FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Drag orbete
Text postat de Tania Ramon



Cade zăpada. Momentul ei de ultim balans
și iminența căderii nu se-nvață pe role.
Tu-nghite-ți cuminte pastila cu Gretel și Hans

și firmitura de pîine. În loc de fiole.
Se zice că-i bine. Introspecții-n avans
bărbătește, precoce, cîrmaci la gondole,

ajută enorm- hei bătrîne!, haz de necaz
vei face-n oglindă acelor momente frivole-
buze subțiri vocale mimînd sibemole
despre cimpanzei în oranj. Cafea și răgaz.

Ești sigur pe tine. Doar acum din cupole
ninge drept ghilotină spoiala în pervaz
căci te simți foarte singur încălzind pe-aragaz
așteptări, dependențe. Cui duci dorul Manole ?






Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Hans( Hansel) si Gretel, Gretel si Hans ( Hansel) pot enumera cum doresc personalejele unei povesti. Doar daca specific numele autorului si numele povestii scrisa de el trebuie sa respect intocmai originalul. Este sau nu asa?
Multumesc pentru revenire domnule Iovan. E mai greu sa folosesc prenumele pentru ca pot fi ambele- si Dragos si Iovan. Si mi-e sa nu gresesc.:)

P.s- legat de precizarea mea ca scriu de ceva vreme asta presupunea si faptul ca am avut parte si de interactiune, respectiv atat de apreciere cat si de dezapreciere. Si le-am avut pe amandoua dupa cum a fost cazul. In schimb domnul Buricea nu are decat o varianta.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2010-03-03 18:39:26
         
 
  Tania,
Întîi să cădem de acord asupra unor aspecte adminstrative:
-steluțele nu-s de fațadă, ele ar trebui, ipotetic, să exprime acumularea voturilor
-dacă te irită aciditatea unor comentari ai o soluție comodă, o știi...blocarea lor!
-dacă ai postat textul,fără să bifezi căsuța respectivă, se subînțelege că îți asumi mediocritatea prezumtivă a textului
-faptul că scrii de mult timp pe site nu e un indicator valoric (nu-mi vine alt exemplu repede în minte,dar și onorat dom' Buricea scrie de mulți ani și...)
Părerea mea la sarcasmul gratuit al lui J.Ross e consemnată clar; dincolo de părerea că trebuie să fim "obiectivi" zici tu, e nedumerire imensă: poate să-ți placă Bukowski și să-l ignori pe Ion Barbu fiindcă nu-ți spune nimic...ești obiectiv?

Apropos: E Hansel și Gretel, știu și copiii cuminți! :)
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-03 15:13:10
         
 
  Domnilor, e prea mult daca va spun asa? Cine va da dreptul sa imi spuneti daca aceasta poezie e mediocra sau nu? Faptul ca a trecut necomentata spune ceva. Faptul ca nu s-au pus stelute de fatada spune ceva.

*
Valorizarea textelor postate se poate realiza prin comentarii, analize, opinii, puncte de vedere sau ignorare. Cenzura valorică este interzisă.
Emanuel Cristescu, http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=32311

*
Aveti dreptul doar sa va expuneti parerea, si aceea obiectiva sa fie. Ma dezamageste profund calitatea in care intrati pe o pagina si o distrugeti.
Domnule Ross, acele elemente de care tocmai v-ati luat, ca fiind epatante, au mesajul lor pentru cine stie `sa citeasca` sau cui ii este adresat poemul. Nu am precizat nicaieri ca am scris un poem cu valoare universala. Faptul ca am inceput poemul cu un apelativ si l-am terminat cu o intrebare arata de la sine ca e personalizat sau cel putin directionat.
Scriu de ceva vreme pe site. Unde se spune ca toate poeziile postate de un autor trebuie sa fie formidabile? Aceeasi persoana isi asuma in egala masura si pe cele reusite si pe cele mai putin reusite insa nu trebuie sa fie mingea pusa la piciorul niciunui editor.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2010-03-02 19:37:33
         
 
  e typo mister, nu te gandi la prostii :)  
Postat de catre julian ross la data de 2010-03-02 13:04:16
         
 
  Recidivezi,nu doar în off ci și în îninteligibil:
" incomprehensibilitate persoAnală?!"...e o ironie sau un tipo?

"Legat de sarcasm, promit ca fac rost si de o lesa.
Pe europeea nimeni nu te va cenzura, atîta vreme cînd vei respecta regulamentul și minimele limite ale unui dialog civilizat.

Repet, așteptăm decolarea: Cesna,Tupolev,Apache, MIG,Boeing sau ce-o fi vrînd abilitatea dumitale să piloteze!
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-02 12:56:34
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Imi cer scuze poentru typo-urile confundate cu "incomprehensibilitatea" persoanala.
- In loc de "popmozitati" a se citi pompozitati (derivat de la pompos)
- In loc de inelucatbil a se citi ineluctabil.

Eu nu-s un epigramist si contrar vointei colective ma voi abtine de la politizari. Legat de sarcasm, promit ca fac rost si de o lesa.
 
Postat de catre julian ross la data de 2010-03-02 12:45:03
         
 
  julian ross,
"Poezia" de mai sus(trebuie să acceptăm convenția de încadrare a textelor din caseta tipul creației) a stat fără nici o observație timp de o decadă pe pagina principală...donc, cititorii care au lecturat-o au considerat că nu merită comentată.Sunt de acord cu semnalările pe care le faci, nu sunt de acord cu sarcasmul pe care îl afișezi și nici cu sentențiozitatea inutilă(pe alocuri ești chiar incomprehensibil:"poeticire", popmozitățile", inelucatbil")
Dacă această mediocră creație ți-a iritat atît de puternic simțul critic, îți sugerez să postezi pe pagina principală o polemică, un pamflet, un articol sau o epigramă în care să dezvolți tema bietului "poiem" care a aterizat forțat pe site.
Pînă atunci, mă întreb și eu(la unison cu legitima curiozitate a multor europeici)ce "boeing-uri" pilotezi dumneata, mister ross, fiindcă am observat cu toții,brevet posezi!(honni soit qui mal y pense)
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-03-02 11:45:05
         
 
  Mi se pare ca s-a incercat sa se epateze prin exprimare ca sa nu mai vorbim de aparenta complexitate care, depasind autoarea, a sabotat acest "poiem" cazand ca un boeing 747 in tufisul din spatele casei. Textul nu are pic de ritm, e rupt si scartaie din toate incheieturile.
Propun un exercitiu de simplitate contextuala eliminand pretiozitatile si popmpozitatile(nu stiu daca exista asa ceva, sa presupununem ca este un argou nevinovat) si sa eliminam introspectii, sibemole(cum zicea batranul meu tata, "ce-i aia sibemola ?"), un "precoce" total neavenit, o rima (pervaz/aragaz) iminent si inelucatbil sortita hazului intr-un "poiem" ce se doreste a fi serios, un vers cu o povestioara total iesit din context, pus acolo de florile hazului, "cimpanezi in oranj" alta imagine de poeticire impresionanta( si ar mai fi, dar ma opresc aici). Ce ramane din bietul "poiem" ? Un boeing fara aripi si "caroserie".


 
Postat de catre julian ross la data de 2010-03-02 10:33:17
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE