FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
in loc de comentariu
Text postat de nicolae tudor
“nivelul subintelectual și ar face față, cu oarecare indulgență, doar la cîrciuma lui Nicolae” (Corneliu Traian Atanasiu)

Zgomot de trap m-a scos la poarta tocmai cand linistea strazii Umbrelor face sa refuzi viata. Ma retrag spre ura, cu scarba si manie. Si-ncep sa refuz oamenii. Contactul cu acestia se rezuma la o simpla fereastra.
Si vad o caruta cu un cal ca un cliseu pulmonar in care se deslusesc de la distanta coastele, semne vizibile ale mortii. In caruta un sapcalios vesel tinand hatul cu o mana ma saluata cu cealalta. Iata ce fapt frumos. Iata de ce respect ma bucur si ce echilibrata este viata in patratica mea de traire. Ar putea sustine oricine. Numai ca eu sunt altfel, intotdeauna altfel. Si nu fac pasul sa descriu pata grafica dintre omoplatul calului si cureaua la care e inhamat, nici bobitele luminoase de pe spumele din jurul zabalei. nu intind gandul nici la ritmul sau viteza cu care este rotogolita dracia pe roti. Privesc doar omul si cercetez istoria imediata care arata normalitatea relatiei om-animal. Si aflu, chiar daca banuiam si simteam astfel, ca omul este bun atunci cand bune sunt atitudinile sale. Si nu cele din gura, ci faptele care-l pun la munca, aceea cu sacrificiu si performanta. Stiu ca omul este superior cand superioara este imaginea cu care se expune. Omul cu caruta are un cal slab (inteleg, e saracie), dar cu noroi uscat pe pielea animalului. Si asta nu mai inteleg. Istoria oamenilor adevarati spune ca un gospodar nu iese pe strada cu calul murdar. Macar atunci sa-l cureti, nu spun ca este normal sa-l cureti imediat dupa ce l-ai murdarit, inainte de masa sau odihna, sa fie curat tot timpul. Pentru asta ar trebui sa arunc o privire peste gard, in spatiul privat.

Asadar ma intreb ce inseamna cultura? Daca poate fi comparata cu un cal? Si daca un sub…cal nu este mai de prêt decat superul cu care Atanasiu umbla tantos prin albastrul tinutului, chiar daca obtine ridicari de palarii la trecerea cu cultura sa mizerabila din cap pana-n picioare?

Nu va salut.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Asadar ma intreb ce inseamna cultura? )N.T.)
Eu mă întreb dacă există "literatură" și după moarte.
Așadar, mă mai întreb de ce ești ofuscat? Simplu! Pe tine subtilitățile te lovesc precum o copită invizibilă. Nu reușești să afli, nici cine, nici ce, nici unde te-a lovit.
Cu ridicări de pălării virtuale, al tău cititor pentru vecie, sîmbătașul Latunski.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-03-25 17:00:53
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE