FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
sondaj - Ce reprezintă pentru dv. ecoliteratura?
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu



Photobucket


Puteți vota unul din răspunsurile de mai jos pînă pe 30 septembrie cînd sondajul se încheie. Votul este confidențial, nu va ști nimeni cum veți vota. Contorul înregistrează doar bifa voastră și numără voturile la fiecare răspuns. Nu vă străduiți să votați de mai multe ori, nu permite softul.

Votați așa:
- bifați răspunsul
- faceți clic pe butonul vote

Dacă vreți să vedeți rezultatul votului de pînă acum, faceți clic pe butonul View Results.



Dacă răspunsurile nu se văd suficient de bine, le aveți scrise și mai jos.

Lamura literaturii universale de pretutindeni și de totdeauna

Cel mai recent termen al teoriei literare care va face în curînd o nebănuită carieră

O descoperire literară epocală care va fi recunoscută abia peste 400 de ani odată cu poemele Menestrelei și ale veselului rege al poeziei bîlbîxolane

Un concept literar valid și indispensabil taxonomiei literare

Un termen legitim al regulamentului europeic

O găselniță pseudoacademică

O gogoriță de speriat copiii
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  dom' Tibi, erau ultimele litere de la "maestre". de vina e poza, care a scos textul din pagina.


altfel nu-mi explic... ("sir" - aha, de tinut minte)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-26 19:00:26
         
 
  dom Radu, imi place ca suntem de acord asupra
impactului d-lui Brumaru. celelalte sunt mai putin importante si le-om deslusi cate putin daca nu ne-om pierde rabdarea si simtul humorului.:)

PiEs. da' ce fel de tastatura azeră ai dumneata de-mi iese mie aici "bre" in loc de "sir" cum vei fi batut acolo?
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-09-26 18:44:52
         
 
  bre Tiberiu, nu pricep nimic, "Labelle" nu e genul ermetic. altfel, cu critica as fi de acord, stii ca nu sunt genul ermetic... si ok, poemul n-are subsol, in schimb are mansarda, trebuie sa recunosti:)  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-26 17:50:07
         
 
  pentru acest citat de mai jos, te iert pentru
abordarea genului ermetic cu speranta intrarii in moda "ceea ce nu se pricepe e necesarmente foarte inteligent". Brumaru e unul din cei care da cu tifla acestui obscurantism. simte-te criticat deci pentru poemul fara subsol, e pe gratis :)
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-09-26 16:38:46
         
 
  "Fanii lui Brumaru sunt mult mai mulți decât fanii lui "și" De aceea "și" este autonom și (sic!) de nișă." (Elena Stefan)

pai tocmai de-asta Brumaru Brumaru va intra in istorie. zic.

si ca tot veni vorba, si pentru ca nu avem o pagina de antologie, iata o mostra/de poezie:

Blazonul lui Julien Ospitalierul
(Emil Brumaru)

Se dăruie, în interpretarea lui J.O.,
Femeilor pe care le-a iubit o-ho-ho!


Primește ecusonul meu de mare fraier
Pe-un câmp de azur șaizecișicinci de boi ferici
Alături de un crin murat în aer
Și-o bilă somnolentă de popici
Plus
Într-un răzor vernil de napi
O nimfă surâzând cu cracii-n sus
Fără ciorapi
Ci doar cu-nrouate jartiere
Ținând un dirijabil în palmele-i de miere.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-26 10:54:40
         
 
  Parcă "găselniță" și "pseudo" ar fi un fel de dublă negație! Pe când tomul?  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-26 10:11:56
         
 
  Fanii lui Brumaru sunt mult mai mulți decât fanii lui "și" De aceea "și" este autonom și (sic!) de nișă.  
Postat de catre Elena Stefan la data de 2009-09-26 10:09:59
         
 
  sa zicem ca acum vreo cativa ani, (in loc sa ma tin de prostii), mi-as fi facut un site literar si l-as fi botezat ceva de genul "sobolanul, gandacul sau berbecul literar", "pamatuful artistic", "ciorapul liric", "greierasul postmodern", etc, oricum, ceva la masculin (am observat ca site-urile de literatura, ca si taifunurile, poarta in general nume de femeie, ceea ce ma cam scoate din sarite). sa zicem ca as fi scris apasat pe frontispiciu: fratilor, intrati numai daca acceptati singura mea regula, singurul meu moft - daca vreti: AICI e interzisa cu desavarsire folosirea conjunctiei "si", element lexical retrograd si imoral, pe care il gasesc vinovat in exclusivitate pentru proliferarea stilului confuz, prolix, ambiguu".
sigur, lumea ar fi dat navala.
la inceput, formularile ceva mai dificile ar fi fost ocolite cu dibacie de experti, iar dupa un timp, de intreaga plebe talentata, ca in exemplul urmator: "pe tobogan, in parculet, se dau fete si baieti" s-ar fi reformulat "pe tobogan, in parculet, se dau copii de ambele sexe cu multa voiosie", "acul si barosul" in "doua scule metalice de gabarit diferit obtinute prin strunjire sau turnare in matrite, de uz casnic sau industrial, dupa caz", "adam si eva" - "personaje biblice pereche de maxima notorietate", etc
as fi incheiat retoric: "nu stiu daca limba romana va fi castigat astfel in limpezime sau concizie, dar cu siguranta micul meu amendament lexical va va stimula imaginatia, lucru pentru care imi veti multumi mai tarziu. spor la treaba, pe cai"!
bun.
la un moment dat, ar fi inceput carcotelile: cum ca e obositor sa tot eviti conjunctia buclucasa, ca asta e de-a dreptul cenzura, ca or fi ele diverse drumurile spre spiritualitate, dar asta e al dracului de ocolit si inept, ca n-am niciun drept sa amputez vocabularul, ca limba e vie, spre deosebire de mine care sunt cam bosorog, palid si in general nu arat prea grozav, etc.
as fi rezistat la toate, alternand inteligent avertismentele cu indulgenta, sanctiunile cu amnistia, invartitul in jurul cozii cu pierderea conexiunii wireless, etc.
m-as fi descurcat cumva.
la un singur argument m-as fi clatinat: daca mi s-ar fi amintit ca Veronica Porumbacu nu a folosit niciodata conjuntia blestemata, iar Brumaru, din plin. daca mi s-ar fi amintit de "povestea povestilor" - dezmat de conjunctii, de Eminescu, Arghezi, Cartarescu, Nichita chiar, in scrieri mai mult sau mai putin apocrife.
nu stiu ce as fi facut atunci, chiar nu stiu.
sa abdic de la principii, ar fi fost un pic prea mult.
sa inchid site-ul, o pierdere ireparabila.
sau poate ca l-as fi interzis si pe "sau".
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-09-24 21:34:45
         
 
  "ii sugerez d-lui Atanasiu sa dezvolte analiza generala in directia asta"

Las asta, ca și căutarea pe Google, pe seama stundenților și informaticienilor domnului profesor.

"invocarea "ecoliteraturii" ca si cuvant magic nu absolva de grija cotidiana a punerii ei in practica si nu este nicidecum un pasaport pentru bun simt sau cine stie ce alte virtuti."

Bine alese ecourile.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 16:38:52
         
 
  chestionar pertinent (CTV) caruia i se opune mai jos un altul (EC), dupa jocul "ba da -- ba nu".
insasi osatura dezbaterii revine la acelasi joc.

"eco" a devenit o moda de catva timp deja. necesitatile cu totul indreptatite ale societatii sunt insa depasite de turnura manipulatoare luata in promovarea acestei idei. se poate constata ca actualmente conceptul "eco" este preluat si jonglat pentru promovarea intereselor proprii, dar ca numai rareori ele coincid cu progresul societatii. cum sa nu "profiti" insa de mana asta cereasca, de a priori-ul care spune ca tot ce e "eco" e bun? (ii sugerez d-lui Atanasiu sa dezvolte analiza generala in directia asta; exemple ar fi.)

mai precis, ceea ce-i de reliefat in acest loc este deosebirea dintre teorie si practica, iarasi si iarasi. daca "eco" vine ca un concept bazat pe sanatosul bun simt universal, realizarea lui se supune insa caracterului individului si puterii lui de a mâna lucrurile in coerenta cu un principiu inalt.
iata de pilda, desi nimeni nu cred ca poate nega progresismul unora din tezele marxiste, punerea lor in practica s-a dovedit dezastruoasa si umilitoare pentru umanitate. exemplul este extrem dar din pacate nu e singurul. el nu vizeaza practica europeica decat ca o parabola foarte excentrica. si totusi, pericolul de a pune rau in practica o idee buna exista peste tot; europeea nu e nicidecum ferita. invocarea "ecoliteraturii" ca si cuvant magic nu absolva de grija cotidiana a punerii ei in practica si nu este nicidecum un pasaport pentru bun simt sau cine stie ce alte virtuti.

bunele urari tuturor
 
Postat de catre definitiv retras 02octombrie09 la data de 2009-09-24 15:36:53
         
 
  E de înțeles, gazeta e a controversatei universități Spiru Haret și dv. sînteți salariatul ei. Neconvigător.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 14:58:47
         
 
  Nu mă irită niciun fel de polemică.

Eu utilizez termenul pentru a diferenția literatura non vulgară, de literatura licențioasă, pornografică, obscenă, etc

-da.
-nu știu
-da, Opinia Națională.
-nu știu.

Căutați pe google și o să vedeți. Că va intra în uzul public nu pot ști. Dacă lumea se va promiscuiza poate va fi inutil. Eu sper că au existat, există și vor exista oameni care să adere voluntar și fără a considera aceasta ca pe o restricție, la ecoliteratură. Însă atâta timp cât va exista specia umană va exista și pudoare iar ecoliteratura va fi necesară, chiar dacă pe spații și durate de timp restrânse.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-24 14:43:33
         
 
  Hai s-o luăm altfel. Nu trebuie să-mi demonstrați că democrația site-ului îmi permite să polemizez pe o temă care vă irită.

Apelez la ținuta dv. academică (doar știm cu toții că sînteți universitar). Ca să aibă legitimitate (înainte de a trece cei 400 de ani), termenul dv. trebuie să fie cunoscut și recunoscut. Eventual, și adoptat, folosit și de alții în textele lor teoretice. Vă întreb deci:

- a trecut el de perimetrul acestui site?
- l-a pomenit vreo publicație literară?
- ați scris vreun articol în vreo revistă ca să-l promovați?
- alte site-uri literare îl recunosc ca atare?
- este pomenit în vreun dicționar de termeni literari?

Nu închei fără să vă felicit, ați obținut în fine un vot (poate să fie și al dv., sondajul este democratic, toți cei care citesc textul, pot vota).

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 14:05:39
         
 
  "Disponibilitatea mea pentru demersul democratic vă permite să vă dați în stambă"

Stamba (învechită) e a clientului. Ce vă împiedică să vă faceți propriul sondaj? Orgoliul? Nu vreți să știți părerea reală a celor care presupuneți că vă iau în considerare entuziasmul teoretizant? Neputința de a folosi un mijloc atît de uzual pe internet?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 11:22:48
         
 
  nu se admite - nu se admit  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-24 10:35:00
         
 
  Domnule CTA

Disponibilitatea mea pentru demersul democratic vă permite să vă dați în stambă chiar pe acest site. Sper că sunteți conștient de lipsa deontologiei în administrarea întrebărilor manipulatorii pe care le-ați postat.

Vă dau un contraexemplu de portofoliu de întrebări

Ce reprezintă pentru dumneavoastră ecoliteratura?

Un concept care mă asigură că textele publicate nu vor conține cuvinte vulgare, obscene, pornografice și altele.

O denumire dată literaturii în care nu se admite trivialitatea, obscenitățile, pornografia, etc.

Literatura nepoluată cu trivialități, obscenități, etc.

O categorie de texte literare care ține seama de sentimentul firesc de pudoare al speciei umane.

Un concept care definește literatura de bună calitate în care nu sunt admise expresiile și cuvintele licențioase, pornografice, triviale, vulgare.

Altele.

Ca atare distinse coleg și prieten devotat Europeii și ecoliteraturii, sondați în pace.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-24 10:27:09
         
 
  Mi-a scăpat: "Adevărați bărbați." E cazul să-l recuperați pe ecsintescu. Eu mă chinui tot cu viagra.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 10:17:29
         
 
  "Știam eu că Europeea și ecoliteratura se pot sprijini pe prieteni. "

Întrebarea e una singură, iar răspunsurile sînt mai multe. Fiecare îl poate alege pe cel care i se potrivește.

Întrucît nu am avut niciodată încredere în specia Pavo cristatus, ca purtător de cuvînt al mai cîrtitoareai specii Meleagris gallopavo, i-am rugat pe ceilalți useri să-mi spună ce au înțeles din discursurile dv. pe această temă.

Răspunsul care bănuiesc că v-ar satisface, Un concept literar valid și indispensabil taxonomiei literare, se află în lista celor care pot fi votate. Faptul că nu l-a bifat nimeni vă poate da de gîndit. Schimbați-vă discursul. Sau conceptul. Sau concepția.

Rezulatele pînă acum sînt:

Lamura literaturii universale de pretutindeni și de totdeauna 0% (0 votes)

Cel mai recent termen al teoriei literare care va face în curînd o nebănuită carieră 0% (0 votes)

O descoperire literară epocală care va fi recunoscută abia peste 400 de ani odată cu poemele Menestrelei și ale veselului rege al poeziei bîlbîxolane 42% (5 votes)

Un concept literar valid și indispensabil taxonomiei literare 0% (0 votes)

Un termen legitim al regulamentului europeic 17% (2 votes)

O găselniță pseudoacademică 33% (4 votes)

O gogoriță de speriat copiii 8% (1 votes)

Încercați să vă sprijiniți pe lucruri mai serioase și mai obiective. Prietenii știți bine ce v-au oferit - duplicitate.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 09:42:09
         
 
  Genial!
De remarcat acuratețea, onestitatea și probitatea întrebărilor. Ca să nu mai vorbesc de relevanța lor conceptual-operațională. Ce mai, de aici va rezulta un studiu fundamental. Succes distinse coleg. Știam eu că Europeea și ecoliteratura se pot sprijini pe prieteni. Adevărați bărbați.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-24 06:40:22
         
 
  Cornele draga,
Daca as cunoaste limba tiganeasca poate ca as putea spune ceva, dar asa, neavand idee ma abtin. Poate ca ai dreptate.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-24 02:17:21
         
 
  E lesne de înțeles cum am votat CTA! Cu respect, dar îmi datorați o recompensare pentru brand, una simbolică firește!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2009-09-24 01:06:20
         
 
  Nu e mare lucru. Românii plecați sau rămași vorbesc cu dezinvoltură o română țigănească.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-24 01:01:58
         
 
  Dragul meu,
Eu cred ca am circumstante atenuante. In primul rand eu traiesc printre straini de 30 de ani si am probleme cateodata cu lumba noastra chiar si cu cuvintele aparute noi pe-acolo, si apoi, sa ti-o spun p'a buna, cat am fost in scoala am avut numai note mici la limba romana. de-atunci sunt ani multi, oricum, remarc ceva nou "calchiata pe romanes". Asta ce mai este ?
Dar as vrea sa-ti amintesc de un caracter foarte funny de pe siteul asta, de un ardelen din Oltenia care traieste prin California, pe nume, Dumitru Cioaca. Facea catrene si epigrame pe site foarte haioase dar intr-o romaneasca de nu tinea cont de punctuatie, gramatica si chiar multe altele, pana a fost luat peste varice de cateva ori, pe chestia asta si de-atunci nu mai e.
Eu nu ma supar cu toate ca acum pe site, multi fac mare caz de un cuvant sau o virgula.
Multam si totusi, lamureste-ma de expresia aia caci nu cred ca are vreo legatura cu latina veche, de la romani.
Sa fii iubit !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 23:48:19
         
 
  Dacă mai poți face deosebirea între

răspunsul care se potrivește în cazul meu
și
răspunsul pe care îl aleg

putem vorbi. Dacă nu, nu. Dar nu trebuie să-ți faci probleme, deja trei sferturi din cei care apar la televizor, în special politicienii, militarii cu grade înalte, polițiștii așijderea, reporterii de televiziune și ziariștii, nu mai fac deosebirea asta. Vorbesc o română mai simplă, calchiată pe romanes.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-23 23:31:56
         
 
  Cornel draga,
Iarta-ma ca uitai de ghicitoarea ta.
Stiu ca nu e corect dar explica-mi tu, te rog, de ce.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 22:47:11
         
 
  Cornel draga,
eu stiu de gluma si-ti dau dreptate.
Cred ca era mai corect :
Raspunsul pentru care as fi vrut sa votez...
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 22:07:01
         
 
  Valeriu, eu am încercat să glumesc, dar dacă vrei ți-o spun pe șleau: "raspunsul care eu as fi vrut" e o exprimare incorectă. Ghici de ce.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-23 21:51:04
         
 
  Eu am cautat raspunsul care , nu pe cel pe care !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 21:47:40
         
 
  Eu am cautat raspunsul care , nu pe cel pe care !  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 21:47:29
         
 
  Poate dacă îl căutai pe cel pe care... aveai mai mult succes. Mai încearcă o dată.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-23 21:35:10
         
 
  Poate dacă îl căutai pe cel pe care... aveai mai mult succes. Mai încearcă o dată.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-23 21:34:22
         
 
  Raspunsul care eu as fi vrut sa il votez vad ca nu este trecut, dar am gasit unul mai apropiat la litere.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2009-09-23 21:30:51
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE