FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Lobby pe lângă editori sau planul angelic Europeea!
Text postat de Emanuel Cristescu
Mai întâi, la mulți ani doamnelor și domnișoarelor "cetății de azur"! ori "lavrei sinilii" cum o alinta, cred eu, cu duioșie, un celebru umorist al site-ului...

Spațiul public irascibilizează. De aceea vă sugerez să faceți cât mai puține observații și, mai ales, să nu escaladați discuțiile cu cei nemulțumiți. Unii abia așteaptă să se vadă în centrul atenției, indiferent pe ce cale, indiferent de consecințe. Orice tip de „intrare în atenția public㔠pentru ei reprezintă publicitate. Și, pozitivă ori negativă, în concepția domniilor lor, aceasta înseamnă notorietate și evident „valoare”.
Validați ce este de validat și atât. Spuneți-vă părerea, nu neapărat tranșant, aș spune dimpotrivă, apoi strângeți din dinți și nu mai răspundeți provocărilor. Din păcate unii v㠄mănânc㔠timpul antrenându-vă în discuții sterile, extraliterare. Nu-i păcat?
Cred că mai important este să semnalați și să comentați texte valoroase, când este cazul. „Când viața pământească se încheie, rămâne Alexandru în idee” scria Philippide într-un poem!

Când nemulțumirea cuiva este îndreptățită, aceasta este sublimată în creații valoroase ori și mai valoroase. Aceasta ar trebui să fie adevarata și inteligenta replică a cuiva care se simte nedreptățit literar. În rest …. Un fel de bârfă măruntă care nu are ce căuta aici.

Știu, îmi veți spune, concepția site-ului, etc. etc. Da, în aceste condiții de libertate de exprimare și de evoluție împreună, a celor talentați cu aceia mai puțin talentați, de fapt ca în viață, se poate scrie adevărat și valoros. Ca să dau un singur exemplu: printre cei mai recent veniți Ecaterina Bargan scrie bine și, sper eu, își va vedea de treabă și de destinul ei literar.

PS1.. Citez dintr-un recent e-mail: „Imi cer scuze pentru faptul ca va retin, prin acest mail, dar se pare ca treburile se agita foarte tare in Atelierul Literar.
Masurile pe care le-ati impus - foarte corecte, de altfel - se pare ca nu au tocmai rezultatele scontate. Pentru ca, singuri, Label Black si Ecsintescu nu erau "elementele disturbatoare" ale atelierului. Dovada este faptul ca, pe Europeea, continua "luptele": editorii au ajuns sa se certe intre ei (se pare ca orgoliile generate de aceasta "functie" importanta sunt mult mai importante decat userii Europeei), userii se ciondanesc cu editorii, [….] in lipsa lui ecsintescu si a lui Label Black […] s-au gasit un alți "saci de box" - [….]

Multă dreptate are corespondentul meu!

PS 2. Am rugat editorii să nu mai valideze texte semnate de către ecsintescu și label black, această sarcină, în limita timpului, urmând să o preiau eu. Dacă totuși o faceți, vă rog asumați-vă răspunderea și menționați într-un comentariu: acest text a fost validat de către mine x editor. Pentru că domniile voastre validați iar mie mi se atribuie responsabilitatea, găsindu-se cele mai ciudate sofisme pentru a mi se imputa orice, indiferent dacă eu am cunoștință ori nu de faptele care mi se impută. De exemplu „tăceți domnule Corbu, înseamnă că sunteți de acord cu etc. etc” Mulți nu înțeleg că aici este o adevărată libertate iar opiniile, punctele de vedere, comentariile etc. aparțin exclusiv autorilor fără nici un fel de gir al meu. Când am timp, când intervin pe site și când consider util, îmi exprim explicit opiniile mele. Așadar implicarea mea în tot felul de supoziții, când nu frizează patologicul, este cel puțin de rea credință. Probabi, fac și eu un sofism, unii, extrapolând propiul comportament, cred că și eu operez cu planuri diabolice și nu acceptă în ruptul capului ideea că pot exista și planuri angelice, cum poate fi privit proiectul, poate utopic, Europeea.

Inițial am vrut să intitulez această intervenție "scurtissime" și voiam să scriu doar primele șase șapte rânduri! Scuze că m-am lungit.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Domnule Ion Corbu,

Scrisul cu patratele.
Unele diacritice scrise cu Word ruland sub Windows Vista, se vad ca patratele daca sunt citite in orice versiune de Word ruland sub Windows XP.
Probabil ca ati uitat, dar anul trecut ati fost de acord ca toti cei care sunt in aceasta situatie sa scrie fara diacritice, tocmai pentru a nu mai aparea scrisul în patratele.

„PS. Fceți ceva cu textele dvs. Eu văd numai pătrățele în locul diacriticelor.”
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-01 16:32:34

 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2010-03-01 21:34:03
         
 
  Dle Cristescu,
Dacă încercați a poza în partizan al susținerii delațiunii, pot să vă spun că ați reușit atît de bine, încît chiar că m-ați convins.
Oricum, încurajarea celor ce, asemeni copiilor de grădiniță care îi pîrau la tovarășa pe turbulenți, se dau și ei după cortină și vă șușotesc la urechiușa sensibilă, este un gest incalificabil. Cum adică ce-am vrea noi să facă userii în situații de alertă? Păi dacă sunt așa de îngrijați, - vai, doamne! - de soarta saitului, să vină colea, cu vîna-le erectă și să combată, nu să execute fugi, în game minore, la jupîn și să dea note informative.
Cît privește exemplul meu, atîta vreme cît veți îngădui în continuare ceea ce ați îngăduit pînă acum, mă voi vedea nevoit să apăr în continuare ideea de performanță și bun-simț, fie și cu arme mai puțin academice. Căci, și de data asta, dacă eu nu mă vîram în tărîțe, nu vă hotărați să schimbați un pic macazul.
Să vedem cît!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-01 20:55:15
         
 
  Domnule Peia,

Europeea este un proiect colectiv care rezistă pentru că forțele centripete sunt mai mari decât forțele centrifuge. Din fericire. Și le mulțumesc tuturor acelora care sprijină inițiativa. În Germania dacă schimbi uleiul la mașină în fața casei tale, în cinci minute vine poliția, anunțată de către un neamț care sesizează că x a încălcat legea. La noi sechelele de pe vremea informatorilor,( care sigur vor fi fost reactivați și care activează și monitorizează totul, mai abitir ca pe vremea trecută) complexează atitudinea noastră civică. Ce ați vrea să facă userii? Să asiste impasibili la degradarea site-ului?

Mă aștept ca și domnia voastră să sprijiniți site-ul și, ca om cu experiență și ajuns la maturitate, să reprezentați un exemplu aici. Creațiile domniei voastre vă îndreptățesc la acest statut. Credeți că dacă o creație valoroasă este comentată vindicativ și neadecvat de către cineva, are de suferit creația? Suntem aici într-un spațiu de idei. Marota domniei voastre cu "parul" mi se pare inadecvată. Însă este dreptul dumneavoastră să aveți orice opinie. După cum vedeți, Europeea nu are nimic cu domnia voastră. Însă nu acuzați Europeea de relațiile dumneavoastră interpersonale.
Și aștept și de la dvs. aici sau pe e-mail sesizări privind încălcarea regulamentului europeic.

PS. Fceți ceva cu textele dvs. Eu văd numai pătrățele în locul diacriticelor.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-01 16:32:34
         
 
  Văd că primiți în continuare reclamații ”curajoase”, distribuite pe după cortină, dle Corbu. În aceste epistole, pline de adîncă și solidară îngrijorarea la adresa saitului, cineva - nu spun cine, persoană importantă - plîngînd pe ruinele vechilor năravuri și încercînd o reabilitare a unor indivizi care văd în acest loc un fel de Academie a gropii Glina, ei bine, acel cineva - sau, mai degrabă, acea - ar dori reinstaurarea supremației lor degradante. Nu mă îndoiesc că, pătruns de nostalgii amicale, veți reîntrona domnia bunului plac.
Chiar dacă aici sunt, deocamdată, frămîntări de acomodare, ele se vor atenua cu timpul și, desigur, vor aduce firescul în acest loc, în care numai BUG Mafia nu a pretins că face artă și postează.

Mai spuneți:
”...unii, extrapolând propiul comportament, cred că și eu operez cu planuri diabolice și nu acceptă în ruptul capului ideea că pot exista și planuri angelice, cum poate fi privit proiectul, poate utopic, Europeea.”

Mișcat de imaculatele dv planuri angelice, am o propunere: numiți-o editoare pe Marchiza Îngerilor!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-03-01 16:11:45
         
 
  Însă trebuie precizat într-un comentariu "Text validat potrivid prevederii din articolul special al regulamentului"  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-01 15:45:12
         
 
  Vă bănuiam demult de un umor subtil și straniu totodată...Pe baza acestei recomandări voi revalida textul cu pricina; veți avea niște surprize în pagină, dar asta e!)  
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-01 15:43:25
         
 
  Nu am dat niciun fel de dispensă nimănui. Însă putem accepta, experimental, pentru persoanele lipsite de talent, dreptul sau dispensa ca acestea să publice texte scrise fără diacritice. Așadar completăm regulamentul cu următorul articol:
Articol special: "Persoanele fără talent pot publica texte în cadrul site-ului Europeea scrise și fără diacritice"

Cred că am dat dovadă de flexibilitate, toleranță și înțelegere în relația useri-limba română.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-01 15:32:49
         
 
  Domnule Corbu,
O problemă concretă privind redactarea textelor: userul Goodnightcarevasăzică (căruia mi-am permis să-i invalidez textul " Unui politruc" cu toată opoziția colegială a editorilor)pretinde că dumneavoastră i-ați dat o dispensă să posteze fără diacritice. Știu că obligativitatea aceasta minimă nu e prevăzută în regulament, dar pretenția mi se pare neadecvată.
Bineînțeles textul a fost scos și din motivul că era submediocru
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-01 15:06:41
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cu privire la cei care își fac publicitate pe site-ul nostru, dacă sunt la început și nu au tentă comercială, anunțurile trebuie validate. Dacă această fază este depăștă atunci trebuie să existe un fel de reciprocitate. Validăm textele dar și ei trebuie să accepte link-uri spre site-ul nostru ori anunțuri în site-ul lor cu privire la Europeea. Vi se pare corect raționamentul?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-03-01 14:42:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE