FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Polemica picăturii chinezești
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
Într-un vechi film franțuzesc, Inamicul public numărul 1, personajul interpretat de Fernandel este confundat cu un mare mafiot. Răpit de adversari, este sechestrat într-o încăpere insalubră, i se confiscă ochelarii de miopie severă și, pentru a-l determina să mărturisească (ceea ce, evident, nu știa), este supus la tortură: un robinet pică în continuu și doi paznici îi suflă fum de țigară în nas. Personajul arborează fără rezerve veșnicul său zîmbet bonom și își arată candid dinții de cal.

Photobucket


Supliciul la care e supus actorul, cunoscut drept picătura chinezească, este o dovadă a rafinamentului chinezăriilor, dar și a răbdării lor diplomatice fără de margini. Dovadă, cunoscuta insistență a guvernului chinez în a da „avertismente severe” americanilor împotriva survolării spațiului lor aerian de către avioanele (spion) U2. Severitatea avertizărilor, ajunse, pe principiul picăturii, la cîteva mii, se conjuga perfect cu lipsa oricărei posibilități de ripostă punitivă.

Nu știu de ce, procedul mi se pare analog unei cunoscute polemici reiterate sîcîitor, asemenea unor picături de apă chioară dornice să găurească piatra (în era nitroglicerinei). Alteori, pare să fie doar un zbor de muscă cu vocația dăscălelii, care, abătut prin preajma unui microfon, ține să dea impresia unei escadrile de bombardiere.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Bun - si? Pacaleala.. nimic! Zero!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-09-04 17:28:35
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  "Și șef de stabor"

Fiți liniștit nu vă tulbur eu apele.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-04 09:08:41
         
 
  Și eu altul: nu vă mai afișați drept papa (de la Rrroma). Și șef de stabor.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-04 08:52:59
         
 
  Ca să ieșiți din confuzie vă dau un hint. Nu este o problemă curcubitaceică. Este una oftalmologică.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-04 07:58:43
         
 
  "felicitările mele fac 15.000 lei"

Scuze, scuze, scuze. Nu vreau să vă șantajez, dar mi se pare că supralicitați cu felicitările dulcege ca un pepene răscopt scos de sub tarabă acum la spartul tîrgului. Ca grădinar onest nu văd decît un castravete tumefiat și gălbejit cu textura ca de gumilastic.

Aștept provincia.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-03 16:32:56
         
 
  Un text bun. Tin jumate!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-09-03 14:14:12
         
 
  OK. Așadar mai trebuie încă două astfel de texte pentru că felicitările mele fac 15.000 lei  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-03 13:46:30
         
 
  Să fim serioși, asta vă costă 5.ooo de lei. Și vă deschid și-un blog.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-03 13:40:31
         
 
  Ei da. Altă categorie. Asta înseamnă, printre altele ștaif. Inteligent subtil departe la zeci de suliți de comentariile de ieri. Ceea ce era de înțeles s-a înțeles. Pentru acest text felicitări.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-03 12:55:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE