FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
EXPERIMENT
Text postat de Emanuel Cristescu
Stiti cat sunt de hotărât în a păstra spiritul ecoliterar al Europeii. Totuși nu pot să nu constat că o parte dintre membrii europeici au un comportament, aș observa eu, (însă sper să mă înșel) mai mult ori mai puțin ipocrit, în raport cu regulamentul, parte care se pare că este din ce în ce mai mare. Adică, adaptând cumva o celebră replică, s-ar putea spune, cu referire la regulament: „Trebuie sa-l fi citit, coane Cristescule ; eu regulamentul d-vostra îl citesc ca pe Evanghelie, totdeauna, ca sa nu va uitati la mine… adica pentru ecoliteratură…(misterios) altele am eu in sufletul meu, dar de ! n-ai ce face : nivelul, mă rog apropitarul…

Ținând seama de cele de mai sus încerc o deschidere, o pliere pe, să-i zicem, vocea poporului. Iată câteva idei față de care solicit puncte de vedere, eventual alte idei, oricum o c#t mai mare implicare.

1. Mă gândesc să existe o egalitate deplină a membrilor site-ului întrucât modul actual de funcționare, bazat pe nivele, un fel de cenzitarism axiologic, produce discriminări ceea ce impietează asupra caracterului democratic al site-ului. De aceea vă propun să renunțăm la nivele. Însă, fiind mulți membri cărora trebuie să le modificăm nivelele aștept oferte de useri care să mă ajute în această operațiune. Le voi da parolele și ei vor modifica nivelele. Aștept oferte timp de 20 de zile de acum înainte. Tot în această perioadă aștept și eventuale sugestii ori propuneri de punere în aplicare din a douăzecea zi a acestei acțiuni.
2. Aș dori ca Europeea să aibă și o secțiune care să răspundă nevoii imperioase a unor useri de a se exprima licențios. Provizoriu să o numim Vulgareea iar accesul să se facă numai pentru peroanele care au împlinit 18 ani, pe baza unei declarații notariale din care să rezulte acordul lor de a citi și publica în Vulgareea. Cei care vor această facilitate vor primi un cod special și vor trebui să achite o taxă lunară de 4 Eur.
3. Celor cu înclinații agresive intenționez să le facem o secțiune Polemeea în care pot să exercite atacul la persoană. Procedura de acces să fie ca la punctul doi însă cred că ar trebui impusă o taxă dublă.

Așadar să ne concentrăm asupra acestui experiment și a ideilor de mai sus precum și a altora și, dacă ajungem la o înțeleger,e să le punem în aplicare. Cred că acele douăzeci de zile ne sunt suficiente să punem totul la punct.
În acest mod, cred eu, vom putea detensiona atmosfera de pe site, și vom putea răspunde și pornirilor lăuntrice ale unora dintre noi de a încălca regulamentul. Celor care au înclinații spre pictură le solicit propuneri de sigle pentru noile secțiuni.

Vă mulțumesc tuturor și aștept contribuțiile dumneavoastră.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Da' cum facem cu userii de pe alte continente, ca ei folosesc dolarul?
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 13:43:59

dna vero, intuiția mea amiroase fapul că s-au inventat și peste balta atlantică oareșce case de schimb valutar, așa că, în principiu, problema ar fi ca și rezolvată.

alta e beleaua, faptul că euroii sunt virtuali.

mulțumesc pentru aprecierea disecării denumirii site-ului, rebusul atât de incriminat de mr. (maior?) iovan e "de vină"...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2010-03-13 15:35:04
         
 
  peste 20 de zile este iarasi 1 aprilie. eu m-am fript de 2 ori cu aceasta ciorba.  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2010-03-13 14:39:31
         
 
  Tavy blăjane,
Eu unu' nu prea mă simt în stare să-nghit secretele tale (îs cam "puturoase, dacă mă-nțelegi ce voi să sugerez!)! Dacă ai reflexe din vremurile cînd securitatea număra cozile de topor,dă o declarație olografă:
"Io tavy blăjanu alias ciurtin-che guevara-terenthe& others, declar cu mîna pe prohab că nu am clone, nu voi avea și nici prin gînd nu mi-a trecut să-mi confecționez!"
Eu pun la rămășag rangul editorial, cu tot cu butoane,că nu ai curaj să o faci!
PS. Despre nivelul tău( inclusiv literar) mai bine să nu vorbim...știi proverbul:"cine e cu musca pe chipiu..."
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-13 14:30:54
         
 
  E pacat ca cineva (fara coloana) sa fie editor.
Un editor trebuie sa inghita in el toate secretele pe care le afla in spatele (butoanelor)necunoasterii noastre .La nivelul de 200 se ascund multe. pe care, noi, muritorii de rand, n-ar trebui sa le cunoastem. Sunt secrete pe care un om onest le tine ascunse bine in tartacuta lui...
imi pare rau. cutia pandorei trebuia ferecata bine!

ag. •»ღefbiaiღ«•
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2010-03-13 14:21:14
         
 
  Tavy, rebelule,
Matale cîte conturi fantomatice ai pe europeea?
Hai să vedem: cel cu numele blăjan, Oliviu-Olimpiu Cristea, Che Guevara, terenthe ham-ham...
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-13 14:09:53
         
 
  Erata
Problemele, in poligonul nostru azur,
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2010-03-13 13:58:43
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Europeea nu-și propune (nici nu ar avea mijloacele necesare) să educe, să schimbe comportamente, să civilzeze, etc. Diversitatea ideologică, doctrinară, de pregătire, de inteligență, de toleranță, de comportament, etc. etc. a userilor ar face imposibilă orice încercare în acest sens." (E.C.)

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=31017

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=31499

Problemele, poligonul nostru azur, devin evenimente ciclice.
incarcaturi mari de C4 se ascund prin suburbiile constiintei umane. Trebuie depistate si eventual detonate in alt poligon...
amem cativa "musulmani" printre noi, trecetzi rapid la controlul bagajelor din subconstient, putem preintimpina un 11 septembrie...

***Che Guevara***
ag. •»ღefbiaiღ«•
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2010-03-13 13:53:17
         
 
  "Vero, tare rau imi pare sa-ti stric cheful, dar n-ai citit cu atentie. In urmatoarele 20 de zile vor urma doar propuneri. Actiunea va fi pusa in aplicare in cea de-a douazecea zi."
(.Fiinta)

Ai dreptate, Fiintzo, am citit gresit, (scuzabil, eram dupa o extractie de masea!), dar cifra aceea "20" mi-a ramas, chiat ca azi nu mai e 20, ci 19 :)))

E o glumă, desigur!
Mă mir că unii useri nu s-au prins.
(I. Peia)

De unde stiti ca nu s-au prins si ca au vrut sa para ca n-au intzeles ca sa nu strice jocul?

Propunerea facuta de A.M.de a se da euro in loc de stelutze e remarcabila: EURO-PE-EA, adica pe opera. Felicitari A.M! Da' cum facem cu userii de pe alte continente, ca ei folosesc dolarul?

V.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 13:43:59
         
 
  /"toti cei pe care i-am jignit" a se citi "tuturor celor care le-am adus jigniri".... cu scuzele de rigoare!/ (Andrei Florian)

gresit.

e preferabil a nu se citi deloc fragmentul cu pricina.


primaru care este, jicnit.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-03-13 12:53:09
         
 
  Înștiințare și Avertisment:

Fraților! Ia stați așa să vă esplic:
Puțini s-au prins că, personal, sunt îndreptățit a da în judecată pe pretins apropitarul acestui sait, care, beneficiind de aura numelui meu, precum și de faima care-l înconjoară, și-a permis, în disprețul celei mai elementare considerațiuni față de noțiunea de proprietate intelectuală, să-mi uzurpe dinstincțiile mai sus amintite și să se folosească de ele, pentru a se făloși cu saitul de față. Mișelește,- după cum iar ar trebui să observați - a schimbat o literă din cele patru care-mi compun ilustrul nume, (PEIA - PEEA) și a adăugat prefixul EURO, fapt ce l-a ajutat să acceseze considerabile fonduri europene, special destinate acestor inițiative. Drept urmare, am să-l trag în judecată, aducîndu-i la cunoștință, totodată, că am înregistrat, la OSIM, marca EUROPEEA.
(Dealtfel, dacă își mai amintește - deși cred că nu-i prea face plăcere - la tăierea panglicii, fiind de față - am accentuat rostirea emblemei saitului în așa fel încît să priceapă dl. Cristescu-Corbu, că dacă accept flagranta mezalianță, o fac doar din considerații pur creștinești și culturale.)
Și temporare.
Dar, de azi, zic: agîp, a venit ora!
Prin urmare, îl somez să nu mai apară prin preajmă cu fel și fel de inițiative răsuflate, care să-mi compromită reputațiunea și nici să se dea, pe aici, grande de Spania - că și aia e pe lîngă faliment!
Așadar, fraților, vă rog să îndreptați toate plîngerile către mine, dar mai ales pe cele care vizează pe fostul apropitar, dovedit, iată, drept un mare impostor, plîngeri, cu ajutorul cărora, sper, printr-un șantaj subtil, să storc de la el cea mai mare parte a fondurilor pe care - sub falsă siglă - și le-a însușit!
Trăiască lupta împotriva coruțiunii!
Ave Imperatorului Traian, Conducătorul nostru inspirat de zei, din care ne tragem toți, mai prin față, mai prin dos, și care, asemeni egalului său întru glorie, Cezar, a refuzat cununa de lauri cuvenită genialității sale, demonstrînd tuturor celor care-l ponegreau că, iacătă! nu e așa de ușor coruptilbil și că e plin, pînă la vană, de grija față de populul său iubit și milenar.
Dar să mă întorc la cestiune: dl Corbu, vă avertizez pentru ultiam oară: faceți bine și nu vă mai vînturați pe aici că vă pun cătușele. Și vă fac coleg de celulă cu Solomon.
Dixit!

PS: Voi afișa acest anunț-avertisment pe toate gardurile din preajmă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 11:21:15
         
 
  E o glumă, desigur!
Mă mir că unii useri nu s-au prins.

PS: ""toti cei pe care i-am jignit" a se citi "tuturor celor care le-am adus jigniri".... cu scuzele de rigoare!" (Andrei Florian)
Corect: "tuturor celor CĂRORA le-am adus jigniri", dl ziarist. Mai studiați.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-13 10:33:30
         
 
 

orice asemanare cu persoane sau intimplari reale e pur intimplatoare

Hyde Park Speakires' Corner

Trăsătura funciară a utopistului este aceea că se culcă pe-o ureche. Nu, nu pe una și aceeași. Dar doarme dus, neîntors. Buștean. Visînd perpetuu aceeași utopie. Care, în vis, le rezolvă pe toate.

Cînd se trezește, revigorat, se repede la butoiul său cu multe doage lipsă, peste care cercurile, atîrnînd cherchelite, încropesc o aură scălîmbă. Și, odată aburcat, într-un echilibru precar și hilar, își rostește iar și iar, ca un adevărat Deus Soter, monotona și nesfîrșita litanie.

Apoi, epuizat, se întoarce și se culcă pe cealaltă ureche. Se recuperează doar visînd. Visele îl înaripează ca să-și reia, emfatic și patetic, veșnica și searbăda perorație.

Credința utopistului este că la început a fost cuvîntul. De unde și somnul său lipsit de griji. Treaba lui este doar să-și arunce nesmintit, mai mult ca Onan decît ca Domnul, sămînța vorbei pe pămînt. Ceea ce-l face să se simtă ușurat și împlinit. Și-i face somnul lin și dulce.

Sămînța de vorbă, cu siguranță, chit că pămîntu-i piatră seacă, va rodi. De realitate nici că-i pasă. N-o bagă-n seamă. Și, pentru că o ignoră suveran, ea nici nu există. Utopia n-o confirmă. Pentru utopist, proiectele au încremenit în mapă. El n-a auzit de sapă.

Cîteodată discursul lui pierde șirul și poți auzi atunci doar incantații magice: ini-mini, hocus-pocus, abracadabra! Atunci butoiul său e înconjurat de copilași peltici în extaz, iar el își suflecă pe dată mînecile și pocnește decisiv din degete.

Iar peste asistență se abate, ca Moș Ene, duhul opiaceu al locului care le șoptește blînd:

- Noapte bună, copii. Vise plăcute.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-03-13 08:28:50
         
 
  Vero, tare rau imi pare sa-ti stric cheful, dar n-ai citit cu atentie. In urmatoarele 20 de zile vor urma doar propuneri. Actiunea va fi pusa in aplicare in cea de-a douazecea zi. :))))

Pe de alta parte, te combat si in privinta necesitatii reglementarii modului de acordare a stelutelor care n-ar mai fi acoperite de regulament. Cand a avut regulamentul vreo legatura cu stelutele? Da ce bucurie pe useri daca s-ar da liber la stele! Ar straluci Europeea de s-ar vedea si de pe Luna :))

PS Nu numarati foile din placinta fiindca s-ar putea sa fie una cu surprize. :))


 
Postat de catre . Fiinta la data de 2010-03-13 04:00:40
         
 
  In acest caz, doamna, inainte sa pun capul pe perna, va rog in mod public sa cereti domnului Cristescu sa faca in asa fel incat sa aveti si dumneavoastra acelasi nivel ca al maeu. Sau invers, dupa cum va doriti dumneavoastra.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 03:12:08
         
 
  Cum o sa ma deranjeze? Dimpotriva. Chiar imi face placere, si cu dv si cu toata lumea, am spus ca m-am razgandit brusc! Ba chiar acuma am inceput asa, deodata, sa apreciez grozav ideea d-lui Cristescu, pentru ca-mi place cifra 20! :))

VP.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 03:02:39
         
 
  Pe un site privat, democratia se rezuma la acceptul conditiilor puse de propietarul site-ului. Fie ca va place, fie ca nu, democratia nu se face niciodata pe banii altora.
In fapt, primul punct se poate traduce asa: Am decis sa fac astfel incat toata lumea de pe site sa poata posta liber pana la prima abatere. Cine este de acord cu mine poate sa imi trimita sugestii, iar cine nu este de acord cu mine este treaba lui. Eu sunt de acord cu domnul Cristescu si il sustin in acest demers democratic.Poate primul. Dumneavoastra nu sunteti de acord? Spre exemplu, v-ar deranja sa avem acelasi nivel?... adica eu si dumneavoastra.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 02:57:25
         
 
  M-am razgandit brusc: da, este o idee geniala, trebuie neaparat sa desfiintzam nivelele pentru urmatoarele 20 de zile!

Si dupa cele 20 de zile....las pe ceilalti sa ghiceasca ce va veni, eu banuiesc deja si sunt entuziasmata de idee!

VP.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 02:56:39
         
 
  Cred ca nu m-am exprimat bine, pentru ca eu nu eram impotriva masurii in sine, sau a experimentului, ci spuneam ca, daca se egalizeaza nivelele, atunci trebuie schimbat tot regulamentul (poate ca si stelutzele ar trebui sa dispara, etc).

Si, ceea ce adaugam era ca punctil 1, asa cum este prezentat, e incomplet si ca trebuie clarificate toate consecintzele ce ar decurge in regulament ca urmare a egalizarii nivelelor. Si abia atunci lumea s-ar putea pronuntza daca e de acord sau nu (daca tot vorbim de democratie...)



 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 02:45:45
         
 
  Ba este foarte clar si nu este nimic comunist in faptul ca orice nou venit pe site merita sa fie tratat, inca din start, ca fiind un postator de buna credinta. Inchipuie-ti ca primesti in vizita, la masa, odata cu un prieten mai vechi si pe noul prieten al acestuia. Vesela, tacamurile, meniul si servetelele vor face parte comuna cu cele pe care le distribui membrilor familiei cat si noului musafir. Numai in cazul in care noul venit se sterge pe maini cu fata de masa, sau pe draperie, vei alege ca acesta sa nu mai manance cu tine la masa, si mi se pare o masura corecta. Altfel, gazda care primeste musafirii si serveste la masa in functie de gradul de rudenie sau prietenie nu se mai poate numi o gazda cu bun simt. Tot asa ar trebui sa se intample si cu noii veniti pe site. Prezumtia de buna-credinta este semnul civilizatiei si nu suspiciunea unei proaste cresteri. Un site literar nu este un teren al competitiei. Un site literar este o expozitie de arta, daca iti place ce vezi, cumperi, iar daca nu iti place, treci mai departe.
Spre exemplu, as putea pretinde ca merit un nivel mai mare decat il am. Spun ca as putea doar prin prizma faptului ca, in spiritul celor spuse la inceputul comentariului, atat timp cat nu ma sterg pe fata de masa sau pe draperie consider ca pot sta la masa cu gazda care mi-a deschis usa.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 01:52:36
         
 
  Nu e foarte clar exprimat punctul 1. Daca, de exemplu, toti userii vor avea nivel 50, sa spunem, (in ciuda faptului ca democratie nu inseamna "egalitate", asta era o tendintza a comunismului), atunci cred ca ar trebui schimbate, la regulament, aliniatele unde sunt explicate autoritatile de a vota, acorda stelutze, etc.

E vorba deci de o schimbare mult mai complexa a regulamentului (chiar experimental), drept care niste explicatii mai clare ar fi binevenite.

Cu multumiri,

VP.

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-03-13 01:23:36
         
 
  "toti cei pe care i-am jignit" a se citi "tuturor celor care le-am adus jigniri".... cu scuzele de rigoare!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 00:40:06
         
 
  Cred că ar fi util să se deschidă forumul. De cînd postez texte aici, în subsolul paginii mele se poartă, adevărate colocvii fără legătură cu subiectul propus. În acest fel va putea și "Ernesto Che Guevara" să mă înjure în direct, pe terenthe să-l auzim cum mîrîie expresiv, că de mușcat nu are cu ce, scorul la pauză în meciuri de fotbal, ș.a.
Observ că mulți useri se pfolosesc de nivelul pe care îl au doar ca să poată posta replici rapide.
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-13 00:23:33
         
 
  Cenzuraaaaaa!!!! am fost cenzurat tocmai sub acest text :))
Inteleg , insa, ca motivul a fost pe deplin intemeiat si ma supun cenzurii. Consider ca am facut, in mod simultan, un atac in limbaj licentios la persoana domnului Cristescu cat si la adresa celor mai multi dintre cei cu nivel 100 sau mai mare de pe Europeea. Sper, desigur, ca de data asta sa fiu iertat si sa nu mi se scada nivelul. Lui Radu Stefanescu, Ioan Peia, Dragos Iovan, Gheorghe Rechesan, Corneliu Traian Atanasiu si toti cei pe care i-am jignit in mod atat de violent in comentariul anterior le cer scuze in mod public si le promit sa nu se mai repete.
PS. Avand in vedere ca ma gasesc la prima abatere, sper sa imi pastrez nivelul neatins.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-03-13 00:23:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE