FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
iată-mă, nesuferitul
Text postat de Ecaterina Bargan
Ești rău, ești posedat de dorința să te răzbuni.
Ești un soldat fără noroc într-un
oraș din mijlocul unui cimitir.
Faci singur nodul frînghiei,
la un pas de moarte alegi moartea
și atunci apare ceva mai puternic ca tine
promisiunea

vezi un străin cu fes ciudat
te întorci și străinul dispare.
ca înghițiți de pînza de păianjen
dispar și alții
cineva rămîne în pămînt
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  am inteles, si chiar ma bucur ca numele meu nu este asociat unei marci. la rindu-mi, va rog sa ma credeti, nu sint genul de om care asteapta laude si odata primite se desprinde de pamint si isi uita angajamentele. imi place sinceritatea, de orice fel


 
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-28 07:02:45
         
 
  err:
a se citi: "...indiciu minimal că sub acesta..."
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-27 23:31:28
         
 
  Ecaterina,
Credința mea personală este că cineva care reușește să scrie texte remarcabile, nu poate fi evidențiat, ca persoană, ca individualitate. El, acel cineva, nu este decît învelișul unui egou care se află situat în alte zone de ființare. Cu atît mai mult, – numele celui care însoțește, de regulă, un text, nu are nici un fel de semnificație specială. E un nume, și atît. Un indiciu că, în acel loc, s-a petrecut un act supraliminar. Am remarcat, în mulțimea unor astfel de texte, o diferență evidentă: multe aparțin unor, cum le zic eu: ”aranjori” de cuvinte, făcători de vers, care au abilitatea de a manufactura credibil și a părea remarcabili. Aceștia au NUME, și le afișează în capul textului ca pe o marcă de producție.
Dar mai sunt și unii, puțini, care dau sentimentul că nu scriu “cu știință”, ci că reproduc o revelație spontană, adînc grăitoare, anume ceva care doar întîmplător ia chip de înlănțuire de cuvinte. Ansamblul domină amănuntul, sugerează cu mult mai mult decît parcurgerea step by step a textului în cauză. Ei bine, acești inspirați nu au nume, nu au marcă de producție, ci doar indiciu minimal că sub acest indiciu s–a petrecut un miracol de comunicare.
În acest sens, numele Ecaterina Bargan, pentru mine, este doar un indiciu de acest fel, iar nu un nume de manufacturist… “poet”!
Sper să mă fi făcut înțeles, cumva.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-27 23:29:53
         
 
  sincer, as vrea sa pot intelege.  
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-27 21:39:30
         
 
  Ecaterina,
Cum să mă contrazic de la un timp la altul.
Alea-s vorbele mele și ele rămîn cum le-am rostit.
Dar era vorba de cu totul altceva.
Speram să mă fac înțeles.
Nu insist, ca să nu dau naștere la suspiciuni și discuții.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-27 21:19:41
         
 
  Domnule Peia, eu am remarcat ceva mai mult in replicile:

"sinceritatea asta, atît de explozivă și, totuși, bine temperată, naturală, - m-a cîștigat cu totul. voi, nu doar înșirați vorbe pe hîrtie, ci trăiți cu maximum de intensitate.

a o vîrstă așa de mică, să scrii cu atîta lejeritate, ca și cum ai duce în cîrcă o întreagă existență, e mai mult decît talent pur: e revelație!

Vorbim de revelație - adică de acea stare, greu de prinsă în vorbe, decît numai de către cei care sunt aleșii ei.

Așa s-a întîmplat, în ceea ce mă privește, și cu vorbele fătuchii cesteia, care m-au făcut să cad pe gînduri de la prima citire. Am și spus-o, cumva. Sunt oameni care glăsuiesc, parcă, de dincolo de noi. Cine știe cum și cine știe cine vorbește prin spusele lor…! Căci pare că nici ei nu știu că nu sunt decît niște simpli purtători de mesaj. Rostesc ceva și fac să încremenească gîndurile în jur."

Doar nu o sa contestati faptul ca ati scris astea. Nu zic ca ele, cuvintele dvs, ma tin pe verticala, dar nici nu ma doboară.

fara cuvinte acum, dar cu aceeasi consideratie,

Ecaterina

 
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-27 19:34:40
         
 
  dle latunski,
nici urmă de supărare!
sunt vaccinat, mai abitir ca de variolă.
voiam doar să precizez că "girul" de care ați pomenit nu este o unitate de măsură universală. e un fel de "oca de folosință proprie", cum ar veni. cu alte cuvinte, nu am măsurat cu ea decît în limitele proprii-mi accelerații gravitaționale.

ecaterina,
poate că o să rîmîi surprinsă de ceea ce spun, dar
nu am intenționat să te susțin deloc. dacă reușești să stai în picioare, e problema ta. pentru mine, numele tău, ca semnatar liric, este doar un nume, și atît. dealtfel, cînd amm spus că o parte din cei inspirați, aleși nici nu știu că "sunt decît niște simpli purtători de mesaj", este clar că persoanele lor sunt - cel puțin din punctul meu de vedere - departe de a însemna mai mult decît niște mediumuri pasive. numai astfel e posibilă revelația. poeții? cu ei e altceva. ei, în calitate de sîrguincioși aranjori și colportori de vorbe, sunt cu mult deasupra consumatorilor de rînd.
ei... este nește genii!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-27 18:43:33
         
 
  kriticos, un sol al păcii,
de grijă a nu-i păsa...
asistă la tăierea crăcii,
chiar de sub domnia-sa!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2010-01-27 17:19:01
         
 
  Criticului: in primul rind sint Ecaterina Bargan, fara diactritice. Eu mi-am exprimat punctul de vedere referitor la comentariile dumneavoastra, in rest ramane optiunea dumneavoastra sa comentati sau nu, fiindca nu va pot interzice acest lucru. Colegii dvs de site sustin ca sunteti un critic serios si onest, lucru pe care il cred, dar pe care nu l-am observat in comentariile care tin in exclusivitate de scriitura mea. ceva extrem de dizgratios mi se pare replica finala din primul comentariu cu care ati venit in pagina mea.

Domnule Peia, orice incepator sau nou venit pe un site are nevoie initial de o oarecare sustinere. eu va multumesc pentru sprijinul dumneavoastra. pentru mine inseamna mult ca ceea ce scriu sa rezoneze in sufletul cuiva.
 
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-27 16:16:41
         
 
  "Girul lui Peia" nu este o expresie destinată să vă supere, să vă jignească ori să vă desconsidere. Da, trebuia să formulez: "girul domnului Peia". Știind cît de rar lăudați pe onorații postatori, m-am plecat și eu cu osîrdie asupra primelor două poeme semnate Ecaterina Bârgan și sînt de acord cu argumentele domniei-voastre.
Cît despre faptul că maniera mea de a critica nu-i aduce Ecaterinei claritate, e clar ca apa izvorului din munte că, "embetată" de succesul și atenția acordată a începu să scrie pe bandă rulantă ori să scoată de la naftalină hăinuțele purtate. Iar eu mi-am exprimat opinia destul de tranșant: să nu se grăbească! Dar o să-i urmez sfatul și o să critic în altă parte, cum elegant s-a exprimat tînara poetesă.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-01-27 15:16:49
         
 
  err:
"Vor fi fiind", desigur.
Mai am o greșeală minoră, dar pe care... o iert!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-26 22:33:27
         
 
  Dle critic Latunski,
Se întîmplă, uneori, ca vorbele cuiva să te atingă într-un anume fel, undeva în străfunduri, și să nu știi de ce. Pur și simplu. Poate pentru că ele, anumele, și-au găsit drum abrupt către tine. Poate că înțelesul lor trece cu mult peste obișnuita capacitate de a înțelege. Poate că ele trezesc, prin simpla-le rostire, cine știe ce resorturi ascunse ale ființei și neființei, deopotrivă, deși nu par atît de limpezi la prima vedere. Vor fii fiind, poate, pe ici, pe colo, un pic nelămurite, dar, cu toatea astea, merg drept la țintă. Astfel că, orice discuție în jurul lor, - fie lămuritoare, fie acuzatoare - să pară un fel de gest gratuit, și nimic mai mult. Așa s-a întîmplat, în ceea ce mă privește, și cu vorbele fătuchii cesteia, care m-au făcut să cad pe gînduri de la prima citire. Am și spus-o, cumva. Sunt oameni care glăsuiesc, parcă, de dincolo de noi. Cine știe cum și cine știe cine vorbește prin spusele lor…! Căci pare că nici ei nu știu că nu sunt decît niște simpli purtători de mesaj. Rostesc ceva și fac să încremenească gîndurile în jur. Prin urmare, nu mai putem vorbi de poezie, adică de acea aptitudine îndelung exersată a celor care au vana ambiție de a fi premiați pentru că sunt niște guralivi frenetici și, deseori, gratuiți.
Vorbim de revelație - adică de acea stare, greu de prinsă în vorbe, decît numai de către cei care sunt aleșii ei.
Prin urmare, girul meu – care este centripet și, deci, subiectiv – nu a a vut în vedere decît acest fapt: comunicare unor stări transpersonale.

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-01-26 22:28:30
         
 
  asta am si spus, cu alte vorbe. maniera dumnealui de a se exprima mie nu imi aduce claritate, si deci critica respectiva, luind peste picior, nu vine ca drum de evolutie pentru mine.  
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-26 21:25:36
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Draga Ecaterina,
Eu in locul tau m-asi bucura daca Latunski m-ar critica, dar, asa cum prea bine a spus-o, el critica numai acolo unde are ce critica. Semnul bun este ca la tine are ce critica. Si cei mai mari poeti romani au fost criticat la vremea lor, fiindca asta e rolul criticii sa critice. Nici Eminescu si nici Arghezi nu au scapat de asa ceva si eu sunt convins ca nici nu voiau sa scape de asa ceva. Critica pentru literatura este ca sarea in bucate. Ceeace ai dreptul sa-i ceri lui Latunski este sa fie mai precis, adica sa spuna ceeace nu i-a placut si dece nu i-a placut. Cu toata stima.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-26 20:56:35
         
 
  domnului critic ii explicam sa critice in alta parte, in sensul in care daca are ceva de criticat sa nu o faca in pagina mea. glumele dumneavoasta nu sint pe gustul meu, motiv din care prefer sa ma ignorati. sau veniti cu o doză de seriozitate, fiindca nu e problema in aceea ca nu suport critica. de suportat, oho, sint de piatra.

vasile, ma bucur.

dumitru, aveti niste glume foarte amuzante. respect.
 
Postat de catre Ecaterina Bargan la data de 2010-01-26 20:25:21
         
 
  "Faci singur nodul frînghiei,
la un pas de moarte alegi moartea
și atunci apare ceva mai puternic ca tine
promisiunea"
(Ecaterina Bargan)

desi la franghie nodul,
l-a facut chiar el, narodul,
de gat latul cu pricina
i l-a pus Ecaterina.


 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-01-26 19:37:46
         
 
  (+)

Faci singur nodul frînghiei,
la un pas de moarte alegi moartea
și atunci apare ceva mai puternic ca tine
promisiunea

mi-au plăcut în mod deosebit.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-01-26 19:24:14
         
 
  Bine, critic în altă parte și iar cred că te grăbești. Scrie și lasă să germineze, apoi te întorci peste o vreme. Orgoliul este plesneala cnutului peste propria piele. N-am intenționat să fiu răutăcios. Poți persista în greșeala de a comite copii. Indigoul încă există. Ca și năduful. Dixit! Dacă nu meritai te ignoram.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-01-26 18:15:50
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE