FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Rodica Elena Lupu
Sã bârfeºti înseamnã fie sã vorbeºti pe cineva de rãu, sã ponegreºti, sã calomniezi, fie sã îndrugi verzi ºi uscate, adicã sã flecãreºti! Iar cele care au aceastã genã în plus sunt femeile, capul tuturor rãutãþilor. De la bârfa de gineceu – un soi de cuibuºor de bârfe ºi nebunii pentru a alunga plictisul câtã vreme bãrbaþii erau plecaþi – de la bârfa elevatã sau claca þãrãneascã s-a ajuns acum la bârfa în familie.
Se bârfeºte pur ºi simplu din plãcere, iar, dacã la cafenea nu trebuie sã lipseascã þigara, bârfa se adaugã mai cu moþ acestui tabiet. Trecând peste comentariile rãutãcioase de tipul „bisericuþelor” de la locul de muncã, în care ºeful este cel mai adesea þinta, peste bârfã pur colegialã, pe teme vestimentare ori de alt fel, bârfim ºi în familie, acasã. Chiar soþul ºi soþia ajung sã se bârfeascã unul pe celãlalt.
Pe seama gurii slobode cu care e înzestratã femeia ºi a neputinþei de-a pãstra un secret s-au scris puzderie de povestioare. Una dintre ele trebuie neapãrat spusã. Un bãrbat, imediat dupã însurãtoare, s-a gândit cum sã-ºi încerce nevasta, sã vadã dacã este sau nu bârfitoare. Pentru asta s-a trezit în miez de noapte ºi, cu mirare, a scos de sub cearºafuri un ou de gãinã. Îl arãtã soþiei spunând: „Tii, nevastã, iaca azi-noapte am fãcut un ou. Vai de mine, sã nu care cumva sã spui cuiva, cã ne facem de râs!” Nevasta, ce sã facã? O cam mânca limba! S-a învârtit ce s-a învârtit prin casã, dar cum s-a fãcut ziuã s-a repezit la gard, s-o strige pe vecinã. Pânã a doua zi, tot satul ºtia cã bãrbatul Mãriei fãcuse o grãmadã de ouã.
Cum spuneam, dintre toate felurile de bârfe, cea mai supãrãtoare este cea din interiorul familiei. Se întâmplã adesea ca soþia sã-ºi bârfeascã soþul faþã de colega de serviciu, de vecinã, de cea mai bunã prietenã....
Apetitul pentru vorbã e atât de mare ºi de greu de potolit, încât ajunge sã povesteascã în public lucruri care þin strict de intimitatea cuplului. Binenþeles, din toatã povestea bârfei nu putea sã lipseascã atacul la cea mai acrã persoanã: soacra, inamicul public numãrul unu. Ba cã vine în vizitã prea des ºi, de fiecare datã, neanunþatã, ba cã dã sfaturi... inutile ºi comenteazã relaþia copiilor. Soþul, respectiv bãiatu’ mamei, e la mijloc, el trebuie sã intervinã mereu ºi sã tempereze sau sã opreascã aceastã bârfã distructivã. Dacã ar þine parte uneia dintre ele, cealaltã s-ar înfuria ºi asta ar însemna cã pune paie pe foc. Câte familii nu s-au destrãmat din cauza unei vorbe azvârlite la întâmplare, de faþã cu vecina!
Cât trãieºti, bârfeºti.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Citeam i m gndeam, probabil nu ai prea avut ocazia s stai mcar n apropierea unui colectiv de brbai. :) Dar uite unul care recunoate! Doru tie! A auzit, i dac recunoate, nseamn c i el urte aa ceva. Da, Rodica, s vezi cum brfesc brbaii!!! Un singur exemplu acum i dau, un brbat foarte apreciat de colege, deoarece fcea ntotdeauna cte un compliment, oricreia dintre ele.. Dar, dup ce ieea femeia, spunea pe sub musta mereu ceva de genul : " n-am vzut o femeie mai proast ca asta" sau "idioata dracu' " sau " ce tmpit", nu glumesc Rodica, nu am de ce.. :) i asta sigur, nu nseamn c toi sunt la fel!!
Cum nici femeile nu sunt! Dar da, de acord, brfim... unii mai mult, alii mai puin..
Totui.. nu avem cum s ne ferim.. "las lumea s vorbeasc.. "
 
Postat de catre Lucia Popescu la data de 2006-01-25 23:00:59
         
 
  Doamna Lupu,

nu neg cele spuse de dumneavoastra aici (sunt barbat si prin urmare sunt misogin), insa eu spun doar atat: era o veche zicala a carei talmacire era ceva de genul acesta - Fereste-te de barfa femeilor, dar cel mai mult fereste-te de cea a barbatilor (e MULT mai rea).
 
Postat de catre Doru Alexandru la data de 2006-01-25 09:49:53
         
 
  Elena, o paralela ce merita subliniata cu zece liniute! Excelent sens al textului. Excelent!  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-25 09:20:45
         
 
  Rodicuto, mama, ce-ti veni asa, cu noaptea-n cap cu textul ista, ca iaca, imi trezisi insecta de pe joben, care incepu a bazai rau de tot si mi-o si amintit brusc de draga mea soacra, apropo, cand iti povestesc la o cafea ce soacra faina am?! :)))))))))))  
Postat de catre ics ics la data de 2006-01-25 08:49:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE