FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Nebuna și Lumina
Text postat de Tania Ramon



Mirată pare toamna luînd la subțioară
Un catastif cu ritmuri trecînd pe la ferești
Cu aer de brebantă. În inimă, o gheară .

Subtil e basul ploii. Cu-n trup ca plastilina
Nevinovat ne strînge. Nimic nu s-a schimbat ?!
Doar sînii ca doi piersici să fie toată vina

De boabele de struguri rostogolite-n pat
Ghidușe se dezbracă iubind-o pe Nebuna?
Sau pur și simplu basmul nu ni s-a terminat


Căci n-are explicații la anotimp Lumina.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  adica martian? :))
Razvan, poate cand un forum va fi functional poate iti voi explica mai pe larg. Pentru mine este importanta comunicarea. Dar prea am incarcat pagina autorilor cu off topyc. Din acest motiv ar fi mai bine sa ne oprim aici. Fara resentimente.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-14 13:31:39
         
 
  Nu ma lupt cu tine, Adriana! Nu am facut-o niciodata! Minima decenta ma opreste sa ma lupt cu o femeie! Pur si simplu vorbesc cu tine! Daca te-a deranjat, ma opresc! Si nu ma inflamez, ca tot sunt un pustan. Adica verde!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-14 13:13:22
         
 
  *editoriala  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-14 12:58:18
         
 
  N-ai de unde sti daca a fost Ion Ion cel care a sters. A fost doar o presupunere. Ok?
Ce interes am sa cant in struna unui editor cand nu postez? Cand am nivel suficient incat sa nu am nevoie de sprijinul editorilor? N-am niciun interes pustiule. Am o parere personala. Nu te mai inflama. Si nu te lupta cu mine pentru nemultumirile tale fata de activitatea editorila, Si eu le am pe ale mele.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-14 12:57:41
         
 
  Nu m-am gandit nici o secunda sa te provoc! Ideea este, draga Adriana, ca mocirla a ajuns pan la varf si nu mai exista cale de salvare! Cand un DOMN cu o asa calitate ca cea a lui Ion Ion face diferente - intr-un domeniu in care acest lucru este totalmente exclus - ce tinzi sa crezi? Nu e logic sa urmezi un itinerariu normal, logic? MARELE SCRIITOR DIN COCENI are destul comentarii incriminatoare lasate la vedere, iar noua, celorlalti, ne sunt sterse! Pot doar sa cred ca Ion Ion detine un post in care nu mai poate face fata - demisie - ori ca este mituit! Nu? In orice alt domeniu asta ar gandirea logica! Si nu imi explica inca o data teoria chibritului cantandu-i in struna unui om inexistent!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-14 12:43:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Razvan, azi se pare ca ma provoci sa ma tin de capul tau. Am mai spus o data ca in comentariul la textul Marinelei domnul Ion Ion a dovedit atata maiestrie in manuirea ironiei in exprimare incat v-a pacalit pe toti. Mai citeste o data si analizeaza la rece: "Doamna Marinela Preoteasa, va pierdeti vremea, astia care va critica nu inteleg nimic din poezie. Eu sint chiar convins ca ceea ce scrieti d-voastra e chiar poezia viitorului, cam asa se va scrie, probabil, peste vreo 200 de ani, cind veti fi si descoperita ca un precursor ilustru. Amaritii astia care se agita in subsolul textelor dvs. ar trebui sa va lase rece; marii creatori au avut intotdeauna probleme grave de receptare din partea contemporanilor obtuzi. Eu va doresc succes si o sa va citesc cu mare placere, mai ales peste vreo 50 de ani.
Postat de catre Ion Ion la data de 2009-02-12 12:20:45

Ia gandeste-te: 1. Domnul Ion Ion stia ca nu va putea citi peste 50 de ani din acelasi motiv pentru care printesa Amidala (pe care i-o flutura ironic Latunski drept premiu pentru stelutiada) nu il mai motiveaza. Varsta nu ii permite. :) 2. Daca citirea unui autor iti provoaca realmente placere, o faci pe loc, nu amani citirea cu 50 de ani. 3. Omul e ironic si de o subtilitate rar intalnita.

Pe de alta parte cand i-ai reprosat acel comentariu la MP ti-amintesti ce ti-a raspuns? Ca n-ai simtul umorului. Asta trebuia sa te puna putin pe ganduri. Asa-i? :)

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-14 12:10:07
         
 
  DOMNUL - Ion Ion? Asta daca il privesti din unghiul in care i se vede verigheta! Acest Ion Ion sterge comentarii dupa bunul sau plac, iar stelutele acordate nu ii justifica sub nici o forma deciziile! As vrea sa revad un text al Preotesei, daca retin bine, in care si eu si Radu Stefanescu am fost pur si simplu oripilati de ceea ce spunea Ion Ion acolo. In fine, cum imi dau bine seama ca nici acest comentariu nu o sa ramana prea multa vreme in viata - felicit inca o data autoarea acestui poem, reusit dupa parerea mea si ii doresc toata inspiratia din lume pentru proiectele viitoare! Inspiratie pe care ION ION nu o are nici macar atunci cand face selectii. Asupra comentariilor, evident!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-14 10:29:30
         
 
  Nu stiu de ce am o banuiala ca domnul Ion Ion a instelat. Si daca e asa, tinand cont de faptul ca pe langa calitatea de editor mi s-a parut a fi si un om de a carui parere e bine sa tii cont, zic sa te bucuri din plin de stelutele acestea. :)

Cat despre mine, incerc sa nu cer explicatii autorului. Doar am cautat sa imi justific propria interventie. Prea sar multi in sus la critica facuta in stilul propriu fiecaruia ( cu umor/ironic/sarcastic sau scurt si la obiect) refuzand sa vada ca de fapt in acest fel beneficiaza de un ajutor care le poate prinde bine cand ies din atelier cu un poem mai bun decat cel cu care au intrat. Am facut-o in pagina ta pentru ca am fost sigura ca tu intelegi si nu te superi. Iti felicit si incurajez atitudinea.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-13 13:11:42
         
 
  Am vazut stelutele de ieri si voiam sa zic ca e cam multa lumina pentru tacerea de pe pagina, respectv pentru felul care a fost facuta ea- fara semnatura.
Dar multumesc in mod egal atat celor ce mi le-au dat cat si voua, celor care mi-ati comentat: Vasilica, Razvan si domnul Ion Ion.
Adriana, nu caut sa imi justific imperfectiunea dar iti multumesc ca ai revenit. Da, sunt un om care slefuieste tot timpul si orice sugestie pozitiva e binevenita.
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-09-13 12:32:16
         
 
  Tania, in primul rand apreciez ca ai tinut cont de sfaturile mele, atat cat s-a putut. Stiu cum e cand concepi un text care mizeaza pe o anume asociere de cuvinte si cineva vine si iti arata "coltul rupt" al "cubului" tau. Daca nu as crede din tot sufletul ca toti cei care posteaza in ateliere literare au nevoie de pareri care sa ii ajute sa perfectioneze acolo unde nu sesizeaza singuri fisurile creatiei proprii, m-as face ca nu le vad. Dar asta nu il va ajuta pe autor niciodata. Vor fi altii care le vor vedea.
Totusi, ca sa te linistesc putin si pentru ca nu vreau sa te intristeze imperfectiunea aceea, o sa consider ca, incalcand la un moment dat simetria rimei, ai acordat " lumina " cu "vina"' , lasand "nebuna" fara pereche. :) Cum altfel? :)
Pe mine nu ma deranjeaza.

 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-13 10:55:42
         
 
  Nea Ion Ion - e un poem in toata regula! Textele sunt la matale in biblioteca! Pentru naturaletea si farmecul pe care le emana poemul, Tania - cele mai sincere felicitari! Razvan - Vot!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-12 23:29:42
         
 
  Tania, mi-a placut mult poemul tau! Si totusi, citind ultima strofa, chiar daca nu rimeaza "Nebuna " cu "Lumina", totusi strofa are muzicalitate...! Felicitari! Vali  
Postat de catre Vasilica Ilie la data de 2009-09-12 20:58:14
         
 
  Excelent textul asta. Chiar daca e prea cuminte dupa gustul meu, nu pot sa nu apreciez cu onestitate fluenta discursului, subtilitatea tehnicii si frumusetea imaginilor.  
Postat de catre Ion Ion la data de 2009-09-12 00:03:35
         
 
  erata: legatura si nu legatua- scuze  
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-09-11 22:14:12
         
 
  Da, Adriana, in legatua cu acel dezacord e ok. A fost simplu de rezolvat. Simteam eu ceva neclar. Insa legat de acea rima nepotrivita, am fost atat de prinsa de asocierea celor doua cuvinte ca si imagine incat acum nu pot concepe o alta rima. S-ar schimba totul. Si as fi foarte dezamagita asa ca ma risc deocamdata sa las asa.

Multumesc de vot
 
Postat de catre Tania Ramon la data de 2009-09-11 22:13:21
         
 
  Remarc frumusetea versului in toata poezia ta.

As putea spune chiar ca ai fost la un pas de a scrie un poem deosebit.

Unde cred eu ca ai ratat?

"'Subtil-i " - nu poti folosi asa ceva, e strident. De ce nu "subtil e"?

Lumina nu rimeaza cu Nebuna. Lumina e un cuvant accentuat pe silaba "mi" iar de acolo( de la vocala) terminatia ar trebui sa fie aceeasi cu a cuvantului cu care faci rima. In cazul tau "Nebuna". Care nu te ajuta pentru ca e accentuat pe silaba "bu" iar terminatia de la vocala accentuata e "una". "una" cu "ina", deci. Nu rimeaza.

Dezacord intre subiect si predicat:
Un trup ca plastelina (cu sanii ca doi piersici) par a fi toata vina. Schimba cumva!Stiu pe cine ai vrut sa dai vina, dar a iesit dezacord.


Cam asta la prima vedere.
Dincolo de toate astea cred ca ai potential si poate ca si de aceea te citesc cu atentie.


Sper sa indrepti unde e cazul. Oricum primesti un vot pentru tot ceea ce inseamna pentru mine, dincolo de tehnica, frumusetea versului.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-09-11 22:01:53
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE