta stat pe mobilierul din dotarea statului, urmează șefii lor care au supt la rândul lor…sângele și al privaților și al (de astă dată cu înțelegere) al bieților bugetari care abia-și duc zilele. Ăștia sunt strigoii cei mari. Au vile, conturi în bancă și secretare (tot pițipoance dar fără spirit civic). Lor li se reproșează că au furat în folos propriu, ba mai mult, nici nu au făcut reforme – apropo de reforme: după 1990 România se găsește într-o continuă reformă. S-a reformat atâta de mult, că nu a rămas piatră pe piatră de reformat. Mai nou, vorbim de „oportunitățile crizei”: iată, în sfârșit, o ocazie bună pentru statul român de a deveni mai suplu, mai eficient. Ingenioșii ziariști de la România Liberă observau deunăzi că șederea în grevă costă statul român „n” sume. Dacă, însă, bugetărimea ar veni la serviciu, ar costa „n plus s la pătrat”. Concluzie pe care vajnicii noștri cerberi ai democrației nu o mai trăgeau: rău e și dacă vin la serviciu și dacă stau acasă. Singura modalitatea în care s-ar înregistra venituri ar fi să-i omorâm. În felul acesta măcar un anumit segment al pieței ar cunoaște un reviriment. Ce oportunitate ar fi pentru cioclii și firmele adiacente…

Mai nou, distinsul nostru ecsi o aduce în scenă pe marea speranță a social-democrației românești. Domnle, Oana Niculescu-Mizil are pedigree, nu? Are îndrituire să vorbească de masele largi. Cred că așteaptă cu nerăbdare să explodeze mămăliga care s-o propulseze. Ce importanță are că ONM cu un ușor aer de Marie-Rose Mociornița vorbește și ea cu nostalgie de tăticu, de bunicu, în timp ce, ca și Marie-Rose, își învață copiii engleza, e bine înfiptă în sistem, nici afacerile nu-i sunt străine, are prieteni din elită, și, nu-i așa, e o europeană convinsă, om al timpului ei. Doar ce ați vrea?
Dacă ar fi fost onestă, ONM ar fi pus întrebările care trebuie:

1. cum se face că o țară izolată, fără piețe de desfacere, fără acces la tehnologia occidentală (vorbesc aici de România lui Paul Niculescu-Mizil) ne place sau nu, dpdv economic realiza în douăzeci și ceva de ani, după desființarea sovromurilor, creșteri reale? În timp ce de-alde Onțanu își umflau pieptul de mândrie dând în folosință un bloc pe an, ctitorul de tristă amintire nici nu mai avea timp să taie panglica la cartiere întregi, unele cu prețul distrugerii istoriei orașului. Dar nu asta discutăm acum.
2. Cum se face că în 2008 România era într-o fabuloasă creștere economică, iar în iarna lui 2009 se împrumuta sume imense de la instituțiile globale, zice-se ca „centură de siguranță”, iar a naibii centură ne-a sugrumat anul ăsta.
3. De ce nimeni nu spune adevărul răspicat că sectorul nostru privat nu produce plusvaloare?
Că investițiile din afară au mers doar în direcții care să încurajeze consumul, că banii căpșunarilor care intrau în țară mergeau tot spre consum. Apropo, unde sunt acum banii căpșunarilor să ne scoată din criză?
4. De ce când statul român a intrat în UE, a trebuit să renunțe la majoritatea structurilor de interes național (băncile proprii, apărare proprie, politică externă proprie)?
Toate aceste lucruri s-au făcut în ideea că jucătorii europeni ne vor asigura bunăstarea materială și securitatea în momentul intrării în UE. Asta știm toți: așa s-a gândit. Clasa noastră politică urma doar să administreze fără a mai avea vreo putere asupra economiei. Se minte cu nerușinare astăzi că la originea crizei s-ar afla decizii politice autohtone, inclusiv de politică salarială, câtă vreme România are cel mai anemic aparat bugetar din Europa. Ba chiar o bună parte din agențiile înființate după 2000 își au sensul tot în legislația comunitară care cere instituții autonome care să supravegheze piața.

În final, ceea ce e mai dureros e că în asemenea momente ies la suprafață tarele noastre: pensionari care au alergat toată viața după căpătuială se văd acum la mâna unui stat în disoluție. Ei, care ar fi trebuit să înțeleagă ceva din viață, și, poate cel mai important, tocmai demnitatea, nu-și pot stăpâni umorile, și asta ca rod al unei mentalități materialiste ce visa tihna îmbelșugată și prosperitatea omului mulțumit de sine. Nepricepând ce se întâmplă încep să caute vinovații, năluci țâșnite din vechi resentimente le dau târcoale de peste tot, și atunci toți din jur sunt niște netrebnici care nu sunt în stare să se revolte împotriva hoților de sus din cauză că ar avea „mentalități de turmă supusă”. Bieții de ei nu înțeleg că cine face parte din turm㠄paște iarbă gras㔠și privește spre cer, nu iese în stradă. Se spune că este de neprețuit primul zâmbet al unul copil, dar a ajuns să-mi fie dor de zâmbetul cald al unui bătrân care să fi depășit instinctele primare ale îndestulării trupului.

În 1989 a avut loc o lovitură de stat, acoperită de mulțimea scoasă în stradă în dimineața zilei de 22 decembrie. În următorii ani, în condiții tulburi, după cum se cunoaște, România a fost preluată de ceea ce numim în termeni generici Occident. Nu intru în amănunte, dar este evident că principiile declarative sub care s-a desfășurat acest proces au fost preeminența drepturilor omului, trecerea la modelul societății deschise, abandonarea protecționismului economic, piața liberă, iar apoi renunțarea de către stat la pârghiile pe care le deținea în economie. Elita intelectuală pro-occidentală a susținut cu tărie acest proces (unii, chiar cu furie revanșardă, având în vedere că abia prin 1991 fuseseră scoși de sub urmărirea fostei securități). Toată această elită a fost cea care a combătut, ridiculizat, respins, sloganul „nu ne vindem țara”, uitându-se că România modernă a fost ridicată de liberali pe baza capitalului propriu, adic㠄Prin noi înșine”. Argumentul că cei care aduceau minerii o făceau ca să apere o proprietate de stat ce era devalizată de foștii securiști, nu stă în picioare. Este inadmisibil să înlocuiești un rău mai mic cu altul mai mare.

Câți dintre noi nu am fi vrut ca azi să existe Max Auschnit sau Malaxa fie și din rândul foștilor? Doar că sistemul nu a permis iar acest sistem, nu mai putem să negăm, nu mai este nici cel spoliator rusesc, nici cel dictatorial al clanului Ceaușescu, este sistemul căruia voi, marea majoritate de pe acest site, îi aparțineți, îl susțineți și îi îmbrățișați convingerile. Este sistemul susținut și apărat de mass-media din România. Și atunci de ce să ne mai mirăm că avem solzi pe ochi? Întocmai cum un câine își iubește stăpânul și e loial oricât l-ar lovi cu bocancul peste bot, tot așa și voi vă autoflagelați cu furie, toți repetați la nesfârșit că de fapt ar fi de vină mentalitățile noastre bizantine, clasa noastră coruptă, că de vină ar fi bugetarii noștri indolenți, că de vină ar fi capitaliștii noștri de cumetrie. Și spovedania publică, autocritica spiritelor voastre iluministe se revarsă în valuri valuri pe undele radio, tv...până ajunge și aici, pe un site ecoliterar.


 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-06-02 23:42:38
         
 
  Am o virgulă între subiect și predicat la penultima propozițiune!
Ptiu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 22:04:31
         
 
  Da, mă rog, ca să vezi cît de sus ai stat în aprecierea mea!
Nu mi-am imaginat că ai putea să o dai în uluci așa de tare și parcă am refuzat să citesc altceva sub com, decît numele Radu Ștefănescu!
Da, tu erai a-toate-făcătorul!
În fine, conținutul importă.
Restul, cică e tăcere!
Spunea nemuritorul Gambetta!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 22:03:08
         
 
  asa sa faci, Ioane!

sanatate si noapte buna...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:53:40
         
 
  Am două motive clare să te acuz de lipsă de seriozitate:
1. Fie de un de abuz grav, în cazul în care vorbești serios și ai folosit un cont străin.
2. Fie, dacă nu, că te ții de farafastîcuri pe aici, caz în care nu meriți nici un fel de considerație și, implicit, nici însărcinarea de editor.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:52:02
         
 
  A, stăi, că era vorba și de o lipsă de acord între subiect și predicat!
Ce spui, Frantz!!
Hai să repoziționez cuvintele în propozițiune:
"Dezamăgitoare și neimplicativă filozofie socială predicați!"

Unde esteră dezacordul, frățică?
În frontul pedelist, desigur.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:47:43
         
 
  Ioane, chiar nu pricepi ca eu am scris chestia asta care nu te lasa sa dormi?! chiar ti-e greu sa vezi cui apartine comentariul? nu ca ar fi o mare diferenta, suntem in acelasi regiment, dar orisicat!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:44:11
         
 
  O iei ca așchia lu' Bulă și tu: dai ocol!
Zi-mi dacă e corectă, dpdv gramatical, formularea mea și dacă Florică a făcut dijaba pă "capu limpede", că nu e!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:41:47
         
 
  esti dulce, bade Ioane. nici nu-ti dai seama cat... ia mai zi.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:39:51
         
 
  "Dezamăgitoare, pasivă filosofie socială predicați"  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:38:43
         
 
  "traznaie pleonastica scremuta si pretentioasa" (Florică, redivivus)

Mă uiati mai atent.
Corectorule, aci nu mai e typo, e neștiință: se scrie trăsnaie, bre! Deh, acolea, nește cuvinte!
Nu stai prost numai cu gramatichia, dar și cu vocabuleru'!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:37:50
         
 
  "Dezamăgitoare filozofie socială, neimplicativă, predicați!" - aici un tembel mediocru si malitios ar observa fie lipsa acordului dintre subiect si predicat"

Tembel mediocru și malițios?
O, doamne, dacă aș fi spus eu...!
Fără cometarii!!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:29:29
         
 
  Prin urmare, susții același lucru cu virgulele alea între subiect și predicat?  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:23:27
         
 
  n-a scris Florică, maestre! sau o fi scris, da' eu i-am dictat... ia vezi.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:21:03
         
 
  Ioane...



 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 21:19:34
         
 
  D-acușa să-ți dai textele la corectat secretarei matale particulere, care, probabil, le are mai bine cu punctuația, decît matale.
Că te vînez ca pe guguștiuci!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:16:03
         
 
  Hai, sări repede, pînă nu intervin eu, ca să spun că nu mi-a ieșit din tastă un "u", la "Păi dacă era"!!
Uite că nu apucași!
Ce păcat!
Îți luai și tu revanșa...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:12:25
         
 
  Ce spui tu Florică?
Ia s-o luăm pe rînd:

Că ar fi o formulare pleonastică "activismul implicatoriu"? Nu mai spune? Adică, vreți să spui matale că a activa presupune, musai și a te implica?
Pardon?
Uite, eu activez împotriva voastră, dar nu mă implic în măgăriile voastre pedeliste! Ce zici de asta? Ți se pare că? Să nu mai.

Și care-i problema cu "militantism și activism"?
Îți par a fi sinonime? Păi dacă era, nu mai existau ca noțiuni independente. Au și ele oareșce nuanțe, care le diferențiază. Sau tu le suprapui?
Păi pot fi, bre, militant, și să stau frumos, în fotel, acasă, să dau cu proclamații în voi! Adicătelea, fără a activa efectiv, în mijlocul prozeliților. Așa cum faceți, tu și acoliții tăi, cu misie precisă p-acilea și pe unde mai umblați creanga!

Cît privește "tușa copulatoare (pardon)", eu îți recomand pe mătușa Ada, care copulează (tot pardon!) la greu!

Anșea,
Dupe caaareee, vii matale, grămăticu' lu' peșteee, și-mi zici că pusăi o virgulină antre subject @ predicațiune!
Adică acilea:
"Dezamăgitoare filozofie socială, neimplicativă, predicați!"
Ia-ntreabă-l pe co-grămăticul tău de companie, Radu, de ce trebuie, totuși, încadrat între virgule, "neimplicativul" ăla, așa cum, corect, făcui eu și incorect pretinde lumimnăția-ta că trebe! Poate te lămurește 'mnealui, că e băiet luminat.
La tine, e scuzabil,- în gramatichie e mai greu decît în politichie!

Mai departe, dacă nu ești lămurit cum e cu algoritmul ăla, te pot consilia contra cost!
Să fii iubit și mai prudent!
Că te faci de basmu!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 21:10:24
         
 
  Radu, sefu mi-a ordonat sa iti trimit urgent un mesaj codificat. N-am reusit sa-l decodific dar probabil ca poti tu. Mesajul este =))  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-02 19:39:48
         
 
  Ioane, simt ca asteptai cu mare nerabdare interventia mea pacificatoare, asa ca, iata:

greseli ai facut si faci la greu, din fericire. spun "din fericire", pentru ca astfel capetelor noastre "limpezi" (a se citi, la o adica, "seci") li se ofera un nesperat pretext de socializare cu erudita ta persoana, greu abordabila in alte conditiuni.

de exemplu, sintagma de azi "activism implicatoriu", care, inainte de a parea o traznaie pleonastica scremuta si pretentioasa (cum ar zice in gand unii rauvoitori care citesc acum dar pastreaza ciocu' mic, in lipsa de anvergura), mie imi suna a exceptionala inovatie lexicala, improspatand cu vigoare aerul statut al vocabularului conformist si plebeu, in care solutia banala "activism" pluteste ca un muscoi flescait in putina cu branza.

ce sa mai spun de tusa copulatoare (pardon) de sorginte tautologica "militantism și activism", care ofera atata forta spiritului combativ care iti caracterizeaza stilul?

"Dezamăgitoare filozofie socială, neimplicativă, predicați!" - aici un tembel mediocru si malitios ar observa fie lipsa acordului dintre subiect si predicat (incapabil sa inteleaga ca micile derapaje care insotesc retorica spiritului dezlantuit sunt inevitabile, si ca ar fi cazul sa taca dracului din gura), fie virgula in plus de dupa "neimplicativa", chipurile nepermisa intre subiect si predicat. Dar ce conteaza o virgula cat o bacterie sub colosala avalansa de alegorii plasmuite de mintea poetului rostogolindu-se la vale? - aici imi pare ca am omis niste virgule, dar chiar nu stiu unde sa le pun.

marturisesc ca doar la "algoritmul propozițional" m-am incurcat un pic, dar o sa-mi consult dictionarul de front pe care-l port la brau alaturi de mica lopata de infanterie, accesorii de care nu ma despart in nicio imprejurare.

in concluzie, abandoneaza "patima corectitudinii", maestre.

dupa parerea mea, patima ta ne e de ajuns.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-02 17:15:38
         
 
  N-am confundat, în veci, reguli elementare de scriere, domnu' Kosta.
Și mi se pare superfluu să tragi de mînecă pe cineva care are patima corectitudinii și care a dovedit de nenumărate ori că nu o dă-n bară.
L-ai putea bănui de neștiință pe unul a care dovedește perpetuu că e cu pluta în materie de astfel de reguli, dar, așa... e un tip de acribie nu numai absolut inutilă, dar și supralicitantă.
Apoi, la viteza cu care scriu și densitatea intervențiilor mele, ar fi, statistic, imposibil de a nu o da cotită, măcar o dată. E posibil ca, inițial, să fi conceput fraza altfel și, ulterior, să o fi revizuit cu adverbul în cauză inclus în noua formulare, fotografiindu-l doar fugitiv, fără a-l corija.
Pdap, știți la fel de bine ca și mine că un autor de text - fie și excesiv de atent - se autocorectează greu, folosindu-se, de regulă, un așa-zis "cap limpede" care nu cunoaște melodia textului și nu se lasă înșelat de completările automate de erori, pe care algoritmul lui propozițional le face la recitire.

PS: Dacă și comul următor mi se adresează, vă voi răpunde:
VREȚI conducători care...alea...alea? Și vreți să vă trimită sf. Duh, din ceruri, acei incoruptibili experți, care să ne conducă? Să ni-i dea, plocon? Uite-așa: pleosc, pocnind din dește?
Credeți că fără militantism și activism implicatoriu, în slujba acelui bine pe care vi-l doriți, va veni tata Noe, cu armata lui de experți, să ne fericească?
Nu ați tras nici un fel de concluzie din nenorocirile anilor care ne-au adus aici?
Anume că, judecînd cu, pardon! posteriorul și așteptînd ca Dumnezelea să ne bage-n traistă, în mod inevitabil armata de bandiți, care are știința manipulării, ajunge, invariabil, în cîrca noastră?
Dezamăgitoare filozofie socială, neimplicativă, predicați!
Propagandiștii regimului știu asta, anume că suntem o turmă impotentă și de-aia ne fac așa!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-02 16:06:05
         
 
  A propos, mai lasati-ne dracului cu fortele politice noi ca ne-am saturat. am vrea niste conducatori care sa stie sa conduca fara sa fure si sa minta, niste experti, fie chiar si in bube, da experti. Asa, vom vota si o vom lua. Stii tu...  
Postat de catre sters sters la data de 2010-06-02 15:30:23
         
 
  "I-ar"... face ce? I (cui? lui , i) "iar" adverb de mod/timp sau conjunctie adversativa (iar a venit Vasile beat iar muierea l-a certat) No offense, dom' Peia. Cat despre "dumneai" din textul ilustrului doublejohn, ce sa mai zic?  
Postat de catre sters sters la data de 2010-06-02 15:28:31
         
 
  E politician, madama, se scuză.
Ăștia, policticienii, sunt proști cu ștaif.
I-ar negrișorii lor, care le pregătesc terciurile propagandiste, contra cost, sunt tot pe-acolea...
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-06-01 17:28:21
         
 
  O singura rugaminte as mai avea, desi stiu ca-mi pierd vremea. Transmiteti-i, va rog, duduii pe care inteleg ca o citati cu copy/ paste din blogul dumneaei, ca Octavian Paler se scrie exact asa cum l-am scris eu aici si nu cu doi "l", cum il scrie dumneai avind pretentia ca il citeaza. Nasol sa traiesti in lumea asta, nasol sa si mori. Cit traiesti, tot apare cite un cretin care are pretentia ca e lider. Dupa ce mori, risti sa te citeze vreun dobitoc avind pretentia ca a priceput ceva din opera ta pe care nu a citit-o, da' da bine la prostime sa te citeze si sa-ti poceasca numele post-mortem, in mod barbar.  
Postat de catre Ion Ion la data de 2010-06-01 16:14:06
         
 
  Rogere, afla cine-i dublul John, si ofera-i un dublon (pare-al nostru, dupa port) - pe diseara, la raport. Terminat. Acvila.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-01 12:03:54
         
 
  Ion cel de două ori, e vorba despre libertatea de exprimare. Și despre faptul că există și aportul personal al lui ecsi la această postare. Chiar dacă are doar patru rînduri. E scris cu litere, deci e literatură.

Apropo, fiindcă tot e liber la exprimare: mie mi-e dor de umorul tău de altădată. Ca și de al meu, de altfel :)

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-06-01 11:32:51
         
 
  Domnule Ion Ion, nu sunt de acord cu dumneavoastra si banuiesc ca nici propietarul site-ului. Textul face parte din categoria prozei sf.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-01 11:24:52
         
 
  Bleep ...
Radu, multumesc ca mi-ai atras atentia asupra acestui text. Am receptionat mesajul tau si am sosit intocmai si la timp. L-am citit pe nerasuflate si l-am trimis si serviciului de analiza sintactica si morfologica. Ordinul este sa asteptam rezultatele analizei.
Roger
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-06-01 11:22:36
         
 
  E ca in giulesti, nu tine sa stai la peluza si sa te holbezi ca fraierul rontaind seminte. Daca nu strigi, la un moment dat tot ti-o iei.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-01 10:53:59
         
 
  Subscriu, domnule Ion Ion. Dar ai grija, aici ori militezi (si nu oricum), ori esti demascat si infierat ca securist. Agent descoperit si telefonist, regimentul 1 blindate, Radu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-06-01 10:43:46
         
 
  Mi-ar face mare placere sa scap de politica macar pe un site literar. Cred ca majoritatea celor de aici sint parte din aceasta comunitate pentru ca vor sa citeasca, sa comenteze si sa posteze texte literare. Asta e si motivul pentru care prezenta mea e tot mai rara, m-am plictisit, cel putin in ultima campanie electorala, de numarul aberant de mare al textelor militant politice. Din punctul meu de vedere, exista doar doua categorii de indivizi care au pasiuni politice (nu am spus "convingeri", convingeri politice avem cu totii): cretinii si cei interesati. Asadar, desi n-are importanta ce cred eu, cred ca site-ul asta ar trebui curatat de zgura propagandei si demogagiei politice. Si, ca sa nu se creada ca am vreun parti-pris, mi se filfiie la fel de tare de individa asta ca de oricare alta individa sau individ de la oricare alt partid politic prezent, trecut sau viitor. Mai lasati-ne cu politica voastra, eu, personal, nu dau doi bani pe ea, indiferent de orientarile voastre "programatice" si "doctrinare"! Stiam ca asta e un site literar. Daca e un site de propaganda politica, sa ni se comunice si noua, eu, cel putin, nu doresc sa fiu la remorca unui demers propagandistic, indiferent de culoarea lui! Sau, macar, sa se faca o sectiune speciala pentru textele de propaganda politica, ca sa nu fiu eu obligat, din pagina principala, sa iau la cunostinta de cite ori isi sufla nasul vreun politician roman. Scuze, va dispretuiesc pe toti, la gramada, si pe aia care faceti politica si pe aia care ne cersiti noua bunavointa, cu texte inepte, la nivel de gradinita!  
Postat de catre Ion Ion la data de 2010-06-01 09:48:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE