FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Un articol scris de Mihai Eminescu .
Text postat de Valeriu Cercel


“De când lumea nu s-a văzut ca un popor să stea politiceste sus si economiceste jos; amândouă ordinele de lucruri stau într-o legătură strânsă; civilizația economică e muma celei politice.

Dacă în timpul când ni se promitea domnia virtuții, cineva ar fi prezis ceea ce are să se întâmple peste câțiva ani, desigur ar fi fost declarat proroc mincinos.

Să fi zis cineva că cei ce promiteau economii vor spori bugetul cheltuielilor cu 40%; că cei ce combat funcționarismul vor spori numărul posturilor cu sutele; că cei ce sunt pentru independența alegătorilor vor face pe funcționar să atârne atât de mult de autoritățile supreme încât aceste mii de oameni să voteze conform comandei din Bucuresti; că se vor da 17 milioane pe drumul de fier Cernavodă-Chiustenge (Constanța n.r.), care nu face nici cinci, si că patru milioane din prețul de cumpărătură se va împărți între membrii Adunărilor; că se va constata cumcă o seamă de judecători si de administratori în România sunt tovarăsi de câstig ca bandiții de codru. Daca cineva ar fi prezis toate acestea lumea ar fi râs de dânsul si totusi nu numai acestea, ci multe altele s-au întâmplat si se întâmplă zilnic, fără ca opiniunea publică să se mai poată irita măcar.

Nu există alt izvor de avuție decât munca, fie actuală, fie capitalizată, sau sustragerea, furtul.. Când vedem milionari făcând avere fără muncă si fără capital nu mai e îndoială că ceea ce au ei a pierdut cineva.

Mita e-n stare să pătrunză orisiunde în țara aceasta, pentru mită capetele cele mai de sus ale administrației vând sângele si averea unei generații… Oameni care au comis crime grave se plimbă pe strade, ocupă funcțiuni înalte, în loc de a-si petrece viața la puscărie…

Funcțiunile publice sunt, adesea, în mâinile unor oameni stricați, loviți de sentințe judecătoresti. Acei ce compun grosul acestei armate de flibustieri politici sunt bugetofagii, gheseftarii de toată mâna, care, în schimbul foloaselor lor individuale, dau conducătorilor lor o supunere mai mult decât oarbă.

Justiția, subordonată politicii, a devenit o ficțiune.

Spre exemplu: un om e implicat într-o mare afacere pe cât se poate de scandaloasă, care se denunță. Acest om este menținut în funcție, dirijază însusi cercetările făcute contra sa; partidul ține morțis a-l reabilita, alegându-l în Senat. Partidele, la noi, nu sunt partide de principii, ci de interese personale care calcă făgăduielile făcute nației în ajunul alegerilor si trec, totusi, drept reprezentanți ai voinței legale si sincere a țării… Cauza acestei organizări stricte e interesul bănesc, nu comunitatea de idei, organizare egală cu aceea a partidei ilustre Mafia si Camorra, care miroase de departe a puscărie.”



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iulia draga,
Ce se poate face acum este mai greu de zis, dar ingaduie-mi sa-ti spun o istorioara. Eu am plecat din tara la treizeci de ani, in '79, cand securitatea tinea totul sub control, cand toti erau membri de partid, cand din trei persoane una era informatoare. Am sperat ca dupa ce acest regim, bazat pe o ideologie atat de tampita, va cadea, caci nimic nu dainuie, tara noastra, cu resursele ei, cu oamenii ei isteti si harnici, va reveni pe drumul tarilor civilizate. Ce s-a intamplat dupa '89 ? Aceiasi oameni au ramas la carma tarii, cu aceleesi mentalitate si aceleasi naravuri pana astazi. Iti mai amintesti tu, din vechiul testament, ce s-a intamplat cand Moise a coborat cu noua lege (cele zece porunci) primita de la Dumnezeu ? Toti evreii l-au luat in ras si-n batjocura, chiar isi facuse si un Dumnezeu al lor, un vitel, care le permitea orice. Apoi au ratacit prin desert 40 de ani. E greu de crezut ca un grup de persoane sa rataceasca 40 de ani fara sa gaseasca drumul spre destinatie, numai ca aici este talcul acelei rataciri. Au fost necesari 40 de ani de ratacire, timp in care cei batrani sa dispara, copii lor la fel si sa se nasca o a treia generatie educata in noua lege, in noua randuiala. Asa ca e nevoie de timp si rabdare. Acum, degeaba schimbam presedinti, ministri, caci oamenii sunt aceiasi, cu aceleasi naravuri mostenite. Degeaba schimbam tacamurile daca servim acelasi ghiveci.
Nu stiu ce varsta ai, dar iti doresc sa ai viata multa sa ajungi sa vezi ca Romania va avea un guvern sanatos, incorupt, unde hotia, minciuna si pupincurismul vor dispare si unde cei de la carma vor fi interesati de neam si de tara.
Sa fii iubita,
Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-11-16 16:31:34
         
 
  Atat de actual.
Se poate zice cumplit de actual.
Oare numai astfel poate evolua politica romaneasca.
Domnule Valeriu Cercel, sunteti departe, dar vedeti lucrurile ca si de aici. Problema e : ce se poate face, raspunsuri nu sunt.....
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2009-11-15 23:11:52
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE