FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Aroganță, inconsistență și tainele „arăturii” bleu sau arătarea involuntară a sinelui
Text postat de Emanuel Cristescu
(Se adresează distinsului Corneliu Traian Atanasiu)

„Venerabile, sînteți pe arătură.”*

Probabil, din ținutul Arogantia, așa se va fi văzând. De la mine, se vede taman invers.

„Textul de față este expresia căznită a unui ciung de a se aplauda singur.” **

Expresie „bumerangian㔠ori „bumerangesc㔠a paradoxului cretanului în care vă aflați și de care nu puteți scăpa. Pentru că axiomatica domniei voastre, ca de altfel orice axiomatică, are limite pe care vi le voi prezenta mai jos.

Incoerența apoftegmatoidă și suficientismul narcisistic pot convinge, eventual, yesmenismul genialoid însă nu pot duce decât la autocontradicție. Ca în cazul zicerilor ghilimelizate de mai sus. Sofismoidele domniei voastre, prin gradul de excesivă generalizare și de inadecvare textuală pot fi aplicate oricărui text. De aici „nonvaloarea lor de adevăr”, cu toată sforțarea analogizantă la care recurgeți și care vă duce direct în autocontradicție! Ori, autocontradicția, în care involuntar v-ați aruncat, „Textul de față este expresia căznită a unui ciung de a se aplauda singur” ca expresie a ambiguității formulării și care v-a situat, pour les connaisseurs, iată, în paradoxul amintit mai sus, vă decredibilizează din start. Pentru că, distinse domn, impresionismul opțional nu poate avea valoare de adevăr demonstrabilă. Reprezintă simplă opțiune care denotă ori trădează, mai mult decât și-ar închipui, chiar pe „opționar” și sistemul său de valori ori nonvalori deoarece opțiunea, prin simpla ei manifestare, turnesolizează! Iar un sistem individual de valori poate fi, în măsura în care nu a fost validat social, reducționist și incapabil să se susțină singur. Gödel, am mai spus-o într-un text publicat aici, demonstreaza imposibilitatea creării unui sistem matematic complet si consistent. Adică, indiferent de setul de axiome propus ori utilizat, întotdeauna exista intrebari la care sistemul formalizat nu poate raspunde. În plan pragmatic aceasta înseamnă limitele oricărui sistem axiomatic iar în plan axiologic înseamnă că nu se poate atinge perfectiunea.

Soluția pentru a vă salva? Cenzurați-vă umorile și treceți la text. Citiți-l, ( după observațiile axiomatoide pe care le-ați făcut se impune necesitatea lecturării de mai multe ori) și încercați să înțelegeți. Dacă efortul vă depășește solicitați sprijin. Abia după ce veți fi înțeles cât de cât, puteți să vă manifestați opțiunile public. Pentru că, făcând o minimă dovadă a înțelegerii, puteți fi cel puțin scuzabil. Dacă veți reuși să demonstrați înțelegerea textului ori chiar să-l combateți puteți spera la un eventual triumf.

Până atunci, vă sugerez să nu vă mai hazardați. Pentru că deveniți o victimă sigură, a propriei inconsistențe, ca în cazul de față. Caz care, cum probabil vă amintiți, nu este singular. M-am mai jucat de câteva ori cu secrețiile textuale ale domniei voastre. Probabil descărcările de catecolamină estetică de atunci vă vor fi frăgezit percepțional și veți fi căpătat oarece dependență. Care poate fi explicație a ciclicității manifestărilor de ostilitate ale domniei voastre din acest spațiu, „arătur㔠bleu.

Vă mai aștept.

PS. Diferența dintre arătură și arătare nu este doar litera „a”

* Apud CTA
** Ibidem.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Presupun cu nu savurați metaforele. Textul e olog și obez pentru că se tîrăște cu greu de la un început fără vînă către un final istovit, pentru că n-are detentă și se poticnește în invenții lexicale puerile și parazitare („bumerangian㔠ori „bumerangescă”, apoftegmatoidă, ghilimelizate, sofismoidele, autocontradicție, analogizantă, „opționar”, turnesolizează, ca să nu merg mai departe), pentru că face paradă de cunoștințe fără nicio relevanță într-un text literar. Pentru că este mult prea evidentă o iritare pe care o zgîndăriți fără har ca să puteți comite un text cît de cît inteligibil.

Spuneți: „Am crezut că puteți mai mult.” Eu n-am crezut niciodată că puteți oferi altceva decît aceste texte buhăite de exhibarea unei false erudiții care plictisesc de moarte orice cititor (chiar și pe binevoitorii care, iată, nu găsesc cuvintele cu care să vă gîdile orgoliul auctorial).

Aștept cu umilință pe cel care o să vă laude textul (nu persoana statuară, intențiile minunate, patronatul infailibil).

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-02 19:44:09
         
 
  Domnule CTA am comis o eroare metodologică. V-am supraestimat. Anvergura domniei vostre nu depășește aprecieri de tipul olog, obez, dizabilități, asistați, etc. Am crezut că puteți mai mult. Din păcate, m-ați dezamăgit! Când, și dacă veți depăși acest stadiu, veți mai primi replici din partea mea. Până atuci voi respecta pozițiile acuzator-casandrice ale domniei voastre și atât. Exprimați-vă în pace.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-02 19:06:15
         
 
  Textul ăsta e de-a dreptul olog și obez. Maica Tereza să vă binecuvînteze! Așteptam o declarație de iubire și nu văd decît iritare pătimașă. Și, stilistic, bombastică, emfatică, încîlcită. Aglomerare de erudiție stearpă care nu are cum să încolțească sensuri.

Comandați niște proteze dacă vreți să fiți înțeles la înălțimea pe care vi-o arogați fără să aveți cu ce o susține. Democratic, cei cu dizabilități pentru a scrie texte valabile sînt asistați. Sînt sigur că o să vă sprijine destui.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-09-02 12:40:11
         
 
  Cristian Munteanu

Ura este un sentiment uman. Unii o domină alții sunt dominați de ea. Din păcate, pentru cei dominați, răul cel mai mare nu se manifestă asupra altora ci, exacerbat, asupra lor. Pentru că, din păcate, ura naște ură iar cercul vicios se autoîntreține. Soluția? Ruperea cercului vicios și înlocuirea urii cu antonimul său.

Însă chiar dacă, de multe ori, situațiile existențiale presupun fermitate, acestea nu ne exonerează de fireasca și necesara toleranță inclusiv față de aceia care sunt dominați de ură.

Spunea Maica Tereza: ați făcut bine și vi s-a plătit cu rău. Continuați să faceți bine.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-09-02 10:42:47
         
 
  "Din păcate, obiectivitatea unor indivizi este umbrită de ranchiună."
Postat de catre Cristian Munteanu la data de 2009-09-02 00:30:32

Domnule Cristescu,
am fost prezent pe textul anterior, unde așteptam intervenții pertinente, însă am asistat la cu totul altceva.

Ura, spunea Baudelaire (citez din memorie), "este o licoare mai periculoasă decât cea a familiei de Borgia, întrucât este făcută din sângele, trupul și două treimi ale iubirii noastre".
Unul din răspunsurile la atitudinile malițioase, cred!

*
Cristi
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2009-09-02 07:09:35
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE