FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
erai frumoasa
Text postat de Label Black
ne-am inghitit unul altuia trecutul lasand intre noi
vacarmul civilizatiei mondene
mobilul, mess-ul, trabucul, chitara. apoi,
in speranta ca-l vom intalni candva pe Chopin am inghetat
langa centrala si ne-am privit prin buzele sufletului - abisul
erai frumoasa langa durere si numai aripile lipseau
sa reuneasca sfarsitul cu mine.
erai frumoasa si ochii albastri stingeau lava vremii
dogorind in mine racoarea
ca intr-un loc necunoscut si nepasit.
Antarctica! am inghitit pamantul impreuna
sa ploua din nou parfumul de-acasa.
ne-am latrat reciproc dorintele, pacatele, tradarile
ne-am latrat buzele, ideile, melcii
ne-am latrat sarutul - ca niste caini salbatici - cateii!
erai frumoasa in seara uitarii si eu iti cautam prin par, ingerii
rupandu-le necunoscutele aripi
cu dorul pe care il are un muritor - de rai...
atunci ai inceput sa plangi si mi-ai cantat pana tarziu
fur elise - iar din dantelele albe au cazut lacrimi rosii.
Durea ultima clipa si ultimul semn
si aburii ne-au deschis incaperea pana cand intre noi s-au cladit
miliarde de statui umane, toate de inaltimea ta si planse toate
Mai tarziu efemeritatea avea sa ne inghita amorul si sa ne strapunga timpanul
cu sunetul hidos al plecarii.
am ramas imbratisati un minut iar tastele aveau un gust nemarginit de real
soaptele dezmembrate ne luminasera oglinizile
si amandoi cu trupurile in sus ne numaram la telefon revelionul.
erai frumoasa la ultima cafea si amandoi ne inghitisem pe rand trupurile
sa ne nastem a doua oara doar suflet.

........

E tarziu. Tu dormi, eu iubesc. La celalalt sfarsit al vietii, pe langa dragostea
pe care o vom purta amintirilor noastre - si sper sa mor primul - pentru ca n-as suporta
sa-ti scriu inaintea mormantului, va trai vesnic minunea de a fi inca impreuna.
Chiar si atunci cand chipul meu va lumina doar pentru tine in crucea de clestar.
E tarziu. Tu dormi, eu iubesc! E tarziu. Tu dormi, eu iubesc! E tarziu. Tu dormi, eu iubesc.
E tarziu. Tu dormi, eu iubesc...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Noapte buna, Andrei Florian!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 01:24:29
         
 
  Facusem o grava eroare. Eroare pe care, de altfel, mi-am asumat-o. Despre a judeca lucid un poem, fie el si epic - nu putem fi de acord! Poezia ramane poezie! In cazul de fata sunt atat de multe figuri de stil, incat nici n-ai avea cum sa faci acest lucru.
Eu obisnuiesc sa contrariez o manea cu un Iron Maiden la maxim. Astfel, rezolv doua probleme. Ma montez cu un rock nobil, iar oamenii in cauza isi inchid ferestrele!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 01:21:40
         
 
  E tarziu, promit sa recitesac textul, maine, si numai apoi sa revin cu un comentariu. E posibil ca prima impresie formata sa fie falsa.
Somn usor, LB!
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-10-24 01:20:43
         
 
  Label Black, daca eu nu am devenit banal, faptul ca exista o diferenta intre noi nu te avantajeaza, indiferent de argumentele aduse in sprijinul teoriei chibritului. Nu este urat sa judeci lucid, decat in masura in care epicul unui poem iti pare cunoscut. Maneaua, chiar daca nu ne place genul, o ascultam in cartier fie ca ne place, fie ca nu ne place. Nu stiu cine o canta dar parca o aud "Tu daca mori, eu cui raman" sau invers, totuna.
Nu mai spun ca si maneaua invocata o ascult cu repetitie, iar daca inchid ferestrele ma sufoc de caldura. Acum am rezolvat o problema. E firg, iar ferestrele stau inchise. Aici, insa, pot ironiza repetitia macar, daca mesajul este atat de popular.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-10-24 01:07:57
         
 
  Si grava eroare pe care am facut-o acum, replicandu-ti, a fost ca n-am realizat ca repetitia despre care vorbesti este in subsolul textului, ca o concluzie. Desigur, are o multime de sensuri, de aici si faptul ca o poti privi atat de strict!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 01:07:55
         
 
  Hai ca m-am ametit singur. Am recitit. Uite, nu vreau sa crezi ca e vreun act de disperare. Sa scurtez - am vrut doar sa reliefez o o dragoste - interioara, recunosc - fara sa mai fac legatura cu exteriorul. Imi pare rau ca ai dreptate - e tot ce pot sa spun! :)  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 00:57:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Repet: nu asa se judeca o poezie! Nici macar - nu se citeste astfel!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 00:46:47
         
 
  Bun, deci nu ai devenit banal. Cred ca asta face diferenta dintre noi doi, amice! In mentalitatea ta, frumusetea se pierde! Nu te condamn, nu te acuz, dar cred ca este al dracului de urat sa traiesti in pielea ta! Ia-o ca pe o gluma. Esti realist, in unele cazuri e mai bine! Repetitia pe care am folosit-o a stat bine asezata melodic, asta a fost parerea mea initiala, nu m-am gandit la realitatea pe care o descosi dintr-un poem visator - inainte de toate!!! Adica, nu poti sa privesti cu ochii de prozator firavitatea acestui poem! De-asta nici nu-ti seamana a iubire, dar ca sa te lamuresc, in vastitatea asta a randurilor - ea iubeste ziua, atunci cand dorm eu! E o explicatie ridicola, pe care o dau unor ochi de prozator numai din simplul fapt ca versul inseamna altceva!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-24 00:44:54
         
 
  Razvan, sau cum te-o fi chemand, ca n-am inteles cine esti, asta spuneam si eu. Este un poem epic reusit. Frumusetea nu este ca inteligenta. Cu amandoua te nasti, dar numai pe una o pierzi cu trecerea anilor. Cand spui iubitei ca era frumoasa, risti sa te intrebe "dar cand n-am fost frumoasa?"...ma rog, ironia de la inceput isi are rostul ei atat timp cat tu nu vezi ca repetitia folosita de tine nu isi gaseste sensul, decat, poate, in sensul pe care l-am ironizat eu. Altfel, atata iubire la unul si atata somn la altul, in acelasi timp, nu este o chestie sanatoasa, si te asigur eu ca nici a iubire nu seamana.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-10-24 00:30:46
         
 
  Zexe - raspund pe scurt, n-am timp, n-am chef``
Primul lucru - frumusetea nu este trecatoare - este eterna, vesnica; erai frumoasa - reflecta in totalitate si prezentul, cum si esti frumoasa - reflecta imperfectul - sa zicem - trecutul!!
Al doilea - majoritatea poemelor mele le doresc a fi epice. Desigur, nu stiu cat de bine reusesc - exista si aici o multime de criterii;
In contextul in care poemul reprezinta o declaratie - ironia de la inceput nu-si are rostul! Ori daca acest lucru nu e o ironie, iar tu mizezi pe spiritul tau critic - care semnaleaza o realitate - te inseli! - Cu alte cuvinte, devii banal in propria-ti inchipuire!
Cu acelasi respect, Razvan!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-23 23:59:17
         
 
  "E tarziu. Tu dormi, eu iubesc! E tarziu. Tu dormi, eu iubesc! E tarziu. Tu dormi, eu iubesc..." dupa o vreme, dupa ce ai iubit de unul singur pana la epuizare, ai adormi si tu, plictisit de atata iubire solitara. Desigur ca frumusetea este trecatoare, dar cand spui unei femei ca "erai frumoasa", ori doresti sa o ranesti, ori acest poem este scris pentru Lidia Barbulescu, ceea ce explica in mod logic toata lirica poetica a acestui poem. Ori, daca obiectul dragostei nu isi doarme somnul de veci, Doamne fereste, trecutul frumusetii, evocate in versuri, face ca lirica poemului sa se transforme in epic.
Primul comentator si cel mai coerent, Raluca Tanase, despre care pot spune ca, cel putin pentru mine, este unitatea de masura a elocintei in comentarii, a observat cu o mare acuratete ca "cum ar zice Marean Almanahe, nu-i asa ? ele urla prin matale si cuvintele, saracele, simtindu-se-nghesuite, dau pe-afara. ce frumoasa este dragostea.... bla, bla, bla.", poemul de fata este despre o fiinta vie, ceea ce ma bucura nespus.
In concluzie, daca ti-ai propus un poem epic, ti-a reusit.
Cu respect, Zexe.
 
Postat de catre Andrei Florian la data de 2009-10-23 23:23:50
         
 
  Sunt clipe peste care nu poti trece.. chiar daca te mananca pe interir. Am incercat sa redau..  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-23 16:54:57
         
 
  "erai frumoasa in seara uitarii si eu iti cautam prin par, ingerii"

sunt versuri deosebite, de antologie...și poemul până aici e superb după care se diluează...mai dregi ceva în a doua parte și închei cum ai început, adică foarte bine...

mie mi-a plăcut...
 
Postat de catre Petre Mocanu la data de 2009-10-23 16:21:18
         
 
  Oh, risipim cuvintele. Sa le lasam sa traiasca in tacere. Iar cerul tau de stele lumineaza in Parisul asta efemer!!!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-10-23 14:16:33
         
 
  bre, Black-ule :)de unde le scoti, bre ?
- sentimentele " care este "- cum ar zice Marean Almanahe, nu-i asa ? ele urla prin matale si cuvintele, saracele, simtindu-se-nghesuite, dau pe-afara. ce frumoasa este dragostea. bucura-te de ea, tinere domn. un cer de stele, iubirii.
**************************************
 
Postat de catre Raluca Tanase la data de 2009-10-23 09:36:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE