FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sunet de Techirghiol
Text postat de Label Black
Techirghiolul are lacate mari. O metropola cosmica, adapostitoare a stingherilor. A celor care traiesc pentru suflet. Si sufletul inseamna arta. Un oras poleit cu albastru, ca o femeie frumoasa. Un capat de lume sub raze solare. O nostalgie primavaratica de volane si parbrize, acoperite toate de oxigenul moale ca o bucata de vata din care-ti vine sa rupi si sa-ti stergi obrajii cu parfumul marii. Scantei nocturne corelate pe irisii surzi ai alb-negrului din Techirghiolul vechi si amar…
Techirghiolul n-are aeroporturi. N-are strazi intortocheate ca o intreaga retea vasculara. N-are autostrazi bengoase, luminate intens de panourile publicitare si de farurile bolizilor nemtesti. Techirghiolul n-are vitrine colorate in care stau asezate in diferite pozitii manechinele de plastic. N-are fantome rosii sau verzi care sa se plimbe noaptea tarziu prin grotele lui sangerande. N-are aerul religios din preajma muntilor, n-are aglomeratia si invalmaseala bucuresteana, n-are ticaitul spasmodic al metroului si nici sculpturi in fildes. N-are nelinisti siropoase, n-are rondouri labirintice tiparite ca un mozaic pe bitumul cenusiu. N-are baruri de striptease, n-are cupole studentesti sau defilee de sticla incrustate pe scoarta limanului. N-are semafoare, n-are culorile paunului, n-are hoteluri de cinci stele sau parcuri inmiresmate de parfumul teilor inalti si zvelti ca niste cruci de lemn. N-are motoare cu reactie sau energii eoliene, n-are Turnuri Eiffel, nici Arcuri de Triumf. N-are mall-uri cu benzi rulante, dichisite frumos in preajma sarbatorilor. N-are fuste scurte de promenada tarzie, n-are masini asezate pe patru benzi ca niste cortegii, n-are bataile inimii accentuate de sunetul decibelic al cluburilor de noapte, n-are imagini pictoriale – albe, galbene sau caramizii… N-are chintesenta caselor de moda europene si nici efectele speciale de la Hollywood, n-are vitralii englezesti si nici cantece de trubadur ranit. Nu, n-are zgarie-nori…
Techirghiolul are numai lacatele mari si portile inalte si grele. O metropola cosmica, nascuta in imaginatia vechilor caligrafi. Techirghiolul are suflet in fiecare membrana, in fiecare fir de timp sau privire a spatiului. Are sarmul invinetit al vechilor cladiri, ascunse de mult sub apele tacerii. Ferestre albe, blindate de balcoanele care atarna trist ca niste perdele intunecate peste ziduri reci. Techirghiolul geme. Ranile se vindeca. Orasul capata imunitate si raspunde. De cate ori plec, ii aud chemarea. Il simt fredonandu-mi dureri antice, dureri la care numai el este antidotul. Techirghiolul ca o eterna logodnica.
In amurg, orasul naste clipe. Taxiurile negre se asaza pe sosea ca niste perle. Acoperisurile canta serenade la orga vremii. Techirghiolul traieste… cochet ca o femeie in vesmant purpuriu. Iluzia ca cineva poate pata acest oras sub eronate versuri s-a destramat. Cu miscari de pendula, pamantul se misca. Eu ma foiesc sub decorul tarziu de februarie. Am ajuns acasa. Peste intuneric, soarele explodeaza cu puterea a zeci de miliarde de eruptii vulcanice de proportiile celei de la Pompei, luminand abisul cu albastrul normalitatii. Techirghiolul n-are case de moda sau efecte Hollywoodiene, n-are aeroporturi sau zgarie-nori, dar are cafeneaua unde se scriu povestile, are sunetul literei taman strabatuta de uitare, are urma pasilor dintai, primele insemnari, primul inot, prima plutire si prima miscare a lebedei. Prima intalnire. Prima atingere. Primul sarut. Prima noapte. Prima despartire. Prima betie. Prima strofa… toate inchise in cufarul lacatelor mari. Toate sub sacoul masliniu al orasului, sub portile lui grele.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Sabina,
Nu cred că am avut niciun dialog, faci o confuzie
Stelele au fost repuse iar comentariile off vor fi probabil șterse
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-02-26 23:41:55
         
 
  Label Black, era o intrebare adresata dlui Dragos Iovan. Pentru ca, inaintea ta, vroiam sa ma lamuresc asupra rationamentului stergerii stelelor acestui text, iar dansul mi-a raspuns ca acest fapt se datoreaza carantinei ce ti-a fost impusa.
(intre paranteze fie spus - uite, ca le-am si pus - cele 2 comentarii de care iti vorbesc eu acum, micul dialog intre Sabina Datcu si Dragos Iovan, au fost invalidate - spre binele textului tau - pt ca tot erau offtopic)

LB, am inteles ce ai vrut sa spui. Mai mult, te rog sa ma crezi ca eu nu judec aici drepturi (poate numai stânguri, dar si acelea cand am timpul necesar) Si, foarte, foarte rar, dau stele.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-02-26 22:30:19
         
 
  Era o ironie, Sabina. Sunt sigur ca ai inteles ce-am vrut sa spun... Sper ca mai am dreptul de a fi ironic. Oricum cuvantul carantina este deplasat. Este un termen asociat cu imbolnaviri, iar eu sunt foarte sanatos. Aaa... ca se doreste o marginalizare, o delimitare din care sa vezi periferia societatii ca.. dar si asta suna ca naiba... Ma rog...  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-26 19:04:26
         
 
  Huh? Iarta-mi nelamurirea, dar cum din cauza carantinei?!? Carantina e pentru comportament in neconcordanta cu regulamentul, nu pentru calitatea scriiturii. Stelele au fost date exclusiv pt text, nu pentru a-l martiriza pe autor. Daca textul era slab, nu primea stele - cel putin nu de la mine-.

PS: poti invalida si comul acesta dupa ce-l citesti.
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-02-26 16:05:43
         
 
  Andrei Florian, textul este incomplet. Un pasaj. Proiectie artistica. Varianta. Orasul merita mai mult. Ferit de civilizatie precum spui, aduna din interior toate lipsurile. Pentru ca lacatele mari nu se deschid pentru oricine... Imaginatie!!

Multumesc pentru lectura, Dragos Iovan.

Apropo, stie cineva de ce se fura stele? Nu ca m-ar interesa in mod deosebit, dar... de curiozitate...


 
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-26 14:45:50
         
 
  În tîrgșorul lui Tekir, taxiurile sunt negre...
O pagină de jurnal intimist scrisă cu sensibilitate, dar cam mototolită de clișee și amiguități
"Un oras poleit cu albastru, ca o femeie frumoasa."
"Techirghiolul ca o eterna logodnica."
"Techirghiolul geme. Ranile se vindeca. Orasul capata imunitate si raspunde"
"O metropola cosmica, nascuta in imaginatia vechilor caligrafi." etc
În general discursul este excesiv împănat de imagini risca(n)te,repetitive inutil, epatante dar și vag naive, care nu prea limpezesc personalitatea oglindită în ghiol, probabil o aură de rebel care își iubește necondiționat orașul natal
 
Postat de catre Dragoș Iovan la data de 2010-02-26 13:54:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Label Black,
Da, stiu, poate nu e de ras. Uite, ca sa nu se spuna ca am ras la un text de suflet, un fel de fluierat in biserica, ma voi apleca asupra textului cu un ochi critic. In fapt, textul se poate reduce la fraza "Techirghiolul are numai lacatele mari si portile inalte si grele". Asemenea sloganului "Cincizeci de n-avem intr-unul singur" Techirghiolul este orasul care geme vindecandu-si ranile din spatele lipsurilor. Simbolul lacatului este prezent de la inceputul textului pana la sfarsitul sau, semn ca orasul este inchis civilizatiei, fapt ce reiese pana si din lipsa semafoarelor. Altfel, cum orice nu are lacat se fura, Techirghiolul nu mai are decat suflet, sarmul invinetit al vechilor cladiri, taxiuri negre, si o cafenea in care mai intra cate un autor sa scrie despre vesnica logodnica si din care pleca numai atunci cand creatia capata forta sa miste pamantul ca pe o pendula. Observ cu surprindere ca din descrierea "metropolei cosmice" lipsesc cu desavarsire locuitorii cosmici. Acest fapt ma indreptateste sa cred ca textul nu este despre Techirghiol, el fiind doar drumul pana la cafenea si inapoi, cafeneaua fiind singura cladire neferecata. Altfel, textul pare a fi un mesaj de dor scris pentru o iubita aflata dincolo de valuri si varat intr-o sticla recent golita cu scopul de a fi expediat printr-o romantica aruncare in mare, Posta, Gara, si telefoanele publice fiind ferecate de lacate mari.
In fond, de ce nu?
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-26 13:38:57
         
 
  Andrei Florian, ti-am raspuns azi noapte. Nu stiu in ce masura n-a aparut comentariul. Daca este invalidat carantina mi se prelungeste cu inca cinci luni...  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-26 09:00:58
         
 
  Asemanari exista, Andrei Florian. Altele si aceleasi - nu conteaza. Eu beau doar cu prietenii.
Acum ce sa spun... din carantina lucrurile sunt altfel. Multi insi in halat alb. Camere multe, saloane. Fel si fel de boli. Fel si fel de doctori. Fireste ca te-am inteles. Chiar daca..
 
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-26 01:02:07
         
 
  Blakule, esti besial. Am ras de la inceput la sfarsit. Te rog sa nu mi-o iei in nume de rau, dar, in contextul dat de raportul in care te gasesti cu comunitatea de pe Europeea, textul tau nu mai poate fi considerat file de jurnal. Am crezut ca nu vad bine. Dupa primele patru-cinci fraze, am reluat lectura pentru ca nu imi venea sa cred ca poti fi atat de ... ma intreci cu mult. Ce sa spun? N-am cuvinte. Ba nu, mint, cred ca esti singura persoana de pe Europeea cu care as dori sa ma imbat, pentru ca mie imi place sa beau doar cu persoanele despre care banuiesc ca ma pot duce acasa dupa aceea.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2010-02-26 00:48:57
         
 
  Vero - orasele sunt in noi. Le simtim acolo ori de cate ori le strivim asternuturile sub talpi. Eu doar sunt foarte prins de-al meu... asa cu namolul lui de zi cu zi.  
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-26 00:35:52
         
 
  Mi-a placut textul, e grozav! Sunt sensibila la dragostea pentru orase, eu insami am incercat sa scriu despre cateva orase ceva, dar textul asta mi s-a parut mai bun dect tot ce incercasem eu.

Felicitari!

Vot,

Vero
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2010-02-26 00:26:07
         
 
  Pana la urma a fost validat...
Multumesc Sabina.
Multumesc Radu.
 
Postat de catre Label Black la data de 2010-02-25 23:26:14
         
 
  Razvane, eu nu-ti spun adio, pentru ca evident, mai devreme sau mai tarziu, o sa te intorci. Dupa cum scrii, esti inca indragostit. Fiind indragostit, o sa scrii. Unde o sa scrii? Aici e cel mai bine. Nu prea ai comentarii, dar esti citit. Corect, din cand in cand luat la misto, dar asta e inevitabil. Restul mediilor sunt fie exclusiv diabetic-liricoide, fie elitiste, fie traversate de sictir existential. Esti cam fumat pentru plictisul postmodern si cam traznit pentru ultimele redute ale modernismului. N-ai nici rigoarea clasicilor, nici fantezia oniristilor, nici candoarea romanticilor. Si n-ai nici umor. Realismul tau nu e suficient de sordid, si autenticismul tau e un pic neverosimil. N-o sa ai feedback. De abia cand o sa te insori (drama pe care eu unul sper s-o traiesti cat mai tarziu) o sa te acresti suficient de tare incat sa-ti dea baietii nivel de acces. Iti zic doar salut, si pe curand. Aferim.

Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-02-19 20:41:13

(stea si de la mine, desi ai comis-o de vreo 2-3 ori)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-02-25 23:08:51
         
 
  Imi asum validarea textului - pt ca este unul prea bun pt a sta in editura - si, pe deasupra, il si recomand pt lectura, prin instelare.

Sabina
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2010-02-25 23:02:28
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE