FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Jocuri de lumina
Text postat de Ana Sofian
M-am regăsit pe o cumpănă de fântână
nu mai puteam ține secunda pe hamacul pleoapei
îmi era timpul prea greu
și prea de aproape-i priveam trupul de fier
ce mintea-mi sugruma în neștire.

O pasăre, pe genele închise de vreme, dor lipise
nici vântul sprințar
nici soarele toamnei muiată în rugine
nu-mi ridicase cortine
să văd.

Prefer doar să pipăi.
Oarbe în zborul muririi,
degetele mele știu să contureze
jocuri de lumină.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Vasile a zis bine, iar Cristian a punctat cel mai bine: „...să iei de la fiecare ceea ce crezi că-ți folosește, fără a-ți tulbura personalitatea artistică.”
Veronica Pavel a scris un frumos „Dialog fictiv”, în care ne roagă să nu închidem fereastra-poartă.
De aceea, mi-e greu să cred că vorbele unui bold - care nu crede acum în posibilitățile tale - pot amputa suflete.
Ai talent. Scrie mai departe. Ne jucăm doar în lumină, Ana!

Roxana

 
Postat de catre Dan Marcu la data de 2009-09-09 18:08:48
         
 
  Azi m-am jucat se pare în întuneric.
Mulțumesc însă luminii pe care am primit-o de la voi!
cu respect, ana.
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-09 00:01:30
         
 
  Vasile,
dacă s-ar aprecia cuvintele din subsol, acest comentariu constructiv merită trei stele și vot.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 23:36:49
         
 
  Dragii mei hai să renunțăm la sentimentalisme inutile, ANA, a scris un poem, bun sau rău, ea va fi cea care va cerne în virtutea comentariilor voastre pe text și nu doar de dragul de a vă apăra punctele de vedere oarecum colaterale, ea, are talent și VREA, îi recomand răbdare, EUROPEEA, este un atelier de unde se mai și învață.
O simplă părere.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-09-08 22:58:46
         
 
  O Doamne, uite ce-a iesit!

Ana, iarta-ma, era mult mai simplu, ma gandisem, in loc de "cortine" la "cortina"....asa, simplu.
Si, desi poezia e in vers alb, "cotina" rima si cu "rugina" (daca n-ar fi fost rugine) din versul anterior.

Poezia asta a ta e tare frumoasa si felul in care ai schimbat acolo, cu virgula, e grozav.

Nu renuntza. Crede-ma, lumea stie ca esti talentata, hai, odihneste-te ca meriti, si maine ia-o de la capat...:)))

Vero

 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-09-08 22:37:07
         
 
  "Zgâlțiți-mă cât vreți ca să mă trezesc!" (Ana)

Asa te vreau, Ana! Puternica!:)
 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-09-08 22:23:23
         
 
  Ana, stiu, sunt clipe cand vrem sa renuntam. Nu-i momentul!
Parerile celor din jur sunt pro si contra, dar tu trebuie sa mergi inainte chiar daca ranile dor.

Sa-ti spun un secret? :)
Daca scrierile tale nu aveau cat de cat o culoare, nu se faceau atatea interventii. Nici un user nu-ti intra pe text daca erai varza, corect?

Nu sunt rai baietii de aici, sunt doar pretentiosi, si am increderea ca intr-o zi "cearta" unora te va ajuta.:) Pana atunci incearca sa scrii in continuare, poate cu o ambitie mai mare decat pana acum. Ceva imi spune ca va fi bine.

Ai incredere in fortele tale, tine cont de sfaturi si sterge-ti lacrimile de furie.
Eu am incredere in tine. Succes!




 
Postat de catre Luisa Pirvan la data de 2009-09-08 22:20:17
         
 
  Nu vreau să mă lăudați, oameni buni!
Zgâlțiți-mă cât vreți ca să mă trezesc! Promit să tac și să stau cuminte în bancă! Departe de mine ideea de a te leza, Adrian. Sunt o novice, recunosc! Cu timpul sper ca lucrurile să ia o altă întorsătură...nu mă văd în postura unui războinic.
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 22:19:46
         
 
  Așteaptă, Cristi. Nicio problemă!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 22:13:55
         
 
  ...Aș minți dacă aș spune că scrii prost, dar nu la asta ar trebui să se limiteze aspirațiile - la a nu scrie prost. Cred că ești în căutarea unui stil, bâjbâi și flirtezi cu toate formele de expresi, ceea ce nu e rău atâta timp cât o faci doar pentru a vedea ce te încape mai bine. Dar felul în care primești critica, ori pseudocritica, este un factor esențial în viitor. Crede-mă, o zgâlțâială, fie ea și mai dură, întrece în utilitate orice laudă. Ar trebui să reacționezi altfel.

...Un coleg e site m-a întrebat ceva cu rpivire la textele tale. I-am răspuns argumentând. Atâta tot.

...Să știi că scuze nu-mi cer :)
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 22:11:24
         
 
  Ana,
site-urile cu tematică literară te ajută, dar cu o singură condiție: să te rezumi la mulțumiri față de comentatorii textelor tale, să iei de la fiecare ceea ce crezi că-ți folosește, fără a-ți tulbura personalitatea artistică.
Adrian,
ai susținut un user, ai crezut în Petre Mocanu și încă nu a confirmat.
Asta fac eu acum cu Ana; cred în capacitatea ei artistică!

Așteptăm
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 22:09:49
         
 
  Scriu simplu , Adrian, asta am vrut să sugerez!dar prost nu scriu...  
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 21:58:05
         
 
  Ana, caută în cele o mie șapte sute și ceva de comentarii care mi-apatin. Vei găși acolo...
Din ultimul tău comentariu, înțeleg că bunul simț este egal cu minciuna. Pentru că dacă spui adevăul, s-ar putea ca el să lezeze, deci nu ai bun simț. Ok.

Aș putea să te întreb ce se întâmplă cu cei care scriu ce simt, dar scriu prost. Simt prost? Deci vezi cât de periculos a devenit megaclișeul ăsta cu "scriu că simt". Răbufnirea ta din ultimul comentariu mi-a dovedit, din păcate, o primă impresie.

Cu bine!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:56:09
         
 
  Eu am studiat doar filosofia bunului simț, Adrian, alta nu cunosc!Aș vrea să văd comentarii de genul ăsta și la "mai marii" site-ului...când apare unul nou, mic și prost pe deasupra, săriți pe el și-l ucideți! Întâmplător sunt om la catedră, dar niciodată nu voi proceda așa cu elevii mei.Am răbdare cu carul. Și dacă îi zici unui om că nu poate, că nu știe, la un moment dat chiar va ajunge să creadă asta.Potențialul meu e subliminal, scriu nu ca să fiu studiată la literatură, ci pentru că simt.PUNCT.  
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 21:49:45
         
 
  Ana, dacă nu mai scrii din cauza mea, ține minte că eu-s mofturos și insensibil. Pe deasupra, ori pe dedesubt, am terminat și filosofia. Deci nu mă lua în seamă!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:43:35
         
 
  JUR CA NU MAI SCRIU NIMIC:::  
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 21:40:43
         
 
  Mda, s-a întins boldul ăla ca o anaconda. Eu accentuasem doar un cuvânt.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:39:36
         
 
  Cristi, răspunzându-ți subiectiv - nu.
Obiectiv și referindu-mă la textul de față, culeg: "cumpănă, pleoapei, trup, sugruma, gene, srpințar, muiată, rugine, oarbe, muririi". Ei, strict din punct de vedere acustic, acest text este departe de "albul" postmodern. Apoi, sintagme de genul "hamacul pleoapei", "soarele toamnei", zborul muririi" nu vor respira sub niciun stilou din lume. Inversiunile nu se mai folosesc prea mult nici în textele clasice ale vremii, darămite în textele albe. Urmând, ideile astea care-și află originea numai în suflet, deci care nu pot fi atacabile, sunt un apanaj periculos ori pervers; există totuși și o poezie cerebrală. Fluturii și albinele zboară prin flori, oamenii iubesc, adevărat, dar e bine uneri să explici acest fenomen și prin materie cenușie. "Prefer doar să pipăi. / Oarbe în zborul muririi, / degetele mele știu să contureze
jocuri de lumină." - niciun strop de sugestie.
"O pasăre, pe genele închise de vreme, dor lipise" - descriere și atât, etc.

...Nu se paote pronunța nimeni cu privire la viitor - e un trusim. Suntem ceea ce scriem acum, iar acum nu cred în posibilitățile Anei. Asta nu înseamnă că nici altcineva, ori ea însăși.


 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:35:52
         
 
  Revin.
Nu schimb eu regulile, Doamne ferește.Am învățat asta din clasa a treia și nu vreau să mă abat.Probabil trebuia ca insistența asupra cuvântului să reiasă doar din intonație.Am modificat într-un alt mod.Licențele poetice nu sunt permise decât valorilor?...întreb pentru că vreau să știu.
Vero, cum să fi zis în loc de cortine? bariere? văluri? perdele? membrane?
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 21:23:34
         
 
  puncte
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 21:23:11
         
 
  "Dar, de fapt, poezia trebuie luata ca intreg"

Mare adevăr grăt-ai, Vero!

Noi nu facem decât exces de zel analizând litere, punste sau cuvinte. Și eu fac asta,apoi regret.
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 21:22:34
         
 
  Erata: recomandabil, lectura si altele. Scuze.  
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-09-08 21:18:17
         
 
  Adrian, n-am fost niciodată serios:))

Concret: tu nu crezi în potențialul Anei?
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 21:16:30
         
 
  Ana,

Fara indoiala ca ai simtz poetic si ca e dreptul tau sa-ti aperi poezia asa cum ai simtzit-o cand ai scris-o. Asa chiar e recomndabil, ca autorul sa-si apere poezia. Dar, iarta-ma, in privintza acelei virgule, si mie imi sarise in ochi la prima lecstura; daca nu vrei sa renunti la pauza, pune o liniutza, de exemplu, dar virgula....mi s-a parut si mie nelalocul ei.

Nu ma voi pronuntza asupra cuvantului "rugine", daca asa ti-a sunat, desi, din pdv al cititorului (care vibreaza), daca era "rugina" sau "rugini", nu era mare diferentza.

In schimb substantivul "cortine", care e corect gramatical, mi-a sunat exagerat din pdv poetic.

Dar, de fapt, poezia trebuie luata ca intreg si, ceea ce este important este ca ea transmite starea ta.

Sa fiu in locul tau, insa, as asculta de sfaturile lui AAA, el are abilitatea sa disece poezia in elementele ei, cuvinte, si sa-ti dea sfaturi de "tehnica", de loc neglijabile.

Cu stima,
VP.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2009-09-08 21:16:28
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cristi, fii serios :)  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:11:54
         
 
  și nici prea... - și nici nu prea ne...  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:10:50
         
 
  poate numele tocmai de-aici va veni, Adrian!

nu predăm gramatica elevilor de gimnaziu

având pretenția că o stăpânim, într-o măsură ușor relativă(si universitarii greșesc), putem inventa cuvinte întregi, nu doar litere

asta zic eu care țin cu mine:))
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 21:09:56
         
 
  Ana, e mai ușor să recunoști că ai greșit decât să cauți explicații acolo unde ele nu pot exista. Pentru că atunci când începi să le explici, reconstruind astfel gramatica, poți fi bănuită de altceva... Virgula între subiect și rpedicat nu se pune și punct. Îndiferent de orice accentuare a oricărei idei. Apoi, nu prea mai suntem în vremea romantismului pur, și nici prea ne permite numele, să transformăm plurarul unui cuvânt. Zic eu.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 21:01:26
         
 
  1.Simt nevoia semnelor de punctuație.
2.Nu consider o greșeală folosirea virgulei în enunțul "O pasăre, dor lipise pe genele închise de vreme", atâta vreme cât predicatul nu se află lângă subiect. Am vrut să accentuez ideea de dor nemăsurat prin folosirea complementului direct înaintea predicatului.
3.Versul clasic îmi este căpătâi. Fără exercițiul rimelor, nu am putut scrie niciodată vers alb.
4.Vasile, am schimbat câte ceva în direcția recomandată de tine.
5.Adrian,ideea de rugine îmi sună poetic, chiar dacă forma de plural e rugini.
 
Postat de catre Ana Sofian la data de 2009-09-08 20:31:33
         
 
  Ana,
iartă-mă că mă abat puțin de la text.
Eu aveam o părere pe care acum 3 ore mi-a confirmat-o un mare scriitor.
Dacă nu ai scris vers clasic, formă fixă, nu încerca să te afișezi cu versul alb, întrucât vei înregistra un eșec total.
Nu este cazul tău, pentru că îți cunosc destule poezii rimate; al lui Adrian nu mai vorbesc- pe el așa l-am cunoscut!
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-08 18:51:56
         
 
  poemul în vers alb te prinde mai bine și totuși să poposesc mai mult:
- pe-o, n-o, nu-mi, muiată-n,mintea-mi, mi-era..., astfel de construcții nu necesită prescurtări;
- pe pleoape (pe ple, cum sună?);
- sunt de părere că în versul alb punctuația este inutilă.

o simplă părere.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2009-09-08 18:09:06
         
 
  Ana, în primul vers din unitatea doi, ai pus virgulă între subiect și predicat. Pluralul pentru "rugină" este altul decât cel folosit de tine, cred.

Rețin primul vers.

Cred că versul alb te prinde cel mai mult. Proza și versul clasic deocamdată sunt departe de tine.

O părere.
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2009-09-08 18:06:13
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE