FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Andrei Petre
Nihilismul este o artã... O artã care oferã raþionamente de multe ori perfecte. Totuºi, dacã privim mai atent, vom observa greºelile acestor raþionamente. Sunt sigur cã mulþi dintre noi am cãzut în aceste capcane.
Dacã analizãm, vom observa clar cã un astfel de raþionament nihilist este, în ciuda perfecþiunii sale, aidoma unui cerc ce nu mai poate fi închis!
Aºadar, ideile existã doar prin prisma oamenilor. Oamenii au creat denumirile obiectelor, acestea sunt doar simple convenþii. Aºadar, convenþiile noastre nu au valoare absolutã. Nu putem folosi propriile noastre concepþii în afara sistemului nostru de referinþã. Deci, tot ceea ce spunem este relativ. Nu putem demonstra nici o teoremã, pentru ca demonstraþia o facem prin intermediul altor teorii nedemonstrabile! ªi, pânã la urmã, vom ajunge încercãm sã demonstrãm ceva de genul: unu ºi cu unu fac doi! Poate cã pare banal, însã gândiþi-vã bine: dacã cineva poate demonstra în mod absolut asta, eu mã înclin în faþa lui...

Nu putem sã demonstrãm adevãrul absolut al spuselor noastre. Nu putem sã ne demonstrãm prin intermediul cuvintelor nici mãcar propria existenþã. Tot ceea ce rãmâne este nimicul, vidul... Însã nici acesta nu existã decât ca o convenþie... Care la rândul ei nu existã decât prin intermediul cuvintelor. Care nu sunt decât o închipuire... Care închipuire la rândul ei...

Care....

............................






.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE